Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Gossie schreef:
20-11-2018 11:29
Ik speel de volwassen Halli Galli met haar maar dan een beetje aangepast. Dat vind ze erg leuk.

Zijn die junior spellen ook al echt geschikt voor een bijna 4-jarige? Set is denk ik niet zo geschikt omdat ze wel aardig snel is afgeleid. Maar als er steeds iets gebeurt dan houdt ze de aandacht er goed bij.
Dan zou ik voor Catan of Carcassonne gaan, zeker als je zelf van spelletjes houdt. Vond ik prettig, dat de spelletjes voor volwassenen ook leuk zijn. En voor een beetje kiene 4-jarige kunnen die prima. Mijn jongste speelde met 6 jaar de spellen van 8+ mee dus die leeftijdsindicatie zegt niet altijd iets.
Oh, Monopoly junior is ook nog een leuke trouwens en niet moeilijk qua spelregels.
GlitterCupcake schreef:
18-11-2018 12:29
Neh ze waren het echt aan het kopen. Vaders sjokte met volle armen achter de rest aan en bij die speelgoedwinkel hebben ze zelfs winkelwagentjes die de gezinnen volladen :)

Maar gelukkig is het niet herkenbaar.
Oh... Wow nee dan weet je het wel zeker idd, maar zeker niet herkenbaar. Lijkt me ook helemaal niet leuk op die manier, voor de kinderen en de volwassenen niet. Het lijstje maken en de spanning wat je krijgt is ook nog leuk als je niet meer gelooft. Ik zou dan met de oudste misschien wel stiekem de cadeautjes voor de anderen komen zodat hij echt onderdeel is van 'het grote geheim' maar niet voor hem zelf. Dan draait sinterklaas echt alleen maar om papier van dingen afscheuren lijkt mij... Een winkelwagen vol met cadeaus waarvan je al weet dat je ze krijgt..
Wat ik wél heel koddig vond waren ouderkoppels die samen inkopen deden. Liepen ze daar rond met driftig volgekrabbelde en geplakte Sinterklaas lijstjes vol aanwijzingen. Er straalde veel liefde vanaf :heart:

Man en ik willen het zo ook volgend jaar gaan doen. I.p.v. dat ik alles in mijn eentje bijeen scharrel.
Deze vraag is hier vast al eens gesteld, maar hoe ruimen jullie al het speelgoed op? Wij gooiden eerst alles in van die rechtopstaande manden, maar zoontje begint nu zoveel speelgoed te krijgen dat alles door elkaar niet meer zo handig is, ook lastig pakken voor hem.
Trofast is handig maar lelijk (evt alleen voor kinderkamer). Kallax is al beter al doet het me erg aan mijn studententijd denken, toen had iedereen die dingen in z'n studentenkamer. Zijn er nog meer opties voor het handig opbergen en sorteren van speelgoed?
Wij hebben HEMA opbergboxen. Echt stofdicht en ook dicht voor kleine kindjes die komen spelen en nog niet snappen dat je niet al het speelgoed door de kamer moet mikken. En doorzichtig zodat ze zelf kunnen zien wat er in zit.
Alleen niet zo mooi, maar we hebben er dan vier beneden onder een soort kabinet geschoven en de anderen staan boven in een grote kast, ze mogen zeggen als we er een op moeten halen (dan moet er een andere naar boven)
aaaanne schreef:
20-11-2018 14:14
Wij hebben HEMA opbergboxen. Echt stofdicht en ook dicht voor kleine kindjes die komen spelen en nog niet snappen dat je niet al het speelgoed door de kamer moet mikken. En doorzichtig zodat ze zelf kunnen zien wat er in zit.
Alleen niet zo mooi, maar we hebben er dan vier beneden onder een soort kabinet geschoven en de anderen staan boven in een grote kast, ze mogen zeggen als we er een op moeten halen (dan moet er een andere naar boven)
Zelfde hier, maar dan de samla dozen van ikea (die lelijke curver-achtige dozen). Per soort speelgoed opgeruimd (duplo, puzzels, blokken, etc). We hebben de kleinere maat (39x28x28), zodat ze ook te tillen zijn voor zoon als ze vol zitten.

Wij gaan voorlopig voor effectiviteit, dan staat het maar even tijdelijk lelijk.
Tiana_76 schreef:
20-11-2018 11:35
Oh, Monopoly junior is ook nog een leuke trouwens en niet moeilijk qua spelregels.
Ik heb Monopoly besteld (goede aanbieding bij Bol) en Catan staat op de lijst voor haar verjaardag. Dank je voor de tips :-)
Kroko Loko krijgt ze ook maar dan via de Sint bij oma.
Herfstblaadje89 schreef:
20-11-2018 13:57
Deze vraag is hier vast al eens gesteld, maar hoe ruimen jullie al het speelgoed op? Wij gooiden eerst alles in van die rechtopstaande manden, maar zoontje begint nu zoveel speelgoed te krijgen dat alles door elkaar niet meer zo handig is, ook lastig pakken voor hem.
Trofast is handig maar lelijk (evt alleen voor kinderkamer). Kallax is al beter al doet het me erg aan mijn studententijd denken, toen had iedereen die dingen in z'n studentenkamer. Zijn er nog meer opties voor het handig opbergen en sorteren van speelgoed?
Wij hebben het dressoir/televisiemeubel opgeofferd. Dat zijn nu drie deurtjes met speelgoed. Sommige dingen in bakken (treinbaan en muziekinstrumenten) in die kast en andere dingen los. Klein los speelgoed in een mandje. Alle keukendingen liggen in en op de keuken. Voor de duplo gebruik ik deze: https://www.bol.com/nl/p/play-go-opberg ... lsrc=aw.ds
Gossie schreef:
20-11-2018 15:12
Ik heb Monopoly besteld (goede aanbieding bij Bol) en Catan staat op de lijst voor haar verjaardag. Dank je voor de tips :-)
Kroko Loko krijgt ze ook maar dan via de Sint bij oma.
Veel spelplezier dan!
Speelgoed hadden wij beneden in twee grote manden in onze salontafel.

Afbeelding

Nu wonen we groter en ligt alles of op hun eigen kamer of op de speelkamer.
Herfstblaadje89 schreef:
Wij hebben een grote String kast met kastjes en laden en bureaubladen waar peuter zijn spullen in heeft. Sommige elementen zijn van metaal zodat daar magneetjes op kunnen. En sommige bladen zijn uitschuifbaar voor treinen, Duplo etc. Ik heb een paar grondplaten van Duplo vastgeplakt zodat ie makkelijk kan bouwen. En we hebben nog twee broodkratten met grote dingen zoals een fiets, ballen en skippykoe. Zo schuift alles netjes weg :)

Afbeelding
Afbeelding
Herfstblaadje89 schreef:
Wij hebben een tijd een Kallax kast gehad, voor baby- en peuterspeelgoed vond ik dat prima. Maar toen ze groter werden en kleiner speelgoed kregen voldeed dat niet meer. Voor Lego en Playmobil zijn dat soort bakken veel te diep, daarin heb je geen overzicht. En je krijgt meer categorieën, dus meer bakken nodig. Wij kwamen uit op toch Trofast en dan achter de bank zodat je ze niet ziet, want mooi is het inderdaad niet. Op de kinderkamers hebben we ook Trofast kasten,, zodat we makkelijk kunnen wisselen. Daarnaast hebben we in de boekenkast een deel (met een deur ervoor) waarin op planken de spelletjes, puzzels en knutselspullen staan. En een grote mand met verkleedkleding.
Wij hebben een 5x5 kallax. Op de onderste rij staan 5 manden waarbij 1 bak gevuld is met auto's, 1 met houten speelgoed, 1 duplo, 1 knuffels en 1 megablocks. Daarnaast ook inzet met 2 laden en 1 keer deurtje voor de knutselspullen. En daarnaast hebben we voor speelgoed van de oudste he woon grote speelgoedkist.
Onze dochter is bijna vier. Ze wil graag auto’s met zwaailichten en sirenes. Nou twijfel ik tussen de brandweerwagen van Playmobil en de auto van brandweerman Sam. Qua prijs maakt het niet zoveel uit.
Ze speelt sinds kort met Playmobil en vind dat gepruts met die kleine onderdeeltjes heerlijk. Ze kent de film van brandweerman Sam ook heel goed, en het is één van haar favorieten.
Wat zouden jullie doen, hebben jullie ervaring met de ene of de andere?
Brandweerman Sam voertuigen vond ik van waardeloze kwaliteit, dat was hier destijds zo stuk. Kleine onderdelen braken af, deuren los, wielen die niet lekker reden. Heel erg zonde, want goedkoop was het niet.

Kijk anders eens naar een mooie, robuuste brandweerauto met wat losse poppetjes van Brandweerman Sam erbij.
Wauw Tiana duidelijke reactie, dankjewel. Brandweerman Sam wordt het dus sowieso niet!
Playmobil brandweerwagen valt enorm in de smaak hier en ik vind playmobil echt onverwoestbaar net als Duplo en Lego. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Iemand een tip voor een jongetje van 4 jaar? Prijs rond de 15 euro.
Karma, en alles komt goed
novina schreef:
20-11-2018 20:19
Onze dochter is bijna vier. Ze wil graag auto’s met zwaailichten en sirenes. Nou twijfel ik tussen de brandweerwagen van Playmobil en de auto van brandweerman Sam. Qua prijs maakt het niet zoveel uit.
Ze speelt sinds kort met Playmobil en vind dat gepruts met die kleine onderdeeltjes heerlijk. Ze kent de film van brandweerman Sam ook heel goed, en het is één van haar favorieten.
Wat zouden jullie doen, hebben jullie ervaring met de ene of de andere?
Wij hebben de brandweerwagen van Playmobil (die met uitschuifbare ladder), ik vind het goede kwaliteit (na 2,5 jaar nog helemaal heel en dat zegt wat met mijn zoon). Bij kinderen die komen spelen is het ook een van de toppers.

Brandweerman Sam zou ik niet doen. Mijn zoon was rond zijn 4e jaar groot fan, maar met 5 jaar vond hij het niet meer leuk en was hij weer fan van andere series. Als er geen specifiek (tekenfilm)figuur aan vast zit gaat het langer mee.
Misschien een tip maar ik heb het puzzelspel Squirrels go Nuts gehaald. Speelgoed van het jaar gewonnen vanaf 6 jaar. Ook geschikt voor oudere kinderen en volwassenen.
ADM schreef:
20-11-2018 21:59
Iemand een tip voor een jongetje van 4 jaar? Prijs rond de 15 euro.
Lego? Dino’s? Mijn zoon is 5 en heeft het afgelopen jaar vooral veel met Lego gespeeld. Ook zijn verlanglijstje heeft ie echt helemaal volgeplakt met Lego (en een gitaar).

Clicformers misschien of een spel?
evelien2010 schreef:
20-11-2018 22:23
Misschien een tip maar ik heb het puzzelspel Squirrels go Nuts gehaald. Speelgoed van het jaar gewonnen vanaf 6 jaar. Ook geschikt voor oudere kinderen en volwassenen.
Die ziet er zo ontzettend schattig uit!
Bedankt voor alle tips!
Die string kasten zijn prachtig glittercupcake, maar helaas wel boven ons budget. Misschien dat we toch maar voor ikea gaan. Of een kast die we echt mooi vinden en daar de komende jaren een speelgoedkast van maken, hebben we er daarna ook nog wat aan.
Ik denk dat ik idd maar voor lego ga :-) Thanks voor de tips!
Karma, en alles komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven