Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
nicole123 schreef:
08-11-2018 12:40
Ik heb al zitten kijken naar goedkopere en op Marktplaats, maar ik heb er nog geeneen gevonden die ik mooi vind (ja, die van LIDL van vorig jaar, naar die hebben ze dit jaar niet en hij is voor Barbies in ieder geval te klein). En dat hij er echt leuk uitziet vind ik voor zo'n blikvanger wel belangrijk.

Lego Friends en My Little Pony is trouwens heel verschillend van formaat, maar jouw dochter maakt dat blijkbaar niet uit en het past beide in hetzelfde huis?
Lidl krijgt er wel weer 1 dit jaar, vanaf 22 november is die te koop.
nicole123 schreef:
08-11-2018 12:33
Over een poppenhuis twijfel ik de hele tijd. Het ene moment heb ik er al zo goed als een in mijn winkelkarretje geladen, het volgende moment denk ik: wacht nog maar een jaar ermee. Dochter vraagt wel om een poppenhuis en ik vind zelf de poppenhuizen van Kidkraft heel erg leuk om te zien. (Wat had ik die vroeger als kind graag gewild!) Maar ik twijfel of ik niet moet wachten ermee tot ze echt wat meer doet met popjes en diertjes en fantasiespel. Of zou zo'n huis dat juist stimuleren?

En - al eerder aangekaart hier - welk formaat dan, iets waar bijv Playmobil in past of iets veel groters voor Barbies? We hebben al het meeneemhuis van Playmobil, dus nog iets voor dat formaat voelt een beetje dubbelop. En ik heb geen zin om over 2 jaar weer een nieuw huis te moeten kopen omdat het kleine poppenhuis staat te verstoffen en ze een barbiehuis wil, dan koop ik liever meteen een grote. Maar is dat aan de andere kant niet wat overdreven en wat geef je dan op haar 5e/6e etc nog als ze met 4 jaar al zo'n enorm cadeau krijgt? Ik vind het maar lastig en denk er nog maar even over!
Vind ze knutselen leuk? Ik heb vroeger van foamvellen zelf meubels gemaakt, misschien zon project doen met haar? Een 2e hands poppenhuis of van die losse vakjes voor aan de muur en dan zelf inrichten. Muren verven, meubels maken en er in zetten en kleine tekeningen maken en gebruiken als schilderijen op de muur. Samen zoeken naar mini spullen die er in kunnen (kleine boekjes ed). Ook als het dan geen succes is met spelen heeft ze er wel veel lol van gehad.

Ik hoop het stiekem met mijn dochter ook te kunnen doen, maar die is nu 7 weken dus dat duurt nog jaren.

En anders toch een van kidcraft kopen op marktplaats en weer verkopen als het niet aan slaat?
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zo een Jaq Jaq Bird krijtboekje (zonder voorgedrukte tekeningen).

Pluspunten:
- Het ziet er "hip" uit;
- Gemakkelijk op te bergen (in een tas of rugzak);
- Het is eens "iets anders";
- Krijtjes geven felle kleuren (ook bij kleine kinderen)

Minputen:
- Het boekje is snel volgetekend en niet "snel-snel" af te vegen (wij gebruiken van die schoonmaakdoekjes);
- Vetkrijtjes "smelten" een beetje in de hand en het houdertje is niet zo praktisch voor kleine kinderen

Wij vinden het een "hebbedingetje" en niet voor dagdagelijks gebruik. We nemen het enkel mee als we buitenshuis gaan, zo blijft het "iets speciaals". Ik denk dat voor dagelijks gebruik een klein krijtbordje (Vb Scratch) gebruiksvriendelijker is.
anoniem_357914 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 13:59
Reden: te snel op "verstuur" gedrukt
90.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wij hebben vorige jaar voor dochters 4e verjaardag een poppenhuis gekocht waarin barbies passen. en dat wordt vaak gebruikt. ze speelt er erg mooi mee. dit jaar zal het veel kleiner zijn maar dat is iets dat ze moeten leren. het moet toch niet elk jaar maar groter en groter zijn? ik zou idd wel gaan voor eenjte waar barbie in past.
BELLE84 schreef:
08-11-2018 13:53

Wij vinden het een "hebbedingetje" en niet voor dagdagelijks gebruik. We nemen het enkel mee als we buitenshuis gaan, zo blijft het "iets speciaals". Ik denk dat voor dagelijks gebruik een klein krijtbordje (Vb Scratch) gebruiksvriendelijker is.
Ja k had het ook vooral bedacht voor onderweg als ik geen zin heb om een volledig kleurboek mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen jullie helpen met speelgoed voor mijn 5 jarige zoon.

Mijn zoontje speelt eigenlijk niet of heel kort... Hij heeft veel, bijv Lego, Playmobil, treinen, auto’s, maar geniet eigenlijk echt alleen van dingen samen doen. Voetbal, spelletjes (graag die voor veel oudere kinderen) en houd enorm van de iPad (mag niet veel). Ik ben op zoek naar iets waar hij zichzelf een tijdje mee kan vermaken. Hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje is heel erg van de fijne motoriek dingen: strijkkralen, prikken, knippen, vouwen, kleuren. Buiten zit hij graag in de zandbak of op zijn fiets. En wat hij ook fantastisch vind zijn van de figuur perforators (weet niet meer hoe ze echt heten). Op school laat hij alle fijne motoriek dingen links liggen en daar gaat hij vooral bouwen enzo. Thuis kijkt hij ook niet om naar zijn blokken en duplo nauwelijks.
Misschien is een smartgame nog wat voor hem als hij graag spelletjes speelt. Dat kan je alleen doen. Of mini loco? Of juist iets te knutselen, dan zit hij toch dichtbij jullie en kan hij het zelf doen.
liefpief schreef:
08-11-2018 19:28
Misschien kunnen jullie helpen met speelgoed voor mijn 5 jarige zoon.

Mijn zoontje speelt eigenlijk niet of heel kort... Hij heeft veel, bijv Lego, Playmobil, treinen, auto’s, maar geniet eigenlijk echt alleen van dingen samen doen. Voetbal, spelletjes (graag die voor veel oudere kinderen) en houd enorm van de iPad (mag niet veel). Ik ben op zoek naar iets waar hij zichzelf een tijdje mee kan vermaken. Hebben jullie tips?
Ik heb laatst naar dit soort dingen staan kijken: https://www.intertoys.nl/shop/nl/intert ... -wonderpen
Misschien is dat iets? Een soort spel wat je alleen kan doen. Ik ken deze niet, misschien is hij al te makkelijk voor je zoon, maar er zijn vast nog andere soorten van.
liefpief schreef:
08-11-2018 19:28
Misschien kunnen jullie helpen met speelgoed voor mijn 5 jarige zoon.

Mijn zoontje speelt eigenlijk niet of heel kort... Hij heeft veel, bijv Lego, Playmobil, treinen, auto’s, maar geniet eigenlijk echt alleen van dingen samen doen. Voetbal, spelletjes (graag die voor veel oudere kinderen) en houd enorm van de iPad (mag niet veel). Ik ben op zoek naar iets waar hij zichzelf een tijdje mee kan vermaken. Hebben jullie tips?
Ik zou ook denken aan een smartgame. Wat vind hij van puzzels en knutselen? Of van die wetenschapssetjes met proefjes? Zelf slijm maken, kristallen maken ed?
liefpief schreef:
08-11-2018 19:28
Misschien kunnen jullie helpen met speelgoed voor mijn 5 jarige zoon.

Mijn zoontje speelt eigenlijk niet of heel kort... Hij heeft veel, bijv Lego, Playmobil, treinen, auto’s, maar geniet eigenlijk echt alleen van dingen samen doen. Voetbal, spelletjes (graag die voor veel oudere kinderen) en houd enorm van de iPad (mag niet veel). Ik ben op zoek naar iets waar hij zichzelf een tijdje mee kan vermaken. Hebben jullie tips?
Voor kinderen van 5 zou ik het toch zoeken in dingen die hij al heeft. Je kunt bijvoorbeeld voor Lego opdracht/bouwkaartjes maken (lamineren). Timer zetten binnen hoeveel tijd het af moet zijn. Je moet je kind soms ook leren om zichzelf bezig te houden.

Kun je hem voor Sinterklaas nog een stuk speelgoed en een spelletje cadeau doen. Misschien een cooperatief spel? Dat zou hij in principe ook alleen kunnen doen. En samen kan natuurlijk ook. Hier is Max de kat veel gespeeld, net als de Grote boomgaard van Haba.
Alle reacties Link kopieren
Puzzels vindt hij op momenten heel leuk en dan liggen ze weer te verstoffen in de kast. Zo gaat het met veel speelgoed. Eventjes helemaal het einde om er vervolgens niet meer naar om te kijken. Knutselen is niet echt zijn ding.

Smart game is dat bijvoorbeeld tip toi? Ik wil niet dat hij teveel op schermen bezig is, omdat er meer is dan alleen dat en hij zich dan ook laat vermaken ipv zelf vermaakt.

Wetenschapsspelletjes zijn allicht een idee.
liefpief schreef:
08-11-2018 21:04

Smart game is dat bijvoorbeeld tip toi? Ik wil niet dat hij teveel op schermen bezig is, omdat er meer is dan alleen dat en hij zich dan ook laat vermaken ipv zelf vermaakt.

Wetenschapsspelletjes zijn allicht een idee.
Wij hebben smart game zonder scherm. Zijn soort puzzelstukken met dino's en land erop. Er zit een boekje bij met hoe het land en de dino's moeten staan. Je hebt daar allerlei soorten van.
Alle reacties Link kopieren
Smartgames.eu daar staan er een hele hoop op ;-) zoon vind het hier wel leuk. Hij kan ook zelf druk zijn met miniloco al moet ik wel een deel van de opdrachten uitleggen/helpen soms.
Hier voor zoon tiptoi gekocht voor sinterklaas dus ben benieuwd wat hij er mee doet...
Verder hier nu grote strijd ze willen allebei een rocky knuffel :facepalm: dochter krijgt hem wslk van sinterklaas bij werkgever en zoon krijgt vermoedelijk Lego dus benieuwd hoe dat gaat...
Alle reacties Link kopieren
Bij smart games ging ik ervan uit dat het ook iets digitaals was... Haha. Begrijp dat dat niet het geval is. Dit zou hij best eens leuk kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
08-11-2018 13:33
Vind ze knutselen leuk? Ik heb vroeger van foamvellen zelf meubels gemaakt, misschien zon project doen met haar? Een 2e hands poppenhuis of van die losse vakjes voor aan de muur en dan zelf inrichten. Muren verven, meubels maken en er in zetten en kleine tekeningen maken en gebruiken als schilderijen op de muur. Samen zoeken naar mini spullen die er in kunnen (kleine boekjes ed). Ook als het dan geen succes is met spelen heeft ze er wel veel lol van gehad.

Ik hoop het stiekem met mijn dochter ook te kunnen doen, maar die is nu 7 weken dus dat duurt nog jaren.

En anders toch een van kidcraft kopen op marktplaats en weer verkopen als het niet aan slaat?
Klinkt als een super leuk project! Dochter vindt het leuk om een beetje in het wilde weg te kleien, verven en krassen, maar zoiets als dit is nog wel echt een brug te ver. Daar moet ze een paar jaar ouder voor zijn denk ik. Plus dat broer van 6 en baby die precies zou oud is als de jouwe ook graag aandacht willen, dus even geen tijd voor grote projecten. Maar voor ooit lijkt zoiets samen maken wel een heel leuk idee. Voor nu houd ik inderdaad Marktplaats maar even goed in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Waterpolo13 schreef:
08-11-2018 14:21
wij hebben vorige jaar voor dochters 4e verjaardag een poppenhuis gekocht waarin barbies passen. en dat wordt vaak gebruikt. ze speelt er erg mooi mee. dit jaar zal het veel kleiner zijn maar dat is iets dat ze moeten leren. het moet toch niet elk jaar maar groter en groter zijn? ik zou idd wel gaan voor eenjte waar barbie in past.
Daar heb je gelijk in. Het gaat er ook niet per se om dat het elk jaar groter moet zijn, maar meer dat als we voor haar 4e verjaardag geven waar ze met 5 of 6 jaar pas echt wat mee doet dat we dan beter een jaar hadden kunnen wachten.

Ik neig inderdaad naar een huis waar ook Barbies in passen. Zeker als kinderen toch ook met kleinere poppetjes en beesten daarin spelen, dan kun je beter een grotere hebben dan een die op een gegeven moment te klein is.
Kidkraft is vanaf vandaag in de aanbieding bij Limango. Even een tip en verkapte up.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb magformers gekocht. Heel benieuwd hoe de kinderen Het vinden...
Alle reacties Link kopieren
Durftevragen: Gemmies! Is het wat voor mijn dochter van net 6? Volgens de verpakking is het geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar oud, het glimt en glittert en je kan er schattige beestjes of sieraden mee maken, klinkt perfect voor mijn kleine ekster. Op de reviews bij bol.com zie ik staan dat t wel erg lastig is en 7/8-jarigen nog geholpen moeten worden... Nou is het ene kind het andere kind niet, maar het zet me toch aan het twijfelen. Dochter houdt van dat kleine gepeuter en gefriemel, en kan zich goed focussen op een taakje. Zijn er hier ervaringen met Gemmies? Leuk? Niet leuk? Toch voor oudere kids?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
09-11-2018 09:06
Klinkt als een super leuk project! Dochter vindt het leuk om een beetje in het wilde weg te kleien, verven en krassen, maar zoiets als dit is nog wel echt een brug te ver. Daar moet ze een paar jaar ouder voor zijn denk ik. Plus dat broer van 6 en baby die precies zou oud is als de jouwe ook graag aandacht willen, dus even geen tijd voor grote projecten. Maar voor ooit lijkt zoiets samen maken wel een heel leuk idee. Voor nu houd ik inderdaad Marktplaats maar even goed in de gaten.
Is de baby er al Nicole?
Hallo?!
NoPepsiPlease schreef:
12-11-2018 11:10
Durftevragen: Gemmies! Is het wat voor mijn dochter van net 6? Volgens de verpakking is het geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar oud, het glimt en glittert en je kan er schattige beestjes of sieraden mee maken, klinkt perfect voor mijn kleine ekster. Op de reviews bij bol.com zie ik staan dat t wel erg lastig is en 7/8-jarigen nog geholpen moeten worden... Nou is het ene kind het andere kind niet, maar het zet me toch aan het twijfelen. Dochter houdt van dat kleine gepeuter en gefriemel, en kan zich goed focussen op een taakje. Zijn er hier ervaringen met Gemmies? Leuk? Niet leuk? Toch voor oudere kids?
Er staan wat filmpjes van op youtube, misschien kan je daarvan inschatten of het al leuk is voor haar?
Alle reacties Link kopieren
Goede tip yellowlemontree!

Inmiddels heb ik ook cutie stix gespot. Zo leuk dat ik het zelf ook wil hebben :$
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Ik heb een zoontje van 18 maanden, met sinterklaas krijgt hij onder andere ook bla bla blocks van Vtech. Is het leuk om hem ook Kapla te geven. Of is hij daar nog te jong voor?
Het voelt een beetje dubbel om blokken en bla bla blocks te kopen. En met Kapla kan je lang doen dacht ik. Hij is het enige kleinkind van 2 kanten dus we hebben veel speelgoed suggesties nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ja je kan het wel geven, maar misschien is zo'n tonnetje blokken met een vormenstoof deksel bovenop nu nog wat leuker. Mijn zoontje van bijna 2 is daar echt lang zoet mee en met de kapla doet hij nog niet zoveel. Dat zie ik meer bij mijn oudste van bijna 5. Kapla is ook erg duur en past heel makkelijk in het mondje. In elk geval in de lengte. :-/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven