Hoe gelukkig ben jij momenteel?
dinsdag 20 november 2018 om 23:35
Hallo mensen,
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie
Het is weer herfst voor sommige het seizoen van weggaan in het donker en thuiskomen in het donker..
**Natuurlijk heeft niet alleen het seizoen invloed op hoe je je voelt.
Maar zijn er nog veel meer dingen in het leven die daar invloed op kunnen hebben.
Mijn vraag aan jullie is dus:
Wat voor cijfer geef jij je leven op dit moment en waarom?
--------------------------
Ik trap zelf wel even af:
Ik geef mijn leven momenteel een 5,5.
Het kan altijd erger en daar ben ik me bewust van.
Reden: Nu bijna een jaar geleden is mijn relatie verbroken en hier heb ik het erg moeilijk mee gehad.
Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Alleen ben ik nog steeds een beetje zoekende in het leven en dit brengt soms de nodige leegte en eenzaamheid met zich mee.. Het weer sluit daar goed bij aan. In de zomer voelde ik me nog rotter omdat ik toen niet kon genieten van het mooie weer.. Vandaar die 5,5 voor mij.
Ik ben benieuwd naar jullie

dinsdag 20 november 2018 om 23:40
Hmm op dit moment een zesje. Vind ik jammer dat dat nu op mijn leeftijd al zo is (19).
Maar goed, gewoon extreem veel meegemaakt en veel mensen verloren. Heb dit nog nooit een plekje kunnen geven.. Verder net de jongen waar ik veel van hou moeten laten gaan omdat het toch niet ging werken door afstand tussen ons. En ook school en stage gaat niet zoals het zou moeten dus alles zit een beetje tegen..
Maar goed, gewoon extreem veel meegemaakt en veel mensen verloren. Heb dit nog nooit een plekje kunnen geven.. Verder net de jongen waar ik veel van hou moeten laten gaan omdat het toch niet ging werken door afstand tussen ons. En ook school en stage gaat niet zoals het zou moeten dus alles zit een beetje tegen..

dinsdag 20 november 2018 om 23:53
1,5
Het leven is zeker geen feestje.
Onzekerheid alom in mijn leven op dit moment:
Rechtszaak waar zaken bepaald gaan worden waar ik liever zelf keuzes in zou willen hebben, over een half jaar geen huis meer hebben, werk waar weer alles gaat veranderen, financiele situatie op dit moment niet te overzien, studie die moet maar gezien voorgaande punten totaal niet loopt.
Af en toe zie ik het echt niet meer zitten.
Het leven is zeker geen feestje.
Onzekerheid alom in mijn leven op dit moment:
Rechtszaak waar zaken bepaald gaan worden waar ik liever zelf keuzes in zou willen hebben, over een half jaar geen huis meer hebben, werk waar weer alles gaat veranderen, financiele situatie op dit moment niet te overzien, studie die moet maar gezien voorgaande punten totaal niet loopt.
Af en toe zie ik het echt niet meer zitten.

woensdag 21 november 2018 om 00:09
Een vijf. Mijn relatie is deze zomer na 23 jaar op de klippen gelopen en ik ben nog erg zoekende en heb met regelmaat een off day. Ik ben niet diep ongelukkig, maar voel me wel vaak mat. Mijn grondstemming is niet zo blij. Heb last van gevoelens van leegte, gemis. En kijk op tegen de feestdagen die voor het eerst ook alleen worden gevierd.
Verder loopt mijn leven wel min of meer zoals ik het wil. Dus ik heb op de andere fronten nog wel het gevoel dat ik mijn eigen bootje bestuur op de woelige wateren. Maar een liefde verliezen hakt er wel erg in.
Verder loopt mijn leven wel min of meer zoals ik het wil. Dus ik heb op de andere fronten nog wel het gevoel dat ik mijn eigen bootje bestuur op de woelige wateren. Maar een liefde verliezen hakt er wel erg in.
woensdag 21 november 2018 om 00:11
Lastige vraag vind ik dit altijd.
Eerste reactie is: niet. Zo depressief als een deur, al jaren, stoornissen en toestanden alom.
Maar tegelijkertijd ben ik heel dankbaar dat mijn wiegje in Nederland stond; dat ik alle professionele hulp van de wereld heb, een zorgverzekering die daarvoor betaalt en ook nog een uitkering omdat werken (nu) niet gaat. Dat is ook geluk. Heel veel geluk.
Eerste reactie is: niet. Zo depressief als een deur, al jaren, stoornissen en toestanden alom.
Maar tegelijkertijd ben ik heel dankbaar dat mijn wiegje in Nederland stond; dat ik alle professionele hulp van de wereld heb, een zorgverzekering die daarvoor betaalt en ook nog een uitkering omdat werken (nu) niet gaat. Dat is ook geluk. Heel veel geluk.
.
woensdag 21 november 2018 om 00:16

woensdag 21 november 2018 om 00:17
Nou lekker toch?Madeliefjees schreef: ↑21-11-2018 00:16Ik durf nu bijna niet meer te zeggen dat ik het leven wel een 9 geef momenteel.
Na crisis, werkloosheid, overlijden ouders, zit ik weer in een stijgende lijn.
Crisis voorbij, weer werk en tevreden met mn leven. Niks spannends, maar ook geen zorgen en verdriet.
Ik hoop daar ook ooit weer te komen.
woensdag 21 november 2018 om 00:22
woensdag 21 november 2018 om 00:32
Als je dat niet wil zeggen hoeft het niet hehe..
1,0 is wel echt de bodem

Van mij is het een moment opname heb wel veel stemmingswisselingen.
Maar die heb ik mijn hele leven al, dus dat ben ik gewend.
Soms voel ik me net iets rustiger dan andere dagen waar ik dan vooral heel onrustig in mijn vel zit en veel nadenk.
Maar zo erg als het eerste half jaar toen net uit was is het niet meer, toen was het constant een 1 nu misschien af en toe nog bij extreme leegte. Alleen moet ik nu mijn leven nog aanpakken en inrichten in plaats van stilzitten.
woensdag 21 november 2018 om 00:41
Een 8,5.
Eigenlijk loopt alles op rolletjes (topvent, fantastisch kind, op zich leuke baan, fijn huis, financieel stabiel) maar tropenjaren noemen ze dat geloof ik.
Jong kind, dus minder tijd voor me-time en chronisch moe
Op werk wel zin in nieuwe uitdaging, maar vanwege bovenstaand punt even niet de energie om daar iets mee te doen.
Maar allemaal overkomelijkheden en de belangrijkste pijlers zijn goed
Eigenlijk loopt alles op rolletjes (topvent, fantastisch kind, op zich leuke baan, fijn huis, financieel stabiel) maar tropenjaren noemen ze dat geloof ik.
Jong kind, dus minder tijd voor me-time en chronisch moe

Op werk wel zin in nieuwe uitdaging, maar vanwege bovenstaand punt even niet de energie om daar iets mee te doen.
Maar allemaal overkomelijkheden en de belangrijkste pijlers zijn goed

woensdag 21 november 2018 om 00:50
Anoniem262821034 schreef: ↑21-11-2018 00:11Lastige vraag vind ik dit altijd.
Mooi.
Zo heb ik dat ook altijd gezien tijdens mijn depressie/burn out.
En inmiddels gaat het hier veel beter en waarschijnlijk werk ik mezelf volgend jaar uit de WIA.

woensdag 21 november 2018 om 00:56
Hillegonda1 schreef: ↑21-11-2018 00:50Mooi.
Zo heb ik dat ook altijd gezien tijdens mijn depressie/burn out.
En inmiddels gaat het hier veel beter en waarschijnlijk werk ik mezelf volgend jaar uit de WIA.
Relativeren kun je leren.

Superfijn uit de WIA, fijn dat het er is (heb ik zelf ook) maar nog beter om er weer uit te komen!

.
woensdag 21 november 2018 om 01:13
Een 3 op dit moment. Ik heb erg depressieve dagen, mijn relatie is uit, ik heb de ziekte van Lyme, ik voel me bijna elke dag niet lekker, ik voel me niet lekker in mijn lichaam qua hoe ik eruit zie... ook onbegrip en ruzie met familie... nee 2018 was geen makkelijk jaar...
Lichtpuntjes zijn dat ik me verheug op kerst, soms weer kan autorijden, dat ik psychologisch hulp heb en dat ik kan slapen zolang als ik wil.
Lichtpuntjes zijn dat ik me verheug op kerst, soms weer kan autorijden, dat ik psychologisch hulp heb en dat ik kan slapen zolang als ik wil.
woensdag 21 november 2018 om 01:29
Oeii erg vervelend.superduba schreef: ↑21-11-2018 01:13Een 3 op dit moment. Ik heb erg depressieve dagen, mijn relatie is uit, ik heb de ziekte van Lyme, ik voel me bijna elke dag niet lekker, ik voel me niet lekker in mijn lichaam qua hoe ik eruit zie... ook onbegrip en ruzie met familie... nee 2018 was geen makkelijk jaar...
Maar logisch dat je je zo voelt. Een verbroken relatie is ook lastig alsof je dan opnieuw geconfronteerd wordt met jezelf op allerlei gebieden. En daarna nog je bijkomende klachten erbij.....2018 was voor mij inderdaad ook een jaar waar ik vooral geleden heb. Achteraf zonde van de tijd. Want dan zie je pas hoe snel een jaar voorbij gaat... Alleen gehuild en geslapen. Hopelijk wordt voor jou 2019 ook een stuk beter.

woensdag 21 november 2018 om 03:43
woensdag 21 november 2018 om 03:49
Een 7. Het zou een 9 zijn als mijn dochter niet al 8 maanden ziek was (weet niet of ze beter wordt en zo ja, niet hoe lang het gaat duren). Behalve dat is alles bijna perfect.
De herfst en winter zorgen wel voor een dipje trouwens, ik heb daar altijd erg veel last van. Maar dat heb ik nu even niet meegerekend.
De herfst en winter zorgen wel voor een dipje trouwens, ik heb daar altijd erg veel last van. Maar dat heb ik nu even niet meegerekend.

woensdag 21 november 2018 om 04:52