Zwanger worden vanaf februari 2018

31-01-2018 11:24 834 berichten
Wie schrijft er mee?

Maakt niet uit of het je eerste of zoveelste is. Iedereen is welkom!

Hier is de pil al een paar maanden de deur uit en vanaf nu gaan we er voor. Het wordt de eerste poging dus het kan nog wel even duren voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.
Naam Hoeveelste Zwanger? Uitgerekend Bijzonderheden
Marte007 1e
Vera99 1e
Gioia82 1e JA! 27 november 2018
Yourlocalhero 3e JA! 18 januari 2019 endometriose/adenomyose en pcs
Pingewingel 1e
Ladyjaney 3e
Daanstje 1e JA! 9 november 2018?
Cin88 1e
Mariahhh ?
Kokettekatinka 1e
Piepp 2e
Quarzorossa 1e?
Elisabeth 1e
Sandragon 1e JA! 3 november 2018
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 12-05-2018 12:55
94.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geniet van de laatste loodjes Gioia. Voor je het weet ben je super druk aan het zorgen voor die kleine. Dus lekker nog even tijd nemen voor jezelf!

Ik dacht ook dat die kleine van ons eerder zou komen. Uiteindelijk braken de vliezen met 39+6 en ben ik bevallen met 40+2.. Ik hoop voor je YLH dat je zo rustig kunt blijven richting bevalling!

Sterkte met wachten Cin! Lijkt me niet makkelijk al die onzekerheid.

Oh ik kan me je gevoel zo voorstellen Piep! Maar misschien daarom ook wel fijn dat ze eerst ook je man onderzoeken? Dan weer je zeker dat je dat kunt uitsluiten of welk traject het meest passend zou zijn. Hopelijk is er helemaal niks nodig en gaan jullie met mooi nieuws 2018 uit!!

Hier gaat het langzaam wat beter, ik heb verlengde kraamzorg gehad en die was er gisteren voor het laatst.
Mijn moeder komt nog wel elke dag helpen want ik ga nog heel snel over m'n grenzen heen fysiek, wat zich dan weer emotioneel in enorme huilbuien vertaalt. Afgelopen weekend ook een flinke paniek aanval gehad, ik hoop dat dat eenmalig was. Maar de verloskundige sluit om die reden de zorg nu nog niet af..
Gelukkig kan ik tussen al die momenten door enorm genieten van onze kleine man. Meestal doet hij het super goed en beginnen we ook al echt een ritme te krijgen. Nog 35 gram en hij zit ook al weer op z'n geboorte gewicht van ruim 4100 gram! Trotse mama hier dus :flirting:
@gioia, spannend en succes met de laatste loodjes!

@ylh, fijn dat je je “klaar” voelt voor de bevalling. Een goede mindset kan je heel ver brengen in de bevalling heb ik het idee!

@cin, had je tussentijds al weer goede uitslagen van uitstrijkjes gehad?

@piepp, succes bij de gyn! En ik blijf duimen voor een ei!

@pingewingel, ben je inmiddels al geopereerd?

@daanstje, wat vervelend dat het lichamelijk jou zo’n opdonder heeft gegeven, maar het is ook niet niks! En dus flink last van de hormonen, maar ik hoor dat bij veel jonge moeders dus je bent niet de enige. En super dat jullie zoon het zo goed doet, daar doe je het toch allemaal voor! Wel een flinke baby zeg, voor een eerste! Al hoorde ik laatst een verhaal van een baby (de eerste voor hun) van 4800g :-o

Hier gaat alles prima met 5w5d. Weinig klachten, op zere borsten en soms wat hongerigheid na. Ik koester het voor zolang het duurt! Komende weekend wat etentjes / verjaardagen in kleine kring gepland. Ben benieuwd of ik er onderuit kom om het te vertellen of niet ;).
@daanstje dat hoop ik ook maar komt vast goed , wordt prima in de gaten gehouden.
Ik hoop stiekem niet op 4100g dat is wel wat zwaar voor mijn lijf.
Ik zou al blij zijn als dit meisje weer wat zwaarder is dan de vorige beeb. Als we de stijgende lijn van plus minus een halve kilo aanhouden zou ze wellicht rond de 3700g zitten. Agh we gaan het zien. Hoe kwam de paniek? :-(

@vera een goede mindset is zeker het halve werk. Al kun je natuurlijk een volgende bevalling minder blanco in dan de eerste. Ik ben blij dat het trauma gedeelte gone is dat scheelt al 95 procent. Ik doe aan snel bevallen dus dat is het enige waar ik nog wel tegen op zie. De oudste was er met 6.5u (33min persen) en de jongste met 5.5u (3 min persen) dus ik ben voorbereid op korter (tevens ook op langer hoor)

@gioia nog twee dagen tot de uitgerekende datum, of is de kleine er inmiddels al??? :heart:

Hier wordt er druk gekaratekickt in mijn maag (veel maaaagpijn dus)
yourlocalhero schreef:
21-11-2018 07:35
@daanstje dat hoop ik ook maar komt vast goed , wordt prima in de gaten gehouden.
Ik hoop stiekem niet op 4100g dat is wel wat zwaar voor mijn lijf.
Ik zou al blij zijn als dit meisje weer wat zwaarder is dan de vorige beeb. Als we de stijgende lijn van plus minus een halve kilo aanhouden zou ze wellicht rond de 3700g zitten. Agh we gaan het zien. Hoe kwam de paniek? :-(
Ja, t is n flinke baby. Maar vooral ook lang. Heeft nu 12 dagen oud maat 56 echt nodig voor de lengte, maar niet zozeer voor de breedte.
3700 gram klinkt als een perfect geboorte gewicht!

Paniek kwam doordat ik dacht dat mn knip was open gescheurd. Dag ervoor waren de hechtingen verwijderd en tijdens het afvegen na het toilet voelde ik een 'gat'
Dus ik zag mezelf al voor de rest van m'n leven lopen met een echoput van onderen.. Vk is toen geweest en die heeft uitgelegd en laten zien dat dat 'gat' geen gat is. Maar dat de wond van binnenuit geneest. Het schijnt na een knip dus normaal te zijn dat de bovenste huidlaag ietsje wijkt als de hechtingen zijn verwijderd en dat de boel van binnenuit geneest. Hadden ze me alleen meteen wel even mogen vertellen :/

Vandaag manlief een dagje thuis. Dus ik ben even heerlijk babyloos boodschappen wezen doen. Half uurtje alleen naar buiten doet een mens goed :)
Hi allemaal! Even bijgelezen weer.

@Daanstje, sorry ik moest even een klein beetje lachen mbt de echoput. Ik zie mezelf namelijk ook echt met zoiets in de stress schieten, op de wc 😂. Maar gelukkig dat het goed komt! En die huilbuien. Ik ben een heel fijngevoelig typetje soms. Mijn partner gaat het nog zwaar krijgen. Haha.

@Vera, hoe gaat het nu? Is het nieuws al een beetje doorgedrongen? En hopelijk voel jeje ok?

@Gioa en @ylh hoe gaat het? Ook van mij succes met de laatste loodjes, hopelijk ook snel twee heerlijke wolkjes :-D

@pingewingel. Heftig die operatie! Ik zal duimen dat alles goed gaat!

@Piep ik ken je gevoel mbt open en bloot liggen bij al die mensen. Nooit fijn al went het wel snel. Mijn partner moest ook meteen zaad wegbrengen bij zowat de tweede afspraak bij de fertiliteit. Dit had als reden dat het onderzoeken van de sperma vaak veel sneller en eenvoudiger is dan een cyclus van een vrouw in kaart brengen enzovoort. Dus dat doen ze vaak als eerste en als blijkt dat het zaad niet goed is dan gaan ze meteen over op andere behandelingen. Iets met efficiëntie denk ik. Mocht je vragen hebben over behandelingen laat maar weten :).

Ik ben een paar weken terug bij de gyneacoloog geweest omdat ik mij wat zorgen maakte over de colposcopie die gedaan was nav een aantal klachten. Gyneacoloog heeft even gekeken en zei dat ze niets bijzonders zag behalve dat de plek waar de biopt is genomen nog wat zacht weefsel zat. Wat ik wel gek vind omdat de biopt al bijna 3 maanden geleden afgenomen is. Maargoed gyn zei dat ik beter even kan wachten met zwanger worden tot het tweede uitstrijkje in februari, meer uit voorzorg. Tussentijdse uitstrijkjes doen ze niet omdat het lichaam tijd nodig heeft om het virus op te ruimen. Maar ik vermoed zo dat het virus niet opgeruimd is. Klachten houden namelijk nog steeds aan. (Klachten die ik nota bene eerder niet had). Maargoed, moeilijk te zeggen allemaal. Ik kan ook niet meer doen dan afwachten en zo goed als ik kan voor mezelf zorgen en rust gunnen.

Verder zijn we bezig met de verkoop van ons huis en de koop van het nieuwe huis dus zwanger worden staat sowieso wat op de achtergrond nu. Ik wil natuurlijk de basis eerst weer goed hebben. Het voelt allemaal wel als helemaal opnieuw moeten beginnen. Maargoed ik ben “nog maar 30” dus tijd zat hoop ik. 12 december mag ik wel weer voor controle naar fertiliteit. Dan even checken of alles nog goed is. En van daaruit kan ik dan weer verder kijken en afspraken maken tot na uitslag van het uitstrijkje.
@gioia is er al een baby :-o
Hier maar even mijn verhaal...
Nog geen baby overigens hoor dus geen shocker (maar ook weer wel)

Gisteren was het weer tijd voor een groeiecho en tevens een gyn bezoek.
Opgewekt en vrolijk er heen...bagger thuis.

Groei is van een hele mooie plus lijn afgenomen naar de gemiddelde lijn. (Ruime afname) dus hoofdje en placenta zijn doorgenomen. Voor nu nog geen echt alarm, maar hopen dat er over 2 weken goed/beter nieuws is. (Dus even slopend)
Verder ben ik GBS positief gebleken dus ik beval hoe dan ook met antibiotica infuus...omdat anders de kleine flink ziek kan worden.
Door dat hele groeigedoe nog aan de ctg gelegen...hartfilmpje vd uk prima...en wat weeenactiviteit (harde buiken) te zien.

Hoe dan ook heb ik toestemming nu om vanaf week 38 ingeleid te mogen worden...en ga ik hoe dan ook niet door tot week 40...wel bestaat er dus nog een kans als de placenta langzaam opgeeft dat ze nog eerder wordt gehaald....dus ja ik voel mij even niet zo heeeeel tof.
Dat is schrikken YLH! Bij ons gebeurde precies hetzelfde, van een iets kleiner dan gemiddelde baby ineens naar een hele kleine baby, ik vond dat ook heel naar om te horen! Maar bij ons zat de baby 2 weken later weer keurig op haar lijntje, ik hoop bij jou ook! Ze groeien niet allemaal hetzelfde dus het hoeft niks te betekenen, maar het is wel even schrikken!
Maar ook naar dat je positief testte op GBS. Wat is dat eigenlijk, waarom hebben ze dat bij jou getest? Hoe ver ben je nu?

Sorry maar ik moest ook lachen om je echoput Daanstje! Ik ben zelf altijd erg nuchter dus ik ben benieuwd hoe ik de kraamweek ga ervaren. Goed om alvast voorbereid te zijn ;-) Onze baby zou rond de 3400 gram zitten nu, ik vind het perfect. Dat was ik zelf namelijk ook bij mijn geboorte :)

@Vera: Hoe is het met jou? Nog steeds weinig klachten? Bij mij kwam vanaf week 7 de vermoeidheid, zere borsten heb ik dan weer nooit gehad.

@Cin: Vervelend dat je nog steeds klachten hebt zeg! De gyn is de expert natuurlijk, maar toch lijkt het me vervelend om tot februari te moeten wachten! Gelukkig heb je afleiding en blijf je wel onder controle.
En je hebt inderdaad tijd zat als je 30 bent, maar ik begrijp ook wel dat het niet zo voelt misschien!

Hier nog steeds geen baby, 40+2 nu. Al een paar keer voorweeen gehad maar de laatste dagen is het erg rustig. Mijn baarmoeder heeft er wel genoeg van, het doet echt pijn als de baby beweegt. Maar goed, het kan nu echt niet meer dan 2 weken duren, als de baby niet vanzelf komt dan zou ik op 10 december ingeleid worden. Maar ik hoop natuurlijk dat dit niet nodig is en de baby gewoon de komende dagen komt!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik duim dat het niet nodig is voor je Gioia! Dat beebje zich snel aandient. Geniet nog van de laatste trappetjes etc ❤❤❤

Hebben ze bij jou toen ook koppetje en navelstreng nagekeken of niet.

GBS staat voor Groep B streptokokken. Dit kwam ondat ik vrijdag al even in het zh was voor steken in de buik...blaasontsteking naar wat bleek uit kweek door die strepto's. Deze kunnen de baby heel ziek (hersenvliesontsteking longontsteking sepsis etc) maken wanneer deze in contact komt ermee (voor tijdens of na de bevalling)
Ik beval dus wanneer zij het nog naar haar zin heeft in week 38. (Voorkeur gaat uit naar de 8e van januari)
En mocht ze het eerder bagger hebben dan gaan ze haar eerder halen.

Ik hoop op 10 december weer een fijne echo.
Maar we gaan sowieso ook voor een outfit maatje 44 kijken vd tas.
@YLH wat een domper die bacterie... en een mindere groei echo zegt nog niet zo veel! Ik duim voor je dat de volgende echo beter is.

@gioia veel succes alvast met de bevalling! Geniet nog van de laatste momenten met je kindje in je buik!

@daanstje hopelijk herstelt je knip goed. Ik zou me ook wild schrikken als het opeens anders aanvoelt! En fijn dat je af en toe wat tijd voor jezelf kan nemen.

@cin, spannend, een nieuw huis! Fijn dat je iets anders hebt om mee bezig te zijn. En je bent nog jong! Op dit moment denk ik ook wel eens, waarom nu zwanger zijn, hebben zo ook een leuk leven! Het zullen de hormonen wel zijn, aangezien de kinderwens er echt wel is :)

Inmiddels is het zwanger-zijn nieuws wel geland bij ons, al is deze periode tot eerste echo ook erg onzeker, en voel ik me niet heel anders dan voorheen. Klachten die ik nu bij 6,5wk heb zijn nog steeds zere borsten, af en toe wat hongerig gevoel (moet dus regelmatig eten), en soms een vreemd gevoel in mijn onderbuik. Nog twee weekjes wachten voor de echo!
Hoi dames,

Veel bijgeschreven. Wat een verschillende fases allemaal :)

@ Daanstje; het lijkt me ook behoorlijk 'heftig' om mee te maken; ouders worden van een mini versie. Wat fijn dat het verder wel goed met jullie gaat!

@ YLH: vervelend meis :( Hopelijk over 2 weken goed nieuws. GBS heb ik ook, dus voor mij, als ik zwanger word, wordt het ook een ziekenhuisbevalling.

@ Vera; fijn dat je je goed voelt. Nog even wachten op de echo... spannend hoor!

Hier zelf heel goed nieuws tegen alle verwachtingen in; ik lig weer in de race :)
Beide eileiders zijn doorgankelijk , hoewel links ook een verdikking laat zien, maar heb ze dus nog beide. En dat betekent dat ik in theorie gewoon zwanger kan worden op de natuurlijke manier. Verder hebben ze de endoplekken weggebrand bij mijn blaas, maar hebben ze verklevingen van mijn eierstok en eileider laten zitten. Al met al het beste nieuws wat niemand had verwacht.

Heb frisse moed. Ben natuurlijk al wat ouder (35), maar heb in elk geval goede hoop :)
Oh wat fijn, pingewingel! Mogen jullie nu ook gelijk proberen zwanger te worden?
Vera99 schreef:
28-11-2018 13:41
@YLH wat een domper die bacterie... en een mindere groei echo zegt nog niet zo veel! Ik duim voor je dat de volgende echo beter is.

@gioia veel succes alvast met de bevalling! Geniet nog van de laatste momenten met je kindje in je buik!

@daanstje hopelijk herstelt je knip goed. Ik zou me ook wild schrikken als het opeens anders aanvoelt! En fijn dat je af en toe wat tijd voor jezelf kan nemen.

@cin, spannend, een nieuw huis! Fijn dat je iets anders hebt om mee bezig te zijn. En je bent nog jong! Op dit moment denk ik ook wel eens, waarom nu zwanger zijn, hebben zo ook een leuk leven! Het zullen de hormonen wel zijn, aangezien de kinderwens er echt wel is :)

Inmiddels is het zwanger-zijn nieuws wel geland bij ons, al is deze periode tot eerste echo ook erg onzeker, en voel ik me niet heel anders dan voorheen. Klachten die ik nu bij 6,5wk heb zijn nog steeds zere borsten, af en toe wat hongerig gevoel (moet dus regelmatig eten), en soms een vreemd gevoel in mijn onderbuik. Nog twee weekjes wachten voor de echo!
Een mindere niet maar deze was van p84 (ruime bovenlijn) naar p61 gezakt...ze zit nog steeds op het gemiddelde daar niet van.
Dus hopen op een mooie groeiecho over een kleine twee weken.
En spannend bijna ene echo 1❤
Pingewingel schreef:
28-11-2018 13:57
Hoi dames,

Veel bijgeschreven. Wat een verschillende fases allemaal :)

@ Daanstje; het lijkt me ook behoorlijk 'heftig' om mee te maken; ouders worden van een mini versie. Wat fijn dat het verder wel goed met jullie gaat!

@ YLH: vervelend meis :( Hopelijk over 2 weken goed nieuws. GBS heb ik ook, dus voor mij, als ik zwanger word, wordt het ook een ziekenhuisbevalling.

@ Vera; fijn dat je je goed voelt. Nog even wachten op de echo... spannend hoor!

Hier zelf heel goed nieuws tegen alle verwachtingen in; ik lig weer in de race :)
Beide eileiders zijn doorgankelijk , hoewel links ook een verdikking laat zien, maar heb ze dus nog beide. En dat betekent dat ik in theorie gewoon zwanger kan worden op de natuurlijke manier. Verder hebben ze de endoplekken weggebrand bij mijn blaas, maar hebben ze verklevingen van mijn eierstok en eileider laten zitten. Al met al het beste nieuws wat niemand had verwacht.

Heb frisse moed. Ben natuurlijk al wat ouder (35), maar heb in elk geval goede hoop :)
Wat een fijn nieuws!! En komt goed ik ben ook 33 dus :-)
En ik moest sowieso al in het zh maar nu is hoe dan ook het infuus een verplichting..
Vera99 schreef:
28-11-2018 14:04
Oh wat fijn, pingewingel! Mogen jullie nu ook gelijk proberen zwanger te worden?
Jazeker. Had gisteren een positieve ovulatietest te pakken, en seks ging prima ;-)
Schijnt dat je door het doorspoelen ook een iets hogere kans hebt om zwanger te raken. Ben benieuwd. Hoewel ze dat niet in het ziekenhuis hebben gezegd, ik heb het via Google gevonden...
Wat een goed nieuws Pingewingel! Geweldig! En ik ben zelf 34, dus dat jaartje extra maakt ook niks uit, komt helemaal goed!

@YLH: ah streptokokken, dat is niet zo mooi. Gelukkig ben je in goede handen en houden ze het in de gaten. En ik vind van p84 naar p61 best wel meevallen eerlijk gezegd, dat kan echt nog helemaal bijtrekken hoor! Het is even schrikken maar wat je zegt, ze zit nog mooi boven het gemiddelde en hopelijk heb je op 10 december weer een mooie echo. Bij ons ging het van p45 naar p19, en 2 weken later zat ze weer op p38. Alleen haar hoofdje blijft heel klein (p6), maar ik heb zelf ook een vrij klein hoofd dus dat is waarschijnlijk haar bouw. Ze hebben bij mij verder niet gekeken naar het hoofdje en navelstreng, dat zouden ze pas doen als de volgende echo weer minder goed was en was dus gelukkig niet nodig. Ik heb daarna geen echo's meer gehad maar volgens de verloskundige heeft ze lekkere dikke billen, dus ze groeit goed door.

@Vera: Ja spannend hoor, die eerste weken tot de echo. Ik telde ook echt af tot dat eerste moment, dat je ziet dat er echt een baby in je aan het groeien is. Zo bijzonder!
gioia82 schreef:
28-11-2018 15:40
Wat een goed nieuws Pingewingel! Geweldig! En ik ben zelf 34, dus dat jaartje extra maakt ook niks uit, komt helemaal goed!

@YLH: ah streptokokken, dat is niet zo mooi. Gelukkig ben je in goede handen en houden ze het in de gaten. En ik vind van p84 naar p61 best wel meevallen eerlijk gezegd, dat kan echt nog helemaal bijtrekken hoor! Het is even schrikken maar wat je zegt, ze zit nog mooi boven het gemiddelde en hopelijk heb je op 10 december weer een mooie echo. Bij ons ging het van p45 naar p19, en 2 weken later zat ze weer op p38. Alleen haar hoofdje blijft heel klein (p6), maar ik heb zelf ook een vrij klein hoofd dus dat is waarschijnlijk haar bouw. Ze hebben bij mij verder niet gekeken naar het hoofdje en navelstreng, dat zouden ze pas doen als de volgende echo weer minder goed was en was dus gelukkig niet nodig. Ik heb daarna geen echo's meer gehad maar volgens de verloskundige heeft ze lekkere dikke billen, dus ze groeit goed door.

@Vera: Ja spannend hoor, die eerste weken tot de echo. Ik telde ook echt af tot dat eerste moment, dat je ziet dat er echt een baby in je aan het groeien is. Zo bijzonder!
Daling van 20plus vonden ze niet zo leuk haha.
En ja beentje en hoofdje zijn hier al tijden net wat kleiner maar dat is vergelijkbaar met broer en zus dus helemaal niet erg.
Ik hoop het ook zo dus kijk reikhalzend uit naar de volgende echo.
Hier was dus navelstreng placenta enigzins de twijfelaar.

En dikke billen yaaaay
Wat fijn dat je zulk goed nieuws hebt gehad Pingewingel! Hopelijk snel nog beter nieuws voor jullie :)

Oooh, wat kan wachten lang duren he Gioia! Hopelijk heb je snel een baby vast! Normaal ben ik ook heel nuchter en kan ik prima relativeren dus deze vloedgolf van emoties, paniek en angst overviel me behoorlijk. Maar gelukkig lijkt het ergste voor bij.

Ik snap dat je schrikt YLH! Hopelijk de volgende echo een hele mooie! Hier hebben ze er met de groeiecho achteraf gezien heel erg naast gezeten. Baby werd geschat rond de 3700, bleek dus uiteindelijk ruim 4100 te zijn. Wel goed natuurlijk dat ze je extra in de gaten houden. Maar ik hoop voor jou dat ze lekker tot 38 weken warm mag blijven zitten!

Spannend Vera, wachten op de eerste echo!

Hier gaat het steeds beter. Behoorlijk gerommeld met voeding, we hadden een behoorlijk fout advies gekregen van de kraamzorg en het CB waardoor meneer bleef spugen. Na een middagje ziekenhuis en een fijn voedingsschema en advies van de kinderarts is het spugen nagenoeg over en hebben we een baby van 2,5 week die gerust 4-5 uur achter elkaar slaapt!
Ik knap gelukkig ook steeds verder op, kan het huishouden zelf weer goed draaien. Best belangrijk voor een controlefreak en perfectionist :)
Fijn om te lezen Daanstje! Ik ben nog helemaal niet into schema's maar erg fijn dat jullie meneertje (en jij!) zich wat beter voelt :)
Hier weer helemaal in spanning.
Vorige week zondag eisprong gehad. Normaal ben ik altijd 9 dagen na mijn ei al ongesteld. Dus ik verwachte het gister, of misschien vandaag. Gister een beetje roze afscheiding gehad, en wat rare plopjes/geborrel in mijn buik. En soort spierpijn. Maar geen echte menstruatie.
Vind het heel spannend welke kant het op gaat. Vooral omdat we volgende week de eerste echte afspraak bij de gyn hebben en dan ook zaaduitslag krijgen.
Wanneer zou ik kunnen testen? Wachten tot 14 dagen na ei, dus dit weekend? Of zou het al eerder kunnen? Ik wil ook niet te vroeg testen.
Spannend Piep!
Ik zou, als het lukt, even proberen te wachten.. Maar kan me voorstellen dat dat super moeilijk is.

@de rest, nog nieuws? Gioia al een baby?

Hier gaat alles steeds beter! Meneer groeit als kool :)
Goed om te horen Daanstje! Fijn dat jullie het ritme te pakken hebben, lijkt me erg wennen in het begin!

En spannend piepp! Ik heb zelf vrij laat getest (3 dagen na NOD) maar achteraf begrijp ik ook niet hoe ik dat heb kunnen volhouden. Ik zou in jouw geval na 12 dagen gaan testen.

Hier nog steeds geen baby helaas, inmiddels 41+1. De verloskundige heeft 2 keer geprobeerd te strippen maar het zit nog potdicht dus dat had geen zin. Nu is het afwachten, als de baby niet spontaan komt dan word ik waarschijnlijk maandag ingeleid en dat wil ik eigenlijk niet. Maar misschien wordt het een sinterklaaskindje, ik heb wel wat (hele) lichte krampen al 2 dagen lang dus ik hoop het! Ik heb dat eerder gehad en toen gebeurde er niks, maar ze zal er toch een keer uit moeten!
@piepp ik zou die 14 dagen inderdaad wel aanhouden gemiddelde lf is dat maar wat spannend.

@daanstje..het consternatiebureau doet zijn naam weer aan, wat hadden ze geadviseerd?

@gioia ohjeej meis ik hoop dat je beebje er nu wel al is..wachten zou niet mijn sterkste vak zijn.
Leuk te weten is dat onze ukkies weinig schelen straks.

Hier maandag a.s. de nieuwe groeiecho.
Ben zo benieuwd of ze op de lijn van vorige keer groeit of weer piekt.
Als ze dipt dan wordt ze eerder dan week 38 gehaald.
Ooh spannend hoor Gioia! Hopelijk geen inleiding nodig en snel jullie kindje in je armen!

@YLH, ze hadden, samen met de kraamzorg overigens, aangegeven dat hij in 10 dagen tijd moest opbouwen naar flessen van 100Cc en dat hij 8 voedingen per dag moest krijgen. Maar dit was dus veel te veel voor dat kleine lijfje. Dus toen zijn we gezakt naar 7x100 op advies van de kinderarts. Van t weekend merkte ik dat hij daar toch wat weinig aan had, dus toen de flessen iets groter gemaakt. En inmiddels zitten we op 6x130. En vanacht voor het eerst maar 1 voeding gehad! Meneer sliep gewoon van 9 tot 2 en toen tot half 7! Ik ben zowaar een beetje uitgerust :)

Duimen dat je echo goed is! Het zou zo fijn zijn om iig die 38 weken te halen!
@daanstje pfft gezeur zeg :-/ altijd proberen naar jezelf te luisteren hoor.
Moet zeggen dat ik blij ben zonder flessengedoe :shame:
Kreeg hij veel krampen e.d.?
En hoe dan ook hier een inleiding en dat geeft rust..mocht het eerder gebeuren ook geen ramp. Dan is het nodig en beter voor haar. Maar inderdaad beter tot ergens week 38 :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven