Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
streepjesdekbed schreef:
21-11-2018 19:04
Waarom mag er eigenlijk onder geen beding medisch advies gegeven worden maar wel juridisch advies en mag een bepaalde forummer zelfs ondertekenen met 'jurist'? Ik snap dat je van verkeerd medisch advies wellicht dood kan gaan, maar volgens mij kun je van verkeerd juridisch advies ook behoorlijke schade oplopen.

Wat is precies het verschil tussen beiden volgens jullie en waarom het een wel en het ander zo pertinent niet?
Waar us überhaupt de eigen verantwoordelijkheid gebleven?

Die is sowieso zoek hier. Ook bij het modteam. Net als het fatsoen.

Dus ik ga jullie staffen voor ongepast mods. Bovenaan bij dit modtopic.
Er zal wel weer nergens antwoord op komen. Ze zijn zo rigide al de pest en de communitymanager blinkt uit in afwezigheid.
Meer dan de standaard riedel afsteken doen de mods niet.

We zullen het doorgeven (rechtstreeks het vierkant archief in).
Bedankt voor je suggestie (waar we niets mee zullen doen).
Het topic is verwijderd vanwege medisch advies (inschattingsfoutje meer of minder doet er niet toe).
Over het B-woord mag niet gepraat worden en verdere berichten worden verwijderd wegens off topic (foei, stoute forummers!).
Het staat in de huisregels (zo, iedereen de mond weer gesnoerd, nu tijd voor koffie)

Bla.
Bla.
Bla.
Etc.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
streepjesdekbed schreef:
Waarom mag er eigenlijk onder geen beding medisch advies gegeven worden maar wel juridisch advies en mag een bepaalde forummer zelfs ondertekenen met 'jurist'? Ik snap dat je van verkeerd medisch advies wellicht dood kan gaan, maar volgens mij kun je van verkeerd juridisch advies ook behoorlijke schade oplopen.

Wat is precies het verschil tussen beiden volgens jullie en waarom het een wel en het ander zo pertinent niet?
gebeurt dat? belachelijk, dan wordt een autoriteit gecreeerd die niemand kan checken. Eerder werd daar altijd tegen opgetreden.
yasmijn schreef:
21-11-2018 18:11
En onze vragen (vragen, geen discussie over beleid) worden stelselmatig genegeerd.

Ongelooflijk hier.

Heb zin om de boel te escaleren naar Hoogherhandt.

Open een topic met een petitie, dan krijgen ze misschien inzicht in hoe weinig draagvlak er nog is.
S-Meds schreef:
21-11-2018 18:54
ik denk omdat er geen racisme in de titel staat, dus dan is het niet racistisch. Iedereen weet dat het vluchtelingentopic over sympathie met vluchtelingen gaat en Bij1 gaat natuurlijk over wat die die leuke Amsterdamse partij allemaal doet
Zijn de mods en cm echt zo dom?

CM, Sanoma, waarom mogen de racistische topics Bij1 en het vluchtelingentopic blijven staan???????

Ben écht benieuwd naar jullie redenatie!

Calamitycat schreef:
21-11-2018 19:07
Er zal wel weer nergens antwoord op komen. Ze zijn zo rigide al de pest en de communitymanager blinkt uit in afwezigheid.
Meer dan de standaard riedel afsteken doen de mods niet.

We zullen het doorgeven (rechtstreeks het vierkant archief in).
Bedankt voor je suggestie (waar we niets mee zullen doen).
Het topic is verwijderd vanwege medisch advies (inschattingsfoutje meer of minder doet er niet toe).
Over het B-woord mag niet gepraat worden en verdere berichten worden verwijderd wegens off topic (foei, stoute forummers!).
Het staat in de huisregels (zo, iedereen de mond weer gesnoerd, nu tijd voor koffie)

Bla.
Bla.
Bla.
Etc.
En als het niet in de huisregels staat verzinnen we er een huisregel bij!
S-Meds schreef:
gebeurt dat? belachelijk, dan wordt een autoriteit gecreeerd die niemand kan checken. Eerder werd daar altijd tegen opgetreden.
Ja dat gebeurt, oa in het topic op geld & recht over of de zorgverzekering iets mag vragen.
Nemaìn’ schreef:
21-11-2018 19:09

Die vervolgens nergens terug te vinden is, dus er rekening mee houden kun je ook al niet.
Nemaìn’ schreef:
21-11-2018 19:09
O ja, natuurlijk. Hoe kon ik die nou vergeten! Blad aan een boom en zo....
Nemaìn’ schreef:
21-11-2018 19:06
Waar us überhaupt de eigen verantwoordelijkheid gebleven?

Die is sowieso zoek hier. Ook bij het modteam. Net als het fatsoen.

Dus ik ga jullie staffen voor ongepast mods. Bovenaan bij dit modtopic.
Nou ja, 's nachts mag alles.
Wil je dood?
Neem gewoon die pillen joh, de mod is aan het (uit)slapen dus ik kan dat gewoon zeggen.
Geen haan die ernaar kraait.

the_Wicked_Witch schreef:
21-11-2018 19:11
Die vervolgens nergens terug te vinden is, dus er rekening mee houden kun je ook al niet.
Een soort Russische roulette is het.
MonteCara* schreef:
21-11-2018 19:12
Nou ja, 's nachts mag alles.
Wil je dood?
Neem gewoon die pillen joh, de mod is aan het (uit)slapen dus ik kan dat gewoon zeggen.
Geen haan die ernaar kraait.
Nou ja, ik vind dat je dat dan ook moet doen als je dat wil.

Tijd om te wissen hoor mod. Of nog leuker, gooi er een slotje op!!
Mod, gaat t allemaal ?

Ik denk dat een paar mods ontslag hebben genomen/aan het staken zijn en dat de overgebleven mods het allemaal niet bij kunnen houden. Vandaar dat er onterecht topics links en rechts worden verwijderd en dat er geen antwoord komt op de meest simpele vragen.
Het tactiek van vandaag is om iedereen te negeren. Geen gegum of sluiten van het topic, gewoon doodnegeren tot het vanzelf ophoudt. Dat is mijn theorie. :fortune:
Calamitycat schreef:
21-11-2018 19:12
Een soort Russische roulette is het.
Soort dearhunter.
Kukita-Del-Barrio schreef:
21-11-2018 19:14
Mod, gaat t allemaal ?

Ik denk dat een paar mods ontslag hebben genomen/aan het staken zijn en dat de overgebleven mods het allemaal niet bij kunnen houden. Vandaar dat er onterecht topics links en rechts worden verwijderd en dat er geen antwoord komt op de meest simpele vragen.
Het tactiek van vandaag is om iedereen te negeren. Geen gegum of sluiten van het topic, gewoon doodnegeren tot het vanzelf ophoudt. Dat is mijn theorie. :fortune:
Ik denk dat wij allemaal vanaf heden geband zijn wegens off topic op het modtopic alleen zijn die e-mails niet aangekomen.
Calamitycat schreef:
21-11-2018 19:17
Ik denk dat wij allemaal vanaf heden geband zijn wegens off topic op het modtopic alleen zijn die e-mails niet aangekomen.
Of de allergrootste straf: alleen nog in dit topic kunnen posten en dan steeds gewist worden :rofl:
Nemain :rofl:
S-Meds schreef:

Yep.

Groet,
Jurist

En ze heeft het nu aangepast nadat ze van meerderen commentaar kreeg (maar nog te lezen in oa mijn quote)

*Koekoek*
Nemaìn’ schreef:
21-11-2018 19:14
Nou ja, ik vind dat je dat dan ook moet doen als je dat wil.

Tijd om te wissen hoor mod. Of nog leuker, gooi er een slotje op!!
Vind ik ook.
Het is alleen zo vaak beschreven dat een zelfmoordwens en antwoorden daarop verboden zijn op dit forum.
's Nachts het modtopic sluiten draagt daar m.i. niet aan bij.

Slotje, goed idee! Wel op het hele forum dan, want hoe de Viva-mensen hun forum draaien is te zielig voor woorden.

Ze geven al jarenlang geen antwoord waarom het vluchtelingentopic en nu Bij1, met al hun racisten wél op het forum mogen blijven.

Zucht. En dan zeggen sommige mensen dat racisme niet bestaat.

ModeratorViva schreef:
21-11-2018 18:58
Beste Marana,

Het topic "Waarheid in het midden?" is zojuist verwijderd en de TO heeft een permanente ban i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

thnx, ook voor het slotje op het andere topic
streepjesdekbed schreef:

Beste streepjesdekbed,

We hebben de betreffende forummer hierop aangesproken en een ban van 24 uur uitgedeeld i.v.m. het geven van juridisch advies / zich profileren als jurist. Aangezien wij niet kunnen controleren of dit advies juist is, nemen we jullie (de medeforummers) in bescherming door de betreffende forummer hierop aan te spreken. We hebben het tevens aangekaart bij de Community Manager, we zullen deze situatie intern bespreken.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

De topics "Kritische omgeving" en "Kinderachtige ex" zijn verwijderd i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Beste forummers,

Er kwamen veel opmerkingen binnen over het sluiten van het Centraal Moderator topic n.a.v. het slotje van gisteravond. We willen nog even het een en ander herhalen (al is het vanmorgen ook reeds toegelicht).

Ten eerste kan er zeker nog met ons gecommuniceerd worden: (1) via stafmeldingen en (2) via de mail. Ten tweede is het moderator team nog gewoon aanwezig, ook als het CM op slot zit. Wij handelen alle stafmeldingen en mails dus gewoon af.

Het weghalen en/of verplaatsen van offtopic berichten op het CM (waar gisteravond sprake van was) zorgt voor onrust op het CM. Zo wordt de leesbaarheid (negatief) beïnvloed door de vele offtopic berichten, en stromen belangrijke vragen en meldingen onder. Om die reden hebben we er gisteren voor gekozen het CM tijdelijk te sluiten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
21-11-2018 20:15
Beste forummers,

Er kwamen veel opmerkingen binnen over het sluiten van het Centraal Moderator topic n.a.v. het slotje van gisteravond. We willen nog even het een en ander herhalen (al is het vanmorgen ook reeds toegelicht).

Ten eerste kan er zeker nog met ons gecommuniceerd worden: (1) via stafmeldingen en (2) via de mail. Ten tweede is het moderator team nog gewoon aanwezig, ook als het CM op slot zit. Wij handelen alle stafmeldingen en mails dus gewoon af.

Het weghalen en/of verplaatsen van offtopic berichten op het CM (waar gisteravond sprake van was) zorgt voor onrust op het CM. Zo wordt de leesbaarheid (negatief) beïnvloed door de vele offtopic berichten, en stromen belangrijke vragen en meldingen onder. Om die reden hebben we er gisteren voor gekozen het CM tijdelijk te sluiten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Geen antwoorden maar gewoon een mededeling.

Juist.

Zet het hele forum op slot, Dan hoeven jullie niet (meer) te lezen. Geen onrust meer...

Slaap lekker!!

Jullie communiceren helemaal niet via de mail.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven