Huis gekocht... help
donderdag 22 november 2018 om 19:52
Hai!
Ik heb een huis gekocht en de overdracht vindt op korte termijn plaats. Nou moet er aardig wat aan opgeknapt worden en ik zit een beetje met de volgorde. Kan iemand hier iets slims over zeggen? Het volgende wil ik laten doen-
Wanden stucen en schilderen
Kozijnen binnen schilderen
Nieuwe houten vloer beneden, er liggen nu tegels. Nieuwe laminaat vloer boven, nu ligt er tapijt. Nieuwe toilet beneden. Nieuwe keuken.
Tips over leuke aanbiedingen zijn ook welkom!
Ik heb een huis gekocht en de overdracht vindt op korte termijn plaats. Nou moet er aardig wat aan opgeknapt worden en ik zit een beetje met de volgorde. Kan iemand hier iets slims over zeggen? Het volgende wil ik laten doen-
Wanden stucen en schilderen
Kozijnen binnen schilderen
Nieuwe houten vloer beneden, er liggen nu tegels. Nieuwe laminaat vloer boven, nu ligt er tapijt. Nieuwe toilet beneden. Nieuwe keuken.
Tips over leuke aanbiedingen zijn ook welkom!
donderdag 22 november 2018 om 20:07
Je gaat toch geen houten vloer leggen als er nog gestuct en geschilderd moet worden?
Eerst slopen, dan stucen, dan schilderen, dan vloeren en keuken/wc
donderdag 22 november 2018 om 20:10
Why not?
Schilderwerk kan later wel met een doek over de vloer.
Veel hangt natuurlijk ook af in welke staat het huis nu is en hoeveel werk je eraan hebt.
Breek je alles tot de muren toe eruit ... volg dan rustig de rest.
Wil je de muren geel en een paar vlekken hier en daar stucen ... ga dan toch echt eerst voor vloer en keuken.
Ik vind een stenen vloer uitbreken namelijk pure rotzooi en immens labeur dat bergen stof veroorzaakt en zolang dat niet is gebeurd kan je er niet wonen.
En je gaat ook niet op een hoop aarde wonen, dus als je haast hebt ... zo snel mogelijk beneden die nieuwe vloer erin.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 20:11
2.77% gewijzigd
donderdag 22 november 2018 om 20:12
Alles is enorm verouderd dus moet het allemaal gerealiseerd worden
Het kan wel. Hier is ook eerst de tegelvloer erin gegaan en toen overal stucloper opgelegd. Was met de droogstonden handiger maar daar heb je met een houten vloer geen last van.
donderdag 22 november 2018 om 20:13
Gaat te snel vuil worden én krom trekken van 't vocht.Elastiekje22 schreef: ↑22-11-2018 20:11En de houten vloer laten doorlopen in de keuken, zou dat kunnen? Of is het echt beter om tegels in de keuken te laten leggen?
En je hebt écht geen zin om elke 2 jaar je vloer uit te breken omdat er toevallig een glas water tegen de grond is gegaan of er teveel druppels zijn gemorst tijdens het koken.
Maar dat is mijn idee.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 20:13
2.77% gewijzigd
donderdag 22 november 2018 om 20:13
donderdag 22 november 2018 om 20:17
Je vergeet het uitbreken en de klusjesman die het moet komen doen.Elastiekje22 schreef: ↑22-11-2018 20:14Is €34.000 voldoende voor de genoemde werkzaamheden? Of heb ik me verrekend?
Ik ga uit van 10.000 wanden
10.000 vloeren
10.000 keuken
3.500 toilet beneden
En alles hangt natuurlijk af van wat je juist kiest, voor welke kwaliteit je gaat, welke aansluitingen er nu zijn in de keuken, ...
Daar kunnen we dus vanaf een schermpje moeilijk iets over zeggen.
donderdag 22 november 2018 om 20:18
Dit zou ik niet doen als de vorige bewoners huisdieren hebben gehad (ivm eventuele vlooienplagen).*Labalade* schreef: ↑22-11-2018 20:13Let op of je over het tapijt heen laminaat kan leggen. Bij ons vorige huis kon dat- het tapijt was mooi vlak en laagpolig. En, vastgeplakt. Het zou een hel zijn geweest om te verwijderen. We hebben het tapijt goed gereinigd en als ondervloer gebruikt. Was meteen ook supergoede isolatie trouwens!
donderdag 22 november 2018 om 20:19
Mijn houten vloer loopt door in de keuken. Vind dat veel mooier en gezelliger dan tegels.Elastiekje22 schreef: ↑22-11-2018 20:11En de houten vloer laten doorlopen in de keuken, zou dat kunnen? Of is het echt beter om tegels in de keuken te laten leggen?
donderdag 22 november 2018 om 20:19
Goeie tip! Ga ik eens bekijken. Ik heb overigens wel huisstofmijtallergie, geen idee of dat dan kwaad kan*Labalade* schreef: ↑22-11-2018 20:13Let op of je over het tapijt heen laminaat kan leggen. Bij ons vorige huis kon dat- het tapijt was mooi vlak en laagpolig. En, vastgeplakt. Het zou een hel zijn geweest om te verwijderen. We hebben het tapijt goed gereinigd en als ondervloer gebruikt. Was meteen ook supergoede isolatie trouwens!
donderdag 22 november 2018 om 20:20
Heb je ook budget voor de zaken onder de oppervlakte? Zoals:
- lopen de leidingen op de juiste plek?
- is de elektra nog goed of moet de bedrading vervangen? extra groepen nodig voor vaatwasser / wasmachine / koken op inductie?
- is de CV-installatie nog ok?
Want de punten die je noemt zijn vooral cosmetisch leuk, maar meestalniet direct noodzakelijk. Een aftandse bedrading kun je beter wèl direct aanpakken.
- lopen de leidingen op de juiste plek?
- is de elektra nog goed of moet de bedrading vervangen? extra groepen nodig voor vaatwasser / wasmachine / koken op inductie?
- is de CV-installatie nog ok?
Want de punten die je noemt zijn vooral cosmetisch leuk, maar meestalniet direct noodzakelijk. Een aftandse bedrading kun je beter wèl direct aanpakken.
donderdag 22 november 2018 om 20:20
De tegelvloer ja. Hout werkt, en als ik TO goed begrijp, wil ze het hele huis laten stucen. Dat wordt echt kleddernat, zeker nu het winter is. En dat betekent dat je nieuwe houten vloer volledig krom is getrokken nog voordat je erin gaat.
Overigens heb ik 10+ jaar een houten vloer in de keuken gehad en is er daardoor nooit iets kromgetrokken of beschadigd, een glas water of zelfs pan soep kan het prima hebben, mits je het meteen schoonmaakt.
TO, hoe snel is de overdracht? En dan heb je 1-2 maanden? Houd je er rekening mee dat de meeste bedrijven een paar weken dicht zijn door de jaarwisseling? En dat het lastig aan werklui komen is momenteel? Wij bestelden onze nieuwe wc/badkamer in september, plaatsing kon begin volgend jaar... Keukens hebben sowieso vaak een levertijd van 2 maanden. Er moet dus een muur uit? Is die dragend? Want dan heb je ook een staalconstructie nodig. Die moet op maat gemaakt en er moeten constructietekeningen voor komen.
PS gezien hoe weinig kaas je van het onderwerp hebt gegeten, zou ik je ook een aannemer aanraden. Maar dan moet je NU rap gaan zoeken, want aannemers zijn momenteel ook erg druk.
spuit_111 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 20:22
14.03% gewijzigd