Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Trotter schreef:
22-11-2018 18:05
Jammer dat de communitymanager in zijn/haar tweewekelijkse update niet inhoudelijk ingaat op waarom racistische topics mogen blijven staan, maar topics over (een onderzoek naar) racisme worden verwijderd.
Krijgen we nog een reactie op de vragen hierover, of hopen jullie dat dit vanzelf overwaait als jullie dit soort vragen maar vaak en lang genoeg negeren?
Het topic over vluchtelingen is geen racisme of jij moet het woord: vluchtelingen racisme vinden.

Er zijn soms ongenuanceerde uitspraken maar daar krijg je een ban of waarschuwing voor weet ik uit ervaring.

Ik krijg het gevoel dat iedere vorm van kritiek op migranten / vluchtelingen als racisme wordt gezien.

Ik zou zeggen, in plaats van klagen praat mee, laat een tegengeluid horen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
|Courage| schreef:
22-11-2018 17:30
Ik wilde dit dus al voorstellen, maar het is er dus zelfs al.
Je zou er nog een sticky topic op elke pijler aan kunnen toevoegen met dezelfde mededeling en dan klaar.

Mods, echt, je zou het plezier van zovelen vergroten als jullie al die 'medische' topics gewoon laten staan en alleen modereren op het hoogst noodzakelijke. Het zou jullie ook een hoop tijd en moeite besparen, dus het mes snijdt aan 2 kanten. Geen topics meer hoeven verwijderen, geen bans meer, geen berichten meer aanpassen op het modstopic.
Geef de forummers hun verantwoordelijkheid weer terug. We kunnen echt wel zelf corrigerend optreden tegen verkeerd medisch, juridisch of technisch advies.
Please: overleg met de juridische afdeling of het zo goed dichtgetimmerd is en laat het dan los.
Levert Viva ook weer meer interessante content op voor het tijdschrift, want die wordt deels hier van het forum gehaald.
Mee eens.
the_Wicked_Witch schreef:
22-11-2018 20:28
Maar dat is niet wat je zei. Anyway, iedereen mag gelukkig zelf weten of en hoe vaak ze mailen. Vaak mailen is natuurlijk nooit een reden om geen antwoord te krijgen.
Waarom niet?
Ik blijf op het werk ook niet eindeloos terug mailen.

En als ik het goed heb wordt dit forum gerund door een betaalde MOD en tig vrijwilligers, nou misschien hebben die niet altijd zin om mail 1295 te beantwoorden dat die en die racistisch is, waarom het topic over ingescheurde teennagels verwijderd is en of de ban van een medeforummer opgeheven kan worden.

Zie het form als vermaak, gewoon lol met wat regels waar je het niet mee eens kan zijn maar oké we moeten het er mee doen.

En kijk eens op FORA als FOK, GS etc.
Geloof me waar je hier een ban voor krijgt is daar een neutrale posting.

Zelfs in de pijler actueel van Bokt.nl - paarden forum -gaat het er harder aan toe dan hier.

Dus ik denk dat het goed toeven is hier op VIVA dat eigenlijk een oase van rust is :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
22-11-2018 20:47
Waarom niet?
Ik blijf op het werk ook niet eindeloos terug mailen.

En als ik het goed heb wordt dit forum gerund door een betaalde MOD en tig vrijwilligers, nou misschien hebben die niet altijd zin om mail 1295 te beantwoorden dat die en die racistisch is, waarom het topic over ingescheurde teennagels verwijderd is en of de ban van een medeforummer opgeheven kan worden.

Zie het form als vermaak, gewoon lol met wat regels waar je het niet mee eens kan zijn maar oké we moeten het er mee doen.

En kijk eens op FORA als FOK, GS etc.
Geloof me waar je hier een ban voor krijgt is daar een neutrale posting.

Zelfs in de pijler actueel van Bokt.nl - paarden forum -gaat het er harder aan toe dan hier.

Dus ik denk dat het goed toeven is hier op VIVA dat eigenlijk een oase van rust is :-D

Ik ben een FOKker van het eerste uur, dus ik weet hoe het er aan toe gaat. Jouw post hier gaat weer alle kanten op, waar het om gaat is dat mail gewoon beantwoord dient te worden als je je users expliciet vraagt om iedere oprisping te mailen.
the_Wicked_Witch schreef:
22-11-2018 20:53
Ik ben een FOKker van het eerste uur, dus ik weet hoe het er aan toe gaat. Jouw post hier gaat weer alle kanten op, waar het om gaat is dat mail gewoon beantwoord dient te worden als je je users expliciet vraagt om iedere oprisping te mailen.
Toch wonderbaarlijk dat ik iedere mail altijd binnen 12 beantwoord heb gekregen.
Blijft staan dat ik vermoed dat de mensen die geen antwoord meer krijgen zo vaak mailen dat het ervaren wordt als spam of de onderwerpen zo oninteressant of uitgekauwd dat ieder antwoord slechter is dan geen antwoord :idee:
hollebollegijs schreef:
22-11-2018 22:28
Toch wonderbaarlijk dat ik iedere mail altijd binnen 12 beantwoord heb gekregen.
Blijft staan dat ik vermoed dat de mensen die geen antwoord meer krijgen zo vaak mailen dat het ervaren wordt als spam of de onderwerpen zo oninteressant of uitgekauwd dat ieder antwoord slechter is dan geen antwoord :idee:

Wat jij wil knul :bye:
dat denk ik ook gijs!
en wat jij zegt, dit forum is heilig vergeleken bij die anderen.
Ik vind het hier eigenlijk ook altijd wel beschaafd aan toe gaan.

Taboeïsering van onderwerpen is jammer. Mooi woord wel taboeïsering. Kwam het tegen op een YouTube filmpje van Tijs Vd Brink die op de radio over het IQ verschil bij volkeren discussieert. Dat was sowieso een goed voorbeeld hoe een fatsoenlijke discussie over zoiets kan worden gevoerd.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-11-2018 14:33
Reden: ongepast
98.85% gewijzigd
Ik wil graag op anoniem.
Misschien ook even in de groep gooien om de ‘welkom op het Viva-forum’ tekst aan te passen.

Daar staat nu nog ‘van zwangerschappen tot actualiteiten en van de stoutste seksverhalen tot adviezen over vechtscheidingen; de VIVA community is er voor elkaar in goede en in slechte tijden, en bespreekt werkelijk alle onderwerpen die je maar bedenken kunt

Want dat is niet meer het geval hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
23-11-2018 11:03
Misschien ook even in de groep gooien om de ‘welkom op het Viva-forum’ tekst aan te passen.

Daar staat nu nog ‘van zwangerschappen tot actualiteiten en van de stoutste seksverhalen tot adviezen over vechtscheidingen; de VIVA community is er voor elkaar in goede en in slechte tijden, en bespreekt werkelijk alle onderwerpen die je maar bedenken kunt

:proud:
Geen bijzonderheden
himalaya schreef:

Beter veranderen in

Over zwangerschappen en de slechtste seksverhalen; de VIVA community is er voor elkaar voor zover de techniek dit toelaat.
himalaya schreef:

:-D
S-Meds schreef:
23-11-2018 11:49
Beter veranderen in

Over zwangerschappen en de slechtste seksverhalen; de VIVA community is er voor elkaar voor zover de techniek dit toelaat.
Prachtig. Lekker pakkend.
Tjezus, wat vals
Ik weet niet of ik het hier moet vragen.
Maar hoe kan ik opzoeken wat een bepaald lid allemaal heeft geschreven. Ik kan niet loepen want ik moet haar eerst vinden. Kan je uberhaupt ergens zoeken op forum nicknaam?
hollebollegijs schreef:
22-11-2018 20:47
Daar kies je gewoon voor hoor als je moderator wil worden. Ook al doe je het vrijwillig, er worden wel bepaalde dingen van je verwacht.
Poker schreef:
23-11-2018 12:52
Maar hoe kan ik opzoeken wat een bepaald lid allemaal heeft geschreven. Ik kan niet loepen want ik moet haar eerst vinden. Kan je uberhaupt ergens zoeken op forum nicknaam?
Google. ;-D
¡Apagando las luces!
Poker schreef:
Rechts boven zie je loepje paperklipje qouten .
Even op loepje klikken
TanteBedelia schreef:
23-11-2018 13:15
Rechts boven zie je loepje paperklipje qouten .
Even op loepje klikken
Ik kan niet loepen want ik moet haar eerst vinden. Schrijft ze,
Star² schreef:
23-11-2018 13:16
Ik kan niet loepen want ik moet haar eerst vinden. Schrijft ze,
Oke hmm raar :devil:
TanteBedelia schreef:
23-11-2018 13:17
Oke hmm raar :devil:
Hoezo raar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik weet wel iemand die dit kan, die kan jaren terug in de tijd, maar ik weet niet of ik haar/hun naam mag noemen.
Such fun!1
Poker schreef:
Even naar Google en dan zoeken op forumnaam en forum.viva.nl
Tjezus, wat vals
Poker schreef:

Ik ben intussen wel heel benieuwd naar je motieven. Heb je iemand herkend?
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven