Floortje naar het einde van de wereld
donderdag 4 januari 2018 om 22:38
Ze raakte inderdaad niet in paniek. Maar is dat misschien ook (veel) mensen eigen? In de overlevingskans, en als je veilig bent komt de ontlading?
Respect voor die RK-medewerkster, wat een ongelofelijk optimisme moet je hebben om in zulke gebieden te kunnen (wonen en) werken, en om je te kunnen blijven inzetten als druppel op de gloeiende plaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 24 november 2018 om 13:23
Hebben jullie ook Floortje bij de ambassadeur gezien? Had gehoopt dat zij nog iets van dat onderwerp zou maken, maar het was echt supersaai en oppervlakkig. En Floortje op hoge zwarte hakken, met een kantoortas was ook een vreemd gezicht. Ik zie haar liever op bergschoenen met een rugzak. Ze was wel vergeten ook haar kapsel aan te passen
Die lange ongestijlde pieken mismatchten nogal met de rest van haar outfit.
.
zaterdag 24 november 2018 om 13:45
impala schreef: ↑24-11-2018 13:23Hebben jullie ook Floortje bij de ambassadeur gezien? Had gehoopt dat zij nog iets van dat onderwerp zou maken, maar het was echt supersaai en oppervlakkig. En Floortje op hoge zwarte hakken, met een kantoortas was ook een vreemd gezicht. Ik zie haar liever op bergschoenen met een rugzak. Ze was wel vergeten ook haar kapsel aan te passenDie lange ongestijlde pieken mismatchten nogal met de rest van haar outfit.
Ik vond het juist niet saai en oppervlakkig. Het geeft, volgens mij, een goed beeld van het leven als ambassadeur.
Het is een heel ander programma dan Floortje aan het einde van de wereld. Al zijn het soms wel vergelijkbare problemen, als ambassadeur zit je op een eiland, en kan je ook niet zoveel buiten het keurslijf om.
Ooit heb ik in Moskou gewoond en gewerkt, en kwam ik regelmatig op de ambassade. Dus was de uitzending voor mij een feest van herkenning.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
zaterdag 24 november 2018 om 16:09
Dan snap ik dat jij het leuk vond. Dat was juist iets dat ik miste, dat ik een beeld kreeg van hoe het is om in Moskou te wonen. Het bleef een beetje bij huizen kijken en wat diplomatiek gelul. En een klein kijkje in haar huwelijkhamerhaai schreef: ↑24-11-2018 13:45Ik vond het juist niet saai en oppervlakkig. Het geeft, volgens mij, een goed beeld van het leven als ambassadeur.
Het is een heel ander programma dan Floortje aan het einde van de wereld. Al zijn het soms wel vergelijkbare problemen, als ambassadeur zit je op een eiland, en kan je ook niet zoveel buiten het keurslijf om.
Ooit heb ik in Moskou gewoond en gewerkt, en kwam ik regelmatig op de ambassade. Dus was de uitzending voor mij een feest van herkenning.
.
zaterdag 24 november 2018 om 16:11
pussywillow schreef: ↑24-11-2018 09:29Heeft iemand afgelopen week die aflevering gezien over die man op een klein eilandje in Australie? Wat een eenzaamheid lijkt me
Nee, niet gezien. Ook herhalingen vind ik leuk.
donderdag 28 februari 2019 om 22:03
is nu op Saint Georgia, eiland op 1300 km onder de Falklandeilanden. Is in totaal 2 weken onderweg. Volgende week nog een uitzending hierover. Zo ver is ze nog nooit weg geweest zei ze zelf
donderdag 28 februari 2019 om 22:23
Wat voegt deze opmerking toe
donderdag 28 februari 2019 om 22:26
Wat ontzettend mooi en fascinerend is het daar! Volgende week weer verder kijken.
South Georgia (vanuit Zuid Chile/Argentinië, Falklands, en de zuidpool) staat al heel lang in de top 3 van mijn bucketlist. Een paar jaar geleden iemand gesproken die deze reis gemaakt heeft op zo'n onderzoeksschip.
South Georgia (vanuit Zuid Chile/Argentinië, Falklands, en de zuidpool) staat al heel lang in de top 3 van mijn bucketlist. Een paar jaar geleden iemand gesproken die deze reis gemaakt heeft op zo'n onderzoeksschip.
I can't control the wind but I can adjust the sail
donderdag 28 februari 2019 om 22:37
Ik dacht dat de aflevering 2x zo lang duurde omdat de mevrouw die op het eiland woonde zoveel te vertellen had. Maar de eerste 40minuten is het een soort slechte natuur documentaire met hele lange shots op pinguins. Als ik dat wil zien kijk ik wel naar een bbc documentaire ofzo. Ze hadden deze aflevering makkelijk in 1 uur kunnen doen.
Ik kijk het vooral voor de interessante verhalen van de bewoners. Dus ik vond het grootste eerste deel ook erg saai.
Ik kijk het vooral voor de interessante verhalen van de bewoners. Dus ik vond het grootste eerste deel ook erg saai.