Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke vrouw
Mooie vrouw in alle opzichten in een mooie omgeving. Waren er maar meer mensen zoals zij.
Ik kreeg een beetje jeuk van die vrouw - maar kan niet benoemen waarom.

Vond het ook niet echt 'einde van de wereld'.
Ik werd ook een beetje iebelig van haar. Dat zijige lachje van haar steeds, brr. En ik vond het ook zeker ook niet het einde van de wereld . In Thailand is geen hoekje meer onontdekt. En zolang er touringcarbussen in de buurt komen is er al helemaal niks eind van de werelds aan.
Ik weet niet zo goed wat ik van deze dame vind.

Zou echt over 10 jaar of zo van haar wel eens willen weten of ze dan daar nog woont.
Op de eerste aflevering ná, vind ik alle afleveringen daarna niks boeiends aan. Jammer maar Floortje verliest mijn interesse.
Volgende week donderdag weer een nieuwe serie van Floortje. Benieuwd waar ze nu weer heen gaat
Vond het altijd een mooi programma en Floortje doet het heel goed. Maar inderdaad, niet alle einden van de wereld die voorbij komen zijn ook einden van de wereld. Maar laten we eerlijk zijn, de mensen die op echt afgelegen eilanden, of in echt geïsoleerde streken wonen zijn een keer op.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
We nemen 'einde van de wereld' misschien ook wat te letterlijk. Ik kijk wel uit naar de nieuwe afleveringen! In het voorstukje zag ik een neushoorn, maar die aflevering moet nog komen dus?
pussywillow schreef:
25-12-2017 08:47
We nemen 'einde van de wereld' misschien ook wat te letterlijk. Ik kijk wel uit naar de nieuwe afleveringen! In het voorstukje zag ik een neushoorn, maar die aflevering moet nog komen dus?
as donderdag begint het weer
Ik vind het mooie programma's en Floortje doet het uitstekend, de presentatie, en vind het vooral interessant om dan minder bekende delen van de wereld te zien. Maar ik vind het wel jammer dat de focus steeds meer komt te liggen op mensen die een bepaalde keuze hebben gemaakt, en minder op autochtone mensen die van generatie op generatie al in een bepaald afgelegen gebied wonen. Soms wordt het daardoor toch een beetje het oude programma "Showroom" (man/vrouw kiest ervoor midden in de jungle in een hutje te gaan wonen, of men/vrouw kiest ervoor om op een wrak bootje tussen eilanden te varen). Vind de programma's die gaan over mensen die écht al van generatie op generatie in een moeilijk bereikbaar deel van de wereld wonen, gewoon interessanter.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
nou, dit kun je wel afgelegen noemen zeg!
Hmm ik denk toch niet dat dat kind goed wordt voorbereid op het echte leven. Opstaan om 2 uur elke dag en de hele nacht.. gamen en internetten? Ook vind ik hem een beetje brutaal en apart reageren maar dat kan natuurlijk ook komen omdat hij een puber is.
Mooie omgeving zeg! Ben wel benieuwd wat de oudste zoon is gaan doen. De muziek vind ik niet helemaal passen bij de aflevering.
Oudste zoon was bij een timmerman in de leer en maakt muziek in café’s....

Ik vond t een rare jongen, had wat autistische trekken. Misschien is hij dat niet, maar volgens mij weet hij totaal niet hoe hij met mensen/leeftijdgenootjes om moet gaan omdat hij dat dus nooit geleerd heeft.....

Was wel mooi daar!
defyinggravity schreef:
28-12-2017 22:07
Mooie omgeving zeg! Ben wel benieuwd wat de oudste zoon is gaan doen. De muziek vind ik niet helemaal passen bij de aflevering.
Oudste zoon is timmerman vertelden ze. En maakt muziek in bars door heel Alaska.
De ouders zeiden zelf ook al dat het jongste kind waarschijnlijk wat langer thuis zou blijven. Die jongen krijgt nooit genoeg onderwijs. Thuis scholen op basisschool leeftijd oke, maar ik denk dat die moeder hem niet genoeg kan leren op middelbaarschoolniveau. Hij staat op om 2 uur, dan gaan ze 'leuke dingen' doen, een uurtje les misschien per dag?
maar mehn, wat wonen zij afgelegen zeg. En dan 1 maand per jaar naar de bewoonde wereld om voor het hele jaar boodschappen te doen, en andere dingen te kopen. Pff. Moet je niet iets vergeten :mrgreen:
Ik ben dan wel benieuwd hoe ze die maand ‘shoppen in Fairbanks’ bekostigen. Hij had het geld van de familie vaarwel gezegd, maar 18 jaar (ongeveer?) leven op het geld wat je hebt gespaard van het verkopen van concertshirtjes lijkt me erg onwaarschijnlijk?

Die jongen vond ik ook wereldvreemd, maar dat is niet zo verwonderlijk als je zo leeft denk ik.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heel bijzonder ja.
Ik vroeg me ook af hoe ze hun geld verdienen, maar daar is niks over gezegd.
Vermoedelijk is er wel iets van een erfenis/schenking. Of ze krijgen welfare, waar je als je niks koopt vermoedelijk wel van kan rondkomen, zelfs in Akaska. Ik vond het jammer dat er wel erg weinig van hun dagelijkse leven werd getoond. Jagen ze, hoe komen ze aan water, wat eten ze zoal? Er waren vooral veel interviews met en over hun zoon. Die oogte wat apart, maar wel gelukkig met zijn leven.
Ik zit nu te kijken.
Die jongen kan volgens mij nooit met de “gewone” maatschappij mee komen. En ik vind hem onbeschoft maar dat is ook niet zo gek. Alleen tussen twee volwassenen die hem geen duidelijke regels lijken te geven. Laat opblijven etc.

Ik vraag me inderdaad ook af hoe ze dan aan geld komen. In het begin zeggen ze dat ze het geld van hun ouders vaarwel hebben gezegd.
Die interviews met zoon verliepen wel wat ongemakkelijk, vond ik.
Zij heeft in elk geval een boek geschreven http://barefootandboofoot.com/author-romey-atchley en als ik Google zijn er meer tv-programma’s geweest over hun.

En ik kom dit tegen:If they feel short of money, 52-year-old David will sell tanned hides, build log cabins or take work in the local gold mine, about 100 miles away.
However, by living off the land and using solar power, they manage to survive on just $12,000 (£9,600) a year.

Ze hebben dus wel geld.
Ik hoorde tussen alle genoemde bezigheden ook het schoonmaken van pelzen. Misschien dat ze daar hun geld mee verdienen? Maar dan moet je wel veel tijd er in steken want die per ongeluk gevangen bever gaat hun geen boodschappen van een jaar betalen. Ik vermoed dat er nog ergens een potje oliegeld is. Of ze hebben inkomsten met iets wat niet benoemd wordt.

Jongen reageert apart inderdaad. Kan denk ik weinig autoriteit verdragen.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven