Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 20 maart 2017 @ 14:21:

[...]

Dat was ook al zo'n vaag verhaal. Want ze kennen elkaar via een dating-site. Wat deed zij daarop dan, als ze zo graag alleen was?Ja, dat dacht ik ook. Als je geniet van het alleen zijn, dan ga je niet op een datingsite staan. Maar ja, ik vond alles een beetje vaag aan ze.
Heb de aflevering net terug gekeken. Ik ben verre van jaloers op die mensen..

Maar over die kinderen van die man: de jongste was nu 26 en ze wonen 7 jaar in Chili. Dus 18/19 toen paps emigreerde, als ik het allemaal goed heb begrepen.

Eerste huwelijk van die vrouw was een 'motje' zo te horen. Maar dan nog is het wel bizar dat die oudste kinderen hun vader nooit meer zien. Misschien ook een reden dat de oudste dochter naar Duitsland is gegaan?

Maar al met al vond ik dit niet zo'n geweldige aflevering. Volgende week gaat Floortje naar Thailand, niet bepaald 'einde van de wereld', maar hopelijk wat inspirerender dan deze aflevering.
Ja meer vragen dan antwoorden na zo'n aflevering

Had graag een interview gezien met die oudste die naar duitsland was over hoe het thuis was. Bizar voor haar...uit huis gaan is heel definitief zo...de nieuwe siblings maakt ze als baby niet meer mee

En hoe hebben ze eerst reis naar nieuw zeeland betaald?

En dan...dat vonden ze te ver dus chili???!

En hoe hebben ze met zijn 2en een heel huis gebouwd..waar haal en betaal je al die spullen van....en de kids gingen 2 keer per week naar een muziekschool...dat vond ik positief

Ik vond de moeder vooral onzeker terwijl ze toch archeoloog was? Hoewatwaarwanneer?

En zwangerschap en bevalling..wat voor medische begeleiding heb je daar?

Vragen vragen vragen

Wel mooie natuur
Het was een treurig verhaal. De mensen leken gevlucht te zijn voor de samenleving. Ik vond het ook een beetje vreemd hoe ze aan geld komen? De kinderen gaan 2x in de week naar muziekles, geen idee wat dat in the middle of Chili kost maar hier is dat geen sinecure. En de man was al een paar keer terug naar Duitsland geweest. ZO'n ticket moet wel een enorme hap uit hun budget zijn.

Maar welk budget? Hoe krijgen zij een inkomen?

En 250k lijkt me een enorm hoog bedrag voor een stuk grond zo afgelegen in Chili. Dat kan toch nooit kloppen, die prijs?

Ik vond het ook idioot dat de vrouw aangaf 'niets, echt helemaal niets' met geld te hebben....maar ze wil wel: een enorme lap grond, een grote boerderij, 9 kinderen en heel veel dieren. Tjonge jonge jonge. Wat een onnozelheid. Hoe wil je dat in vredesnaam doen zonder geld?
Ik heb het even teruggekeken en Floortje zegt letterlijk dat ze in 2009 met hun toen nog 6 kinderen naar Chili zijn verhuisd en dat ze daar nog 3 zonen hebben gekregen.

Zijn kinderen zijn nu 30 en 28; toen dus 22 en 20.
quote:girasole3 schreef op 20 maart 2017 @ 15:20:

Ik heb het even teruggekeken en Floortje zegt letterlijk dat ze in 2009 met hun toen nog 6 kinderen naar Chili zijn verhuisd en dat ze daar nog 3 zonen hebben gekregen.

Zijn kinderen zijn nu 30 en 28; toen dus 22 en 20.Ja klopt dat heeft ze zeker gezegd. Maar hoe had ze het anders moeten zeggen, samen met de 5 kinderen van vrouw en 1 van hun samen naar chili verhuisd?
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
quote:absor schreef op 20 maart 2017 @ 15:03:

En hoe hebben ze eerst reis naar nieuw zeeland betaald?

En dan...dat vonden ze te ver dus chili???!

En hoe hebben ze met zijn 2en een heel huis gebouwd..waar haal en betaal je al die spullen van....

Dat dacht ik ook en ik kan me voorstellen dat hij nog wat spaargeld achter de hand had - hij verdiende immers niet slecht als IT'er in Duitsland.

Door dat geld zijn ze nu inmiddels heen denk ik.
quote:girasole3 schreef op 20 maart 2017 @ 15:20:

Zijn kinderen zijn nu 30 en 28; toen dus 22 en 20.De eerste vijf zijn van haar ex man. De jongste vier van de man die je in de aflevering zag.
quote:LoiseauCoureur schreef op 20 maart 2017 @ 14:52:

Volgende week gaat Floortje naar Thailand, niet bepaald 'einde van de wereld', maar hopelijk wat inspirerender dan deze aflevering.

Ze zal vast wel een enorm afgelegen plek weten te vinden in Thailand.

Hopelijk wordt dat wel weer een mooie aflevering.
quote:Dollycat schreef op 20 maart 2017 @ 14:26:

[...]

Ja, dat dacht ik ook. Als je geniet van het alleen zijn, dan ga je niet op een datingsite staan. Maar ja, ik vond alles een beetje vaag aan ze.

Eens, wij keken het net en hadden dezelfde vragen en opmerkingen als hier staan.

Het zijn regelmatig wel een beetje aparte mensen waar Floortje heen gaat maar dit stel je denk ik wel het meest apart.
Ik vond het erg gaaf.

Niks voor mij maar ik had al die bedenkingen die jullie hebben eigenlijk niet.

Dat ene meisje steeds met haar neus in een boek.., heerlijk!
Goh, wat hebben veel mensen hier bedenkingen bij de aflevering van afgelopen zondag . Ik heb dat helemaal niet. Ik heb opnieuw genoten van een bijzondere plek waar mensen op een niet-doorsnee manier hun leven leiden, fascinerend. Ik ben ook vol bewondering voor de fysieke en mentale kracht die mensen moeten hebben als je zo wil leven als zij doen. Die man vertelde dat hij tot z'n 35e nog nooit hout had gehakt, en in de IT werkzaam was! wow, en nu hebben ze een huis gebouwd, zijn bijna volledig zelfvoorzienend en het lukt ze ook nog om 9 kinderen ( nu 8, omdat de oudste dochter in Duitsland studeert) op te voeden én te voeden !

Ik vind het mooi dat zij elkaar gevonden heb , na omzwervingen van ieder een eerder huwelijk , en blijkbaar zo goed bij elkaar passen dat zij dit avontuur aankunnen . Ik kan me goed inleven in het gevoel dat je niet zo goed past in een bepaalde manier van burgerlijk leven, in een stad , met misschien allerlei sociale codes waar je je niet prettig bij voelt . En dat deze manier van leven midden in de natuur in dunbevolkt gebied dan een verademing is, ondanks het harde werken iedere dag.

Waar ik me persoonlijk minder goed in kan inleven is dat je zoveel kinderen krijgt/hebt, haha. Als bewust kindvrije vrouw staat dat wel ver van me af. Maar die kinderen hebben wel een unieke jeugd en zullen waarschijnlijk de rest van hun leven meer betrokkenheid voelen bij de natuur dan het gemiddelde westerse kind.

Wat ik ook nog kwijt wil : in de reacties hierboven vond iemand dat die mensen er niet goed uitzagen . Ik denk dat we met ons allen zo gewend zijn aan gladgestreken , gemake-upte , dan wel volgevreten bn ers op tv , dat het onwennig is als er gewoon slanke mensen zonder make up of fancy kleding in beeld komen . Behalve als het tandeloze, rimpelige vrouwtjes in Thailand of India zijn ( bv. bij Spoorloos) , want dan 'klopt' het weer.
quote:esther766 schreef op 20 maart 2017 @ 15:12:

Het was een treurig verhaal. De mensen leken gevlucht te zijn voor de samenleving. Ik vond het ook een beetje vreemd hoe ze aan geld komen?

(...)

Maar welk budget? Hoe krijgen zij een inkomen?

Er werd gezegd dat ze af en toe een dier verkopen (en af en toe weer eentje kopen). En dat de man soms als gids werkt in de bergen, met buitenlandse toeristen. Dat laatste zal in verhouding best wat opleveren.

Hun eten verbouwen ze grotendeels zelf, kreeg ik de indruk. Alleen vraag ik me dan af hoe dat gaat in de winter.

Floortje had ook een enorme boodschappenlijst van spullen die ze moest meenemen. Zou ze dat echt allemaal in haar rugzak door die rivier wadend hebben gesjouwd?
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 22 maart 2017 @ 11:23:

[...]

Er werd gezegd dat ze af en toe een dier verkopen (en af en toe weer eentje kopen). En dat de man soms als gids werkt in de bergen, met buitenlandse toeristen. Dat laatste zal in verhouding best wat opleveren.

Hun eten verbouwen ze grotendeels zelf, kreeg ik de indruk. Alleen vraag ik me dan af hoe dat gaat in de winter.

Floortje had ook een enorme boodschappenlijst van spullen die ze moest meenemen. Zou ze dat echt allemaal in haar rugzak door die rivier wadend hebben gesjouwd?

Ik vraag me sowieso steeds af hoe dat zit met haar cameraman/vrouw. Floortje vraagt in haar eentje een lift aan iemand en stapt in haar eentje weer uit. Of ze ligt in haar eentje in een huisje te slapen, stapt achterop een motor etc. Is dat dan allemaal in scene gezet, of heeft die cameraman/vrouw eigen vervoer en slaapplaats? Bij sommige plekken kan dat al haast niet, omdat je daar alleen lopend kon komen. Maar dan moeten ze dus ook alle cameraspullen meesjouwen in een rugtas. Vragen.. vragen..

Iemand een idee?
Kan niet anders dan dat dat in scene gezet is toch?
quote:LoiseauCoureur schreef op 23 maart 2017 @ 18:16:

[...]

Ik vraag me sowieso steeds af hoe dat zit met haar cameraman/vrouw. Floortje vraagt in haar eentje een lift aan iemand en stapt in haar eentje weer uit. Of ze ligt in haar eentje in een huisje te slapen, stapt achterop een motor etc. Is dat dan allemaal in scene gezet, of heeft die cameraman/vrouw eigen vervoer en slaapplaats? Bij sommige plekken kan dat al haast niet, omdat je daar alleen lopend kon komen. Maar dan moeten ze dus ook alle cameraspullen meesjouwen in een rugtas. Vragen.. vragen..

Iemand een idee?

Ja, dit vraag ik me ook al een tijdje af.

Ik neem aan dat er nog een cameraman en een producer bij zijn en dat sommige dingen in scene zijn gezet.

Heb ooit de eigenaar van een tv-productie bedrijf gesproken en die zei dat alles, maar dan ook echt alles, op tv nep is.
Lijkt mij allemaal in scene gezet. Ze hebben gewoon een gehuurde auto waar al het materiaal in gaat, Floortje doet dan net of ze alleen lift maar uiteraard zit daar minstens een camera/geluidsman of vrouw bij. Rest gaat met huurauto.

Stukken die ze alleen moet lopen doen ze gewoon samen. Slapen in tentje of huisje ook samen.

Ze zijn alleen niet consequent want soms wordt een medewerker wel betrokken bij het verhaal.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb ergens in een interview gelezen (en soms zie je ook beelden) dat ze vaak met 1 camera-annex-geluidsman m/v reist, en dat ze zo met zijn 2 het programma maken. En voor 2 zal we wel een slaapplek oid zijn, inflatable matras mee en een slaapzak ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zit even te googelen, en kwam wel nog dit tegen:

- Zo maakte ze met haar cameravrouw een wandeling van twee volle dagen in Nieuw-Zeeland om daar een stel te ontmoeten dat koos voor een leven in de jungle.

„We hadden ook nog een zware rugzak om en de weg stond nergens aangegeven, dus verdwaalden we. Het was heel vermoeiend. Maar ja, we konden ook niet terug. Dan denk je weleens: lag ik nu maar ergens in een hangmat.

- Floortje en haar cameravrouw logeren dan ook bij zo’n gezin, die het hemd van het lijf wordt gevraagd.

Klinkt alsof ze alleen met een cameravrouw op pad ging.

Ze heeft op zich ook haar eigen productiebedrijf, dus ik denk dat ze van tevoren wel een soort script hebben, maar geen extra producer oid mee. En een auto is af en toe gewoon onmogelijk, omdat ze met een klein bootje of over smalle paadjes moeten reizen.
quote:katelin schreef op 22 maart 2017 @ 11:15:

Wat ik ook nog kwijt wil : in de reacties hierboven vond iemand dat die mensen er niet goed uitzagen . Ik denk dat we met ons allen zo gewend zijn aan gladgestreken , gemake-upte , dan wel volgevreten bn ers op tv , dat het onwennig is als er gewoon slanke mensen zonder make up of fancy kleding in beeld komen . Behalve als het tandeloze, rimpelige vrouwtjes in Thailand of India zijn ( bv. bij Spoorloos) , want dan 'klopt' het weer.Mwah ik ben het hier niet helemaal mee eens want de mensen vorige week op dat tropische eiland zagen er wel gewoon goed en gezond uit en die vrouw van vorig jaar die op jacht ging(Nieuw Zeeland?) (en nu een boek uitgebracht heeft) zag er ook ontzettend fit en gezond uit. Deze mensen zagen er juist uit alsof ze nooit buiten kwamen en zwaar werk deden terwijl ze dat dus wel doen maar ik had echt het idee dat ze qua vitamines etc van alles te kort kwamen.
Ja Floor reist voor dit programma alleen met een vaste cameraman of -vrouw. Met beide (die dus afwisselend meegaan op reis, niet tegelijk) is ze zeer goed bevriend zei ze in een interview.

Bij een programma als bijvoorbeeld 3 op reis reizen er meer mensen mee.

Ik zag dat Waes ook met in ieder geval twee anderen reist. Dus Floortje is hier wel vrij uniek in.

Edit: Derk Bolt reist trouwens ook alleen met een vaste cameraman geloof ik, maar die heeft dan ter plekke wel vaak een gids/vertaler extra bij zich.
quote:dolfje schreef op 23 maart 2017 @ 19:33:

[...]

Mwah ik ben het hier niet helemaal mee eens want de mensen vorige week op dat tropische eiland zagen er wel gewoon goed en gezond uit en die vrouw van vorig jaar die op jacht ging(Nieuw Zeeland?) (en nu een boek uitgebracht heeft) zag er ook ontzettend fit en gezond uit. Deze mensen zagen er juist uit alsof ze nooit buiten kwamen en zwaar werk deden terwijl ze dat dus wel doen maar ik had echt het idee dat ze qua vitamines etc van alles te kort kwamen.Dit dus, zo dacht ik erover.
quote:dolfje schreef op 23 maart 2017 @ 19:33:

[...]

Mwah ik ben het hier niet helemaal mee eens want de mensen vorige week op dat tropische eiland zagen er wel gewoon goed en gezond uit en die vrouw van vorig jaar die op jacht ging(Nieuw Zeeland?) (en nu een boek uitgebracht heeft) zag er ook ontzettend fit en gezond uit. Deze mensen zagen er juist uit alsof ze nooit buiten kwamen en zwaar werk deden terwijl ze dat dus wel doen maar ik had echt het idee dat ze qua vitamines etc van alles te kort kwamen.Ik denk dat ze vooral geld te kort komen.
Of gewoon slaap

Dat heb je nooit genoeg met kleine kinderen
In de laatste aflevering van dit seizoen reist Floortje naar Thailand. Daar ontmoet ze de Amerikaanse Cara in het kleine dorpje Ban Nai Soi. In de omgeving wonen veel vluchtelingen uit Myanmar waar ze zich voor in zet. De grootste groep vormt het inheemse bergvolk de Karen, waarvan de vrouwen herkenbaar zijn aan de gouden ringen die ze om hun nek dragen

Ik ben benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven