Groot dilemma

25-11-2018 04:54 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds korte tijd heb ik weer erg veel contact met een vriend van vroeger. Deze had ik al een tijd niet meet gesproken tot we elkaar tegen kwamen. Nu whatsappen we bijna dagelijks over van alles en nog wat.

Natuurlijk ben ik erg blij dat het contact weer terug is, maar een aantal dagen terug vroeg hij mij of ik misschien zin had om binnenkort gewoon gezellig samen een drankje doen o.i.d.

Nu is het probleem dat ik geen idee wat ik hiermee aan moet om een aantal redenen:
1. Ik een enorme zwak voor hem heb al sinds ik hem ken.
2. Hij spreekt er openlijk over dat hij dezelfde zwak ook voor mij heeft en dat hij niet happy is in zijn huidige relatie.
3. Hij tegen zijn vriendin gaat liegen om maar niet te hoeven zeggen dat hij wat met mij gaat doen.

Wat zouden jullie doen? Moet ik iets met hem afspreken of kan ik dit beter niet doen?
Ik zou het niet doen. Dit wordt nl de start van veel drama. Zou hier echt geen trek in hebben. Dat je dit hier stelt geeft al aan dat jij ook wel weet dat je het beter niet kan doen ;)
Nee, ik zou niet afspreken. Niet vanwege het feit dat jullie schijnbaar een zwak voor elkaar hebben, maar het feit dat hij erover gaat liegen. Daar zou ik geen onderdeel van willen zijn.
Beter van niet. Waarom moet er gelogen worden?

Als hij niet blij is met zijn huidige relatie dan moet hij eerst deze uitmaken. Nu gaat hij eerst kijken of jij geschikt bent en dumpt dan zijn vriendin. Voldoe je niet aan zijn verwachtingen dan blijft hij....

Het zou mijn kerel niet zijn...en nog belangrijker...hoe je er aan komt, kom je er ook vanaf. Hij is niet te vertrouwen en dat blijft zo.
Nee, weet zn vriendin wel dat jullie dagelijks appen?
Als zn relatie niet goed is, gaat hij daaraan werken, niet stiekem met een andere vrouw.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou geen vriendschap of relatie willen met iemand die zo stiekem in elkaar zit. Straks jij ben de volgende die hij voorliegt dus nee, ik zou niet afspreken.
Waarom zou je met hem willen afspreken? Wat hoop je dat er dan gebeurt? Zou dat op enige manier niet onverstandig zijn? Wat is precies je dilemma?
Je post deze vraag niet voor niets, je voelt denk ik zelf ook dat het niet oke zit ;-)
hoe je er aan komt …….
Niet doen.

Je moet geen onderdeel willen zijn van dit soort leugenachtige praktijken.
Een mooie vriendschap gaat het ook niet worden met zo'n start, laat staan meer dan dat.

Aan de manier van hoe je je verhaal hier post denk ik dat je dit zelf ook wel heel goed weet.
saartje- wijzigde dit bericht op 25-11-2018 10:40
1.51% gewijzigd
chrys schreef:
25-11-2018 10:28
hoe je er aan komt …….

Hoe ze eraan komt? Ze gaat er niet aan komen hoor. Hooguit als scharreltje, maar hij gaat echt geen relatie met haar aan, waarvoor hij zijn huidige vriendin dumpt.
Miss_Fit schreef:
25-11-2018 10:22
Je post deze vraag niet voor niets, je voelt denk ik zelf ook dat het niet oke zit ;-)
Precies.
Vind je dat echt aantrekkelijk zo'n vent? Zou al geen zin hebben om dagelijks te appen met zo'n scheefpisser.
En ken je haar kant van het verhaal? Wellicht is zij zich van geen kwaad bewust, zo gaat het heel vaak.
Nouja, als je maar in je achterhoofd houdt dat hij ofwel zijn vriendin nooit voor jou zal in de steek laten of jou ook zomaar inruilt wanneer er iets leukers langskomt.
Maar dat je dit nog maar overweegt en met een niet vrije man zo zit te appen zegt ook al veel over jou.
Niet doen, gaat gedoe van komen. "Onschuldige" maar stiekeme appjes gaan nu al richting stiekem afspreken. Wat wil je ermee? Hopen op een relatie met iemand die al heeft laten zien onbetrouwbaar te zijn? Een stiekeme driehoeksverhouding? Meewerken aan het belazeren van een onwetende vriendin?
Kroonsteen schreef:
25-11-2018 12:10
Niet doen, gaat gedoe van komen. "Onschuldige" maar stiekeme appjes gaan nu al richting stiekem afspreken. Wat wil je ermee? Hopen op een relatie met iemand die al heeft laten zien onbetrouwbaar te zijn? Een stiekeme driehoeksverhouding? Meewerken aan het belazeren van een onwetende vriendin?
Dit.
Laat hem met rust en zeg hem dat hij eerst maar zorgt dat ‘ie vrijgezel is of aan zijn relatie werkt.
Nee. Hij heeft al een vriendin. En dat ben jij niet.
Niet doen
Jij wil hem, hij wil jou, je krijgt een kans en noemt het een dilemma.

Zo kom je niet ver
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hadewychh schreef:
25-11-2018 11:45
Vind je dat echt aantrekkelijk zo'n vent? Zou al geen zin hebben om dagelijks te appen met zo'n scheefpisser.
En ken je haar kant van het verhaal? Wellicht is zij zich van geen kwaad bewust, zo gaat het heel vaak.
Nouja, als je maar in je achterhoofd houdt dat hij ofwel zijn vriendin nooit voor jou zal in de steek laten of jou ook zomaar inruilt wanneer er iets leukers langskomt.
Maar dat je dit nog maar overweegt en met een niet vrije man zo zit te appen zegt ook al veel over jou.
Zo zit te appen? Ik weet niet wat je van me verwacht maar ik app niet op een rare manier met hem hoor? Gewoon vriendschappelijk over dagelijkse dingen niets raars.. Geloof niet dat dit iets over mij zegt.
xdt schreef:
25-11-2018 13:00
Zo zit te appen? Ik weet niet wat je van me verwacht maar ik app niet op een rare manier met hem hoor? Gewoon vriendschappelijk over dagelijkse dingen niets raars.. Geloof niet dat dit iets over mij zegt.

Met hoeveel mensen/vrienden app jij dagelijks over gewoon dagelijkse dingen?
Aangeven dat je met hem een drankje wil doen op het moment dat hij zijn relatie verbroken heeft. En ook het contact via app laten bekoelen tot die tijd.
Dan zie je vanzelf wel of hij interesse heeft (of niet).
Als hij niet happy is in zijn huidige relatie waarom is hij dan nog bij haar?
Gatekeeper* schreef:
25-11-2018 13:11
Als hij niet happy is in zijn huidige relatie waarom is hij dan nog bij haar?

Zij beweerd zichzelf iets aan te doen als hij weggaat. Geen onzin want dit heeft ze serieus dus al geprobeerd toen hij het eerder wilde uitmaken. Hij geeft wel nog veel om haar wat erg begrippenlijst is, maar hij durft simpelweg niet bij haar weg te gaan.
Nee; daar ging ik absoluut niet mee afspreken. Als zijn vriendin het niet mag weten, is de intentie van het afspreken me duidelijk en ik zou geen zin hebben mee te werken aan het voorliegen van iemand.
Wonen ze samen? Hij kan haar familie of vrienden inlichten dat hij het uit gaat maken.

Klinkt als een goed excuus om van twee walletjes te gaan eten. Ik blijf bij mijn eerdere advies: hij lost dit eerst maar lekker zelf op voordat hij met jou verder wil.

Gezien zijn "ja maar ik kan het niet uitmaken blablabla" zou ik er niet teveel van verwachten.
anoniem_343429 wijzigde dit bericht op 25-11-2018 13:27
15.74% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven