Het grote speelgoedtopic 2018
zaterdag 24 november 2018 om 11:25
Ik ben uiteindelijk heel blij met de cadeutjes die we gekozen hebben voor pakjesavond.
Voor de oudste:
- 3 sets van Lego City (hij had 14 lego dingen op zijn lijstje geplakt dus dat was fijn kiezen voor ons sint.)
- Gitaar (ook op lijstje)
- Color flash van Imaginarium
- Schleich mammoet met jong
- Star Wars kinderbestek
De jongste is het niet gelukt een lijstje te maken maar hopen we blij te maken met:
- Hotwheels racebaan
- Hotwheels setje met 5 auto's
- Goki blokkendoos "Kleine haven"
- Brio instortende brug
- Dusty de vuilniswagen
- Snuffie hup (compact) spelletje
- Cars kinderbestek
Voor de oudste:
- 3 sets van Lego City (hij had 14 lego dingen op zijn lijstje geplakt dus dat was fijn kiezen voor ons sint.)
- Gitaar (ook op lijstje)
- Color flash van Imaginarium
- Schleich mammoet met jong
- Star Wars kinderbestek
De jongste is het niet gelukt een lijstje te maken maar hopen we blij te maken met:
- Hotwheels racebaan
- Hotwheels setje met 5 auto's
- Goki blokkendoos "Kleine haven"
- Brio instortende brug
- Dusty de vuilniswagen
- Snuffie hup (compact) spelletje
- Cars kinderbestek
zaterdag 24 november 2018 om 11:34
Jaaaaaa, nu was hij er weer! Ik heb hem besteld. Bedankt en ook Tiane bedankt voor de tip. Ik denk dat dochter een gat in de lucht springt als ze deze krijgt op haar verjaardag!
zaterdag 24 november 2018 om 21:13
Bedoel je de Quadrilla banen? Alle blokjes hebben een soort uitsteeksel aan de onderkant, waardoor hij in het blokje daaronder past. Zo blijft het redelijk goed staan. Als het toch een beetje wankel lijkt (of peuter ermee speelt), plak ik weleens een stuk schilderstape over de hele lengte van het bouwsel van boven naar beneden, maar echt nodig is het niet. Ik vind hem stabieler dan andere houten banen die ik gezien heb.
Hier een plaatje van de blokjes
https://www.yogee.com.au/hape-quadrilla ... ieces.html
zaterdag 24 november 2018 om 21:23
zaterdag 24 november 2018 om 21:28
zaterdag 24 november 2018 om 21:30
Een lege colafles, een pollepel, een o-ballDiscover schreef: ↑24-11-2018 21:23Iemand een idee waar je een baby van 3/4 maanden een plezier mee doet? Tot nu toe was een rammelaar, knisper/voelboekje, tutteldoek en de muziekmobiel wel mooi. Maar ik wissel graag af dus ben op zoek.
Ik keek naar een babygym maar er is zoveel keus, ik kom er niet uit.
https://www.mamaloesbabysjop.nl/oball-r ... BwQAvD_BwE
Ze zijn op die leeftijd nog niet zo duur als het om speelgoed gaat
zaterdag 24 november 2018 om 21:36
Deze dingen zijn altijd goed, ook als ze wat ouder zijn:Discover schreef: ↑24-11-2018 21:23Iemand een idee waar je een baby van 3/4 maanden een plezier mee doet? Tot nu toe was een rammelaar, knisper/voelboekje, tutteldoek en de muziekmobiel wel mooi. Maar ik wissel graag af dus ben op zoek.

Verder kun je vast kijken naar mooie boeken, flapjesboeken en zoekboeken.
zaterdag 24 november 2018 om 21:39
Discover schreef: ↑24-11-2018 21:23Iemand een idee waar je een baby van 3/4 maanden een plezier mee doet? Tot nu toe was een rammelaar, knisper/voelboekje, tutteldoek en de muziekmobiel wel mooi. Maar ik wissel graag af dus ben op zoek.

Echt! Steeds te vullen met iets anders. 4 buizen, 8 dichte deksels en 4 met gaatjes. Daardoor kan je ze vullen met vloeistoffen of kleine dingen maar ook juist dingen om te ruiken, eindeloos variatie en ontdekken.
Sensory tubes heten ze en ze zijn in ieder geval bij bol.com te koop.
zaterdag 24 november 2018 om 21:41
nootboek schreef: ↑24-11-2018 21:13Bedoel je de Quadrilla banen? Alle blokjes hebben een soort uitsteeksel aan de onderkant, waardoor hij in het blokje daaronder past. Zo blijft het redelijk goed staan. Als het toch een beetje wankel lijkt (of peuter ermee speelt), plak ik weleens een stuk schilderstape over de hele lengte van het bouwsel van boven naar beneden, maar echt nodig is het niet. Ik vind hem stabieler dan andere houten banen die ik gezien heb.
Dankjewel, duidelijk!
zaterdag 24 november 2018 om 21:52
Wat een leuke tips al! Ze heeft al een hele lading aan boekjes. Valt inderdaad goed in de smaak. Vooral voelboekjes. De loopylinks wil ik een tijdje halen maar was vergeten hoe ze heette. Dank daarvoor! En die buisjes zijn ook tof en mogelijkheden te over inderdaad. En toevallig heb ik art cards maar die begint ze minder boeiend te vinden.
Qua babygym kom ik er totaal niet uit. Ik wil er eigenlijk eentje die groot genoeg is om igg goed te kunnen bewegen en het liefst een die redelijk makkelijk op te bergen is. Soms denk ik 'een simpele' zal prima dienst doen. Zoals die van de Ikea. En soms denk ik.. ik heb tig mogelijkheden en uitdaging voor haar nodig, 10 verschillende deuntjes en een scala aan activiteiten. Gezien ze vaak niet erg getriggerd wordt tot spelen zonder geluid of afwisseling.
En aan die fancy varianten hangt dan weer een prijskaartje. (Niet erg als ze het geweldig vindt, wel als ze er geen zak aan blijkt te vinden.)
Lastig. Teveel keus denk ik. En hormonen?
Qua babygym kom ik er totaal niet uit. Ik wil er eigenlijk eentje die groot genoeg is om igg goed te kunnen bewegen en het liefst een die redelijk makkelijk op te bergen is. Soms denk ik 'een simpele' zal prima dienst doen. Zoals die van de Ikea. En soms denk ik.. ik heb tig mogelijkheden en uitdaging voor haar nodig, 10 verschillende deuntjes en een scala aan activiteiten. Gezien ze vaak niet erg getriggerd wordt tot spelen zonder geluid of afwisseling.
En aan die fancy varianten hangt dan weer een prijskaartje. (Niet erg als ze het geweldig vindt, wel als ze er geen zak aan blijkt te vinden.)
Lastig. Teveel keus denk ik. En hormonen?
zaterdag 24 november 2018 om 21:56
zondag 25 november 2018 om 00:38
Is echt heel leuk!Pientjexxxx schreef: ↑25-11-2018 00:22Is Tiptoi een aanrader voor een kind van 4 of zijn ze er snel op uitgekeken?
zondag 25 november 2018 om 09:26
Hier zijn ze er gek mee. Ook erg handig voor in de auto de boekjes dan.Pientjexxxx schreef: ↑25-11-2018 00:22Is Tiptoi een aanrader voor een kind van 4 of zijn ze er snel op uitgekeken?
zondag 25 november 2018 om 10:02
Een baby van 3/4 maanden heeft echt geen 10 verschillende deuntjes nodig, die begint pas net met spelen. Less = more op die leeftijd, anders weet ze van gekkigheid niet wat ze er mee moet en zal ze het juist links laten liggen. Zoals gezegd een pollepel vinden ze ook super interessant op die leeftijd. En de eigen handjes en voetjes. Bovenstaande tips sluit ik me ook bij aan, staan leuke dingen tussen!Discover schreef: ↑24-11-2018 21:52Wat een leuke tips al! Ze heeft al een hele lading aan boekjes. Valt inderdaad goed in de smaak. Vooral voelboekjes. De loopylinks wil ik een tijdje halen maar was vergeten hoe ze heette. Dank daarvoor! En die buisjes zijn ook tof en mogelijkheden te over inderdaad. En toevallig heb ik art cards maar die begint ze minder boeiend te vinden.
Lastig. Teveel keus denk ik. En hormonen?![]()
zondag 25 november 2018 om 10:15
Deze leken me heel leuk, tot ik de prijs zag.YellowLemonTree schreef: ↑24-11-2018 21:39
Echt! Steeds te vullen met iets anders. 4 buizen, 8 dichte deksels en 4 met gaatjes. Daardoor kan je ze vullen met vloeistoffen of kleine dingen maar ook juist dingen om te ruiken, eindeloos variatie en ontdekken.
Sensory tubes heten ze en ze zijn in ieder geval bij bol.com te koop.
Zijn die kinderen op de foto erbij er trouwens ook niet veel te groot voor? Mijn 3- en 6-jarige zouden echt niet zo stralend staan te kijken naar een buis vol stuiterballen, die zouden hem direct openmaken en al die ballen tegelijk door de kamer stuiteren. Er staat bij leeftijd vanaf 2 jaar, maar dan is zoiets toch al oersaai? Of zou dat vanwege de veiligheid zijn?
zondag 25 november 2018 om 10:24
Hier een dochter van 11 die graag bezig is met handletteren._Aphia_ schreef: ↑24-11-2018 21:56Wat geven jullie je dochter van 10?
Heb al paar blz terug gelezen maar waren leuke tips voor andere leeftijden.
Voor haar jongere zusje weet ik meer dan zat maar voor haar is het lastig. Soms is iets echt te kinderachtig, en soms denk ik wat stom en dan is ze er helemaal weg van.
Verder nog:
-Topmodels dingen
-Project mc 2 dagboek
-Boek een dagboek van een muts.
-Bioscoopbon
-Cosmetica labriatorium
-LoL surprisebal
-Make up
-Sieraden
-Spelletjes
-Stripboeken
-Slijm maken
-Nieuwe tas voor school
-Portemonee
-Hatchimals
-Jill tekenboek
zondag 25 november 2018 om 13:00
Zoon van 4,5 is helemaal fan van tellen momenteel. Hij vond spelletjes nooit leuk dus die hebben we weinig in huis maar nu wil hij graag spelletjes doen waarbij je moet tellen.
We hebben hebben het woezel en pip telkwartet in huis, dat vindt hij leuk mits we het met open kaarten spelen. (https://www.bol.com/nl/p/woezel-pip-tel ... oductImage)
Hebben jullie tips voor andere spelletjes waarbij tellen een grote rol speelt?
Ik zit er sowieso aan te denken mens erger je niet/ganzenbord te kopen, dat is tenslotte veel stapjes tellen
We hebben hebben het woezel en pip telkwartet in huis, dat vindt hij leuk mits we het met open kaarten spelen. (https://www.bol.com/nl/p/woezel-pip-tel ... oductImage)
Ik zit er sowieso aan te denken mens erger je niet/ganzenbord te kopen, dat is tenslotte veel stapjes tellen
zondag 25 november 2018 om 13:15
Ganzenbord, eventueel met twee dobbelstenen. Leerzaam en leuk.-Hanka- schreef: ↑25-11-2018 13:00Zoon van 4,5 is helemaal fan van tellen momenteel. Hij vond spelletjes nooit leuk dus die hebben we weinig in huis maar nu wil hij graag spelletjes doen waarbij je moet tellen.
Ik zit er sowieso aan te denken mens erger je niet/ganzenbord te kopen, dat is tenslotte veel stapjes tellen![]()
zondag 25 november 2018 om 13:15
zondag 25 november 2018 om 13:21
Monopoly Junior-Hanka- schreef: ↑25-11-2018 13:00Zoon van 4,5 is helemaal fan van tellen momenteel. Hij vond spelletjes nooit leuk dus die hebben we weinig in huis maar nu wil hij graag spelletjes doen waarbij je moet tellen.
Ik zit er sowieso aan te denken mens erger je niet/ganzenbord te kopen, dat is tenslotte veel stapjes tellen![]()
zondag 25 november 2018 om 13:28
Regenwormen junior-Hanka- schreef: ↑25-11-2018 13:00Zoon van 4,5 is helemaal fan van tellen momenteel. Hij vond spelletjes nooit leuk dus die hebben we weinig in huis maar nu wil hij graag spelletjes doen waarbij je moet tellen.