Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Ik ben ook helemaal rond voor 5 december, toch weer meer geworden dan wat ik van plan was 😊

Zoon (5 jaar):
- Lego Ninjago draak
- Lego dinosaurus
- playmobil politieauto
- dino puzzel
- Carcassonne junior

Dochter (3 jaar)
- (Barbie)pop van Anna
- (Barbie)pop van rapunzel + eugene
- Camelot junior (smartgame)
- puzzel van frozen
- pop van Nella de ridderprinses
- klein doosje Lego junior van Ariel

Gezamenlijk nog de Tiptoi starterset met boek Wereldatlas + tiptoiboek over muziek.

Van mijn ouders komt daar voor allebei nog een groot cadeau bij: voor zoon een hotwheels racebaan en voor dochter een my little pony kasteel.

Behoorlijk traditionele jongen-meisje verdeling hier. Ze spelen thuis met elkaars speelgoed, maar als ze iets vragen, vraagt zoon alleen ‘jongensdingen’ en dochter alleen ‘meisjesdingen’. Hun eigen woorden, ik probeer het juist te nuanceren, dan zeg ik dat meisjes ook best auto’s kunnen vragen bijvoorbeeld, maar ze willen er niet aan 😂
Ik heb een dringende hulpvraag! Mijn kleine meisje (ruim 1,5) vindt bijna niks leuker dan met kleine houten figuurtjes te spelen uit onze bordspelletjes, of dobbelstenen of met muntjes eventueel. Omdat ze niks meer in haar mond stopte, mocht ze dat. Nu doet ze dat echter alsnog, maar dan uit ondeugd. Ze weet dat ik erop reageer en probeert het dus uit. Ik ben er echt totaal niet blij mee en wil het dus weghalen. Maar. Ze vindt het zó leuk! Ze gebruikt de blokjes/dobbelstenen om ze in en uit een bakje te doen, erin te roeren, ze is er eindeloos mee zoet. Heeft iemand tips voor alternatieven die wél dreumesveilig zijn, en dus niet inslikgevaarlijk, maar die een vergelijkbaar effect hebben? Dan kan ik die neerleggen en net doen alsof ze van mij zijn en eigenlijk niet voor haar, en dan wil ze ze vanzelf hebben.... 😂
@fiorah

Je kunt ook groot formaat dobbelstenen en pionnen kopen. Gewoon googlen op grote pionnen en grote dobbelstenen. Leuk, stoffen knikkerzakje erom en klaar.

Dat zou ik doen.
watdachtjehiervan schreef:
25-11-2018 10:24
Hier een dochter van 11 die graag bezig is met handletteren.

Verder nog:
-Topmodels dingen
-Project mc 2 dagboek
-Boek een dagboek van een muts.
-Bioscoopbon

-Cosmetica labriatorium
-LoL surprisebal
-Make up
-Sieraden
-Spelletjes
-Stripboeken
-Slijm maken

-Nieuwe tas voor school
-Portemonee
-Hatchimals
-Jill tekenboek

Dank je!
Deze dingen vindt zij inderdaad ook leuk!
@Fiorah: misschien mijn eerste boomgaard kopen? Volgens doos is het spel 2+ en heeft dobbelsteen en figuurtjes.
Heeft iemand nog een tip voor een online (sport)zaak waar ik met korting schaatsen kan kopen? Het liefst verstelbaar (qua maat) zodat ze nog een jaartje langer mee kunnen. Ik zie overal minimaal 50 euro. Ook op MP trouwens (dan zijn het dure merken). Er moet toch ergens wel een actie zijn?

Aanvulling: het liefst (combi)noren. De kinderen gaan straks op schaatsles, dus kunstschaatsen zijn dan niet zo handig.
anoniem_63bbf1e807fcd wijzigde dit bericht op 26-11-2018 13:22
17.26% gewijzigd
boerinnetje-van-buuten schreef:
26-11-2018 13:15
Heeft iemand nog een tip voor een online (sport)zaak waar ik met korting schaatsen kan kopen? Het liefst verstelbaar (qua maat) zodat ze nog een jaartje langer mee kunnen. Ik zie overal minimaal 50 euro. Ook op MP trouwens (dan zijn het dure merken). Er moet toch ergens wel een actie zijn?
De Decatlon misschien?
@fiorah, zouden de poppetjes in bakjes van Grimms wat voor je dochter zijn?
watdachtjehiervan schreef:
26-11-2018 13:18
De Decatlon misschien?
Goede tip. Ik bekijk nu het aanbod maar vind het wel lastig om te zien of de schaatsen noren zijn. Daar kun je niet op filteren.
-Hanka- schreef:
26-11-2018 13:22
@fiorah, zouden de poppetjes in bakjes van Grimms wat voor je dochter zijn?
Die staan al op de verlanglijst voor de Sint idd! Dat vindt ze vast tof. Ik wil ook het sorteerspel eigenlijk maar kreeg van mijn vriend een: "zoveel geld voor een paar stukjes hout?!" 😂

Eerste boomgaard klinkt ook goed! En grote dobbelstenen enzo maar ik kan nu alleen nog van die grote schuimrubberen vinden.
Fiorah schreef:
26-11-2018 13:38
Die staan al op de verlanglijst voor de Sint idd! Dat vindt ze vast tof. Ik wil ook het sorteerspel eigenlijk maar kreeg van mijn vriend een: "zoveel geld voor een paar stukjes hout?!" 😂

Eerste boomgaard klinkt ook goed! En grote dobbelstenen enzo maar ik kan nu alleen nog van die grote schuimrubberen vinden.
https://www.bol.com/nl/p/grote-houten-d ... lsrc=aw.ds
Wij hebben voor peuter (toen dreumes) een hele grote veelkantige dobbelsteen gekocht bij een grote-mensen-spellen-winkel. Fascinerend vond en vind hij die :heart:
Ik was hier laatst met de vraag voor kado tips voor een 2 meisjes van 12 en 14 en een jongem van 9.
Voor de jongen heb ik een moppenboek gekocht en voor de meiden beiden een letterslinger die ze zelf in elkaar kunnen zetten. Ze gaan binnenkort verhuizen dus hopelijk is dat leuk :)

Hoeveel cadeautjes geven jullie met sinterklaas en of kerst?
Ik heb nu voor mijn zoon 3 of 4 cadeaus (weet nog niet of ik het 4e kado al geef)
Hij zal van opa en oma ook nog wat krijgen.
En dan kerst nog. Daarvoor heb ik ongeveer hetzelfde in gedachten. Ik gok dat hij daar door ooms en tantes ook nog verwend gaat worden. Ben benieuwd hoe anderen dat doen.
@heytan: ik heb afgesproken met de oma's en opa dat elk stel 1 cadeau geeft voor sinterklaas. In totaal krijgt hij dus 3 cadeaus. Kerst vieren we niet echt, maar weet dat schoonmoeder wel iets koopt en wij hebben ook nog een extra cadeau liggen dat ik dan wil geven.
Kinderen hier zijn 2 en 4.

Met kerst krijgen ze niks.
Dit weekend vieren we het bij opa en oma, dan krijgen ze 1 cadeau en ik verwacht ook een chocoladeletter.

5 dec komen de andere opa en oma bij ons. Dan krijgen ze 1 cadeau van opa en oma, 4 cadeautjes van ons en wat lekkers.
Misschien komt er een vijfde cadeautje bij maar dat is dan een pyjama oid.
Het is dit kleed geworden maar dan in eem andere kleurstelling waardoor die 'maar' 59?- was ipv 80.

Ben benieuwd of ze het wat vindt straks! Dank voor de hulp.

https://www.bol.com/nl/p/skip-hop-speel ... oductTitle
Is dit de “kapla” van action waar ik hier over heb gelezen en de reacties positief waren? Nu in de weekaanbieding.

https://www.action.com/nl-nl/weekactie/ ... rm=a_41185

Hmm linkje werk niet helemaal goed, dit gaat naar alle weekaanbiedingen. Bij mij is het t zesde plaatje.
even vraagje hebben mensen hier ervaring met zo'n vtech camera? twijfel nl of het wat is of dat ik liever toch iets anders doe.... Bijna klaar hier voor dochter nog doos lego friends besteld omdat ze vooral cadeau;s kreeg waar mama blij mee was (lees vooral nuttig) en maar 1 speelkado en voor baby die 1 speelkado kreeg en verder neits nuttige dingen bijbesteld ;-) zodat ze iets meer krijgt (is meer voor broer en zus dus omdat ze het anders zielig vinden)
Aantallen kadootjes? Teveel ;) . Met kerst doen we niks overigens. En Sinterklaas is bij ons hét feest van het jaar, belangrijker dan verjaardagen. Dus dan mogen we nu lekker over-the-top...

Afgelopen weekend kwam Sint bij de ene oma. Daar kregen ze 4 pakjes elk.
Komend weekend bij anders opa en oma. Ik denk ook ongeveer 4 pakjes elk.
En dan 5/6 december nog thuis met heel veel pakjes (denk 3-4 speelgoeditems pp, en nog kleren, sloffen, leesboek, gezinskado (gezelschapsspel), ...)
boerinnetje-van-buuten schreef:
26-11-2018 13:15

Aanvulling: het liefst (combi)noren. De kinderen gaan straks op schaatsles, dus kunstschaatsen zijn dan niet zo handig.
Heb je geen prijsmepper in de buurt. Daar zag ik er vorige week liggen met 75% korting.
-Hanka- schreef:
25-11-2018 13:00
Zoon van 4,5 is helemaal fan van tellen momenteel. Hij vond spelletjes nooit leuk dus die hebben we weinig in huis maar nu wil hij graag spelletjes doen waarbij je moet tellen.
...
Hebben jullie tips voor andere spelletjes waarbij tellen een grote rol speelt?
Halli Galli! Wie kan er het snelst tellen...

Juwelenjacht (Haba) is ook leuk maar is beginnend rekenen, misschien nog net wat moeilijk?

Waldschattenspiel is ook geweldig, helaas niet overal verkrijgbaar. Gewoon met een dobbelsteen en vakjes tellen zoals ganzenbord, maar dan als coöperatief spel (dus je speelt niet tegen maar met elkaar met een gezamenlijk doel) en je speelt het in het donker met een kaarsje (doel: de kaboutertjes moeten in de schaduw blijven). Reuze spannend en gezellig :) .
Benbits schreef:
28-11-2018 10:17
Heb je geen prijsmepper in de buurt. Daar zag ik er vorige week liggen met 75% korting.
Verrek, ik kende het niet. Maar er blijkt inderdaad een prijsmepper in de buurt te zijn. Daar ga ik eens kijken. Dank!
Handen in het haar hier!

Wat koop je voor een jarige jet die 6 wordt een paar dagen na sinterklaas en alles alles alles al heeft? Aan beide kanten samengesteld gezin met meerdere kinderen en 4 paar verwengrootouders. Geen rust in de kont voor spelen/knutselen/kleuren. En hoe meer kleurig plastic hoe beter. Wat kan je daar nog voor kopen?
ShaunTheSheep schreef:
28-11-2018 16:52
Handen in het haar hier!

Wat koop je voor een jarige jet die 6 wordt een paar dagen na sinterklaas en alles alles alles al heeft? Aan beide kanten samengesteld gezin met meerdere kinderen en 4 paar verwengrootouders. Geen rust in de kont voor spelen/knutselen/kleuren. En hoe meer kleurig plastic hoe beter. Wat kan je daar nog voor kopen?
Magformers? Je kan huizen bouwen enz . Ze zijn er ook in het roze.

Hier is het een hit!
ShaunTheSheep schreef:
28-11-2018 16:52
Handen in het haar hier!

-Een dagje uit.
-Kaartjes voor het theater.
-abonement op het Dolfje Weerwolfje magazine.
-Een boek.
-Een spel.
-Uitbreiding van Barbie of Lego Friends verzameling.
-Tiptoi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven