Oude koeien...

25-11-2018 22:23 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Slotje :)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-11-2018 12:21
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
98.47% gewijzigd
Ik denk dat iedereen dat wel heeft. En je ex had iets wat je huidige vriend niet heeft.

Maar als je naar je ex zou gaan denk je weer, die vriend waar je nu mee bent had iets wat je ex niet heeft.

Gewoon accepteren en je huidige vriend waarderen. Ooit verwaterd het wel als je niet actief aan die ex blijft denken. Dus niet op Facebook houden enzo.
Je hebt dat gevoel omdat jullie altijd vaag naar elkaar zijn geweest.

Verder is het mens eigen om een drang te ervaren naar het meer onbereikbare, terwijl we een schatkist voor onze voeten kunnen hebben liggen.

Verder wat Jardis al zei: je ‘ex’ heeft iets moois wat je vriend niet heeft maar je vriend heeft zeker iets heel moois wat je ‘ex’ niet heeft.
Ga je gedachten naar die ‘ex’ radicaal afkappen.
Nee dit heb ik gelukkig niet. Als ik naar een ander zou verlangen zou ik me erg schuldig voelen tegenover mijn man. En hij zou altijd second best zijn.
En jij gelooft je “ex”? Dat is gewoon een ego dingetje, anders had hij allang actie ondernomen toen je nog gewoon single was.

Ik zou wel een punt zetten achter je relatie, je vriend verdient beter dan 2e keus te zijn.
Dankjulliewel voor de reacties! Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik eigenlijk helemaal niks meer met die andere jongen zou willen (o.a. precies om wat je zegt PotjePindakaas, waarom nu ineens wel? Maar ook omdat we veeel minder goed bij elkaar passen) en dat ik ook niet verlang om samen met hem te zijn of hem te zoenen of wat dan ook; het is meer dat hij gewoon nog vaak daar mijn gedachten gaat, ook omdat ik hem nog vaak op facebook en instagram voorbij zie komen. Ik denk dat ik van nature nogal een twijfelkont ben. Mijn huidige vriend is zeker geen tweede keus, want ik heb heel bewust voor hem gekozen en heb daar geen seconde spijt van. Ik werd alleen een beetje onzeker van die herinneringen, maar ik ben blij dat de meeste van jullie aangeven dat dat toch vrij normaal is :)
Verder is het mens eigen om een drang te ervaren naar het meer onbereikbare, terwijl we een schatkist voor onze voeten kunnen hebben liggen.

Wat zeg je dat mooi! Echt mooi samengevat!

Ja, ik ben het eens met bovenstaande tekst. Soms, hoe mooi je het ook hebt, kun je blind worden en verlangen en streven naar een (in jouw ogen) nog mooier plaatje.
Ik denk ook dat dat menselijk is. Het continu najagen van idealen en wensen. Onbewust denk je dat 'die ander' fantastisch is, vooral in het begin. Verliefdheid kan een direct gevolg zijn. Daar kies je niet voor, het overkomt je. Ik spreek uit eigen ervaring en het is ontzettend moeilijk.
Het beste kun je 'die ander' zoveel mogelijk negeren en links laten liggen. Het gevoel verdwijnt dan vanzelf wel weer.
Realiseer je ook dat, mocht je voor 'die ander' kiezen, deze relatie ook na afzienbare tijd weer 'gewoon' wordt.
Is dat het waard?
Ik begrijp jouw gevoel zo goed. Maar zet het van je af.
Sterkte, het is bepaald niet eenvoudig.
Niet voor niks dat je het lef niet had hè. Als je zo'n angst hebt dat het een zeepbel is of dat de ander jouw ego en hart pijn gaat doen dan is het maar gelukkig dat hij niet meer in je leven is. Meestal valt zo'n soulmate tegen in het dagelijkse leven als jullie beiden echt keuzes moeten maken.

Jullie maakten toen de correcte inschatting denk ik. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat niet wegneemt dat het een veeg teken is als je eigenlijk in je hart betwijfelt of je vriend het helemaal is voor jou. Nummer twee was beter maar niet álles voor je. Misschien is nummer drie de beste?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Moonkid schreef:
25-11-2018 22:23
...Sinds anderhalf jaar heb ik een fantastische vriend; het gaat ontzettend goed tussen ons en we zijn harstikke blij met elkaar.
Voordat wij een relatie kregen, ben ik heel verliefd geweest op een andere jongen. We hebben ongeveer een jaar om elkaar heen gedraaid en er is wel eens wat gebeurd, maar we hadden beiden niet het lef om de volgende stap te nemen...
Ben altijd benieuwd hoe ik dat dan voor me moet zien. Hebben jullie samen koffie gedronken? Is er een afspraak in de slaapkamer geëindigd? Of is "er is wel eens wat gebeurd" bij wijze van spreke meer dat jullie elkaar te lang aankeken?
Ik vind het opzich niet gek dat je nog aan hem denkt, maar wel als dat (te) vaak zo is. Ik zou hem sowieso van FB en insta verwijderen. Zodat je hem in ieder geval niet meer steeds voorbij ziet komen. Dan ga je vanzelf minder vaak aan hem denken.

En een man die geen werk van je maakt heeft geen oprechte interesse. Zeker als je hem gelegenheid hebt gegeven om dat wél te doen. Door contact met elkaar te hebben en weleens af te spreken. Dat hij je niet leuk genoeg vond om verder te willen, prima. Maar nogal apart dat hij daar plotseling “spijt” van heeft als jij gelukkig bent met iemand anders.

Mijn ex (friend with benefits) is niet blij voor me dat ik een relatie heb. Hij probeerde uit of ik ook nog met hem wilde afspreken toen ik nog met vriend aan het daten was. Zijn reactie was helaas jaloers en misgunnend. Best jammer, aangezien ik hem altijd goed heb behandeld en ik hem het beste gun. Ego dingetje denk ik. Ik was eerst altijd beschikbaar voor hem en hij was de enige voor mij. Nu niet meer. Hij wil geen relatie met mij, maar wil ook niet dat iemand anders een relatie met mij heeft. Helemaal niet aardig dus, ik ben blij dat ik dat nu zie.
retrostar schreef:
26-11-2018 10:30
Wat niet wegneemt dat het een veeg teken is als je eigenlijk in je hart betwijfelt of je vriend het helemaal is voor jou. Nummer twee was beter maar niet álles voor je. Misschien is nummer drie de beste?
Ik snap deze reactie heel goed. Uit ervaring weet ik echter dat, hoe verliefd je ook bent op je partner en ook al ga je voor de volle 100% met hart en ziel voor hem, wil je alleen hem. Je kan soms toch aan een ex terug denken.

Zeker als je veel voor iemand voelde, maar het niet werkte, en hij (bewust) nog even fijntjes benoemt hoeveel spijt hij daarvan heeft nu hij je met een ander ziet.

Dan moet je slim en doortastend genoeg zijn om te weten dat dat mind games zijn. Om zijn eigen ego een boost te geven. Niets meer en niets minder. Dan is het ook veel makkelijker om hem te vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven