Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
missie_m schreef:
29-11-2018 14:29
Zonde dat er iemand onnodig op anoniem is gegaan, dat ze zich onbegrepen en oneerlijk behandeld voelde. Bij enkele forummers kun je de klok gelijk zetten dat hun ban binnen no-time word terug gedraaid. Waarom dan niet gewoon goed luisteren naar wat zij schrijft? Moet er dan altijd in groepsverband met veel kabaal geklaagd worden voor het kwartje valt?

Who cares. Ze komt vast wel terug onder een nieuwe nick. Dan kan ze gerust verder met hetzelfde gelul
yasmijn schreef:
29-11-2018 13:54
Ooo jij solliciteert ook naar een ban.
Heb jij op een link geklikt :O
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
missie_m schreef:
Zonde dat er iemand onnodig op anoniem is gegaan, dat ze zich onbegrepen en oneerlijk behandeld voelde. Bij enkele forummers kun je de klok gelijk zetten dat hun ban binnen no-time word terug gedraaid. Waarom dan niet gewoon goed luisteren naar wat zij schrijft? Moet er dan altijd in groepsverband met veel kabaal geklaagd worden voor het kwartje valt?
Precies. Blijkbaar helpt collectief janken en mailen bij de mods om een ban terug te draaien, en daar maken altijd dezelfde graag gebruik van.
marjorette schreef:
29-11-2018 18:13
Precies. Blijkbaar helpt collectief janken en mailen bij de mods om een ban terug te draaien, en daar maken altijd dezelfde graag gebruik van.
En wie jankt er nu?
Het-groepje schreef:
Wij hebben hier onze intrek genomen in een gebouw met allemaal geheime ruimtes. Ik heb al voorgesteld om ergens een boemboemkamer in te richten maar daar gaat niemand serieus op in.
Ik geloof niet dat ik collega’s heb waar ik wel boemboemdingen mee zou willen doen :rofl:
Nemaìn’ schreef:
29-11-2018 19:00
Ik geloof niet dat ik collega’s heb waar ik wel boemboemdingen mee zou willen doen :rofl:
Je vergist je.

https://www.thomann.de/nl/boomwhackers_ ... gIUMPD_BwE
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
29-11-2018 20:21
Je vergist je.

https://www.thomann.de/nl/boomwhackers_ ... gIUMPD_BwE
Is dat vuurwerk?
Nemaìn’ schreef:
29-11-2018 20:23
Is dat vuurwerk?
Muziekinstrumenten waarmee je op alles mag slaan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
29-11-2018 20:32
Muziekinstrumenten waarmee je op alles mag slaan.
O, dat is interessant!
Is het een idee om alle redenen van op de man, bashen, etc op een rijtje te zetten in één topic? Misschien word er dan duidelijk wat op de man of provoceren nou precies inhoud.
Ik begin. Een weekban voor "volgens mij ben jij puber en houd een tante er niet van om door een pubert de les gelezen te worden"
Kukita-Del-Barrio schreef:
29-11-2018 14:57
Who cares. Ze komt vast wel terug onder een nieuwe nick. Dan kan ze gerust verder met hetzelfde gelul
Geen drama inderdaad.
Volgens de huisregels is bijvoorbeeld de negeerknop er om geen ‘last’ te hebben van iemand de jou (ik noem maar iets) provoceert.

Dat kan dus ook het advies van een mod aan een staffer zijn wanneer deze zich geprovoceerd voelt. Zomaar een suggestie hoor. Uit de huisregels.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
nina1966 schreef:
29-11-2018 20:40
Is het een idee om alle redenen van op de man, bashen, etc op een rijtje te zetten in één topic? Misschien word er dan duidelijk wat op de man of provoceren nou precies inhoud.
Ik begin. Een weekban voor "volgens mij ben jij puber en houd een tante er niet van om door een pubert de les gelezen te worden"

Je moet een gokverslaafde met schulden bij zijn ouders, niet nog meer geld laten lenen.

Misschien moet hij eens zijn verantwoordlijkheid nemen en zijn straf uitzitten mocht hij die krijgen.
Het opvoeren van ‘ongepast’ als reden voor een sanctie zorgt trouwens voor een nog onveiliger omgeving voor alle forummers dan het ‘kwetsend’ wat een een tijdje voor een bannenregen werd gehanteerd.
Je kunt ook normaal forummen zonder te provoceren of je ongepast te gedragen.
Als je zoveel negatieve feedback krijgt en je dat zo aantrekt kun je ook bedenken dat je misschien een andere manier van ontspanning zoekt.
Het-groepje schreef:
29-11-2018 20:58
Als je zoveel negatieve feedback krijgt en je dat zo aantrekt kun je ook bedenken dat je misschien een andere manier van ontspanning zoekt.
Je hebt het nu over het afbakenen van hoe jij wilt dat jouw wereld is.

Ik heb het over modereren op een openbaar toegankelijk forum.
Het-groepje schreef:
Nou dat ben ik niet helemaal eens met je. Er geldt wel degelijk de wet van de meerderheid hier. Ik zou liever zien dat iedereen kon zeggen wat ie wil, of ik het er mee eens ben of niet. Uiteindelijk lost dat zich zelf echt wel op als iedereen de scheldende domme figuur negeert, bijvoorbeeld.
Het-groepje schreef:
Dat is ook vaak wel zo. Eens. En soms weet je ook dat je gestaft gaat worden en neem je bewust dus risico als je toon niet zo gezellig is.

Maar niet altijd. Soms slaat het gewoon nergens op. En de laatste paar weken is dat soms omgeslagen in bijna altijd dat de bannen nergens op slaan.

En de redenen ook niet. Bashen bijvoorbeeld. Of gewone adviezen zonder een lelijk woord ongepast noemen. Maar echt wangedrag mag lekker doorgaan.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 29-11-2018 21:21
2.88% gewijzigd
strikjemetstippels schreef:
29-11-2018 21:03
Nou dat ben ik niet helemaal eens met je. Er geldt wel degelijk de wet van de meerderheid hier. Ik zou liever zien dat iedereen kon zeggen wat ie wil, of ik het er mee eens ben of niet. Uiteindelijk lost dat zich zelf echt wel op als iedereen de scheldende domme figuur negeert, bijvoorbeeld.
Yup.

Je mag inderdaad met het hele aktueelclubje de ergste dingen daar roepen. Niemand doet je wat.
Lucifer2018 schreef:
29-11-2018 21:21
Yup.

Je mag inderdaad met het hele aktueelclubje de ergste dingen daar roepen. Niemand doet je wat.
Dat is ook maar subjectief. Ik vind niets zo erg dat het niet gezegd mag worden.
29-11-2018 21:33
Dat is ook maar subjectief. Ik vind niets zo erg dat het niet gezegd mag worden.
Verrassend.
29-11-2018 21:33
Er zijn natuurlijk wel grenzen aan wat je allemaal mag zeggen. Ik vind niet dat je zomaar van alles mag schrijven hier anoniem over bepaalde groepen terwijl je dat IRL waarschijnlijk nooit zou durven.
Ik heb het idee dat het actueelclubje zich enigzins inhouden omdat ze weten dat er gestaft word. Was dat niet het geval dan zouden ze nog ergere dingen schrijven en dan zou het hier binnen de kortste keren Geenstijl 2.0 worden.
Prima als je wilt dat jouw forum zo bekend staat maar ik denk niet dat viva die kant op wil.

Wat ik wel grootste onzin vind is dat men gaat staffen omdat zij zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl ze net zo fel en aanvallend reageren. Dat vind ik dan wel weer vals.
29-11-2018 22:42
Er zijn natuurlijk wel grenzen aan wat je allemaal mag zeggen. Ik vind niet dat je zomaar van alles mag schrijven hier anoniem over bepaalde groepen terwijl je dat IRL waarschijnlijk nooit zou durven.
Ik heb het idee dat het actueelclubje zich enigzins inhouden omdat ze weten dat er gestaft word. Was dat niet het geval dan zouden ze nog ergere dingen schrijven en dan zou het hier binnen de kortste keren Geenstijl 2.0 worden.
Prima als je wilt dat jouw forum zo bekend staat maar ik denk niet dat viva die kant op wil.

Wat ik wel grootste onzin vind is dat men gaat staffen omdat zij zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl ze net zo fel en aanvallend reageren. Dat vind ik dan wel weer vals.
Je mag van alles vinden, het allemaal zeggen is een ander verhaal. En als je dat dan toch per se wil doen, dan is het handig om na te denken over de woorden die je gebruikt.
Lucifer2018 schreef:
29-11-2018 21:21
Yup.

Noem eens iets.
Bijna alles dat aanstootgevend is gummen ze en er volgt een waarschuwing / ban.
Sommige topics worden zelfs gesloten.

Uiteraard zal er wel eens iets tussendoor glippen maar je kunt op VIVA veel minder zeggen dan op de meeste fora.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
29-11-2018 22:42

Er wordt op VIVA strenger gemodereerd dan op de meeste fora, logisch ook omdat het uitstraalt op Sanoma Media BV
GeenStijl, Fok maar ook Bokt.nl laten veel meer toe maar die hebben geen uitgeverij achter zich staan.

Natuurlijk houd ik me in, je krijgt om alles een waarschuwing / ban
Niet dat ik veel radicaler ben maar sommige woorden kan je op andere fora gewoon gebruiken en hier niet.
Op VIVA is .......baard verboden en dat is nergens zo.

Maar dit zijn de regels en daar zullen we het er mee moeten doen, we zijn tenslotte "te gast"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven