Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 29 november 2018 om 23:15
Lucifer2018 schreef: ↑29-11-2018 21:21Yup.
Je mag inderdaad met het hele aktueelclubje de ergste dingen daar roepen. Niemand doet je wat.
Jij schrijft toch zelf ook op actueel. Ik kan me een paar nare en ongepaste reacties herinneren op onder andere het topic van dat PVV-gemeenteraadslid.
LOEP ME MAAR aub.
donderdag 29 november 2018 om 23:26
marjorette schreef: ↑29-11-2018 18:13Precies. Blijkbaar helpt collectief janken en mailen bij de mods om een ban terug te draaien, en daar maken altijd dezelfde graag gebruik van.
Eens.
Pientje had altijd een sterke maar vooral een eerlijke mening..
LOEP ME MAAR aub.
donderdag 29 november 2018 om 23:35
Als woorden verdraaid worden. Dat is niet eerlijk. Bij Pientje hoefde je niet bang te zijn dat ze je woorden verdraaide. Ze stond voor haar mening, ze waaide niet met alle winden mee, ze deed niet aan groepsgeroep.
LOEP ME MAAR aub.
donderdag 29 november 2018 om 23:40
Misschien is een monument wel op zijn plaats. Of een herdenkingsdienst.
donderdag 29 november 2018 om 23:52
Ok, dat is dus ook echt op de man? ahum. Ik begin te vermoeden dat 'op de man" betekend dat de waarheid niet gezegd of gegokt mag worden behalve als er een roze waas overheen gaat.Lucifer2018 schreef: ↑29-11-2018 20:49Je moet een gokverslaafde met schulden bij zijn ouders, niet nog meer geld laten lenen.
Misschien moet hij eens zijn verantwoordlijkheid nemen en zijn straf uitzitten mocht hij die krijgen.
donderdag 29 november 2018 om 23:54
Maar is iemand er van verdenken erg jong te zijn of vinden dat wie zich brand op de blaren moet zitten provocerend dan? Ook niet ongepast. Maar wel banwaardig.Het-groepje schreef: ↑29-11-2018 20:58Je kunt ook normaal forummen zonder te provoceren of je ongepast te gedragen.
Als je zoveel negatieve feedback krijgt en je dat zo aantrekt kun je ook bedenken dat je misschien een andere manier van ontspanning zoekt.
donderdag 29 november 2018 om 23:59
Het punt is dat de regels niet duidelijk zijn en dat je het er dus NIET mee kunt doen Ik heb al meerdere keren gevraagd wat viva vindt wat op de man is , dan kan ik daar op anticiperen. Maar dat antwoord komt er gewoon niet. En zover ik vind is vermoeden dat iemand een puber is of vinden dat iemand met gokschuld verantwoording moet nemen NIET op de man. Viva bant daar dus wel voor. Dat is niet volgens de definitie van op de man spelen, ze geven er dus hun eigen betekenis aan en die is niet te raden tot nu toe.hollebollegijs schreef: ↑29-11-2018 23:13
Maar dit zijn de regels en daar zullen we het er mee moeten doen, we zijn tenslotte "te gast"
vrijdag 30 november 2018 om 00:09
Ik hou niet van groepsdruk anders zou ik zeggen 'wie gaat ermee, dan gaan we ook eens op het CM 'klagen, mopperen en stuiteren' tot dat de moderator zwicht van de groepsdruk en de ban dan ALWEER terug draait.
Nee dat is niet mijn pakkie-an.
Welterusten.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 30 november 2018 om 07:55
Wat wil je daar mee zeggen?
vrijdag 30 november 2018 om 07:58
Dat staffen gaat heen en weer. En ik vind alle stafjes met uitzondering van staffen na NAW-gegevens onzin.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑29-11-2018 22:42Er zijn natuurlijk wel grenzen aan wat je allemaal mag zeggen. Ik vind niet dat je zomaar van alles mag schrijven hier anoniem over bepaalde groepen terwijl je dat IRL waarschijnlijk nooit zou durven.
Ik heb het idee dat het actueelclubje zich enigzins inhouden omdat ze weten dat er gestaft word. Was dat niet het geval dan zouden ze nog ergere dingen schrijven en dan zou het hier binnen de kortste keren Geenstijl 2.0 worden.
Prima als je wilt dat jouw forum zo bekend staat maar ik denk niet dat viva die kant op wil.
Wat ik wel grootste onzin vind is dat men gaat staffen omdat zij zich persoonlijk aangevallen voelen terwijl ze net zo fel en aanvallend reageren. Dat vind ik dan wel weer vals.
Ik geloof gewoon niet in verboden meningen en verboden woorden. Een platform voor vrijheid van meningsuiting kan imho nooit slecht zijn. Welke mening er ook uit voort vloeit.
vrijdag 30 november 2018 om 08:15
Ik ben het helemaal met je eens. De censuur cultuur. We worden als een stel kleuters op de vingers getikt, posts worden weggehaald, mensen worden gestaft en gestraft. Ik vind het echt belachelijk allemaal. Discussieren betekent dat je te maken hebt met verschillende meningen. Zijn wij nou gewoon niet in staat dit onderling op te lossen? Echt stuitend dit beleid... Op een forum waarvan wordt gezegd dat je overal over kunt praten. Ja, als het over seks gaat ja, of vreemdgaan. Daar bestaat de Viva wereld uit. Ik wíl over zwarte piet kunnen praten hier. Omdat ik leer van andere forummers. Mijn mening daarover is veranderd, juist door wat anderen hier zeggen. Foute opmerkingen kun je negeren. Maar 90% is wel waardevol. Ik weet niet meer wat ik er mee moet, dit beleid...strikjemetstippels schreef: ↑30-11-2018 07:58Dat staffen gaat heen en weer. En ik vind alle stafjes met uitzondering van staffen na NAW-gegevens onzin.
Ik geloof gewoon niet in verboden meningen en verboden woorden. Een platform voor vrijheid van meningsuiting kan imho nooit slecht zijn. Welke mening er ook uit voort vloeit.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
vrijdag 30 november 2018 om 08:19
vrijdag 30 november 2018 om 08:24
Ach ja dat kun je andersom natuurlijk zeggen. Als je alleen linkse meningen wilt lezen ga je toch naar JOOP.nl of het GroenLinks forum?
Zo'n beetje iedereen hier op napraat klaagt voortdurend over bugs,de moderators en ga zo maar door (ja ook ik) maar niemand blijft ook daadwerkelijk weg.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
vrijdag 30 november 2018 om 08:30
Een stille tocht, lijkt me een goede inderdaad. Heeeeel stil en misschien een soort meditatie wandeling van maken, met overnachtingen enzo.
vrijdag 30 november 2018 om 08:33
Rosabella1 schreef: ↑30-11-2018 08:24Ach ja dat kun je andersom natuurlijk zeggen. Als je alleen linkse meningen wilt lezen ga je toch naar JOOP.nl of het GroenLinks forum?
Zo'n beetje iedereen hier op napraat klaagt voortdurend over bugs,de moderators, Actueelpijler en ga zo maar door (ja ook ik) maar niemand blijft ook daadwerkelijk weg.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 30 november 2018 om 08:40
Ik klaag zelden. Als ik het idee zou hebben dat ik hier niks kan zeggen terwijl ik het wel zou willen, zou ik weggaan.Rosabella1 schreef: ↑30-11-2018 08:24Ach ja dat kun je andersom natuurlijk zeggen. Als je alleen linkse meningen wilt lezen ga je toch naar JOOP.nl of het GroenLinks forum?
Zo'n beetje iedereen hier op napraat klaagt voortdurend over bugs,de moderators en ga zo maar door (ja ook ik) maar niemand blijft ook daadwerkelijk weg.
Technische dingen van een forum vind ik iets anders trouwens maar ook daar klaag ik zelden over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 30 november 2018 om 08:45
dit bevestigd exact wat ik schrijf.hollebollegijs schreef: ↑29-11-2018 23:13Er wordt op VIVA strenger gemodereerd dan op de meeste fora, logisch ook omdat het uitstraalt op Sanoma Media BV
GeenStijl, Fok maar ook Bokt.nl laten veel meer toe maar die hebben geen uitgeverij achter zich staan.
Natuurlijk houd ik me in, je krijgt om alles een waarschuwing / ban
Niet dat ik veel radicaler ben maar sommige woorden kan je op andere fora gewoon gebruiken en hier niet.
Op VIVA is .......baard verboden en dat is nergens zo.
Maar dit zijn de regels en daar zullen we het er mee moeten doen, we zijn tenslotte "te gast"
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-11-2018 13:00
Reden: Ongepast.
Reden: Ongepast.
8.45% gewijzigd