Buurten Hilversum
woensdag 28 november 2018 om 14:12
Wel mee eens, over t spoor heb je best leuke wijkjes maar vind het ergs ook zo grimmige sfeer ofzo vooral echt naast dat station daar.. brrrDianaBerrigan schreef: ↑28-11-2018 13:09Over het algemeen zou ik ook liever in zuid wonen ja. Bijvoorbeeld in het rode daken kwartier en in Kerkelanden heb je ook wel wat mooie straten. Ideaal qua winkels en bereikbaarheid.
Over het spoor (dus in noord) heb je ook wel mooie huizen, maar een stuk minder
woensdag 28 november 2018 om 14:13
Oh en kerkelanden raad ik niet aan is zo ver weg van de stad hoor vind ik persoonlijk.huurvrouwtje schreef: ↑28-11-2018 14:12Wel mee eens, over t spoor heb je best leuke wijkjes maar vind het ergs ook zo grimmige sfeer ofzo vooral echt naast dat station daar.. brrr
woensdag 28 november 2018 om 14:35
Kerkelanden is op 10 minuten fietsen van de stad (15 als je achterin woont), valt wel mee.
Noord is een beetje afhankelijk van de straat, over het algemeen is het hoe noordelijker je gaat, hoe 'slechter'. Rond de Simon Stevinweg bijvoorbeeld is echt weer prima.
Zuid is prima, en de buurt rondom het gemeentehuis is ook fijn.
Oost heeft veel volksbuurten.
Noord is een beetje afhankelijk van de straat, over het algemeen is het hoe noordelijker je gaat, hoe 'slechter'. Rond de Simon Stevinweg bijvoorbeeld is echt weer prima.
Zuid is prima, en de buurt rondom het gemeentehuis is ook fijn.
Oost heeft veel volksbuurten.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
woensdag 28 november 2018 om 17:54
Goede! Die nieuwbouwwijken bij Anna's Hoeve zijn echt heel mooi! En ook met 10 min in het centrumZeilboot76 schreef: ↑28-11-2018 16:37Astronomenbuurt, de Gashouder, Lucentterrein en Anna's Hoeve. Allemaal leuke en kinderrijke plekken over het spoor.
donderdag 29 november 2018 om 10:49
Omdat ik (als single) een sociaal leven miste. Op zondagen was er niks te beleven, en voor een avond/nacht stappen kan je beter naar Utrecht en Amsterdam. Er waren te weinig leuke tentjes die niet vol zaten met kinderen of tokkies, en de Groest als uitgaansgebied vond ik grimmig.
Los daarvan is het een dorp, en als je er opgegroeid bent, wordt het ons kent ons vervelend.
Er is de afgelopen paar jaar een hoop positief veranderd, en zijn leuke dingen bijgekomen, maar ik wilde een grote stad waar ik een sociaal leven kon onderhouden.
Met een gezin zie ik echt wel voordelen en de omgeving is mooi, maar als single is het social suicide
Los daarvan is het een dorp, en als je er opgegroeid bent, wordt het ons kent ons vervelend.
Er is de afgelopen paar jaar een hoop positief veranderd, en zijn leuke dingen bijgekomen, maar ik wilde een grote stad waar ik een sociaal leven kon onderhouden.
Met een gezin zie ik echt wel voordelen en de omgeving is mooi, maar als single is het social suicide
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
donderdag 29 november 2018 om 12:05
Over het algemeen moet je je meteen schrijven als je zwanger bent voor de opvang. Geen garantie dat je meteen de gewenste dagen krijgt. De doorstroom naar de bso is over het algemeen goed en in schoolgebonden.Marianne2018 schreef: ↑28-11-2018 20:35Goede tips allemaal dank! ! En weet iemand hoe het zit met scholen en kinderopvang, zijn daar wachtlijsten of valt dat wel mee?
En Tinderexpert: waarom ben je blij er niet meer te wonen?
Voor scholen gelden ook wachtlijsten. Ga daar moet je je ook vrij vlot inschrijven. Ga daarvoor naar de inloopochtenden op de scholen. Vaak wordt je rondgeleid door een van de leerlingen die uit eigen ervaring vertellen. Soms iets te eerlijk
Ook het schoolplein met ouders vertelt vaak genoeg.
donderdag 29 november 2018 om 13:54
Zuid is van oudsher de beste (en duurste!) kant van het dorp, en “over het spoor” in Noord zitten de volkswijken. Toch zijn er ook betere delen in Noord en slechtere delen in Zuid te vinden.
Naast de al eerder genoemde wijken zijn ook prima:
- de wijk rond de Berlagevijver
- en straten buiten de ring (achter de Jan van Galenweg)
In Zuid zou ik niet willen wonen:
- in het gebied tussen/rond Neuweg, Ruiterswegs, Havenstraat, Koningsstraat
- het gebied rond de Severijnstraat
- aan en rond delen van de Hilvertsweg/Diependaalselaan, enz.
- het gebied rond de Van Brakellaan en Banckertlaan.
Maar dat gezegd hebbende, zou ik zelf überhaupt nooit voor Hilversum kiezen. Het is er met de auto niet te doen, er hangt in het uitgaansgebied teveel gajes rond, en het dorp mist gezelligheid op alle vlakken.
Naast de al eerder genoemde wijken zijn ook prima:
- de wijk rond de Berlagevijver
- en straten buiten de ring (achter de Jan van Galenweg)
In Zuid zou ik niet willen wonen:
- in het gebied tussen/rond Neuweg, Ruiterswegs, Havenstraat, Koningsstraat
- het gebied rond de Severijnstraat
- aan en rond delen van de Hilvertsweg/Diependaalselaan, enz.
- het gebied rond de Van Brakellaan en Banckertlaan.
Maar dat gezegd hebbende, zou ik zelf überhaupt nooit voor Hilversum kiezen. Het is er met de auto niet te doen, er hangt in het uitgaansgebied teveel gajes rond, en het dorp mist gezelligheid op alle vlakken.
donderdag 29 november 2018 om 14:45
donderdag 29 november 2018 om 14:58
donderdag 29 november 2018 om 14:59
Als je van rondjes rijden houdt. Opzich kom je het centrum wel redelijk goed in maar je moet ontzettend goed opletten welke afslag je pakt. Naast/boven de primarkt is een grote parkeergarage (op de Groest). Ik weet niet waar je in de buurt woont, maar ik vind hem niet zo bijzonder groot.guppekop schreef: ↑29-11-2018 14:45eh... ik was van plan volgende week even te gaan winkelen in Hilversum (moet daar in de buurt zijn en wil daarna even door naar de primarkmaar eh... ik lees nu ' naar het centrum met auto is niet te doen', is dat echt zo`n drama???
Dan kan ik misschien beter naar Almere gaan.
donderdag 29 november 2018 om 15:08
ik ben nog nooit bij een Primark geweest dus ben al snel tevreden haha, ik moet in omgeving Utrecht zijn en Utrecht heeft er nog geen. Daarnaast wil ik ook even naar Berscka en die zit ook in Hilversum begreep ik.Zeilboot76 schreef: ↑29-11-2018 14:59Als je van rondjes rijden houdt. Opzich kom je het centrum wel redelijk goed in maar je moet ontzettend goed opletten welke afslag je pakt. Naast/boven de primarkt is een grote parkeergarage (op de Groest). Ik weet niet waar je in de buurt woont, maar ik vind hem niet zo bijzonder groot.
Maar eh... navigatie aan naar Hilvertshof 35 Hilversum klinkt dus ook eenvoudiger dan het is? En ik ben al zo`n auto debiel
donderdag 29 november 2018 om 19:16
Joh dat is prima te doen.guppekop schreef: ↑29-11-2018 15:08ik ben nog nooit bij een Primark geweest dus ben al snel tevreden haha, ik moet in omgeving Utrecht zijn en Utrecht heeft er nog geen. Daarnaast wil ik ook even naar Berscka en die zit ook in Hilversum begreep ik.
Maar eh... navigatie aan naar Hilvertshof 35 Hilversum klinkt dus ook eenvoudiger dan het is? En ik ben al zo`n auto debiel![]()
Ik ging eerder weleens heel vroeg (bij opening) naar die parkeergarage op de Groest en dan sta je echt niet vast in Hilversum en heb je gewoon de parkeerplekken voor het uitkiezen.
Als je daar naar beneden loopt sta je bijna in de Primark.
donderdag 29 november 2018 om 22:42
Het gaat niet zozeer om de drukte, maar meer om de route. Als je in Hilversum bekend bent, dan is het al uitdaging om je weg te vinden in normale omstandigheden. Tegen de tijd dat je een beetje door hebt hoe alle éénrichtingsverkeerswegen lopen, gooien ze de boel weer om. En als er dan ook nog ergens een omleiding oid is, is het gewoon ondoenlijk. Mocht het je ondanks alle belemmeringen toch lukken om je bestemming te bereiken, dan is het nog een hele kunst om daarna het doolhof weer uit te komen.minnimouse schreef: ↑29-11-2018 19:16Joh dat is prima te doen.
Ik ging eerder weleens heel vroeg (bij opening) naar die parkeergarage op de Groest en dan sta je echt niet vast in Hilversum en heb je gewoon de parkeerplekken voor het uitkiezen.
Als je daar naar beneden loopt sta je bijna in de Primark.
Ik heb er jaren gewoond en moet er helaas nog wel eens zijn, maar voor “even snel” of “even gezellig” rij ik er echt niet meer heen.
donderdag 29 november 2018 om 23:49
Helemaal mee eens, maar ik denk dat Hilversum juist daarom het makkelijkste is voor mensen die er onbekend zijn. Als je er de weg kent, is het extreem frustrerend dat wat je al jaren deed ineens weer niet meer kan. Maar met een ge-update navigatie (gewoon Google Maps is prima) is er niks aan de hand.Nummer*Zoveel schreef: ↑29-11-2018 22:42Het gaat niet zozeer om de drukte, maar meer om de route. Als je in Hilversum bekend bent, dan is het al uitdaging om je weg te vinden in normale omstandigheden. Tegen de tijd dat je een beetje door hebt hoe alle éénrichtingsverkeerswegen lopen, gooien ze de boel weer om. En als er dan ook nog ergens een omleiding oid is, is het gewoon ondoenlijk. Mocht het je ondanks alle belemmeringen toch lukken om je bestemming te bereiken, dan is het nog een hele kunst om daarna het doolhof weer uit te komen.
Ik heb er jaren gewoond en moet er helaas nog wel eens zijn, maar voor “even snel” of “even gezellig” rij ik er echt niet meer heen.
Ik ben er opgegroeid, en mijn familie woont er nog steeds. Ik merk dat ik veel minder last heb van ‘wat is dit nou weer voor verandering’ dan zij.
Zou me daarom alleen zeker niet laten tegenhouden om er heen te gaan hoor!