Laatste loodjes topic
zondag 30 september 2018 om 20:24
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
.Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
!
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten
Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo
TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat
dinsdag 27 november 2018 om 15:21
dinsdag 27 november 2018 om 15:30
Oef, wat erg van je zus! Dat is inderdaad precies dé reden voor mij om in het ziekenhuis te bevallen. Het kan altijd mis gaan natuurlijk, maar ik wil de kans gewoon zo klein mogelijk houden.
Ik denk dat ik laatst een foto van jou op fb heb gezien. Je vertelde iets over het sporten en toen dacht ik, dat is Giraffe! Ik herkende je niet, volgens mij zijn we elkaar nooit tegen gekomen. Ik stond vorige week ook op fb, ook een foto die 's avonds is gemaakt (links ben ik).
@roos: nee helaas hier niks bezig. Ik moet vrijdag naar de verloskundige en dan gaat ze strippen (als dat lukt), maar ik hoop dat het voor die tijd wel begint!
Ik denk dat ik laatst een foto van jou op fb heb gezien. Je vertelde iets over het sporten en toen dacht ik, dat is Giraffe! Ik herkende je niet, volgens mij zijn we elkaar nooit tegen gekomen. Ik stond vorige week ook op fb, ook een foto die 's avonds is gemaakt (links ben ik).
@roos: nee helaas hier niks bezig. Ik moet vrijdag naar de verloskundige en dan gaat ze strippen (als dat lukt), maar ik hoop dat het voor die tijd wel begint!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
dinsdag 27 november 2018 om 15:39
Ja was best heftig bij mijn zus. Kan zijn dat het in het ziekenhuis nog steeds mis was gegaan (zuurstof tekort) maar ze hadden dan eerder maatregelen kunnen nemen.
Oooh dan weet ik wie je bent! Hebben we inderdaad niet samen gesport. Maar dan train je ook op dinsdag? Heb ik in het begin ook gedaan, tot ik op maandag yoga ben gaan doen (bij jou in de buurt denk ik).
Ik sta inderdaad ook op fb. Meerdere foto's bij elkaar en dan rechts onder (niet bepaald charmant haha).
Oooh dan weet ik wie je bent! Hebben we inderdaad niet samen gesport. Maar dan train je ook op dinsdag? Heb ik in het begin ook gedaan, tot ik op maandag yoga ben gaan doen (bij jou in de buurt denk ik).
Ik sta inderdaad ook op fb. Meerdere foto's bij elkaar en dan rechts onder (niet bepaald charmant haha).
dinsdag 27 november 2018 om 15:49
Ja dan klopt het dat jij dat bent! En ik ben dan ook wie jij denkt dat ik ben. Ik train 2 keer per week, dinsdag en zaterdag. Ik wilde ook die yoga gaan doen, maar ik begreep van anderen dat het meer ademhalen en ontspanning was dan yoga en ik zocht meer echt yoga. En vond het sporten leuk dus ik ben de dinsdag erbij gaan doen. Vanavond weer!
dinsdag 27 november 2018 om 15:54
Les duurt een uur. Eerste half uur is yoga oefeningen, best pittige oefeningen! Ook wel heel fijn voor mijn rug. En tweede half uur is ademhaling en ontspannen ja. Ademhalingsoefeningen hebben me met eerste bevalling wel goed geholpen. Maar het moet net je ding zijn.
Wie weet komen we elkaar dan in januari tegen als back in shape. Als je blijft sporten tenminste. Ik wil dan ook weer 2x per week gaan.
Wie weet komen we elkaar dan in januari tegen als back in shape. Als je blijft sporten tenminste. Ik wil dan ook weer 2x per week gaan.
dinsdag 27 november 2018 om 16:36
Ik heb veel gemediteerd vroeger en ook een tijd yoga gedaan, dus ik hoop genoeg ervaring met ademhalingsoefeningen te hebben voor mijn bevalling. Maar dat is natuurlijk heel anders dan rustig op een matje zonder pijn, dus ik ben benieuwd!
Ja dan komen we elkaar misschien wel tegen in januari! Ik wil 2 keer per week blijven sporten, in ieder geval in het begin. Als ik weer hersteld ben dan wil ik het hardlopen weer oppakken en ga ik waarschijnlijk stoppen met mom in balance, maar back in shape ga ik sowieso wel doen! Zou leuk zijn als we elkaar daar tegen komen!
Ja dan komen we elkaar misschien wel tegen in januari! Ik wil 2 keer per week blijven sporten, in ieder geval in het begin. Als ik weer hersteld ben dan wil ik het hardlopen weer oppakken en ga ik waarschijnlijk stoppen met mom in balance, maar back in shape ga ik sowieso wel doen! Zou leuk zijn als we elkaar daar tegen komen!
dinsdag 27 november 2018 om 21:24
Komt vast goed Gioia! En anders helpt kraamhulp of verloskundige je met puffen (al vind ikzelf puffen vreselijk en adem ik er liever 'gewoon' doorheen, maar ieder zn ding).
Hier nog steeds rustig. Wel harde buiken en krampen, maar zet nog niet door. Ik hoop dat ik vannacht wakker word met goede weeën. Bed in ieder geval omhoog en een warme trui klaar gelegd! Morgen meer nieuws hoop ik...
Hier nog steeds rustig. Wel harde buiken en krampen, maar zet nog niet door. Ik hoop dat ik vannacht wakker word met goede weeën. Bed in ieder geval omhoog en een warme trui klaar gelegd! Morgen meer nieuws hoop ik...
dinsdag 27 november 2018 om 22:13
Hey meiden, even berichtje van mijn kant. Wij genieten enorm van onze kleine meid. Morgen is ze alweer een week. Jullie allemaal heel veel succes! Ik heb mijn bevallingen altijd als heftig maar vooral als heel bijzonder beleefd waar je lichaam heel goed weet wat het moet doen!
Heel veel succes allemaal!!
Heel veel succes allemaal!!
woensdag 28 november 2018 om 10:52
He balen Giraffe, ik had gehoopt om babynieuws van je te horen!
Leuk om van je te horen Ninaatje, ik hoop dat ik het ook zo mag ervaren als jij!
Hier ook niks noppes nada. De baby heeft het gewoon nog te veel naar haar zin, wat kan ik verzinnen om haar eruit te krijgen
Sporten hielp in ieder geval ook niet.
Leuk om van je te horen Ninaatje, ik hoop dat ik het ook zo mag ervaren als jij!
Hier ook niks noppes nada. De baby heeft het gewoon nog te veel naar haar zin, wat kan ik verzinnen om haar eruit te krijgen
woensdag 28 november 2018 om 11:52
Grappig dat jullie elkaar blijken te kennen! Straks gezellig samen babydaten?
Wel jammer dat t bij beiden nog rustig is! Je leeft zo toe naar die uitgerekende datum en dan... niets
Nina wat goed om te horen dat jullie zo genieten!
Hier gister nog even wezen zwemmen bij de sportschool, wel mn abonnement nu op pauze gezet voor 3 maanden. Baby is tegen die tijd 8 weken oud als t goed is, dus maar zien hoe we t dan weer op gaan pakken.
Wel jammer dat t bij beiden nog rustig is! Je leeft zo toe naar die uitgerekende datum en dan... niets
Nina wat goed om te horen dat jullie zo genieten!
Hier gister nog even wezen zwemmen bij de sportschool, wel mn abonnement nu op pauze gezet voor 3 maanden. Baby is tegen die tijd 8 weken oud als t goed is, dus maar zien hoe we t dan weer op gaan pakken.
woensdag 28 november 2018 om 12:03
Ja ik baal ook!! Ach ja. Dan was/is het nog niet zijn verjaardag. Snap wel dat hij daarop wacht
Haha ja babydate zou best kunnen
maar daar hebben wel baby's voor nodig!
Als baby 8 weken is kun je vast ook gaan babyzwemmen? Geen idee vanaf welke leeftijd dat gegeven wordt eigenlijk.
Ik ga zo maar eens op mn kop staan, misschien dat ie er dan wel uit weet te komen (schopt nu heerlijk tegen mijn ribben, au).
Haha ja babydate zou best kunnen
Als baby 8 weken is kun je vast ook gaan babyzwemmen? Geen idee vanaf welke leeftijd dat gegeven wordt eigenlijk.
Ik ga zo maar eens op mn kop staan, misschien dat ie er dan wel uit weet te komen (schopt nu heerlijk tegen mijn ribben, au).
donderdag 29 november 2018 om 13:02
Giraffe wat vervelend dat het niet doorgezet heeft! Hoe is het nu?
En Gioia, bij jou al wat gaande ondertussen?
Rommelt het verder ook al bij de rest?
Hier nog niet, uitslag van de suikertest was gelukkig gewoon oké dus we kunnen gewoon afwachten nu. Maandag weer controle. Morgen 38 weken, dus denk dat ik nog wel een week of 2-3 geduld moet hebben. En ik ben er zo klaar mee
En Gioia, bij jou al wat gaande ondertussen?
Rommelt het verder ook al bij de rest?
Hier nog niet, uitslag van de suikertest was gelukkig gewoon oké dus we kunnen gewoon afwachten nu. Maandag weer controle. Morgen 38 weken, dus denk dat ik nog wel een week of 2-3 geduld moet hebben. En ik ben er zo klaar mee
donderdag 29 november 2018 om 13:45
Goed nieuws Lenne! Irritant he, dat wachten?
Lekker dat je nog bent wezen zwemmen Roos. Dat wilde ik eigenlijk ook gaan doen maar het is er nooit meer van gekomen. Maar babyzwemmen lijkt me ook heel leuk.
En een babydate zou leuk zijn Giraffe, maar eerst inderdaad maar eens baby's op de wereld zetten! Is het nog steeds rustig bij jou?
Bij mij nog steeds rustig in ieder geval. Morgen word ik gestript maar ik verwacht er niet veel van eigenlijk. De laatste dagen is het zo rustig. Op zich wel prettig want ik slaap beter en ik ben er minder mee bezig, maar de verveling wordt er nog niet minder om...
Lekker dat je nog bent wezen zwemmen Roos. Dat wilde ik eigenlijk ook gaan doen maar het is er nooit meer van gekomen. Maar babyzwemmen lijkt me ook heel leuk.
En een babydate zou leuk zijn Giraffe, maar eerst inderdaad maar eens baby's op de wereld zetten! Is het nog steeds rustig bij jou?
Bij mij nog steeds rustig in ieder geval. Morgen word ik gestript maar ik verwacht er niet veel van eigenlijk. De laatste dagen is het zo rustig. Op zich wel prettig want ik slaap beter en ik ben er minder mee bezig, maar de verveling wordt er nog niet minder om...
donderdag 29 november 2018 om 16:37
Babyzwemmen doen ze dan weer niet bij de sportschool, niet georganiseerd in ieder geval. Geen idee vanaf welke leeftijd dat kan inderdaad, ze zullen eerst wat vaccinaties moeten hebben denk ik?
Fijn dat je suikertest goed was lenne! Ik moet steeds goed kijken of jij of giraffe nu wat geschreven heeft, jullie avatar maakt t niet makkelijker haha
Hopelijk doet t strippen wat gioia! Misschien is de rust stilte voor de storm
Hier vandaag weer op controle geweest, kind ligt mooi ingedaald. T is ook best gevoelig nu daar dus maar even rustig aan vanmiddag. Als t goed is komt m'n black friday pakketje vandaag! Dacht die komt vast als ik weg maar maar gelukkig niet. Volgens de track en trace einde van de dag, lekker vaag dus..
Fijn dat je suikertest goed was lenne! Ik moet steeds goed kijken of jij of giraffe nu wat geschreven heeft, jullie avatar maakt t niet makkelijker haha
Hopelijk doet t strippen wat gioia! Misschien is de rust stilte voor de storm
Hier vandaag weer op controle geweest, kind ligt mooi ingedaald. T is ook best gevoelig nu daar dus maar even rustig aan vanmiddag. Als t goed is komt m'n black friday pakketje vandaag! Dacht die komt vast als ik weg maar maar gelukkig niet. Volgens de track en trace einde van de dag, lekker vaag dus..
donderdag 29 november 2018 om 16:38
Nog steeds geen baby
@Lenne fijn dat suiker goed is! Toch weer een zorg minder. En dat wachten... tja... het is verschrikkelijk!!!
@Gioia het strippen had bij mij dus ook geen effect... helaas.
Vanmiddag kwam verloskundige langs. Bloeddruk was weer normaal dus geen reden tot direct inleiden. En strippen wilde ze niet, omdat ze al een andere bevalling had en omdat het mijn tweede is zou de bevalling heel snel kunnen gaan. En 2 tegelijk zou niet lukken.
Dus als hij er zondag nog niet is, moet ik bellen. Dan komen ze thuis nog een keer strippen. Maar ik hoop toch echt dat hij al eerder komt!! Liefst vandaag nog.. dochter is uit logeren dus hoef nu ook niet op stel en sprong oppas te regelen. En wil zo graag mijn gezin compleet!
@Lenne fijn dat suiker goed is! Toch weer een zorg minder. En dat wachten... tja... het is verschrikkelijk!!!
@Gioia het strippen had bij mij dus ook geen effect... helaas.
Vanmiddag kwam verloskundige langs. Bloeddruk was weer normaal dus geen reden tot direct inleiden. En strippen wilde ze niet, omdat ze al een andere bevalling had en omdat het mijn tweede is zou de bevalling heel snel kunnen gaan. En 2 tegelijk zou niet lukken.
Dus als hij er zondag nog niet is, moet ik bellen. Dan komen ze thuis nog een keer strippen. Maar ik hoop toch echt dat hij al eerder komt!! Liefst vandaag nog.. dochter is uit logeren dus hoef nu ook niet op stel en sprong oppas te regelen. En wil zo graag mijn gezin compleet!
vrijdag 30 november 2018 om 11:34
En giraffe, al een baby?
Bij mij is de poging om te strippen mislukt
De baarmoedermond was nog niet eens verstreken, er is nog geen enkel teken dat de bevalling eraan zit te komen. Ze bood aan om maandag langs te komen om nog een keer te proberen te strippen, maar ik weet niet of ik dat wil. Waarschijnlijk lukt het dan weer niet, en als het al lukt dan is de kans best groot dat de baby 5 december geboren wordt als het op dit tempo gaat bij mij. Maar goed, ik kijk het weekend aan en dan beslis ik maandag wel, ik stel me nu gewoon in op 10 december ingeleid worden, ik heb daar volgende week een gesprek over in het ziekenhuis.
Dan ga ik nu maar ananas eten.
Bij mij is de poging om te strippen mislukt
Dan ga ik nu maar ananas eten.
vrijdag 30 november 2018 om 12:00
Even spieken of er nog baby’s geboren zijn;) vervelend dat het strippen niet gelukt is gioia. Misschien ter geruststelling, bij mijn tweede lukte het ook niet en hij is toch 2 dagen later geboren. Het einde is echt in zicht, al vond ik de dagen overtijd langer duren dan de hele zwangerschap. Succes allemaal !!
vrijdag 30 november 2018 om 12:14
Bedankt voor de geruststelling ninaatje! Ik vind het ergens wel prettig om te weten dat er nog geen enkel begin van de bevalling is, ik hoop dat ik nu minder het gevoel heb dat het ieder moment kan gebeuren en wat meer kan ontspannen. En binnen anderhalve week is ze er, hoe dan ook!
vrijdag 30 november 2018 om 15:00
vrijdag 30 november 2018 om 15:10
Wow Giraffe dat heb je snel gedaan! Gefeliciteerd met jullie prachtige baby! Geniet ervan samen!
Gioia wat een teleurstelling dan he, had ik vorige keer ook idd dat er niks geen vooruitgang in zat. Dus strippen was toen ook niet mogelijk. Maar het kan qua ontsluiting ook gewoon ineens snel gaan, dus het hoeft niet alles te zeggen. Fijn dat het wel helpt wat meer te ontspannen, je hoeft nog maar anderhalve week max. Al lijkt dat soms ook eindeloos zo op t eind
Gioia wat een teleurstelling dan he, had ik vorige keer ook idd dat er niks geen vooruitgang in zat. Dus strippen was toen ook niet mogelijk. Maar het kan qua ontsluiting ook gewoon ineens snel gaan, dus het hoeft niet alles te zeggen. Fijn dat het wel helpt wat meer te ontspannen, je hoeft nog maar anderhalve week max. Al lijkt dat soms ook eindeloos zo op t eind
vrijdag 30 november 2018 om 15:22
Ohh giraffe gefeliciteerd!! Wat een vlotte bevalling ook, daar zou ik voor tekenen haha
Jammer dat t strippen niet gelukt is gioia, ik zou gewoon kijken wat goed voelt bij je volgende afspraak. Als er ook maar een kansje is dat t op 5 dec komt, zou ik ook mooi overslaan. Evt daarna nogmaals proberen te strippen? Wel fijn dat t je een soort van rust geeft, misschien doet dat ook al wat.
Jammer dat t strippen niet gelukt is gioia, ik zou gewoon kijken wat goed voelt bij je volgende afspraak. Als er ook maar een kansje is dat t op 5 dec komt, zou ik ook mooi overslaan. Evt daarna nogmaals proberen te strippen? Wel fijn dat t je een soort van rust geeft, misschien doet dat ook al wat.
vrijdag 30 november 2018 om 15:26
Jaaaaa gefeliciteerd Giraffe! Dat is snel gegaan inderdaad! Geniet ervan
@Lenne: ja het was wel een teleurstelling maar ik heb nu al wel de knop omgezet en maak er maar gewoon het beste van. Aftellen naar 10 december en duimen dat ze toch gewoon eerder komt!
@Lenne: ja het was wel een teleurstelling maar ik heb nu al wel de knop omgezet en maak er maar gewoon het beste van. Aftellen naar 10 december en duimen dat ze toch gewoon eerder komt!