Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
30-11-2018 15:00
Ik zit nu thuis op de bank met een prachtige baby op schoot!
Vanochtend om ongeveer half 8 begonnen de weeën en om 11.50 had ik hem al op mijn buik. Behoorlijk snel dus alsnog gegaan! En we zijn dus ook alweer thuis. Ik ben helemaal verliefd!!

Sterkte Gioia. Hopelijk ben jij nu snel aan de beurt!
Haha wow!! Gefeliciteerd!

Hier liep het echt zo anders! ;-D Zaterdag om 10 uur gemeld in het ziekenhuis, en donderdag om kwart over 12 waren we pas weer thuis...

Maar nu alsnog heerlijk aan het genieten. :)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Gefeliciteerd Giraffe!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk giraffe! En zo snel ook. Hopelijk vallen de naweeën mee voor je en kun je zorgeloos genieten van je kleine hummeltje!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd giraffe 😊😊😊
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel!
Ben zo enorm aan het genieten. Hij is echt heerlijk tevreden en rustig. Ook al wat 'gedronken' aan de borst.
Zo bijzonder..
Zit even helemaal in mijn bubbel!
Alle reacties Link kopieren
@ giraffe; van harte gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
30-11-2018 17:40
Dankjulliewel!
Ben zo enorm aan het genieten. Hij is echt heerlijk tevreden en rustig. Ook al wat 'gedronken' aan de borst.
Zo bijzonder..
Zit even helemaal in mijn bubbel!
Wat een heerlijk bericht!!! Van harte gefeliciteerd en geniet ervan samen.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
30-11-2018 16:15
Haha wow!! Gefeliciteerd!

Hier liep het echt zo anders! ;-D Zaterdag om 10 uur gemeld in het ziekenhuis, en donderdag om kwart over 12 waren we pas weer thuis...

Maar nu alsnog heerlijk aan het genieten. :)
Als er iets niet te voorspellen valt is het wel een bevalling!
Gelukkig zijn jullie alsnog aan het genieten.
Wij ook. Al begin ik de vermoeidheid nu te merken. Fysiek voel ik me eigenlijk wel goed. Wat opgezwollen en geschaafd 'down under'. Maar ben gisteren al met dochter even patatje gaan halen. Na haar bevalling kwam ik dag 5 tot het einde van de straat. En toen moest ik nog terug...
Meneer woog 4335 bij geboorte en is nu wel al veel afgevallen. Moeten dus even goed aan de slag met voeden. Ik maak wel al melk maar hij heeft echt elke 3 uur een voeding nodig.

Ik wacht in spanning op het volgende baby nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie dit misschien? Ik dacht dat je altijd op zn laatst met 42 weken zou bevallen (evt door ingeleid te worden) maar las laatst dat ze het inleiden soms ook pas na de 42 weken starten. Of dat ma het inleiden een bevalling alsnog pas een paar dagen later op gang komt.

Niet iets om me nu al druk om te maken (37+3 nu) maar ik vroeg het me ineens af...
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik ben mee gaan lezen met dit topic en dacht nu zelf toch ook maar iets te plaatsen. In mijn omgeving worden mensen al onrustig (super lief bedoeld natuurlijk), maar daarom houd ik mij in met het uitspreken van mijn ongeduld. :) Anders wordt het ook zo’n gezeur over en weer :angel:
Ik ben de 40 weken voorbij. 1 december uitgerekend dus nu een dag verder.
Ik herken wat anderen eerder schreven. Na de 40 weken wordt het veel lastiger je dagen om te krijgen. Vooral omdat vorige week het leek te beginnen.. zit nu een week echt te wachten. Maar het blijft bij gerommel tot nu toe.

Huishoudelijke taken gaan een stuk moeilijker, maar iedere keer dat alles aan kant is, hoop ik zo dat het zover is.
Dat het huis netjes is als de kraamhulp komt :facepalm:
Hormonen waarschijnlijk?

Ik lees graag mee hoe het bij anderen gaat. Vindt de verhalen in ieder geval erg bijzonder. Gefeliciteerd naar de dames die zijn bevallen. Dat geeft de burger moed!
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
02-12-2018 19:05
Weten jullie dit misschien? Ik dacht dat je altijd op zn laatst met 42 weken zou bevallen (evt door ingeleid te worden) maar las laatst dat ze het inleiden soms ook pas na de 42 weken starten. Of dat ma het inleiden een bevalling alsnog pas een paar dagen later op gang komt.

Niet iets om me nu al druk om te maken (37+3 nu) maar ik vroeg het me ineens af...
Mijn VK vertelde mij dat het per regio anders is geregeld qua richtlijnen.
Vaak gaat het in overleg.
Ik mocht ervoor kiezen bij 41 ingeleid te worden of strippen. Het kwam ter sprake tijdens het bespreken van het bevalplan. Je kunt het balletje altijd opgooien de volgende afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om te horen dat jullie zo aan het genieten zijn Giraffe! Heerlijk!

@yellow: dat hangt van het ziekenhuis af volgens mij. Bij ons is de procedure dat je met 42 weken wordt ingeleid, tenzij je dat zelf niet wil en alles goed gaat met de baby. Voor mij staat nu met 41+3 een afspraak gepland met de gynaecoloog om het inleiden te bespreken. Ze gaan dan ook de baby en mijn weeenactiviteit 45 minuten lang monitoren, om te kijken hoe de baby het doet. Als de baby het nog goed heeft in de buik (en ik ook) dan is hun voorstel om met exact 42 weken in te leiden, maar ik mag er ook voor kiezen om wat later ingeleid te worden als ik dat graag wil. Maar later dan 43 weken willen ze echt niet, en ook als mijn bevalling na 42 weken spontaan begint moet ik bij de gynaecoloog bevallen. Als het allemaal nog steeds zo dicht zit als afgelopen vrijdag moet ik met 41+6 naar het ziekenhuis voor een ballonnetje, en de verloskundige gaat komende week nog 2 strippogingen doen. Maar ik hoop gewoon nog steeds komende week natuurlijk te bevallen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met alle pasgeboren baby's! En spannend Gioia, hopelijk komende week gewoon een natuurlijke bevalling.

Zelf ben ik inmiddels 36+1 zwanger, net met verlof. Het begint nu wel te voelen als laatste loodjes, dus het lijkt me leuk om hier mee te schrijven! Heb zelf zwangerschapsdiabetes helaas, tot nu toe nog geen insuline dus geen sprake van per definitie inleiden bij 38 weken. Maar e.e.a. is afhankelijk van m'n suikers, dus ik hou er wel rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Spannend gioia! Ben je er helemaal klaar mee of vind je het nog oke?

@inleiden, hier bekijken ze het per situatie volgens mij. Hoeveel last je hebt, hoeveel vruchtwater er nog is etc. Vorige keer ben ik met 40+5 bevallen en toen hadden we met 41+ nog iets een gesprek gepland om de inleiding verder te bespreken.

Naar van de diabetis brushetta! Ik schrik ervan hoeveel je het hoort. Had je zelf overgewicht of niet? Lukt het om goed op je dieet te letten?

Hier vandaag gewogen en ik schrok toch wel, 20kg erbij! (Dat is voor mij bijna 30% aan gewicht extra) Ik houd geen vocht vast en ons kindje wordt lichter dan gemiddeld geschat... heb ook echt teveel gesnoept aan kaas, chips, chocolade etc.
envelop wijzigde dit bericht op 03-12-2018 07:02
6.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd giaraffe! Heerlijk dat jullie zo genieten!

Yellow, over bevallen bij welk termijn kan ik je niets vertellen maar over het inleiden wel! Ik werd ingeleid dmv een ballonnetje, in mijn geval werd deze sochtends geplaatst, als hij er niet vanzelf uitvalt word hij er de volgende dag uitgehaald. Als je genoeg ontsluiting hebt, breken ze vervolgens je vliezen. Mocht je nog niet genoeg ontsluiting hebben krijg je weer 24 uur een ballon. Hierna zou mijn ziekenhuis een rustdag inplannen, om vervolgens verder te gaan of er word iets anders besproken. Het hangt allemaal af van het ziekenhuis en de reden van inleiden. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet heel vaak gebeurd dat er dagen over heen gaan.

Ik heb sochtends om 10 uur een ballon gekregen, viel er diezelfde dag zelf uit. Toen voor de zekerheid een tweede gekregen die er weer bijna direct uitviel. Volgende ochtend om half 7 zijn mijn vliezen gebroken (ze leiden in de meeste ziekenhuizen savonds niet meer in) en een uur of 4 later had ik haar in mijn armen!

Zo benieuwd wanneer je mini zich aandient!
Alle reacties Link kopieren
@envelop: Nee helemaal geen overgewicht, zelfs ondergewicht. Komt verder ook niet in m'n familie voor dus echt dikke pech vrees ik. Wel PCOS, dus denk dat dat de grootste risicofactor was bij mij.. Dieet gaat tot nu toe wel goed, heb wel zin om weer te eten wanneer ik ergens zin in heb vooral. Dat je evt na het ontbijt gewoon nog een stuk fruit kan nemen ofzo als je wil haha. Maar goed heb het graag over voor de baby natuurlijk! Het belangrijkst is dat die geen last heeft.
Alle reacties Link kopieren
Met pcos ben je idd een risicofactor, ik heb zelf ook pcos maar het is me gelukkig bespaard gebleven. Kan me voorstellen dat het soms echt wel lastig is maar wel fijn dat je nog niet hebt hoeven spuiten! Nog een paar weken en dan mag je weer zoveel fruit eten als je wilt ;-)

Afgelopen woensdag met zwangerschapszwemmen vroeg iemand mij of ik niet bang was dat de bevalling zou beginnen wanneer ik net aan het zwemmen was en me dan nog helemaal moest omkleden en naar huis moest rijden. Ik heb daar nooit over nagedacht en geloof ook niet dat het zo snel zou gaan. Toen ik het aan mn man vertelde vond hij ineens dat ik vanaf nu misschien maar niet meer moest gaan zwemmen (ik ga wel gewoon).
Wat vinden jullie daarvan? Denk je daar bewust over na als je op stap gaat? Ik ga nu wel bewust niet naar vrienden op bezoek die een uur verderop wonen maar dat vind ik anders. Ben nu 39+3
Bruschetta, lijkt me idd ook heel lastig! Dat afgepaste qua eten, je moet al zo opletten voor mijn gevoel als je zwanger bent en jij dus nog meer. Maar wel fijn dat het tot nu toe wel effect heeft. Nog een paar weekjes volhouden.

Envelop, het zwemmen op zich lijkt me niet zo’n probleem. Als de baby is ingedaald kan er accuut niet zoveel gebeuren als de vliezen breken of de weeen beginnen. Maar als je alleen bent is terug rijden ofzo misschien wel wat teveel van t goede, je weet natuurlijk niet precies hoe t zal gaan en hoe je je voelt. Maar als je je telefoon bij je hebt kan iemand je altijd op komen halen? Weet niet hoe ver dat zwembad weg is?

Hier nu 38+3 en baby was tot nu niet ingedaald dus bij vliezen breken moest ik direct gaan liggen en bellen. Dat idee vond ik wel lastig, want dat kan al snel een probleem worden als je dus niet meer rechtop mag en je bent niet thuis. En ook thuis, wat als ik boven ben, hoe kom ik dan beneden? Maakte ik me wel een klein beetje zorgen over, maar heb maar in Mn achterhoofd gehouden dat maar 10% van de bevallingen met gebroken vliezen begint, dus dat de kans dat dat gebeurt niet groot is.

Vanochtend gaf de verloskundige echter aan dat de baby een klein beetje is ingedaald dus dat dat acute risico bij gebroken vliezen er niet meer is. Toch een meevaller dan! Ze ligt nog niet helemaal vast, maar ze kon haar er ook niet meer ‘uitwipppen’. Goed nieuws dus.

Gioia, hoe is t bij jullie?? Al babynieuws? Ik hoop het zo voor je!
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
03-12-2018 07:56
Met pcos ben je idd een risicofactor, ik heb zelf ook pcos maar het is me gelukkig bespaard gebleven. Kan me voorstellen dat het soms echt wel lastig is maar wel fijn dat je nog niet hebt hoeven spuiten! Nog een paar weken en dan mag je weer zoveel fruit eten als je wilt ;-)

Afgelopen woensdag met zwangerschapszwemmen vroeg iemand mij of ik niet bang was dat de bevalling zou beginnen wanneer ik net aan het zwemmen was en me dan nog helemaal moest omkleden en naar huis moest rijden. Ik heb daar nooit over nagedacht en geloof ook niet dat het zo snel zou gaan. Toen ik het aan mn man vertelde vond hij ineens dat ik vanaf nu misschien maar niet meer moest gaan zwemmen (ik ga wel gewoon).
Wat vinden jullie daarvan? Denk je daar bewust over na als je op stap gaat? Ik ga nu wel bewust niet naar vrienden op bezoek die een uur verderop wonen maar dat vind ik anders. Ben nu 39+3
Ik ben gisteren naar het zwembad geweest (40+1). Mijn man was dan wel mee. Maar ik voelde mij zoveel beter na die tijd. Dat maakte het voor mij wel echt de moeite waard. Mijn verloskundige vond het juist goed om te gaan. Ik zou (als ik zelf er naar toe kon gaan) dit ook doen. Wel met iemand achter de hand, mocht er iets gebeuren. Maar daar zijn natuurlijk ook genoeg mensen die je eerst kunnen helpen/opvangen tot er iemand is die je kent. Maar zie je het zelf zitten? Het moet natuurlijk wel ontspannen zijn..
Alle reacties Link kopieren
Giraffe lekker in je bubbel blijven zitten en genieten van je kleintje. Flink kereltje trouwens!
Yellow geen idee hoe dat precies gaat, zal inderdaad misschien per ziekenhuis een beetje verschillen? Je hebt me wel op een idee gebracht om t vanmiddag bij de controle bij de vk even na te vragen hoe dat hier gaat. Schoonzusje is met 42 weken ingeleid en uiteindelijk bij 42+3 een keizersnede gehad bij de eerste omdat t niet op schoot (wel andere regio dan waar ik zit).
Rougelove welkom, ook al over tijd lees ik spannend hoor! Ik herken t willen schoonmaken wel, maar t lukt hier alleen ook niet zo goed met die buik haha
Bruschetta (hmmmm lekker!! ;-) ) lekker met verlof! heb je ook doorgewerkt tot 36 weken? Wel vervelend van je diabetes, maar fijn dat je nog niet hoeft te prikken. Hopelijk kan je baby gewoon zelf besluiten wanneer t geboren wil worden.
Envelop tsja dat gewicht, ik denk dan maar zo als je weer kan sporten gaat t er vast wel weer vanaf. Duurt misschien iets langer, maar dat is dan maar zo. Ik ben in t begin bijna 4 kg afgevallen en nu vanaf m'n startgewicht 'pas' 6 kg erbij, maar totaal dus wel iets meer. Ik zou gewoon nog lekker gaan zwemmen hoor! Is je baby al ingedaald? Maar 10% van de bevallingen schijnt met gebroken vliezen te starten zoals Lenne zegt dus als jij merkt dat je weeën krijgt, kom je heus nog wel op tijd thuis. Zoals bij lenne als t kindje nog niet goed is ingedaald dan is t wat anders misschien. Aan de andere kant wat maakt t zwembad anders dan even naar de supermarkt? Dan zou je nergens meer heen kunnen..
Gioia vandaag weer controle toch? Of misschien ben je al bezig? Ik hoop t!!

Hier donderdag en vrijdag behoorlijk wat last van mn buik gehad, weekend rustig aan gedaan en dat ging een stuk beter. Doseren blijft lastig. Kwam met manlief toevallig nog op t punt hoe we naar t ziekenhuis gaan rijden. Hij wilde wel binnendoor, dus heb m meteen maar duidelijk gemaakt dat dat geen optie is met al die hobbels. Lekker over de ring, dan maar even stil staan bij een stoplicht dat lijkt me minder erg haha
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
03-12-2018 12:37
Giraffe lekker in je bubbel blijven zitten en genieten van je kleintje. Flink kereltje trouwens!
Yellow geen idee hoe dat precies gaat, zal inderdaad misschien per ziekenhuis een beetje verschillen? Je hebt me wel op een idee gebracht om t vanmiddag bij de controle bij de vk even na te vragen hoe dat hier gaat. Schoonzusje is met 42 weken ingeleid en uiteindelijk bij 42+3 een keizersnede gehad bij de eerste omdat t niet op schoot (wel andere regio dan waar ik zit).
Rougelove welkom, ook al over tijd lees ik spannend hoor! Ik herken t willen schoonmaken wel, maar t lukt hier alleen ook niet zo goed met die buik haha
Bruschetta (hmmmm lekker!! ;-) ) lekker met verlof! heb je ook doorgewerkt tot 36 weken? Wel vervelend van je diabetes, maar fijn dat je nog niet hoeft te prikken. Hopelijk kan je baby gewoon zelf besluiten wanneer t geboren wil worden.
Envelop tsja dat gewicht, ik denk dan maar zo als je weer kan sporten gaat t er vast wel weer vanaf. Duurt misschien iets langer, maar dat is dan maar zo. Ik ben in t begin bijna 4 kg afgevallen en nu vanaf m'n startgewicht 'pas' 6 kg erbij, maar totaal dus wel iets meer. Ik zou gewoon nog lekker gaan zwemmen hoor! Is je baby al ingedaald? Maar 10% van de bevallingen schijnt met gebroken vliezen te starten zoals Lenne zegt dus als jij merkt dat je weeën krijgt, kom je heus nog wel op tijd thuis. Zoals bij lenne als t kindje nog niet goed is ingedaald dan is t wat anders misschien. Aan de andere kant wat maakt t zwembad anders dan even naar de supermarkt? Dan zou je nergens meer heen kunnen..
Gioia vandaag weer controle toch? Of misschien ben je al bezig? Ik hoop t!!

Hier donderdag en vrijdag behoorlijk wat last van mn buik gehad, weekend rustig aan gedaan en dat ging een stuk beter. Doseren blijft lastig. Kwam met manlief toevallig nog op t punt hoe we naar t ziekenhuis gaan rijden. Hij wilde wel binnendoor, dus heb m meteen maar duidelijk gemaakt dat dat geen optie is met al die hobbels. Lekker over de ring, dan maar even stil staan bij een stoplicht dat lijkt me minder erg haha
:O

Een weg met hobbels! Wat een heerlijke vent! Haha..
Ik vind hobbels nu al naar!

Hoe ver ben je Roos?
Wat je zegt heb ik ook. Ik viel eerst af en kwam later weer een beetje aan. Volgens de laatste weging ben ik 9 kilo in totaal aangekomen. Maar ik gaf veel over tot halverwege de zwangerschap, toch een voordeel!

Dat doseren is ook lastig! Ik heb ook meer harde buiken als ik wat teveel heb gedaan. Mijn rug dan ook!

Wat je zei over de supermarkt.. ik moet zeggen dat ik dat sinds een week nu, niet meer doe. Ik ben voornamelijk thuis. Ook omdat vorige week dinsdag de boel leek te beginnen, vals alarm..
Ik ga wel samen met mijn man de deur uit. Supermarkt, winkelcentrum.. hij is ook wel wat beschermend.
Ook leent een bekende mijn auto, wat ook wel meespeelt.

Ik weet niet hoe anderen dat doen. Ik heb geen andere kinderen die ik moet ophalen e.d. Dat is ook wel een verschil.
Ik ging dus nog wel tot 40weken.. maar wel kieskeurig in waar ga ik wel heen en waar niet heen. Fysio wel, maar sneupen bij de Hema ofzo niet meer.
Alle reacties Link kopieren
wat zit er in jullie bevaltas?

Ik heb bijvoorbeeld een loungebroek en vest ingepakt voor naar huis..
Omdat ik denk dat het lekker zit..
Het is dat ik nu niet echt mobiel meer ben, deze zwangerschap meer last van pijntjes en ongemak bij staan en lopen dus daardoor ga ik niet meer zo makkelijk op pad. Vorige keer was ik tot bijna 42 weken nog kwiek en deed ik van alles nog wel. Nu ook een dreumes om voor te zorgen dat maakt het ook lastiger om op pad te gaan, ook ivm met tillen en duwen van buggy bijvoorbeeld. Maar naar de hema of kruidvat, de supermarkt ga ik nog wel. Mijn man werkt gewoon de hele week en heeft vaak daarnaast ook een aardig druk programma dus die vergezeld me niet. Denk dat de kleine korte uitstapjes niet zo’n probleem zijn, je voelt zelf of je lichaam dat nog aan kan of niet. En ze zeggen dat in beweging blijven juist goed is om de bevalling op gang te brengen dus wie weet helpt het :D

Hier nu zo’n 15 kg aangekomen, valt me nog mee. Vorige zwangerschap zo’n 22 kg erbij in totaal en dat vond ik vooral op t eind wel zwaar om mee te slepen. Toch had ik toen minder pijn en kwaaltjes dan nu. Kilo’s zijn er na de zwangerschap vanzelf weer afgegaan, heb er niet heel speciaal voor gelijnd of gesport. Was uiteindelijk 4 kilo lichter dan voor de zwangerschap. En ik gaf geen bv. Dus t zegt niet zoveel, hoeveel je aankomt en hoe makkelijk dat er weer af gaat. Maar ben wel blij dat het deze keer dus op 15 kg lijkt te blijven steken :yes:
Rougelove, ik heb ook een huispak mee voor naar huis. Alles op lekker makkelijk hoor. Heb wel redelijk uitgebreid ingepakt omdat ik de vorige keer een ks kreeg uiteindelijk en nog 2 dagen langer moest blijven. Dus daar heb ik nu ook maar rekening mee gehouden. Maar een nachthemd om in te bevallen, een zwarte. Heb ooit gelezen dat dat slim was ivm bloed en andere vlekken die dan minder zichtbaar zijn op de foto’s van als de baby er net is. En een nachthemd i.p.v. een T-shirt zodat als je nog rond zou willen lopen je geen gedoe hebt met broeken of in je blote kont moet lopen. Verder dus ruime pyjama’s voor na de bevalling en wat spullen om te douchen en tijd te verdrijven. En spullen voor de baby natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Rouge vandaag 38+1, dus hopelijk blijft beebje nog minimaal een week zitten met de sint zo op komst ;-)
Hier ook geen andere kinderen in huis, maar moet ook zeggen dat ik weinig behoefte heb om nog veel op stap te gaan. Klein stukje lopen naar de bushalte ofzo gaat nog wel, maar echt winkels af lukt toch niet meer. Beetje omrommelen in huis en soms is een keer naar de supermarkt en dat is t wel. Manlief is gewoon aan t werk dus dat doe ik wel alleen.
Hier ook een joggingbroek en ruimte t-shirts in de ziekenhuistas. En een badjas, dat lijkt me ook wel fijn zodat je even wat om je heen kan doen zonder echt wat aan te trekken. Hier juist niet te uitgebreid in gepakt, manlief kan altijd nog even thuis wat ophalen als we langer moeten blijven. Heb voor hem bijv, wel een zwembroek ingepakt voor bijv. onder de douche tijdens de bevalling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven