Wat te doen?
woensdag 28 november 2018 om 22:14
Hey december,
Poe, heftig voor je zeg!
Hoe was je vriend voor de geboorte van jullie zoon? Is er daarna iets met hem veranderd?
Praten jullie over de verantwoordelijkheid en over wat ouder zijn betekent?
Het komt op mij nu over dat je vriend heel erg behoefte heeft aan iets voor zichzelf en zich daarom terugtrekt.
Wat zegt hij er zelf over als je hem confronteert?
Misschien zit hij niet goed in zijn vel, weet hij ook niet hoe hij zijn energie/verantwoordelijkheid moet verdelen?
Ik zou anders samen gaan praten met je huisarts of zo. Misschien dat je vriend ook niet snel uit wat hij voelt? Misschien dat hij professionele hulp hiervoor nodig heeft.
Sterkte!
Poe, heftig voor je zeg!
Hoe was je vriend voor de geboorte van jullie zoon? Is er daarna iets met hem veranderd?
Praten jullie over de verantwoordelijkheid en over wat ouder zijn betekent?
Het komt op mij nu over dat je vriend heel erg behoefte heeft aan iets voor zichzelf en zich daarom terugtrekt.
Wat zegt hij er zelf over als je hem confronteert?
Misschien zit hij niet goed in zijn vel, weet hij ook niet hoe hij zijn energie/verantwoordelijkheid moet verdelen?
Ik zou anders samen gaan praten met je huisarts of zo. Misschien dat je vriend ook niet snel uit wat hij voelt? Misschien dat hij professionele hulp hiervoor nodig heeft.
Sterkte!
donderdag 29 november 2018 om 19:22
december18december schreef: ↑28-11-2018 18:21Ik vraag me af of iemand dit ook heeft meegemaakt? Heb ik de juiste keuze gemaakt om hem uit huis te zetten? Iemand tips? Mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag maar raak!
Dat hoop ik niet.
Ja, je hebt de juiste keuze gemaakt!
Nu als de sodemieter zelf een baan zoeken zodat je jezelf en kind kan onderhouden!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
donderdag 29 november 2018 om 19:27
Oei.
donderdag 29 november 2018 om 19:34
Wat knap dat je dat uit 1 openingspost zo kan neer zetten zonder dat je iemand kent zeggen dat ze de juiste keuze heeft gedaan.
To zoek hulp bij dit proces bij de huisarts of maatschappelijk werk.
donderdag 29 november 2018 om 22:26
Ja, ik heb dit meegemaakt.
Alleen ik werkte toen wel, dus zoontje moest naar opvang omdat hij moest studeren en naar school moest.
In realiteit blowde en gamede hij alleen.
Als ik klaar was met werk haalde ik de kleine weer op, en mocht ik koken, opruimen, kleine in bad en naar bed doen. Oh ja, en de eerste 8 maanden nog fles / bv geven s nachts.
In het weekend moesten we stil zijn omdat mijn ex ‘moest’ slapen tot 12 uur, want hij was bijna altijd ‘ziek’ / depressief.
Wat een hel was dat, relatie beëindigd en therapie gehad omdat ik zo’n relatie nooit meer wil.
Kan je met hem erover praten? Of reageert hij dan ontwijkend of niet?
Je zult hard moeten zijn als je een poging wil doen dit te veranderen.
En flikker die PlayStation / xBox / Nintendo de deur uit!!!
Alleen ik werkte toen wel, dus zoontje moest naar opvang omdat hij moest studeren en naar school moest.
In realiteit blowde en gamede hij alleen.
Als ik klaar was met werk haalde ik de kleine weer op, en mocht ik koken, opruimen, kleine in bad en naar bed doen. Oh ja, en de eerste 8 maanden nog fles / bv geven s nachts.
In het weekend moesten we stil zijn omdat mijn ex ‘moest’ slapen tot 12 uur, want hij was bijna altijd ‘ziek’ / depressief.
Wat een hel was dat, relatie beëindigd en therapie gehad omdat ik zo’n relatie nooit meer wil.
Kan je met hem erover praten? Of reageert hij dan ontwijkend of niet?
Je zult hard moeten zijn als je een poging wil doen dit te veranderen.
En flikker die PlayStation / xBox / Nintendo de deur uit!!!
vrijdag 30 november 2018 om 16:40
TanteBedelia schreef: ↑29-11-2018 19:34Wat knap dat je dat uit 1 openingspost zo kan neer zetten zonder dat je iemand kent zeggen dat ze de juiste keuze heeft gedaan.
To zoek hulp bij dit proces bij de huisarts of maatschappelijk werk.
TO vraagt letterlijk “heb ik de juiste keuze gemaakt hem het huis uit te zetten?”
En ja! Dat vind ik de juiste keuze. trajecten bij hulpverleners zullen van deze lapzwans niet ineens een liefhebbende huisvader maken.
Als hij zijn shit op orde heeft, kan TO altijd kijken of hij terug mag komen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge