Druk op oog
vrijdag 30 november 2018 om 22:01
Een van mijn twee ogen is altijd al wat groter en boller dan de ander. De laatste tijd heb ik af en toe last van dit oog. Ik voel een druk in dit oog, niet heel pijnlijk maar wel vervelend. Ik kan niet zeggen dat ik er last van heb na bepaalde activiteiten, zoals tv kijken. Ik heb het eigenlijk alleen maar savonds en soms in de namiddag, een paar keer per week. Steeds denk ik er dan aan om er toch maar een keer mee naar de huisarts te gaan. De volgende ochtend heb ik er geen last meer van en vergeet ik te bellen of voelt het niet meer belangrijk genoeg omdat ik dan dus niets voel. Het lijkt me raar om bij de huisarts te zitten terwijl ik op dat moment geen klachten heb. Toch ga ik na het weekend maar bellen denk ik weer.
Zijn deze klachten voor iemand herkenbaar?
Zijn deze klachten voor iemand herkenbaar?
vrijdag 30 november 2018 om 23:10
Een te hoge oogdruk kan je oogzenuw beschadigen waardoor je blind kan worden.
Geen idee of je daar last van hebt maar je kan het wel simpel laten contreren bij de opticien.
Doir bepaalde schildklierziektes kan je ook bollere ogen krijgen. Daarvoir zou je bij de huisarts kunnen navragen of je bloed kan laten prikken.
Geen idee of je daar last van hebt maar je kan het wel simpel laten contreren bij de opticien.
Doir bepaalde schildklierziektes kan je ook bollere ogen krijgen. Daarvoir zou je bij de huisarts kunnen navragen of je bloed kan laten prikken.