Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.

zondag 2 december 2018 om 13:55
13 jaar alleen maar brood met pindakaas..Ikigai schreef: ↑02-12-2018 13:46Eten hoeft niet duur te zijn. Een brood van de Aldi, een pot merkloze pindakaas en je hebt weer een week te eten. 's avonds een handje sperziebonen, aardappel erbij en een eitje bakken, of doe eens gek: een gehaktbal. Van 300 gram draai je er 3, vries je er twee in. Ga je vrijdagmiddag tegen 6 uur naar de markt, wordt het fruit je nog net niet toegeworpen voor een paar dubbeltjes.
Het probleem is dat dit niet meer genoeg is. Het moet allemaal meer en luxe zijn. En frisdrank is een eerste levensbehoefte geworden, net als chips en snoep en bier en sigaretten en eens iets lekkers op het brood.
Ik snap het best hoor, maar mij maak je niet wijs dat mensen in NL echt honger hebben.
Lekker realistisch.

Geen fysieke arbeid gewoon, vermoed ik.Ikigai schreef: ↑02-12-2018 13:46Eten hoeft niet duur te zijn. Een brood van de Aldi, een pot merkloze pindakaas en je hebt weer een week te eten. 's avonds een handje sperziebonen, aardappel erbij en een eitje bakken, of doe eens gek: een gehaktbal. Van 300 gram draai je er 3, vries je er twee in. Ga je vrijdagmiddag tegen 6 uur naar de markt, wordt het fruit je nog net niet toegeworpen voor een paar dubbeltjes.
Het probleem is dat dit niet meer genoeg is. Het moet allemaal meer en luxe zijn. En frisdrank is een eerste levensbehoefte geworden, net als chips en snoep en bier en sigaretten en eens iets lekkers op het brood.
Ik snap het best hoor, maar mij maak je niet wijs dat mensen in NL echt honger hebben.
@Oude baas: ipv van lapmiddelen als zelf brood bakken en kruiden kweken, kun je beter enkele uren gaan poetsen, als je de tijd telt die je eraan besteed kun je vrijwel altijd beter gaan werken dan het zelf te maken.

Ja of een kind in de groei. Man man man, wat kansloos dit.

En niet iedereen zit thuismet niets om handen. Best veel mensen die gewoon werken en een gezin hebbendoornroosje9 schreef: ↑02-12-2018 13:520,79 euro voor het goedkoopste brood bij de Aldi, lees ik net. Als je twee broden bakt, moet je dat ook weer kunnen invriezen, dus dan is brood kopen mss voordeliger/handiger?

zondag 2 december 2018 om 13:56
Uiteraard; ze moeten dankbaar zijn dat ze kunnen werken, ze moeten dankbaar zijn dat ze belastingen betalen en ze moeten vooral meer dan dankbaar zijn dat de "solidairen" hun wel eens zullen komen vertellen waar hun geld aan gespendeerd moet worden.Quaintrelle schreef: ↑02-12-2018 13:51mensen die kunnen werken daar ook echt wel wat dankbaarder voor mogen zijn.
En niet te vergeten, voor elke extra belasting die de "solidairen" toelaat nog wat meer Sinterklaas te spelen, volstaat gewone dankbaarheid niet, en is minstens een drie-voudige lofzang vereist.
Zolang de "solidairen" zelf niets moeten opgeven of afdragen, evidently.
anoniem_65340bc703a11 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 14:02
5.83% gewijzigd
zondag 2 december 2018 om 13:58
DankStar² schreef: ↑02-12-2018 13:51Bulletin 4 vanaf pagina 19.
https://www.ggdhaaglanden.nl/over/publi ... n-2018.htm

zondag 2 december 2018 om 13:59
Ik twijfelde serieus of ik dit erbij durfde te zetten.
Ik koop zelfs wel eens een flesje wijn. Of bak ijs.
Maar serieus. Wat eten betreft hebben zoon en ik het echt wel oké.

zondag 2 december 2018 om 13:59
Je hele hebben en houden wordt afgenomen ?DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 13:55Ik was echt blij met de schuldhulpverlening, alleen had ik het niet gered.
Elke keer die angst en schuldeisers die je maar pesten met aanmaningen je hele hebben en houden wordt afgenomen.
Never nooit meer dat ik in die situatie wil komen.
En de schuldeisers deden het voor de lol ?
Hoe kun jij zo weinig zelfinzicht hebben terwijl je zelf in die situatie hebt gezeten ?

zondag 2 december 2018 om 14:00
DDM sta ik bij jou onder negeer? Of is er een andere reden dat je mij systematisch negeert hier?DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 13:55Ik was echt blij met de schuldhulpverlening, alleen had ik het niet gered.
Elke keer die angst en schuldeisers die je maar pesten met aanmaningen je hele hebben en houden wordt afgenomen.
zondag 2 december 2018 om 14:01
Nog niet zo heel veel pagina's geleden beweerde je dat je het alleen ook wel had gered.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 13:55Ik was echt blij met de schuldhulpverlening, alleen had ik het niet gered.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 2 december 2018 om 14:03
Nee hoor je hoeft niet zo cynisch te doen. Belasting betalen is niet sinterklaas spelen. Je betaalt ook voor je eigen voorzieningen en voor het geval je zelf ooit in een positie komt het nodig te hebben. Je zult zelf ooit ook wel eens ziek worden of oud enz.Sinjoren schreef: ↑02-12-2018 13:56Uiteraard; ze moeten dankbaar zijn dat ze kunnen werken, ze moeten dankbaar zijn dat ze belastingen betalen en ze moeten vooral meer dan dankbaar zijn dat de "solidairen" hun wel eens zullen komen vertellen waar hun geld aan gespendeerd moet worden.
En niet te vergeten, voor elke extra belasting die de "solidairen" toelaat nog wat meer Sinterklaas te spelen, volstaat gewone dankbaarheid niet, en is minstens een drie-voudige lofzang vereist.
Ik hoop gewoon over max 6 maanden uiterlijk een jaar een baan te hebben en betaal dan gewoon met plezier mijn belastingen en zal daarbij niet neerbuigend doen naar mensen die niet kunnen werken, tijdelijk in de bijstand belanden of dakloos zijn geraakt.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

zondag 2 december 2018 om 14:06
Zonder vriend ( dacht dat het over was ) en erfenis zou jij het ook niet heel breed hebben en jezelf heel wat luxe moeten ontzeggen .
zondag 2 december 2018 om 14:07
Ja, dat weet ik, maar het klinkt toch niet heel onafhankelijk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 2 december 2018 om 14:09
Sinjoren schreef: ↑02-12-2018 13:56Uiteraard; ze moeten dankbaar zijn dat ze kunnen werken, ze moeten dankbaar zijn dat ze belastingen betalen en ze moeten vooral meer dan dankbaar zijn dat de "solidairen" hun wel eens zullen komen vertellen waar hun geld aan gespendeerd moet worden.
Zolang de "solidairen" zelf niets moeten opgeven of afdragen, evidently.
Het grootste gedeelte van het belastinggeld wordt besteed aan algemene zaken waar je ongetwijfeld zelf ook gebruik van maakt.
zondag 2 december 2018 om 14:09
Dat goedkope brood vult voor geen meter.
Ik ben het geklaag en gehuil van rijke mensen zo zat he? Als het zo moeilijk is allemaal, wat let je dan om je geld weg te gooien en 'lekker' een uitkering te gaan liggen trekken. Mag je je iphone houden naar hoten zeggen.
Het is nog altijd zo, dat arme mensen geen opbouw van bezit hebben voor zichzelf. Ze krijgen geld en dat gaat weer fijn terug de economie in. Naar de verhuurder, naar de nutsvoorzieningrn, naar de kleinhandel. Rijkere mensen zien hun eigen bezit groeien. Dat eigen bezit (wat dus niet tot gezamenlijk nut dient) is dus een steeds groter stukje wat helemaal voor jezelf is. Zolang dat groeit ondanks een deel belastingen, werk je ook voor jezelf en niet alleen maar uit filantropie. En dan wordt je ook nog niet eens beroofd van je eigendommen, omdat van dat belastinggeld niet alleen de 'uitvreter' in leven wordt gehouden, maar ook de overheidsvoorzieningen worden betaald. Inclusief rechterlijke macht en politie.
Ik ben het geklaag en gehuil van rijke mensen zo zat he? Als het zo moeilijk is allemaal, wat let je dan om je geld weg te gooien en 'lekker' een uitkering te gaan liggen trekken. Mag je je iphone houden naar hoten zeggen.
Het is nog altijd zo, dat arme mensen geen opbouw van bezit hebben voor zichzelf. Ze krijgen geld en dat gaat weer fijn terug de economie in. Naar de verhuurder, naar de nutsvoorzieningrn, naar de kleinhandel. Rijkere mensen zien hun eigen bezit groeien. Dat eigen bezit (wat dus niet tot gezamenlijk nut dient) is dus een steeds groter stukje wat helemaal voor jezelf is. Zolang dat groeit ondanks een deel belastingen, werk je ook voor jezelf en niet alleen maar uit filantropie. En dan wordt je ook nog niet eens beroofd van je eigendommen, omdat van dat belastinggeld niet alleen de 'uitvreter' in leven wordt gehouden, maar ook de overheidsvoorzieningen worden betaald. Inclusief rechterlijke macht en politie.

zondag 2 december 2018 om 14:12
Fijn hé? Een rijke vriend en een erfenis.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 14:09Dat zeg ik, wát fijn hé dat het zo goed geregeld is in dit landje?