Verre liefde?
maandag 3 december 2018 om 10:42
Goedemorgen,
Ik zou graag een situatie met jullie willen bespreken.
Ik date momenteel met een jongen, wat heel leuk en gezellig is. Het zou wel kunnen uitlopen op een relatie. Maar..
we wonen 1,5 uur bij elkaar vandaan. Ik heb mijn leven hier, en hij daar. We hebben het er wel eens oppervlakkig over gehad hoe we het zien gezien de afstand, maar dan zegt hij al snel: we zien het wel.
Ik heb een koophuis, hij een huurhuis. Ik heb een vast contract en hij niet. Ik ga volgend jaar nog een vervolg studie doen waar ik nu werk, dus ik ben wel weer gebonden aan hier. En daarnaast voel ik me hier veilig en thuis en ik heb dat niet snel ergens anders.. een vriend van mij zei eens: als hij niet naar jou wil, dan is het ook niet de ware voor je.
Ik wil me wel 100% geven, maar ik wil niet nog meer gevoelens krijgen en vervolgens komen we er niet uit samen en is het voor niks geweest. Ik ben niet meer begin 20 die nog alle tijd heeft om te latten. Ik word 29 en ik ben toe aan wat vastigheid in een relatie. Ik zou er heel ongelukkig van worden om nog jaren te latten. Dit ook omdat we elkaar vaak maar 1 of 2 dagen in de 2 weken kunnen zien, omdat ik ook weekend diensten heb.
Misschien is er hier iemand die het door een andere bril bekijkt en het er eens over wil hebben met mij.
Groetjes!
Ik zou graag een situatie met jullie willen bespreken.
Ik date momenteel met een jongen, wat heel leuk en gezellig is. Het zou wel kunnen uitlopen op een relatie. Maar..
we wonen 1,5 uur bij elkaar vandaan. Ik heb mijn leven hier, en hij daar. We hebben het er wel eens oppervlakkig over gehad hoe we het zien gezien de afstand, maar dan zegt hij al snel: we zien het wel.
Ik heb een koophuis, hij een huurhuis. Ik heb een vast contract en hij niet. Ik ga volgend jaar nog een vervolg studie doen waar ik nu werk, dus ik ben wel weer gebonden aan hier. En daarnaast voel ik me hier veilig en thuis en ik heb dat niet snel ergens anders.. een vriend van mij zei eens: als hij niet naar jou wil, dan is het ook niet de ware voor je.
Ik wil me wel 100% geven, maar ik wil niet nog meer gevoelens krijgen en vervolgens komen we er niet uit samen en is het voor niks geweest. Ik ben niet meer begin 20 die nog alle tijd heeft om te latten. Ik word 29 en ik ben toe aan wat vastigheid in een relatie. Ik zou er heel ongelukkig van worden om nog jaren te latten. Dit ook omdat we elkaar vaak maar 1 of 2 dagen in de 2 weken kunnen zien, omdat ik ook weekend diensten heb.
Misschien is er hier iemand die het door een andere bril bekijkt en het er eens over wil hebben met mij.
Groetjes!
maandag 3 december 2018 om 10:53
Als dit voor jou zo duidelijk en urgent is, is het tijd om hier met over te praten. Niet oppervlakkig, maar een serieus gesprek. Wat wil jij, wat wil hij.
Als hij dan nog zegt, we zien wel, kun je alsnog besluiten dat dat voor jou niet genoeg is.
Maar......als je nu nog in de datefase zit loop je misschien wel erg op de zaken vooruit door dit nu al allemaal vast te willen leggen.
Als hij dan nog zegt, we zien wel, kun je alsnog besluiten dat dat voor jou niet genoeg is.
Maar......als je nu nog in de datefase zit loop je misschien wel erg op de zaken vooruit door dit nu al allemaal vast te willen leggen.
maandag 3 december 2018 om 10:54
Gezien jouw situatie lijkt in de eerste instantie de meest logische optie om hem naar jou te laten komen.
Mits hij dat echt niet wil, dan hebben jullie natuurlijk wel een probleem.
Het is wel begrijpelijk dat je het belangrijk vind hoe de toekomst eruit ziet.
Waar zijn de meeste mogelijkheden wat betreft werk? Of ga je juist voor de rust?
Allemaal belangrijke overwegingen.
Zelf ben ik in een ver verleden in het zuiden des lands gaan wonen voor de liefde. Ik heb er nooit kunnen aarden. Voelde me ver verwijderd van alles wat voor mij vertrouwd en bekend was.
Toen de relatie over was ben ik direct terug gegaan en tot op de dag van vandaag ben ik daar blij mee.
Met reacties als 'we zien wel' kom je niet heel ver. Je moet op een gegeven moment een knoop doorhakken.
Dus: heb het hier goed over. Dalijk zijn jullie jaren bij elkaar en dan kom je er op dit gebied niet uit.
Zonde van de tijd, toch?
Succes!
Waar zijn de meeste mogelijkheden wat betreft werk? Of ga je juist voor de rust?
Zelf ben ik in een ver verleden in het zuiden des lands gaan wonen voor de liefde. Ik heb er nooit kunnen aarden. Voelde me ver verwijderd van alles wat voor mij vertrouwd en bekend was.
Toen de relatie over was ben ik direct terug gegaan en tot op de dag van vandaag ben ik daar blij mee.
Met reacties als 'we zien wel' kom je niet heel ver. Je moet op een gegeven moment een knoop doorhakken.
Dus: heb het hier goed over. Dalijk zijn jullie jaren bij elkaar en dan kom je er op dit gebied niet uit.
Zonde van de tijd, toch?
Succes!
maandag 3 december 2018 om 10:57
Dat werkt natuurlijk twee kanten op hè. Jij wil waarschijnlijk niet zijn kant op.
Linksom of rechtsom, tzt zal minimaal één van jullie uit zijn vertrouwde omgeving moeten gaan. Doordat jullie in jouw omgeving gaan wonen of in de zijne of ergens er tussenin. Het lijkt mij wel verstandig om dit van te voren te bespreken. Als jullie geen van beiden weg willen, dan zou ik niet doorgaan met de relatie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 3 december 2018 om 10:58
Dan wil je je dus niet 100% geven
Dat geeft niet, dat doet denk ik niemand in het begin date stadium
Waarom moet je al zo ver in de toekomst kijken
Misschien stinken zijn winden, heeft hij zweetvoeten of blijkt hij heel gierig
Dan wordt het sowieso niets, ook al woont hij on de hoek.
Moraal van dit verhaal
Kijk het gewoon eens aan, je kan niet in de toekomst kijken, en als het serieuzer gaat worden dan de zaken gewoon bespreken
Niet omslachtig, maar gewoon helder en duidelijk
Ik woon hier en jij daar, hoe gaan we dat later doen
Toen man ik ik besloten hadden dat daten een relatie werd woonden we 200km uit elkaar
Ik wilde pertinent niet wonen waar hij woonde (zo ongeveer van de wereld afgevallen zeg maar)
Dus bij ons werd al heel snel duidelijk dat mochten we gaan samenwonen hij naar mij zou komen
en zo geschiedde <3
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 3 december 2018 om 11:04
Soms kom je gewoon in het wild wel eens iemand tegen hè, die gewoon niet in je straat woont
Was niet vooraf bedacht hier
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 3 december 2018 om 11:07
Wat valt er te bespreken?
TO is wel duidelijk toch: hij heeft heeft geen vaste baan, zij wel.
Zij heeft een koophuis, hij een huurhuis.
Ze is van plan volgend jaar weer te gaan studeren.
Zij geeft hiermee aan, dat ze vindt dat hij haar kant op moet komen.
maandag 3 december 2018 om 11:10
Oh ik dat echt een verre liefde 
Ik zie het ook niet als er 100% voor gaan als je niet eens overweegt om dus 1,5 uur verderop te gaan wonen, of ergens in het midden in een andere plaats misschien?
En wat die vriend van jou zegt;' als hij niet naar jou wil verhuizen dan gaat hij er niet voor' geld voor beide vindt ik.
Als je allebei het gevoel hebt dat je ervoor wil gaan, en dat dit 'het' weleens zou kunnen zijn, dan is dat toch wel te regelen of een compromis te sluiten??
Ik zie het ook niet als er 100% voor gaan als je niet eens overweegt om dus 1,5 uur verderop te gaan wonen, of ergens in het midden in een andere plaats misschien?
En wat die vriend van jou zegt;' als hij niet naar jou wil verhuizen dan gaat hij er niet voor' geld voor beide vindt ik.
Als je allebei het gevoel hebt dat je ervoor wil gaan, en dat dit 'het' weleens zou kunnen zijn, dan is dat toch wel te regelen of een compromis te sluiten??
Hij is dit weekend hier geweest en vind het wel rustig hier. Ik woon in noord Groningen en hij in Overijssel. Ik ben niet anders gewend. Ik heb hem al verteld dat ik net een huis heb gekocht die nog niet eens klaar is. Al mijn spaargeld investeer ik er in. En gezien die opleiding kan ik niet weg.Polderbewoner schreef: ↑03-12-2018 10:54Gezien jouw situatie lijkt in de eerste instantie de meest logische optie om hem naar jou te laten komen.
Zonde van de tijd, toch?
Succes!
Ik ben aan de praat gekomen via tinder, toen was hij in de buurt aan het werk, daarom kwam hij voorbij in die app. Dus het viel wel tegen toen hij zei dat hij verder weg woonde. Maar hij is leuk, dus het was de moeite waard. Hij is vrachtwagenchauffeur en er is hier werk genoeg. Dus het zou de makkelijkste weg zijn als hij hier zou werken.
Ik weet dat ik wel op de zaken vooruit loop, maar wil niet dat als het er op aan komt we er niet uit komen.
Vragen hoe hij het ziet. Misschien heeft hij al langer plannen om het roer om te gooien en ergens anders te gaan wonen. Of wat dan ook
Ik vind het wel vreemd dat een andere vriend van TO zegt dat als haar date niet haar kant op wil komen, hij dan niet 100% voor haar gaat. Dat kan dus ook over TO gezegd worden
maandag 3 december 2018 om 11:14
Dan is het toch duidelijk: hij moet bereid zijn bij jou te komen wonen.3blover schreef: ↑03-12-2018 11:10Hij is dit weekend hier geweest en vind het wel rustig hier. Ik woon in noord Groningen en hij in Overijssel. Ik ben niet anders gewend. Ik heb hem al verteld dat ik net een huis heb gekocht die nog niet eens klaar is. Al mijn spaargeld investeer ik er in. En gezien die opleiding kan ik niet weg.
Ik ben aan de praat gekomen via tinder, toen was hij in de buurt aan het werk, daarom kwam hij voorbij in die app. Dus het viel wel tegen toen hij zei dat hij verder weg woonde. Maar hij is leuk, dus het was de moeite waard. Hij is vrachtwagenchauffeur en er is hier werk genoeg. Dus het zou de makkelijkste weg zijn als hij hier zou werken.
Ik weet dat ik wel op de zaken vooruit loop, maar wil niet dat als het er op aan komt we er niet uit komen.
Wil hij niet, dan is de verkering uit.
maandag 3 december 2018 om 11:21
Ik ben niet anders gewend vind ik echt een onzin uitspraak, sorry. Dan wil je dus ook nooit iets anders proberen, en raak je ook nooit iets anders gewend. Je bent geen boom, je hoef niet te blijven waar je bent.3blover schreef: ↑03-12-2018 11:10Hij is dit weekend hier geweest en vind het wel rustig hier. Ik woon in noord Groningen en hij in Overijssel. Ik ben niet anders gewend. Ik heb hem al verteld dat ik net een huis heb gekocht die nog niet eens klaar is. Al mijn spaargeld investeer ik er in. En gezien die opleiding kan ik niet weg.
Net een koophuis vind ik wel een argumen idd. Dan dit maar eens bespreken met hem, hoe hij er tegenaan kijkt.
Hij moet het ook maar zien zitten om in Noord-Groningen te komen wonen he, is ook niet een mentaliteit die iedereen past
maandag 3 december 2018 om 11:28
Ze wil niet latten, ze heeft haast, want al 29!redbulletje schreef: ↑03-12-2018 11:26Bij verre liefde dacht ik trouwens dat er minstens een oceaan tussen zat, maar dat valt allemaal nogal mee. Op deze afstand kun je best nog 'n paar jaar latten voor iemand drastische veranderingen hoeft te maken.
maandag 3 december 2018 om 11:30
Het is meer dat ik een huis heb en weer ga studeren en ik van mezelf weet dat het me op gaat breken om 1,5 uur heen en 1,5 uur terug te rijden en daarnaast nog in de boeken moet.glitglam schreef: ↑03-12-2018 11:21Ik ben niet anders gewend vind ik echt een onzin uitspraak, sorry. Dan wil je dus ook nooit iets anders proberen, en raak je ook nooit iets anders gewend. Je bent geen boom, je hoef niet te blijven waar je bent.
Net een koophuis vind ik wel een argumen idd. Dan dit maar eens bespreken met hem, hoe hij er tegenaan kijkt.
Hij moet het ook maar zien zitten om in Noord-Groningen te komen wonen he, is ook niet een mentaliteit die iedereen past(ik was een stadjer en nu Hoogezand)
Ik moet meer opgeven (huis verkopen, ander werk (wat dus niet kan aangezien ik het leercontract al heb getekend)) en ik weet niet of ik zover wil gaan. Hij heeft minder op te geven. Aan de ene kant denk ik wat heb ik me om de hals gehaald :p
Maargoed, ik zie het wel. Vind het gewoon zo zonde van de tijd als het niet werkt.
maandag 3 december 2018 om 11:33
In jou situatie zou ik dit gewoon duidelijk naar hem stellen, dat jij in jouw omgeving wil blijven wonen dus dat als jullie relatie serieuzer wordt en jullie een volgende stap zouden willen zetten, hij dan naar jou moet komen.
Dat hij voor zichzelf moet nadenken of hij daar voor open staat, zo ja, dan kunnen jullie verder daten en elkaar verder beter leren kennen. Als hij nu al voor zichzelf weet dat hij nooit zou willen verhuizen naar waar jij woont, dan is het beter dat jullie er nu een punt achter zetten nu jullie emotioneel nog niet te hard bij elkaar betrokken zijn.
Ik vind het niet raar om zo'n gesprek al te hebben op dit punt, uiteindelijk moet je ook nog realistisch blijven en wil je jullie toch niet in een situatie gaan zetten die toch sowieso met veel pijn eindigt.
Dat hij voor zichzelf moet nadenken of hij daar voor open staat, zo ja, dan kunnen jullie verder daten en elkaar verder beter leren kennen. Als hij nu al voor zichzelf weet dat hij nooit zou willen verhuizen naar waar jij woont, dan is het beter dat jullie er nu een punt achter zetten nu jullie emotioneel nog niet te hard bij elkaar betrokken zijn.
Ik vind het niet raar om zo'n gesprek al te hebben op dit punt, uiteindelijk moet je ook nog realistisch blijven en wil je jullie toch niet in een situatie gaan zetten die toch sowieso met veel pijn eindigt.
maandag 3 december 2018 om 11:36
Het is nog meer zonde als hij alles opgeeft en het blijkt niet te werken. Blijf lekker latten en besteed jullie vakantie om elkaar beter te leren kennen. Maak 'n lange reis samen bijv.3blover schreef: ↑03-12-2018 11:30Het is meer dat ik een huis heb en weer ga studeren en ik van mezelf weet dat het me op gaat breken om 1,5 uur heen en 1,5 uur terug te rijden en daarnaast nog in de boeken moet.
Ik moet meer opgeven (huis verkopen, ander werk (wat dus niet kan aangezien ik het leercontract al heb getekend)) en ik weet niet of ik zover wil gaan. Hij heeft minder op te geven. Aan de ene kant denk ik wat heb ik me om de hals gehaald :p
Maargoed, ik zie het wel. Vind het gewoon zo zonde van de tijd als het niet werkt.
maandag 3 december 2018 om 11:40
Jij wil niet weg. Daar heb je, in mijn ogen, ook wel goede redenen voor. Dan is er nog maar één smaak: hij komt naar jou. Wil hij dat niet, dan houdt het voor jou op. Voor hem is dat natuurlijk best lastig, want omdat jíj een koophuis en een vaste baan hebt, heeft hij geen opties meer. Hij voelt zich misschien 'gedwongen ', het is dat of niets. Ik snap jou wel, maar voor hem is het allemaal niet zo leuk. Dat hij niet staat te juichen om naar jou te gaan, is begrijpelijk. Hij heeft thuis net zo goed 'alles'.
Hoe lang zijn jullie eigenlijk aan het daten? Is het heel kort, dan zou ik het nog even op zijn beloop laten. Zijn jullie al wat langer bij elkaar, dan mag je best duidelijk zijn en ook duidelijkheid terug verwachten.
Maar vergeet niet om het,ondanks jouw goede redenen, ook van zijn kant te bekijken.
Hoe lang zijn jullie eigenlijk aan het daten? Is het heel kort, dan zou ik het nog even op zijn beloop laten. Zijn jullie al wat langer bij elkaar, dan mag je best duidelijk zijn en ook duidelijkheid terug verwachten.
Maar vergeet niet om het,ondanks jouw goede redenen, ook van zijn kant te bekijken.
maandag 3 december 2018 om 11:41
Hij kan dat op dit moment nog niet zeggen. Ik laat het eerst rusten, hij weet dat hij dan hier zou moeten komen als het zover is. Maar hij weet nog niet of hij dat wil. Het stelt me dan wel weer gerust dat hij het een mooi huis vind en zich er wel thuis voelt.DropItLikeASquat schreef: ↑03-12-2018 11:33In jou situatie zou ik dit gewoon duidelijk naar hem stellen, dat jij in jouw omgeving wil blijven wonen dus dat als jullie relatie serieuzer wordt en jullie een volgende stap zouden willen zetten, hij dan naar jou moet komen.
Ik wil het ook geen zwaar onderwerp maken, misschien loopt het wel los.