Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
maandag 3 december 2018 om 13:26
Punt is dat populistisch rechts ook geen oplossingen voor deze mensen heeft. En de linkse partijen zijn te klein om enig gewicht in de schaal te leggen. Ze zullen het dus toch met centrumrechts moeten doen.MarkSD schreef: ↑03-12-2018 12:34‘De elite in Parijs heeft het over het einde van wereld. Maar wij hier vragen ons af hoe we het einde van de maand halen.’
Kernachtiger dan Jean-Marc, een geel hesje in het plaatsje Baume-les Dames, die werd geciteerd door de krant Le Monde, is het de afgelopen dagen waarschijnlijk niet gezegd.
====
Dit vat de kern wel lekker samen.
https://www.trouw.nl/opinie/franse-gele ... ~aba197be/
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)
maandag 3 december 2018 om 13:27
Het blijven vreemdelingen.redbulletje schreef: ↑03-12-2018 13:23Ze zorgen juist goed voor hun eigen bevolking! En ze willen niet het zelfde lot ondergaan als de aboriginals door hun verre voorouders.
Maar het is inderdaad ook niet redelijkerwijs te verwachten dat ze half Azië binnenlaten.
oudebaas wijzigde dit bericht op 03-12-2018 13:28
16.08% gewijzigd
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

maandag 3 december 2018 om 13:27
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke!redbulletje schreef: ↑03-12-2018 13:23Ze zorgen juist goed voor hun eigen bevolking! En ze willen niet het zelfde lot ondergaan als de aboriginals door hun verre voorouders.
Gevaarlijk!

maandag 3 december 2018 om 13:39
Nou voor die aboriginals zorgen ze niet zo goed en dat zijn toch de oorspronkelijk bewoners !redbulletje schreef: ↑03-12-2018 13:23Ze zorgen juist goed voor hun eigen bevolking! En ze willen niet het zelfde lot ondergaan als de aboriginals door hun verre voorouders.
Die worden op sommige plekken echt uitgekotst en ja ben er geweest .

maandag 3 december 2018 om 13:47
Klopt hoor, maar daarom zal de huidige generatie Aussies niet zelf in die positie terecht willen komen. En dat lijkt me ook meer dan terecht.

maandag 3 december 2018 om 14:06
Dan hadden ze gelijk, maar ze hadden geen inzicht hoe verpletterend een andere cultuur voor hun land zou zijn. Inmiddels hebben we dat inzicht wel, het is de vraag of men er lering uit trekt.

maandag 3 december 2018 om 14:10
Maar ook in Nederland is de opnamecapaciteit beperkt.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

maandag 3 december 2018 om 14:24
Je zegt uiteraard, maar ik weet zeker dat ook jij niet weet waar je die grens dan moet leggen. En houden, hoeveel beelden van arme Afrikanen die verdrinken in de Middelandse zee ook je huiskamer binnen komen.
Zelfde geldt voor het basisinkomen. Hartstikke leuk idee, maar volledig onbetaalbaar. Iedere inwoner van een land recht geven op gratis geld is vragen om enorme problemen.

maandag 3 december 2018 om 14:30
de Aboriginals worden daar anders nog steeds ook gewoon systematisch onderdrukt door die indringers. het is een opperasociaal land.redbulletje schreef: ↑03-12-2018 13:23Ze zorgen juist goed voor hun eigen bevolking! En ze willen niet het zelfde lot ondergaan als de aboriginals door hun verre voorouders.

maandag 3 december 2018 om 14:30
Ik weet wel dat die grens voorlopig nog niet bereikt is.julius schreef: ↑03-12-2018 14:24Je zegt uiteraard, maar ik weet zeker dat ook jij niet weet waar je die grens dan moet leggen. En houden, hoeveel beelden van arme Afrikanen die verdrinken in de Middelandse zee ook je huiskamer binnen komen.
Zelfde geldt voor het basisinkomen. Hartstikke leuk idee, maar volledig onbetaalbaar. Iedere inwoner van een land recht geven op gratis geld is vragen om enorme problemen.

maandag 3 december 2018 om 14:32
ze mogen gewoon terug naar hun land van herkomst als het ze niet bevalt hé. wordt hier heeeel vaak geroepen.redbulletje schreef: ↑03-12-2018 13:47Klopt hoor, maar daarom zal de huidige generatie Aussies niet zelf in die positie terecht willen komen. En dat lijkt me ook meer dan terecht.

maandag 3 december 2018 om 14:38
Het eerste klopt. Het tweede niet. Een rechtse econoom als Milton Friedman heeft ooit voorgerekend dat een basisinkomen zelfs goedkoper kan zijn dan de huidige stelsels in de verzorgingsstaten.julius schreef: ↑03-12-2018 14:24Je zegt uiteraard, maar ik weet zeker dat ook jij niet weet waar je die grens dan moet leggen. En houden, hoeveel beelden van arme Afrikanen die verdrinken in de Middelandse zee ook je huiskamer binnen komen.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
maandag 3 december 2018 om 14:40
Voor velen hier is die grens wel bereikt. En gezien de woningnood, de wachtlijsten, de overvolle wegen en treinen zit Nederland wel een beetje op zijn maximum wat het aan mensen kan herbergen.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
maandag 3 december 2018 om 14:41
Er schijnen nu wel excuses te zijn gemaakt door de immigrantenregering in Australië naar de autochtone bewoners.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑03-12-2018 14:30de Aboriginals worden daar anders nog steeds ook gewoon systematisch onderdrukt door die indringers. het is een opperasociaal land.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
maandag 3 december 2018 om 14:42
Kukita-Del-Barrio schreef: ↑03-12-2018 14:32ze mogen gewoon terug naar hun land van herkomst als het ze niet bevalt hé. wordt hier heeeel vaak geroepen.

Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

maandag 3 december 2018 om 14:47
niet iedereen is het daarmee eens. een kwart van de bevolking is 65+. over 20 jaar is maar liefst de helft van nederland 65+!!
Bron: https://www.kvnog.nl/onderwerpen/bevolk ... ijdsopbouw
de vergrijzing stijgt enorm en is eigenlijk alleen te verzachten door immigratie al willen sommigen het niet geloven of net doen alsof immigranten alleen maar geld kosten en niets opleveren. Nederlanders van nu maken helaas niet genoeg kinderen om dat allemaal op te vangen over 20+ jaar.