De clichévrouw in de Randstad
maandag 3 december 2018 om 14:38
Ik merk dat ik, naast ook veel toffe, eigenwijze en unieke vrouwen, steeds weer hetzelfde cliché tegenkom. Ze is de vriendin van een vriend, een collega, een oud-studiegenote. En eigenlijk is ze gewoon hartstikke inwisselbaar, want zoals zij zijn er tig anderen. Ik vraag mij echt af of de clichévrouw het doorheeft dat ze een wandelende kopie is en oprecht al die dingen leuk vindt, of dat ze zelf geen karakter heeft en dus andere clichés na-aapt.
De cliché
1. Ze heet Claire, Sophie, of Fleur
2. Ze komt uit een gezin uit de hogere middenklasse
3. Ze heeft spw, psychologie, binnenhuisarchitectuur of rechten gestudeerd
4. Ze volgt elke trend. Broeken met gaten zijn in, dan heeft zij die ook. Ook heeft ze vaak lang blond haar in een warrige knot, of los.
5. Ze post de hele tijd foto's van gezonde salades op instagram met daaronder 'inspirerende' quotes over een gezonde geest. Ook volgt ze elk hypedieet.
6. Desalniettemin drinkt ze minstens een paar keer per week glazen zoete witte wijn met 'dinnetjes' die er precies zou uitzien als zij.
7. Op feestjes posten zij en haar dinnetjes altijd foto's op een rij met kushandjes
8. Haar muzieksmaak is top 40
9. Haar huis is vol met Xenos-troep
10. Ze heeft minstens 1x gebackpackt door ZO-Azie of Afrika en zal je er altijd aan herinneren.
11. Omdat ze zo begaan is met de zielige kindjes daar doneert ze elk jaar aan serious request
12. Ze loopt color runs en is op elk hip festival te vinden, want dst staat zo leuk op Instagram.
En ik vergeet er vast nog wat, maar pff, zoek toch een eigen identiteit...
De cliché
1. Ze heet Claire, Sophie, of Fleur
2. Ze komt uit een gezin uit de hogere middenklasse
3. Ze heeft spw, psychologie, binnenhuisarchitectuur of rechten gestudeerd
4. Ze volgt elke trend. Broeken met gaten zijn in, dan heeft zij die ook. Ook heeft ze vaak lang blond haar in een warrige knot, of los.
5. Ze post de hele tijd foto's van gezonde salades op instagram met daaronder 'inspirerende' quotes over een gezonde geest. Ook volgt ze elk hypedieet.
6. Desalniettemin drinkt ze minstens een paar keer per week glazen zoete witte wijn met 'dinnetjes' die er precies zou uitzien als zij.
7. Op feestjes posten zij en haar dinnetjes altijd foto's op een rij met kushandjes
8. Haar muzieksmaak is top 40
9. Haar huis is vol met Xenos-troep
10. Ze heeft minstens 1x gebackpackt door ZO-Azie of Afrika en zal je er altijd aan herinneren.
11. Omdat ze zo begaan is met de zielige kindjes daar doneert ze elk jaar aan serious request
12. Ze loopt color runs en is op elk hip festival te vinden, want dst staat zo leuk op Instagram.
En ik vergeet er vast nog wat, maar pff, zoek toch een eigen identiteit...
maandag 3 december 2018 om 16:34
Dan lees jij wat anders dan ik...MevrouwJack schreef: ↑03-12-2018 16:33Waar forumster stond had ook forummer kunnen staan blijkbaar
Het enige dat hij zegt is dat je je niet op je kop moet laten zitten door een anoniem iemand met een toetsenbord. Wat is daar zo horkerig aan?
maandag 3 december 2018 om 16:36
Rood. Hmmm, even denken in welk hokje je dan moet.
maandag 3 december 2018 om 16:38
Dit dus. Dat je je niet moet laten opnaaien door dat soort lui. Misschien bestaat TO geeneens echt. In het echte leven heb je echte problemen en echte nare mensen. En ook veel lieve mensen gelukkigMevrouwJack schreef: ↑03-12-2018 16:33Waar forumster stond had ook forummer kunnen staan blijkbaar
Het enige dat hij zegt is dat je je niet op je kop moet laten zitten door een anoniem iemand met een toetsenbord. Wat is daar zo horkerig aan?
Maar je mobieltje is geeft een virtuele nepwereld weer, daar moet je je als levend mens niet door laten leiden. Echt niet.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 3 december 2018 om 16:39
Aanvulling: en je laten opnaaien door deze TO is wel echt zonde van je tijd gezien haar mix aan topics.oudebaas schreef: ↑03-12-2018 16:38Dit dus. Dat je je niet moet laten opnaaien door dat soort lui. Misschien bestaat TO geeneens echt. In het echte leven heb je echte problemen en echte nare mensen. En ook veel lieve mensen gelukkig
Maar je mobieltje is geeft een virtuele nepwereld weer, daar moet je je als levend mens niet door laten leiden. Echt niet.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 03-12-2018 16:39
2.76% gewijzigd
Tjezus, wat vals
maandag 3 december 2018 om 16:41
maandag 3 december 2018 om 16:44
Dat zal allemaal. Excuus dat ik het verkeerd heb opgevat. Maar je opent op je vrije dag zo eens wat topics, uit nieuwsgierigheid. En dan kan ik niet anders dan me enorm opwinden over zulke mensen en uitspraken. En natuurlijk zijn er grotere problemen dan een uit de hoogte gevallen TO. Maar dan nog mag ik me volgens mij opwinden over zoveel stupiditeit binnen een paar uur door dezelfde persoon. En dat hier ook als zodanig benoemen. Maar kom op, het is maar een Viva-forum en omdat ik dit benoem wil toch niet zeggen dat ik mijn leven hierdoor laat leiden. Even opwinden, ja, dat wel zeker!oudebaas schreef: ↑03-12-2018 16:38Dit dus. Dat je je niet moet laten opnaaien door dat soort lui. Misschien bestaat TO geeneens echt. In het echte leven heb je echte problemen en echte nare mensen. En ook veel lieve mensen gelukkig
maandag 3 december 2018 om 17:23
Ik voel me megaschuldig.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 3 december 2018 om 17:25
Tuurlijk. Lekker badderen na het golfen.Koffiekop1 schreef: ↑03-12-2018 16:39Gezamenlijk douchen na het golfen heb ik ook nog nooit van gehoord. Maar ik ben geen golfer dus ik kan me vergissen.![]()
In een golfslagbad.
Glaasje Sangria erbij maakt het helemaal af. Geen droge witte wijn, tegen Chardonnay zeggen wij Nee, dat vinden wij zooooo cliché.
Pfffff sommige mensen denken ons te kennen. Maar ons kent ons echt, en daar horen jaloerse tiepjes niet bij.
maandag 3 december 2018 om 17:38
Dat vind ik altijd machtig mooi als die gezinnen naar onze enclave in de provincie verhuizen. Na twee maanden het leplazarus trappen heuvel op, heuvel af met de bakfiets en de ontdekking dat OV hier staat voor Ontbrekend Vervoer staat de eerste Nissan Leaf al snel op de oprit te shinen. Die Montessorischolen zijn dungezaaid hier en zonder bus komen die kids er niet op tijd. Ze hebben alleen geen kinderen met namen als Spijker, Bikkel/Bickel of Jansje.
maandag 3 december 2018 om 17:44
Bij de naam Spijker moet ik altijd denken aan die boosaardige tante Spijker, en tante Spons, uit de Reuzenperzik van Roald Dahl.lemoos2 schreef: ↑03-12-2018 17:38Dat vind ik altijd machtig mooi als die gezinnen naar onze enclave in de provincie verhuizen. Na twee maanden het leplazarus trappen heuvel op, heuvel af met de bakfiets en de ontdekking dat OV hier staat voor Ontbrekend Vervoer staat de eerste Nissan Leaf al snel op de oprit te shinen. Die Montessorischolen zijn dungezaaid hier en zonder bus komen die kids er niet op tijd. Ze hebben alleen geen kinderen met namen als Spijker, Bikkel/Bickel of Jansje.
maandag 3 december 2018 om 17:53
maandag 3 december 2018 om 18:03
Oh wij zijn ook rete-provinciaal hoor. Geen heuvels, dat klopt, maar zo plat als in de polders is het hier ook niet echt... Vals plat, dat is de uitvinding van deze regio, klote is dat man!lemoos2 schreef: ↑03-12-2018 17:38Dat vind ik altijd machtig mooi als die gezinnen naar onze enclave in de provincie verhuizen. Na twee maanden het leplazarus trappen heuvel op, heuvel af met de bakfiets en de ontdekking dat OV hier staat voor Ontbrekend Vervoer staat de eerste Nissan Leaf al snel op de oprit te shinen. Die Montessorischolen zijn dungezaaid hier en zonder bus komen die kids er niet op tijd. Ze hebben alleen geen kinderen met namen als Spijker, Bikkel/Bickel of Jansje.
Montessori heeft overigens weinig met antroposofie te maken, dat zijn de Vrije Scholen. En ach, ik vind het wel gezellig, de mix van échte (lees: al 600 generaties hier geboren en getogen) Zutphenezen en de import die te verdelen is in: normale mensen (zoals wij
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor