Je eigen lichaam haten.
maandag 3 december 2018 om 22:59
Ik haat mijn lichaam. Dat is eruit. Ik kijk nooit even in de spiegel en t liefst verhul ik de hele vlezige mikmak in donkere kleuren en wijdere kleding.
Ik ben dankbaar dat ik voorzover ik weet gezond ben maar me lichaam is voor mijn gevoel een ramp. Ik had altijd een strakke lichaam. Trainde veel, sporte veel, en was altijd erg bang om aan te komen. Ik grapte altijd dat ik nooit kinderen wilde aangezien je daar zo dik van wordt. Nou karma is a bitch want na de bevalling kreeg ik deze verdomde kilo's er gewoon niet vanaf.
Ik train, heb een eigen trainer, eet gezond, ga veel joggen/lopen. Maar hoe je het ook went of keert ik blijf dik. Ne borsten hebben de omvang van Jupiter aangenomen en een borstverkleining gaat niet door omdat ik gewoonweg geen gezonde bmi heb. Hij moet onder de 30 zijn bij mij blijft ie jaren hangen op 32. Ja 10 kilo moet eraf om in aanmerking te komen maar die kilo's willen gewoon niet opflikkeren. Dokter staat voor een raadsel en me trainer ook. Schildklier is ok, bloed waarden zijn goed en ben zelfs alternatieve geneeswijze proberen bij een persoon die hoog aangeschreven staat met diëten en die zooi en toch niks.
Het doet me verdriet en dat terwijl ik alles probeer. Niks staat me leuk. Het klinkt echt erg dit maar ik haat t om zo te zijn. Om dit lichaam te hebben. Alles wat ik doe lijkt niet te werken en voel me zo ontzettend kut en onzeker.
Ik weet gewoon niet wat ik doen moet.
Ik ben dankbaar dat ik voorzover ik weet gezond ben maar me lichaam is voor mijn gevoel een ramp. Ik had altijd een strakke lichaam. Trainde veel, sporte veel, en was altijd erg bang om aan te komen. Ik grapte altijd dat ik nooit kinderen wilde aangezien je daar zo dik van wordt. Nou karma is a bitch want na de bevalling kreeg ik deze verdomde kilo's er gewoon niet vanaf.
Ik train, heb een eigen trainer, eet gezond, ga veel joggen/lopen. Maar hoe je het ook went of keert ik blijf dik. Ne borsten hebben de omvang van Jupiter aangenomen en een borstverkleining gaat niet door omdat ik gewoonweg geen gezonde bmi heb. Hij moet onder de 30 zijn bij mij blijft ie jaren hangen op 32. Ja 10 kilo moet eraf om in aanmerking te komen maar die kilo's willen gewoon niet opflikkeren. Dokter staat voor een raadsel en me trainer ook. Schildklier is ok, bloed waarden zijn goed en ben zelfs alternatieve geneeswijze proberen bij een persoon die hoog aangeschreven staat met diëten en die zooi en toch niks.
Het doet me verdriet en dat terwijl ik alles probeer. Niks staat me leuk. Het klinkt echt erg dit maar ik haat t om zo te zijn. Om dit lichaam te hebben. Alles wat ik doe lijkt niet te werken en voel me zo ontzettend kut en onzeker.
Ik weet gewoon niet wat ik doen moet.
dinsdag 4 december 2018 om 08:46
een gezond gewicht is veel meer dan alleen goede voeding en bewegen.
Misschien is het een idee om niet naar een personal trainer te gaan, maar naar iemand die je verder ook begeleid.
Je hebt geen goede relatie met je lijf, dat is om te beginnen geen gezond begin.
Andere factoren die van invloed kunnen zijn:
- slaap je goed? Onvoldoende of slecht slapen heeft invloed op je stofwisselingen
- stress en spanning heeft ook een negatieve invloed op je stofwisseling
- je eet te veel of te weinig, onbewust toch dingen eten
- ademhalingsoefeningen, yoga, Tai Chi kunnen helpen om je vetverbranding te stimuleren. Trainen in een lage hartslag werkt vaak beter. Uiteraard niet alleen met een lage hartslag, maar ook niet allee maar met hoge hartslag trainen.
Lees het boek van Maaike de Vries, hoe word ik een super vetverbrander. Of het boek Lichter van William Cortvriendt eens.
Misschien is het een idee om niet naar een personal trainer te gaan, maar naar iemand die je verder ook begeleid.
Je hebt geen goede relatie met je lijf, dat is om te beginnen geen gezond begin.
Andere factoren die van invloed kunnen zijn:
- slaap je goed? Onvoldoende of slecht slapen heeft invloed op je stofwisselingen
- stress en spanning heeft ook een negatieve invloed op je stofwisseling
- je eet te veel of te weinig, onbewust toch dingen eten
- ademhalingsoefeningen, yoga, Tai Chi kunnen helpen om je vetverbranding te stimuleren. Trainen in een lage hartslag werkt vaak beter. Uiteraard niet alleen met een lage hartslag, maar ook niet allee maar met hoge hartslag trainen.
Lees het boek van Maaike de Vries, hoe word ik een super vetverbrander. Of het boek Lichter van William Cortvriendt eens.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 4 december 2018 om 08:55
Ook niet perse. Iedereen kan zich pt noemen.Aardvarkentje schreef: ↑04-12-2018 08:45Je geeft aan dat je personal trainer jouw dieet samenstelt. Ik weet er niet veel van, maar ik zou toch naar een diëtiste gaan. Die heeft echt voor voedingsadvies gestudeerd. Een personal trainer is naar mijn idee vooral iemand die veel weet van bewegen.
Accepteren van je lichaam kan je ook aan werken. Je lijf is er niet (alleen) om mooi te zijn. Het zorgt ervoor dat je alles kan doen. Dat je kan lachen, werken, voor je kinderen kan zorgen. Dat je kan leven. Je moet zelf gaan inzien dat dat gedeelte zoveel belangrijker is dan mooi zijn.
dinsdag 4 december 2018 om 08:59
@ TO probeer eens Cognitieve gedragstherapie, en dat in combinatie met een personal trainer en diatist.
Leg minder de focus zo (dik ) op je uiterlijk, maar meer wat er in je hoofd gebeurt, datgene draagt bij ... aan je uiterlijk en gewicht.
Sterkte en succes.
Leg minder de focus zo (dik ) op je uiterlijk, maar meer wat er in je hoofd gebeurt, datgene draagt bij ... aan je uiterlijk en gewicht.
Sterkte en succes.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
dinsdag 4 december 2018 om 09:05
dinsdag 4 december 2018 om 09:28
Iedereen KAN afvallen ook jij, je eet niet goed en sport wellicht dan ook verkeerd.... gezond eten en veel eten wordt je niet slank van.. je kan wel sporten maar als je dat niet intensief doet gebeurt er niks...
Ik sport zelf 6x in de week, eet heel gezond en zo nu en dan natuurlijk lekker vet maar ik viel echt als de malle af en hou het heel erg bij... in 3 weken tijd 15 kilo afgevallen door echt elke dag te sporten, gezond te eten. helemaal uit laten vogelen betreft wat ik nodig heb daar onder gaan zitten en dan allerlei micros of whatever combineren of juist niet geen idee.. maar ik val dan ook heel snel af...
en hou het toch al zeker een aantal jaren bij kom nu ook niks aan, ben er van overtuigd dat iedereen af kan vallen.. maar je moet wel realistich en eerlijk blijven naar jezelf. Oh en nooit een PT gehad of dietiste.. gewoon een man van de sportschool die een schema voor mij maakte
oh en als je curvy bent zal je nooit mager worden en mager zal nooit curvy worden..dat is je bouw.onthou ook dat je gewicht maar een cijfer is.. ik weeg als je mijn gewicht weet best veel voor mn lengte maar zie er echt slank uit...
Ik sport zelf 6x in de week, eet heel gezond en zo nu en dan natuurlijk lekker vet maar ik viel echt als de malle af en hou het heel erg bij... in 3 weken tijd 15 kilo afgevallen door echt elke dag te sporten, gezond te eten. helemaal uit laten vogelen betreft wat ik nodig heb daar onder gaan zitten en dan allerlei micros of whatever combineren of juist niet geen idee.. maar ik val dan ook heel snel af...
en hou het toch al zeker een aantal jaren bij kom nu ook niks aan, ben er van overtuigd dat iedereen af kan vallen.. maar je moet wel realistich en eerlijk blijven naar jezelf. Oh en nooit een PT gehad of dietiste.. gewoon een man van de sportschool die een schema voor mij maakte
oh en als je curvy bent zal je nooit mager worden en mager zal nooit curvy worden..dat is je bouw.onthou ook dat je gewicht maar een cijfer is.. ik weeg als je mijn gewicht weet best veel voor mn lengte maar zie er echt slank uit...
dinsdag 4 december 2018 om 09:30
Oh en als je goed eet, op de juiste manier beweegt ( je moet dus gaan sporten om af te vallen, alleen rennen op een loopband is dus niet goed!!) maar veel stresst en piekert niet goed slaapt val je ook niet af... mij is gezegd dat het het echt een hele goede combinatie van die 3 moet zijn wil je afvallen en de een valt nu eenmaal sneller af dan de ander, maar je zou denken dat als je veel vet heb je snel kan afvallen..
dinsdag 4 december 2018 om 09:34
Niet lullig bedoeld maar houd zij zich dan wel aan de eetschema die er voor haar gemaakt wordt, iemand kan wel een eet schema voor TO maken maar als zij zich daar niet aan houdt, houd zij zich zelf voor de gek genoeg mensen die het dan gek vinden dat ze niet afvallen...
dinsdag 4 december 2018 om 09:54
Als afvallen zo simpel was dan was er geen overgewichthuurvrouwtje schreef: ↑04-12-2018 09:28Iedereen KAN afvallen ook jij, je eet niet goed en sport wellicht dan ook verkeerd.... gezond eten en veel eten wordt je niet slank van.. je kan wel sporten maar als je dat niet intensief doet gebeurt er niks...
dinsdag 4 december 2018 om 10:01
Eh... er zn genoeg mensen die niet over de JUISTE discipline beschikken, nog niet aan toe zijn hun leven om te gooien, zo zwaar zijn dat het echt een hele lange weg is en dus erg langzaam gaat... genoeg redenen dat er overgewicht is naast de meest simpele redenen dat zij zich niet kunnen beheersen, misschien nog niet t besef dat ze echt heel zwaar zijn, maar uiteindelijk kan iedereen, elk mens, jong oud afvallen...
dinsdag 4 december 2018 om 10:22
huurvrouwtje schreef: ↑04-12-2018 09:28Iedereen KAN afvallen ook jij, je eet niet goed en sport wellicht dan ook verkeerd.... gezond eten en veel eten wordt je niet slank van.. je kan wel sporten maar als je dat niet intensief doet gebeurt er niks...
3 maanden mag ik hopen? Anders ben je gewoon zeer stom bezig..
.
dinsdag 4 december 2018 om 10:26
Idd, je moet doorzetten, veel discipline hebben.. iedereen kan t maar of iedereen een mega doorzettingsvermogen heeft en door kan en wil zetten is dat een absolute nee.
Ik val zelf erg snel af, maar bijv een vriendin doet al een jaar over om 20 kilo af te vallen waar ik dat in nog geen maand 15 kwijt raakte... elk lichaam is anders en mind set is zo bepalend
dinsdag 4 december 2018 om 10:27
Nee, ik val gewoon erg snel af... dat is altijd zo geweest! at heel erg clean en sporte elke dag ander half uur onder begeleidingAnoniem262821034 schreef: ↑04-12-2018 10:223 maanden mag ik hopen? Anders ben je gewoon zeer stom bezig..
dinsdag 4 december 2018 om 10:31
Zo te horen wordt TO niet zo goed begeleid als ze beweert en is ze helemaal niet zo goed bezig als ze beweert.
De frustratie spat van haar berichten af. Ze wil gewoon afvallen, maar wil daar niets voor doen.
En die bak ijs die ze naar binnenwerkt wordt ook goedgepraat door te zeggen dat ze zich daarna herpakt.
Dat slaat natuurlijk nergens op, want dat maakt het verhaal niet anders. TO vreet dus bakken ijs leeg. Dat is een probleem.
Hoe is het trouwens mogelijk dat je tijdens je zwangerschap zo bent aangekomen? Dan had je blijkbaar toen ook al geen rem?
Ik denk dat psychische hulp hier harder nodig is dan een diëtiste.
De frustratie spat van haar berichten af. Ze wil gewoon afvallen, maar wil daar niets voor doen.
En die bak ijs die ze naar binnenwerkt wordt ook goedgepraat door te zeggen dat ze zich daarna herpakt.
Dat slaat natuurlijk nergens op, want dat maakt het verhaal niet anders. TO vreet dus bakken ijs leeg. Dat is een probleem.
Hoe is het trouwens mogelijk dat je tijdens je zwangerschap zo bent aangekomen? Dan had je blijkbaar toen ook al geen rem?
Ik denk dat psychische hulp hier harder nodig is dan een diëtiste.
dinsdag 4 december 2018 om 10:39
Als je een BMI van 32 hebt, dan heeft je lichaam aardig wat calorieën nodig om dat gewicht te behouden. Zijn er ziektes denkbaar waarbij je - ondanks overgewicht - simpelweg niet afvalt met een calorie-inname van bijvoorbeeld 1800 calorieën of minder? Zeker als die calorieën bestaan uit gezonde dingen zoals groente, fruit, peulvruchten, gezonde vetten en volkoren producten en zo?
dinsdag 4 december 2018 om 10:57
Dus dat, beetje gekke vergelijking maar wel mee eens, zelfde bijv bij Expeditie Robinson.... daar eten ze ook nauwelijks iets vallen af en bij thuis komst in NL gaan ze weer normaal eten geen 1 deelnemer die heel dik daarvan werd dus dat is beetje fabeltje in mn ogen
dinsdag 4 december 2018 om 11:00
huurvrouwtje schreef: ↑04-12-2018 10:57Dus dat, beetje gekke vergelijking maar wel mee eens, zelfde bijv bij Expeditie Robinson.... daar eten ze ook nauwelijks iets vallen af en bij thuis komst in NL gaan ze weer normaal eten geen 1 deelnemer die heel dik daarvan werd dus dat is beetje fabeltje in mn ogen
Oh dat vind ik wel een goed vergelijk eigenlijk. In een week vallen ze daar al 3, 4 kilo af. Niks spaarstand.
Het valt mij daar ook op dat ze zich de eerste week echt wel ellendig voelen met zo weinig eten, in de zin van ziek, buikpijn, lusteloos. Aan het einde zie je daar eigenlijk niet zoveel van terug (al zijn de zwakkeren dan wellicht ook al afgevallen).
dinsdag 4 december 2018 om 11:02
maar dun zijn is geen kwestie van minder eten. Ja als je het heel oppervlakkig bekijkt wel. Maar mensen overeten zich om allerlei redenen die heel wat complexer zijn geen wilskracht hebben. Daarbij komt de ene ook eerder aan dan de ander. Zet je iedereen op een hongerdieet valt iedereen natuurlijk af. Interessant is het om te zien wat er daarna gebeurt. NIemand houdt zijn lichaamsgewicht vast, iedereen komt aan en de meeste zullen iets zwaarder zijn dan voor de expeditie
dinsdag 4 december 2018 om 11:03
TO, ken je Secret Eaters? Is een poosje op TLC geweest. Die mensen zeiden ook allemaal dat ze echt niet veel aten, hun eetdagboekjes zagen er stuk voor stuk heel netjes uit. Maar de verborgen camera's lieten zien dat heel veel drankjes (alcohol, maar ook bijv latte's) niet werden genoteerd en wel veel calorieën gaven. Net als sausjes, consequente onderschatting van de portiegrootte, en alle hapjes die bijv geproefd werden tijdens het koken. Ongemerkt at iedereen 500-1000 kcal per dag meer dan ze dachten. Zou er zoiets aan de hand kunnen zijn?
Vul eens een poosje alles wat je eet in een app als FatSecret, MyFitnessPal of MijnVoedingscentrum. En weeg dan ook je bord. Weeg ook hoeveel jus je gebruikt, of mayonaise, of boter, of pindakaas. Dat kan een goeie eyeopener zijn.
Vul eens een poosje alles wat je eet in een app als FatSecret, MyFitnessPal of MijnVoedingscentrum. En weeg dan ook je bord. Weeg ook hoeveel jus je gebruikt, of mayonaise, of boter, of pindakaas. Dat kan een goeie eyeopener zijn.
dinsdag 4 december 2018 om 11:18
Ik vind een aantal reacties eigenlijk best bot of kort door de bocht.
Of er wordt gelijk met een hoop aannames om to haar oren geslagen.
Overwicht gaat meestal niet enkel over teveel eten.
Dus alleen een eetpatroon aanpassen zal weinig kans van slagen hebben op lange termijn.
To, Je huisarts zal vast een goede diëtiste voor je weten.
Is het een idee om dit te bespreken met je huisarts en je door te laten verwijzen?
Zoals meds al zegt, personal,trainers zijn niet per definitie altijd goed genoeg opgeleid of hebben de juiste expertise in huis om je te kunnen helpen.
Ik denk dat je eerder gebaat bent bij een goede diëtiste in combinatie met een therapeut die je ook op psychisch vlak verder kan helpen.
Of er wordt gelijk met een hoop aannames om to haar oren geslagen.
Overwicht gaat meestal niet enkel over teveel eten.
Dus alleen een eetpatroon aanpassen zal weinig kans van slagen hebben op lange termijn.
To, Je huisarts zal vast een goede diëtiste voor je weten.
Is het een idee om dit te bespreken met je huisarts en je door te laten verwijzen?
Zoals meds al zegt, personal,trainers zijn niet per definitie altijd goed genoeg opgeleid of hebben de juiste expertise in huis om je te kunnen helpen.
Ik denk dat je eerder gebaat bent bij een goede diëtiste in combinatie met een therapeut die je ook op psychisch vlak verder kan helpen.
dinsdag 4 december 2018 om 11:57
huurvrouwtje schreef: ↑04-12-2018 10:27Nee, ik val gewoon erg snel af... dat is altijd zo geweest! at heel erg clean en sporte elke dag ander half uur onder begeleiding
Zeer stom bezig dus.
Anders zou je niet eens 15 kg af hoeven vallen. Maar kennelijk kom je dus ook keihard weer aan.
.
dinsdag 4 december 2018 om 12:37
Bedenk dat de kleine dingetjes juist aanzetten. Één dropje is bijvoorbeeld al 15 KCal, dat betekent dat je met 10 dropjes al twee boterhammen op hebt. Hetzelfde geldt voor (dip)sausjes. Het mosselpannetje bevat weinig calorieën en veel eiwitten, maar de sausjes waar je in dipt zijn caloriebommen. Hetzelfde geldt voor dat ene handje chips of nootjes, dat ene glaasje vruchtensap en die ene bitterbal of kaasblokje tussendoor.
Bij sporten kun je het beste langdurig en extensief bewegen. Dus geen krachttraining maar elke dag twee uur fietsen.
Bij sporten kun je het beste langdurig en extensief bewegen. Dus geen krachttraining maar elke dag twee uur fietsen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“