Werk & Studie alle pijlers

Weer op straat

03-12-2018 09:33 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 1.5 maand werken als bezorger ben ik weer op straat. Het ging tussen mij en mijn baas niet goed en hadden vrijdag een hevige conflict wat leidde tot ontslag. Ik werd te veel onderdrukt door mijn werkgever, ik kon het niet meer aan.
Op dit moment 24 en weet geen raad wat nu te doen. Dat word weer terug naar het jongerenloket. :nooo:
dianaf schreef:
03-12-2018 10:59
Ja. Dat las ik ook. Maar het kan best zijn dat het de vorige keer door andere zaken kwam dan ontslagen worden. Of dat dit To's eerste baan is. Vandaar mijn vraag.
Het is niet mijn eerste baan. Vorige baan heb ik ook zelf ontslag genomen.
Hou er rekening mee dat een intake nog geen diagnose is. Voordat je een diagnose hebt ben je zo een half jaar verder!
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
TheMan90 schreef:
03-12-2018 10:19
PostNL gebruikt een speciale navigatiesysteem en ik gebruikte Google maps met mijn smartphone. Ik werkte in een andere stad wat voor mijn niet zo bekend was, dus het vinden van bezorgadressen namen ook tijd. Vooral in het begin had ik moeite, maar daarna niet zozeer.

Mee eens. Alleen ik heb me goed volghouden tot die ene conflict wat uit de hand liep.
Waarom gebruik je dan niet het speciale navigatiesysteem? Dat hebben ze niet voor niets. Als je medicijnen rondbrengt en Google maps gebruikt kan ik me voorstellen dat Post NL daar niet blij van wordt, er gaan locatiegegevens over medicijngebruikers naar Google. Bovendien kan PostNL dan niet bijhouden welke routes zijn gereden en hoe de planning evt kan worden verbeterd.
Je geeft in eerste instantie heel weinig informatie en strooit daarna met wat kruimeltjes extra informatie.

Wat is je verdere werkervaring, wat mankeer je, ben je bij uitzendbureaus geweest, wat voor werk zou je graag willen gaan doen, moet je de kost etc. verdienen of woon je bij je ouders, welke opleiding heb je en welke opleiding zou je kunnen willen doen zodat je niet steeds in kleine banen blijft hangen?
Probeer rustig te blijven en niet in zelfmedelijden te vervallen.
Ben je op staande voet ontslagen ?
Bel anders even met het FNV wat je nu het beste kunt doen.
Kom je nog bij de POH-GGZ van je huisarts ?
nounou
Zazamaenade schreef:
03-12-2018 13:59
Probeer rustig te blijven en niet in zelfmedelijden te vervallen.
Ben je op staande voet ontslagen ?
Bel anders even met het FNV wat je nu het beste kunt doen.
Kom je nog bij de POH-GGZ van je huisarts ?
Ik heb zelf ontslag genomen.
Nee ik kom niet meer bij POH.

Ik zit weer opgesloten in me kamer werkloos 😞
@Boogschutter10

Je geeft in eerste instantie heel weinig informatie en strooit daarna met wat kruimeltjes extra informatie.

Wat is je verdere werkervaring,
Fastfood crew lid en administratief(weinig ervaring)

wat mankeer je
Ik en psycholoog twijfelen aan autisme

ben je bij uitzendbureaus geweest
Ja meerdere keer, maar na tijdje geen motivatie

wat voor werk zou je graag willen gaan doen
Weet ik niet.

moet je de kost etc. verdienen of woon je bij je ouders
Ik woon bij me ouders

welke opleiding heb je en welke opleiding zou je kunnen willen doen zodat je niet steeds in kleine banen blijft hangen?
Graag hbo, maar die motivatie heb ik niet. Het maar langer. Tja ik ben 24.
Ana_Isabel** schreef:
03-12-2018 10:01
Wat een onzin. Niemand wil zo aangesproken worden.
Mensen leren juist beter als ze op een correcte wijze worden benaderd en ze het gevoel hebben dat ze serieus worden genomen.
Hangt er ook wel van af hoe vaak TO al op correcte wijze was benaderd. Dat weten we niet.
Ik snap het, werk houden is ook lastig voor mij tenminste...
Er is altijd wel iets! Maar als ik om me heem kijk lijkt het voor de meeste mensen niet zo lastig. Terwijl ik als 26 jarige ook een X aantal baantjes en opleidingen heb gehad en het nooit een succes was. Ik heb ook nog nooit ergens gedacht van goh hier wil ik blijven werken. Het lijkt me ideaal om het eens een keer langer uit te houden dat geeft stabiliteit en rust. Steeds van het ene naar het andere baantje is ook demotiverend.

Het is ook nog lastiger als je niet weet wat je wilt...
Ik heb de neiging vaker iets te onderschatten.
Hbo zou ik als ik jou was alleen over wegen als je ergens 100% achter staat. Want anders is daar ook geen beginnen aan. En nu ben jij 24. Maar voor mijn gevoel heb ik wel genoeg tijd verpest.. Aan foute studies en nutteloze baantjes... Al weet ik nog steeds niet wat ik wil. Maar aan een studie durf ik niet meer zomaar te beginnen.
TheMan90 schreef:
03-12-2018 10:19
PostNL gebruikt een speciale navigatiesysteem en ik gebruikte Google maps met mijn smartphone. Ik werkte in een andere stad wat voor mijn niet zo bekend was, dus het vinden van bezorgadressen namen ook tijd. Vooral in het begin had ik moeite, maar daarna niet zozeer.

Mee eens. Alleen ik heb me goed volghouden tot die ene conflict wat uit de hand liep.
Oftewel je was een eigenwijs stuk vreten.
Ze hebben niet voor niets een andere navigatie. Postcodes kloppen namelijk niet op de normale route planners

Weet ik uit ervaring omdat bezorgers áltijd maar dan ook áltijd 2 straten verder stonden en dan ontdekten dat ze er niet konden komen via die kant.
TheMan90 schreef:
03-12-2018 22:01
@Boogschutter10

Wat is je verdere werkervaring,
Fastfood crew lid en administratief(weinig ervaring)

wat mankeer je
Ik en psycholoog twijfelen aan autisme

ben je bij uitzendbureaus geweest
Ja meerdere keer, maar na tijdje geen motivatie

wat voor werk zou je graag willen gaan doen
Weet ik niet.

moet je de kost etc. verdienen of woon je bij je ouders
Ik woon bij me ouders

welke opleiding heb je en welke opleiding zou je kunnen willen doen zodat je niet steeds in kleine banen blijft hangen?
Graag hbo, maar die motivatie heb ik niet. Het maar langer. Tja ik ben 24.
Geen motivatie om ook maar iets te doen.. tja
nina1966 schreef:
04-12-2018 00:52
Ze hebben niet voor niets een andere navigatie. Postcodes kloppen namelijk niet op de normale route planners

Weet ik uit ervaring omdat bezorgers áltijd maar dan ook áltijd 2 straten verder stonden en dan ontdekten dat ze er niet konden komen via die kant.
Haha een eigenwijs stuk vreten.. (klikt funny)
Ik snap TO wel soms denk je waarom mag niet op mijn eigen manier als dat ook gewoon kan!
nina1966 schreef:
04-12-2018 00:52

En jij leest wederom niet goed. To geeft aan bezorger te zijn voor een apotheek en niet voor Postnl...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Je bent niet gemotiveerd, weet niet wat je wil, en lijkt niet te beschikken over zelfreflectie.

Topwerknemer.
Those who don’t believe in magic will never find it
dropfruitje schreef:
04-12-2018 08:37
Je bent niet gemotiveerd, weet niet wat je wil, en lijkt niet te beschikken over zelfreflectie.

Topwerknemer.
Er zijn genoeg mensen die niet weten wat ze willen, maar wel gemotiveerd werken. Ik was zo’n persoon 😉
TheMan90 schreef:
04-12-2018 08:52
Er zijn genoeg mensen die niet weten wat ze willen, maar wel gemotiveerd werken. Ik was zo’n persoon 😉
Nou, zo klink je niet. Ik word al doodmoe als ik je posts lees. Je weet niks en je wil niks. En je bent niet gemotiveerd. Daar zou ik als werkgever ook geen geduld mee hebben.
nessemeisje schreef:
04-12-2018 11:18
Nou, zo klink je niet. Ik word al doodmoe als ik je posts lees. Je weet niks en je wil niks. En je bent niet gemotiveerd. Daar zou ik als werkgever ook geen geduld mee hebben.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-12-2018 12:49
Reden: Ongepast.
2.88% gewijzigd
TheMan90 schreef:
04-12-2018 11:21
rot dan op

pardon? :woa:

Als dit jouw manier van communiceren is snap ik wel dat je weer op straat komt te staan. Als je graag wil dat mensen met respect met jou omgaan zul je zelf ook wel minstens een klein beetje fatsoen moeten hebben.
saartje- schreef:
04-12-2018 11:28
pardon? :woa:

Als dit jouw manier van communiceren is snap ik wel dat je weer op straat komt te staan. Als je graag wil dat mensen met respect met jou omgaan zul je zelf ook wel minstens een klein beetje fatsoen moeten hebben.
Heeft zij mij met respect behandeld?
TheMan90 schreef:
04-12-2018 08:52

Wanneer je werkt voor een ander zul je moeten leren je emoties te beheersen als je een beetje wil functioneren. Dat is niet altijd gemakkelijk, maar je kunt het wel leren. Zoek wat hulp daarbij. Als je dat niet doet raak je steeds meer gefrustreerd.
Het lijkt me toch wel slim om uit te zoeken wat je talenten zijn, en welke opleiding je moet doen om die te ontwikkelen.
Op een stronteigenwijze laagopgeleide zitten niet veel werkgevers te wachten, en als je voor jezelf zou willen beginnen heb je echt wel wat vaardigheden en goed ontwikkelde talenten nodig.
nounou
Zazamaenade schreef:
04-12-2018 11:31
Wanneer je werkt voor een ander zul je moeten leren je emoties te beheersen als je een beetje wil functioneren. Dat is niet altijd gemakkelijk, maar je kunt het wel leren. Zoek wat hulp daarbij. Als je dat niet doet raak je steeds meer gefrustreerd.
Het lijkt me toch wel slim om uit te zoeken wat je talenten zijn, en welke opleiding je moet doen om die te ontwikkelen.
Op een stronteigenwijze laagopgeleide zitten niet veel werkgevers te wachten, en als je voor jezelf zou willen beginnen heb je echt wel wat vaardigheden en goed ontwikkelde talenten nodig.
ik ben heus opgeleid tot een administrateur alleen er is geen baan.
TheMan90 schreef:
04-12-2018 11:21
rot dan op
Zo voorspelbaar.
TheMan90 schreef:
04-12-2018 11:36
ik ben heus opgeleid tot een administrateur alleen er is geen baan.

Ja, ik geloof je wel, maar je zult dan een opleiding moeten zoeken waar je wel werk mee kunt vinden, of je talenten op een andere manier ontwikkelen.
En echt, werk aan je vermogen om met tegenspraak en tegenslag om te gaan.
Reageren met 'rot dan op' is onbeschoft en brengt je nergens.
nounou
Lucifer2018 schreef:
04-12-2018 11:40
Zo voorspelbaar.
sooo :applause: :applause: waarom werk je niet bij astro tv :)))
TheMan90 schreef:
04-12-2018 11:46
sooo :applause: :applause: waarom werk je niet bij astro tv :)))
Houd op. Je bent al vaker van dit forum gegooid door dit gedrag. Er BESTAAT geen situatie waarin het ok is om dingen als 'rot op' te zeggen. Ook als je de ander niet aardig of kwetsend vindt kun je zelf volwassen blijven en niet dit soort gedrag vertonen. Anders blijf je in de problemen komen in je leven en dat wil je toch juist niet meer? Je had ook 'dat vind ik een harde opmerking, waarom zeg je zoiets?' kunnen typen, dan blijven mensen hier welwillend om je te helpen. Ga nu niet weer doen waardoor het al eerder mis ging hier ok?

Hoe ging de eindruzie met je baas precies? En waar loop je tegenaan met het vinden van een baan binnen de administratie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven