Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
Bedankt voor je verhaal Lalameme, ik vind het ook wel fijn om te lezen hoe het inleiden bij jou ging, dan weet ik er toch weer wat meer over.

Over de deur uitgaan: ik ben met 38 weken nog naar Limburg geweest (voor mij ruim 2 uur rijden), dat zou ik nu niet meer doen maar korte uitstapjes doe ik wel gewoon. Ik sport nog 2 keer per week en dan ga ik gewoon op de fiets (20 minuten op mijn huidige slakkentempo, het was ooit 15 minuten), boodschappen doe ik zelf nog en vorig weekend waren we een dagje naar Amsterdam met de trein. Al vond ik dat niet heel relaxed achteraf, want de treinen reden op de terugweg niet en toen stond ik dus een uur op een overvolle bus te wachten. Toen dacht ik wel even "wat als de bevalling nu begint", maar dan hadden we gewoon een taxi gepakt.
Ik zou echt gek worden als ik dat soort dingen niet meer kon doen, en over het algemeen duurt een bevalling toch wel even dus ik durf het ook echt wel aan. Ik zwem nooit maar heb toevallig dit weekend opgezocht wanneer ik kon gaan zwemmen want het leek me wel even lekker. Maar ik kan me voorstellen dat dit anders is als je al eerder een snelle bevalling hebt gehad of er veel snelle bevallingen in de familie voorkomen.

Ik ben 15 kilo aangekomen, meer dan ik had gehoopt maar op zich nog redelijk. Ik kwam vooral in het begin aan, na 20 weken zat ik al op +9 kilo. Dat kwam vooral omdat ik misselijk werd als ik even niks at, dus ik heb veel gegeten die periode. De laatste weken ben ik niet meer aangekomen.

Haha Roos, lekker op een weg met hobbels naar het ziekenhuis, goed plan van je vriend ;-D Ze zeggen wel dat het kan helpen om de bevalling op gang te krijgen, maar tijdens de bevalling lijkt het me niet zo'n goed plan!

@Lenne: Fijn dat de baby in ieder geval een beetje is ingedaald! Dan kan de baby in ieder geval niet meer draaien, toch een prettig gevoel lijkt me!

En leuk dat je mee komt schrijven Bruschetta! Vervelend van je zwangerschapsdiabetes, hopelijk blijft het onder de controle zodat de baby nog lekker een tijdje kan blijven zitten.

@Rougelove: ik heb een joggingbroek en warme trui ingepakt voor na de bevalling. Verder: schone kleding voor mij + vriend + baby, luiers, kraamverband, dekentje voor maxicosi, fototoestel (die ik weer moet opladen bedenk ik me nu!), zwangerschapspapieren, lijstje met telefoonnummers, opladers, kleingeld voor een rolstoel, toilettas met douchespullen, nachthemd, bevalshirt, voedingsbh, zoogcompressen. Dat is het wel denk ik.

Nou, ik ben dus nog steeds niet bevallen :P Sinds vanmorgen wel wat gerommel, maar volgens mij zijn dat mijn darmen :facepalm: De verloskundige is langs geweest en kon weer niet strippen, maar het was wel iets weker waardoor ze in ieder geval bij de baarmoedermond kon komen. Dat is al iets denk ik dan maar. Hopelijk zet het toch door de komende dagen!
gioia82 wijzigde dit bericht op 03-12-2018 13:26
0.96% gewijzigd
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Lenne85 schreef:
03-12-2018 13:08
Rougelove, ik heb ook een huispak mee voor naar huis. Alles op lekker makkelijk hoor. Heb wel redelijk uitgebreid ingepakt omdat ik de vorige keer een ks kreeg uiteindelijk en nog 2 dagen langer moest blijven. Dus daar heb ik nu ook maar rekening mee gehouden. Maar een nachthemd om in te bevallen, een zwarte. Heb ooit gelezen dat dat slim was ivm bloed en andere vlekken die dan minder zichtbaar zijn op de foto’s van als de baby er net is. En een nachthemd i.p.v. een T-shirt zodat als je nog rond zou willen lopen je geen gedoe hebt met broeken of in je blote kont moet lopen. Verder dus ruime pyjama’s voor na de bevalling en wat spullen om te douchen en tijd te verdrijven. En spullen voor de baby natuurlijk!
Ja voor de baby heb ik een badcape, omslagdoek, romper, pakje met mutsje en voor de zekerheid een speentje..

Voor mezelf heb ik kleding voor na die tijd, lichtblauw nachthemd (twijfel nog ivm zweten..), meerdere onderbroeken. Geen meerdere setjes ofzo.. als ik langer moet blijven zal ik beroep op iemand moeten doen. Man vond de tas nu al zwaar 😂..

Zag op pinterest vrouwen met föhns en alles in de weer..
gioia82 schreef:
03-12-2018 13:24
Bedankt voor je verhaal Lalameme, ik vind het ook wel fijn om te lezen hoe het inleiden bij jou ging, dan weet ik er toch weer wat meer over.

Over de deur uitgaan: ik ben met 38 weken nog naar Limburg geweest (voor mij ruim 2 uur rijden), dat zou ik nu niet meer doen maar korte uitstapjes doe ik wel gewoon. Ik sport nog 2 keer per week en dan ga ik gewoon op de fiets (20 minuten op mijn huidige slakkentempo, het was ooit 15 minuten), boodschappen doe ik zelf nog en vorig weekend waren we een dagje naar Amsterdam met de trein. Al vond ik dat niet heel relaxed achteraf, want de treinen reden op de terugweg niet en toen stond ik dus een uur op een overvolle bus te wachten. Toen dacht ik wel even "wat als de bevalling nu begint", maar dan hadden we gewoon een taxi gepakt.
Ik zou echt gek worden als ik dat soort dingen niet meer kon doen, en over het algemeen duurt een bevalling toch wel even dus ik durf het ook echt wel aan. Ik zwem nooit maar heb toevallig dit weekend opgezocht wanneer ik kon gaan zwemmen want het leek me wel even lekker. Maar ik kan me voorstellen dat dit anders is als je al eerder een snelle bevalling hebt gehad of er veel snelle bevallingen in de familie voorkomen.

Ik ben 15 kilo aangekomen, meer dan ik had gehoopt maar op zich nog redelijk. Ik kwam vooral in het begin aan, na 20 weken zat ik al op +9 kilo. Dat kwam vooral omdat ik misselijk werd als ik even niks at, dus ik heb veel gegeten die periode. De laatste weken ben ik niet meer aangekomen.

Haha Roos, lekker op een weg met hobbels naar het ziekenhuis, goed plan van je vriend ;-D Ze zeggen wel dat het kan helpen om de bevalling op gang te krijgen, maar tijdens de bevalling lijkt het me niet zo'n goed plan!

@Lenne: Fijn dat de baby in ieder geval een beetje is ingedaald! Dan kan de baby in ieder geval niet meer draaien, toch een prettig gevoel lijkt me!

En leuk dat je mee komt schrijven Bruschetta! Vervelend van je zwangerschapsdiabetes, hopelijk blijft het onder de controle zodat de baby nog lekker een tijdje kan blijven zitten.

@Rougelove: ik heb een joggingbroek en warme trui ingepakt voor na de bevalling. Verder: schone kleding voor mij + vriend + baby, luiers, kraamverband, dekentje voor maxicosi, fototoestel (die ik weer moet opladen bedenk ik me nu!), zwangerschapspapieren, lijstje met telefoonnummers, opladers, kleingeld voor een rolstoel, toilettas met douchespullen, nachthemd, bevalshirt, voedingsbh, zoogcompressen. Dat is het wel denk ik.

Nou, ik ben dus nog steeds niet bevallen :P Sinds vanmorgen wel wat gerommel, maar volgens mij zijn dat mijn darmen :facepalm: De verloskundige is langs geweest en kon weer niet strippen, maar het was wel iets weker waardoor ze in ieder geval bij de baarmoedermond kon komen. Dat is al iets denk ik dan maar. Hopelijk zet het toch door de komende dagen!
Jemig, wat vervelend! Wat was de reden dat ze niet kon strippen?

Ik word het weekend gestript als het nog niet begonnen is.
De baarmoedermond staat nog naar achter en is nog niet verstreken en ik heb al helemaal geen ontsluiting, dus ze krijgt haar vingers er niet in (even lekker plastisch gezegd haha). Vrijdag was hij zelfs nog zo hard dat ze überhaupt niet bij de opening kon, nu was het wat zachter en lukte dat wel.
Lenne, Roos en Gioia. Bedankt voor jullie reactie. Volgens mij heb ik dan alles wel. Twijfels alleen nog over mijn nachthemd i.c.m. zweten.
Maar dit past ook wel weer bij mij de laatste tijd.. ik vind steeds iets anders om aan te twijfelen. Beetje onrustig..
gioia82 schreef:
03-12-2018 13:35
De baarmoedermond staat nog naar achter en is nog niet verstreken en ik heb al helemaal geen ontsluiting, dus ze krijgt haar vingers er niet in (even lekker plastisch gezegd haha). Vrijdag was hij zelfs nog zo hard dat ze überhaupt niet bij de opening kon, nu was het wat zachter en lukte dat wel.
Jakkes! Wat vervelend voor je!
Je leeft op een gegeven moment er wel naar toe en jammer als het dan niet gaat. Heb je nu iets nieuws afgesproken?
rougelove schreef:
03-12-2018 13:38
Jakkes! Wat vervelend voor je!
Je leeft op een gegeven moment er wel naar toe en jammer als het dan niet gaat. Heb je nu iets nieuws afgesproken?
Ja vrijdag vond ik het echt heel erg jammer, toen had ik het niet verwacht. Deze keer verwachtte ik het wel dus vond ik het al fijn dat er iets van vooruitgang in zat.
Donderdag moet ik naar de gynaecoloog voor een gesprek over inleiden, dat zou dan maandag moeten gebeuren. En dan gaat hij/zij ook kijken of er wat vooruitgang is en of ik klaar ben om ingeleid te worden of een ballonnetje nodig heb.
Normaal gesproken zou de verloskundige nog kunnen proberen om de vliezen te breken rond 41+5, maar ze verwacht dat dit ook niet zal lukken dan. Dus het is afwachten tot donderdag, kijken wat het plan wordt en hopen dat de baby toch ineens zin heeft om te komen!
Gioia, ik gok op zaterdag na je training! Je sport haar er gewoon uit en gaat voor het record bevallen na een training.
Die had ik niet verbroken maar was donderdagavond nog gaan sporten en vrijdag voor de lunch was hij er!

Heel veel succes alvast. Ik lees in spanning nog mee of er babynieuws is!

En over kleding na bevalling: als je borstvoeding wil gaan geven kan ik een voedingsshirt en beha aanraden mee te nemen! Verder had ik joggingbroek en een vest aan en ondergoed had ik niet nodig. Je krijgt zo'n netbroekje waar heerlijk twee grote verbanden in kunnen. Super charmant haha.
Giraffe90 schreef:
03-12-2018 14:44
Je krijgt zo'n netbroekje waar heerlijk twee grote verbanden in kunnen. Super charmant haha.
Oh ja.. top...
Giraffe90 schreef:
03-12-2018 14:44
Gioia, ik gok op zaterdag na je training! Je sport haar er gewoon uit en gaat voor het record bevallen na een training.
Die had ik niet verbroken maar was donderdagavond nog gaan sporten en vrijdag voor de lunch was hij er!
Haha ja de trainster zei het nog zaterdag, dat jij zo snel bevallen was na de training. Zaterdag hielp het dus niet, maar misschien de volgende keer dan. Hoewel, morgenavond ga ik ook sporten maar op 5 december beval ik liever niet, zaterdag klinkt perfect!
Ik ben gisteren begonnen met een vluchtkoffer in te pakken. Vind het wel lastig omdat ik heel veel dingen (creme, make-up remover, chillbroek etc) nu gewoon nog gebruik natuurlijk. Hoe doen jullie dat? Verder weten wij het geslacht niet, dus dat is qua pakjes ook lastiger dan gedacht haha. Goede tip van een donker nachthemd! Voedingsbh moet ik sowieso maar gaan kopen inderdaad. Waar hebben jullie die gekocht?

Jammer dat strippen nog niet lukte Gioia, maar iig fijn dat er progressie in lijkt te zitten!

Zwemmen zou ik zelf niet meer durven alleen denk ik, maar dat is met name omdat ik een gruwelijke hekel aan nat haar heb haha. Het lijkt me echt een marteling als de bevalling begint terwijl ik heel nat ben, inclusief nat haar.
Bruschetta_ schreef:
03-12-2018 14:55
Ik ben gisteren begonnen met een vluchtkoffer in te pakken. Vind het wel lastig omdat ik heel veel dingen (creme, make-up remover, chillbroek etc) nu gewoon nog gebruik natuurlijk. Hoe doen jullie dat? Verder weten wij het geslacht niet, dus dat is qua pakjes ook lastiger dan gedacht haha. Goede tip van een donker nachthemd! Voedingsbh moet ik sowieso maar gaan kopen inderdaad. Waar hebben jullie die gekocht?

Jammer dat strippen nog niet lukte Gioia, maar iig fijn dat er progressie in lijkt te zitten!

Zwemmen zou ik zelf niet meer durven alleen denk ik, maar dat is met name omdat ik een gruwelijke hekel aan nat haar heb haha. Het lijkt me echt een marteling als de bevalling begint terwijl ik heel nat ben, inclusief nat haar.
Ik heb een chilbroek ingepakt en een andere chilbroek draag ik nu. Als je niet meer hebt, zou ik die aanschaffen. Is ook straks handig. 1 in de was en 1 aan..

Qua shampoo en make up remover heb ik flesjes ingepakt die toch bijna leeg zijn. Kan ik daar opmaken en weggooien. Nieuwe flesjes heb ik thuis in gebruik.
Twee weken terug heb ik nieuwe dagcreme gehaald bij de ICI paris.
Kreeg van de verkoopster (denk manager) een mini van mijn crème en van een reiniger enzo. Ik mocht aangeven wat ik wilde, ze zei mooi voor straks in het ziekenhuis! Helemaal top!

Verder heb ik een reistandenborstel gekocht bij de Hema. Zo staat alles gewoon klaar en hoef ik er niet meer naar om te kijken of ergens aan te denken.
gioia82 schreef:
03-12-2018 14:52
Haha ja de trainster zei het nog zaterdag, dat jij zo snel bevallen was na de training. Zaterdag hielp het dus niet, maar misschien de volgende keer dan. Hoewel, morgenavond ga ik ook sporten maar op 5 december beval ik liever niet, zaterdag klinkt perfect!
Morgen maar niet sporten dan? ;)
Maar het is mijn tweede hè. Die gaan altijd sneller dus die van jou wacht gewoon op de zaterdag training! Haar even streng toespreken.
Bruschetta_ schreef:
03-12-2018 14:55

Ik heb mijn voedingsbeha besteld bij Mooi&Zwanger. Voornamelijk omdat ze bijna nergens anders mijn maat hebben. Maar ze hebben heel veel leuke voor niet al te grote prijzen!

En de dingen die ik dagelijks gebruik had ik er nieuw in gestopt (nieuwe tandpasta en tandenborstel bijvoorbeeld). Niet gebruikt dus die kan ik bewaren. En anders komt het toch wel op.
Oh fijn om even te lezen wat jullie verder hebben ingepakt!
Voedingsbh heb ik van noppies, zonder beugel. Wil nog 1 erbij voor de nacht van dat hele zachte spul, maar kan nog niet goed vinden wat ik zoek. Ja die van noppies voor €30, dus misschien dat ik die uiteindelijk toch nog bestel. Qua spul wat ik nu nog gebruik, ik heb een briefje op de koffer gelegd met wat er nog bij moet. Dus inderdaad deo, haarborstel etc maar ook m'n portemonnee bijv.

Ik lees op internet ook dat mensen luiers en kraamverband meenemen, maar ik mag toch aannemen dat t ziekenhuis dat gewoon heeft? Zoogcompressen heb ik wel 2 setjes van ingepakt.
Roos7 schreef:
03-12-2018 15:38

Ik lees op internet ook dat mensen luiers en kraamverband meenemen, maar ik mag toch aannemen dat t ziekenhuis dat gewoon heeft? Zoogcompressen heb ik wel 2 setjes van ingepakt.
Ziekenhuis heeft het ook wel. Ik heb alleen het witte gaasbroekje ingepakt. Kijk.. veel in je kraampakket is voor thuis bevallen hè. Ik heb bij de prenatal een pakje gaasbroekjes gehaald na een tip van de verkoopster bij een lingeriezaak. Dus die ene losse heb ik maar ingepakt voor het geval dat.
Jammer dat t strippen niet lukte gioia, nu maar hopen dat baby zich rustig houdt tot na Sinterklaas!
Ik heb 2 boxers van manlief erin gestopt om aan te doen met de kraamverbanden rouge, zou daar niet speciaal iets voor kopen.

Wat hebben jullie eigenlijk qua baby ehbo spullen in huis? Pleisters enz hebben we altijd wel liggen, maar verder heb ik echt nog niks gehaald. Ook geen idee wat handig is om te hebben?
Vraagje.. ik ben dus zwanger van mijn eerste en merk dat ik soms dingen voel die ik nog niet kan plaatsen. Zoals nu ook.. het rommelt een beetje.. ik voel vanalles heen en weer bewegen.. soms alsof er een heup ineens uitsteekt. Maar mijn huid kan dan helemaal strak gaan staan.. ik voel dan ook veel druk..

Even om mij met beide voeten op de grond te houden.. dit is nog niets toch?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mijn eerste de weeën ook niet herkende. Maar oefenweeen en harde buiken gaan volgens mij over als je onder warme douche gaat staan. Als ze blijven zijn ze echt.

Bij twijfel kun je altijd verloskundige bellen.
Zijn het echt krampen of is de baby gewoon wild? Bij mij steekt er ook vaak opeens wat uit aan de zijkant van m'n buik (met bijbehorend onprettig gevoel), maar dan is het 'gewoon' de baby.

Ik had beter niks kunnen zeggen, want sinds vanochtend moet ik toch medicijnen slikken bij het ontbijt :(. Hoop dat ik nog contact krijg met de gynaecoloog over wat voor gevolgen dit evt voor het beleid heeft. Ben nu 36+3, en ze zeiden vorige keer dat ze opnieuw gaan bekijken of ik word ingeleid met 38 weken als ik medicijnen voor de zwangerschapsdiabetes moest. Heb m'n volgende afspraak pas als ik al bijna 38 weken zwanger ben dus wil t liefst voor die tijd wel weten waar ik aan toe ben..
Waar voel je druk rouge? Hier ligt kleintje al helemaal vast ingedaald maar t schopt/duwt er nog vrolijk op los met de voeten. Met name onder mn ribboog wordt er dan echt van binnen naar buiten geduwd. Echt schoppen lukt natuurlijk niet meer vanwege t ruimtegebrek.
Maar wat aapje zegt als je twijfelt altijd bellen!
Ik heb dat ook, bepaalde pijn die ik niet kon plaatsen. Inmiddels weet ik dat een bepaald pijntje komt doordat de baby met haar hoofdje draait, precies tegen mijn baarmoedermond aan. Echt een heel naar gevoel. Maar ik heb ook soms zo'n gek gevoel in m'n baarmoeder, alsof ik ongesteld moet worden. Niet echt krampen maar het komt en gaat wel. Maar onder de douche gaat het inderdaad weg, dus ik denk dat het oefenweeen zijn. Bij jou klinkt het ook alsof de baby beweegt, met harde buiken misschien?

Wat vervelend Bruschetta! Het lijkt me toch wel dat je de gynaecoloog al eerder kunt spreken hierover?

Van kinderehbo dingen heb ik helemaal niks in huis, wel een goed idee! We hebben wel pleisters en verband en zo natuurlijk, maar wat dingen voor de baby kan geen kwaad.

Hier dus nog steeds geen baby :furious: Vanmorgen rommelde het wel, maar niks overtuigends. Ik ga vanavond toch maar gewoon sporten ondanks het risico dat ik met sinterklaas beval, even mijn frustratie eruit!
Roos, een tip: dat soort zachte topjes/bh’s hebben ze heel goedkoop bij de action! Zijn geen officiële voedingsbehas maar ze zijn zo elastisch dat je ze makkelijk omlaag trekt voor het voeden (vind ik). Dus net zo effectief ;) !

Ons ziekenhuis gebruikte helemaal geen netbroekjes trouwens, vroegen meteen naar zelf meegebracht ondergoed (oma onderbroeken van de zeeman). Dus zou die zeker meenemen!

Zo, nu ga ik weer in meeleesstand (baby is inmiddels bijna 6 weken :) ).
Umh, dames, mag ik aansluiten met 36+3 op de teller :-) ?

Tot nu toe het halve topic doorgelezen en alle tips genoteerd. :lightbulb:

En toch blijf ik twijfelen....
De vluchttas zit aardig vol, lijstje ernaast voor mijn man wat er last-minute nog bij moet (telefoon, opladers, portemonnee etc), maar ook het beleid lijkt qua ziekenhuis zo te verschillen, de ene vriendin mocht al het kraamverband pakken wat ze wilde de ander kreeg één setje en heeft daarna man nog naar een winkel gestuurd....
Lastig, lastig! Ikzelf ga geen borstvoeding geven dus heb nu uberstrakke sportbh's gekocht in de hoop dat de productie snel stopt/de stuwing tegengaat. Maar tóch ook zoogcompressen in de tas tegen het eventuele lekken...

Verder is het nog rustig in mijn buik. Geen voorweeen, geen gerommel, geen slijmprop. Niets. Bij de liggingsecho lag de baby wel in sterrenkijker-ligging. Daar baal ik onwijs van. Ik krijg geen echo's meer en zou toch graag willen weten hoe ze ligt als de bevalling begint aangezien Google voor 99% eensgezind is over een sterrenkijker bevalling: lang, pijnlijk, snel persdrang en vrijwel altijd fikse knip en vacuümpomp! :cry:
Verloskundige wuifde het weg met: 'we zullen wel zien'. Ik zie alleen maar spookbeelden met marathon bevallingen en totaal rupturen...

@Goia, jouw geduld wordt wel op de proef gesteld zeg! :-(
Ik ga heel hard duimen voor je!
ClaireSophie schreef:
04-12-2018 14:21
. Bij de liggingsecho lag de baby wel in sterrenkijker-ligging. Daar baal ik onwijs van. Ik krijg geen echo's meer en zou toch graag willen weten hoe ze ligt als de bevalling begint aangezien Google voor 99% eensgezind is over een sterrenkijker bevalling: lang, pijnlijk, snel persdrang en vrijwel altijd fikse knip en vacuümpomp! :cry:
Verloskundige wuifde het weg met: 'we zullen wel zien'. Ik zie alleen maar spookbeelden met marathon bevallingen en totaal rupturen...
Mijn sterrenkijker bevalling van zoon eindigde in keizersnede want kreeg geen volledige ontsluiting. Beide sterrenkijkerbevallingen van schoonzus waren maximaal 8 uur met slechts paar hechtingen maar wel 1 keer vacuümpomp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven