Grenzen bij logé

04-12-2018 18:17 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,

Even een vraag hoe anderen met de volgende situatie om zouden gaan, al kan ik vele antwoorden vooraf wel inschatten ;-)

Mijn vriendin had verleden week een 4-daagse cursus, waar ook veel mensen uit andere steden en landen waren. Nu gaf ze de laatste keer dat ik bij haar was - vlak voor ik wegging - dat het zou kunnen dat ze nog een logé zou krijgen vanuit deze cursus, misschien ook niet. Nou ja, moet op zich kunnen denk ik, heb er nadien overigens niets meer van gehoord, al vond ik het wel wat apart dat ze het pas op het laatste moment aangaf.

Nu kwam ik zaterdagavond weer bij haar om haar op te halen, om uit eten te gaan, nadien muziekkroeg.. het was namelijk mijn verjaardag. Ze vertelde veel over de cursus, maar ook dat haar logé al was geweest (de nacht ervoor). Bleek om een man te gaan. Aha. Ik heb er verder niets over gevraagd, het was mijn verjaardag en die wilde ik leuk hebben, maar het zat me onbewust ergens wel dwars. Vooral omdat ze geen logeerkamer heeft en deze man bij haar in bed heeft gelegen.

Natuurlijk komt dan de vraag ook op of er ook meer is gebeurd dan in een relatie wenselijk is zal ik maar zeggen...

Genoeg als openingspost voor nu. Vraag me af hoe anderen hiermee om zijn gegaan, of om zouden gaan. Ik realiseer me dat velen meteen conclusies zouden trekken. Goed gesprek gaat er echter zeker komen, ik voel me er verre van goed bij namelijk.
Het kan natuurlijk ook met opzet gedaan zijn door jouw vriendin om jou jaloers te maken.
Ze begon er tot 2x toe zelf over. Waarom zou ze dat gedaan hebben?
Heel erg raar. Bij elkaar in bed? Serieus?
Murrmurr schreef:
04-12-2018 18:37
Ja maar op al die plekken kun je ook neuken!

Tja, misschien was die hele cursus wel een orgie, hoef je niet voor te blijven logeren. We weten het niet.
.
Murrmurr schreef:
04-12-2018 18:37
Ja maar op al die plekken kun je ook neuken!

Ik vind samen slapen emotioneel intiemer dan een snelle wip.

In die zin zou ik zelfs zonder seks wel problemen hebben als mijn man met een andere vrouw zou slapen.
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 04-12-2018 18:41
1.93% gewijzigd
Anoniem262821034 schreef:
04-12-2018 18:33
Maar was je erbij dat je weet dat ze samen in bed lagen? Want ze zal vast ook een bank hebben, of een luchtbed/ matras in de woonkamer, gang, keuken..
Nee, ze heeft geen bank en ook geen luchtbed, ze woont klein.

@Kadanz: ik heb natuurlijk ook de verantwoordelijkheid vooraf mijn zorgen te uiten. Ik was alleen verrast door de late mededeling en had voor mijn gevoel geen kans (ze zei ook noet dat het om een man ging), wilde ook niet moeilijk doen of iets verbieden (want dat lijkt ook nergens op), plus ook door eventueel gemauw haar cursus verknallen.
Ik ging er ergens vanuit dat ze me wel zou updaten. Heeft ze ook gedaan, maar dan achteraf..
Zigeuner schreef:
04-12-2018 18:40

Dus je veronderstelt dat die vent bij haar in bed gelegen heeft.

Misschien had hij een luchtbed bij?
MonicaG schreef:
Ik vind samen slapen emotioneel intiemer dan een snelle wip.

In die zin zou ik zelfs zonder seks wel problemen hebben als mijn man met een andere vrouw zou slapen.
Maar misschien gingen ze eerst neuken op de gang en toen slapen in bed!
Iedere week kwamen er een aantal klasgenoten van mijn vriend bij hem slapen. Omdat hij een groot bed had, sliep een van de meiden ook altijd bij hem in bed. Ik voelde me daar ook niet heel prettig bij. Dat heb ik toen aangeven. Hij lost het nu anders op want hij had er zelf niet zoveel achter gezocht. Was in zijn kringen schijnbaar normaler dan in de mijne. Je kan het haar niet verbieden. Maar als je er mee zit, kan je dat gewoon aankaarten. Ze is toch je vriendin?
MonicaG schreef:
04-12-2018 18:42
Dus je veronderstelt dat die vent bij haar in bed gelegen heeft.

Nou dit dus. Of hij heeft op een slaapzak/ dekbed gelegen.
Het lijkt mij in dit verhaal het grootste probleem dat jij je vriendin voor geen meter vertrouwt en haar kennelijk ook niet gewoon op de man af durft te vragen hoe het zat.
.
MonicaG schreef:
04-12-2018 18:42
Zoals gezegd, het was mijn verjaardag dus ik heb niet verder gevraagd, ik wilde het leuk houden.

Wat wel eruit kwam was dat hij bij een vriend verbleef, maar voor 1 nacht daar niet kon blijven. Tsja.

Ik ga zo naar haar toe trouwens, maar zien hoe het loopt.
Wat wij denken maakt niet uit, wat vind jij?
Ik heb om een soortgelijke reden een beginnende relatie meteen opgeblazen. Nooit spijt van gehad. Ik kreeg het nieuws trouwens pas te horen net voor hij naar huis ging en toen de logé er al 2 dagen sliep.
Zigeuner schreef:

@Kadanz: ik heb natuurlijk ook de verantwoordelijkheid vooraf mijn zorgen te uiten. Ik was alleen verrast door de late mededeling en had voor mijn gevoel geen kans (ze zei ook noet dat het om een man ging), wilde ook niet moeilijk doen of iets verbieden (want dat lijkt ook nergens op), plus ook door eventueel gemauw haar cursus verknallen.
Ik ging er ergens vanuit dat ze me wel zou updaten. Heeft ze ook gedaan, maar dan achteraf..
Maar ook toen het kalf verdronken was durfde je de put niet te dempen. Je hebt drie kansen gehad om te vragen hoe het zit met die logé. Ik snap dus echt niet dat je niet door hebt gevraagd toen je hoorde dat het om een man ging.

Dus voordat je je helemaal gek laat maken op dit forum, bel haar op, lucht je hart, vraag hoe het zit en kom dan terug bij ons met je grieven!
Zigeuner schreef:
04-12-2018 18:48
Zoals gezegd, het was mijn verjaardag dus ik heb niet verder gevraagd, ik wilde het leuk houden.

Wat wel eruit kwam was dat hij bij een vriend verbleef, maar voor 1 nacht daar niet kon blijven. Tsja.

Waarom maak je het bij voorbaat al zo groot?
Je hebt niks gevraagd omdat je ‘het leuk wilde houden’, maar waarom zou het na een hele normale vraag ineens niet meer leuk zijn?
.
Het spoort voor geen meter. Die vreemde lag bij haar in bed? waarom? Het is raar. Die man kon nergens anders terecht? Niet in een studentenhuis op de bank of iets dergelijks? Waarom in haar bed? En als ze al vantevoren wist dat ze een logé zou krijgen: een luchtbed in een andere kamer? Of wat dan ook bij wie dan ook,maar in haar bed? No go! Echt raar vind ik dat en jij terecht ook! Wat als het andersom was, zou je vriendin het helemaal prima vinden dat jij een andere vrouw in je bed hebt??!!
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Zigeuner schreef:
04-12-2018 18:48

Je houdt het nu anders ook niet leuk. Terwijl er wellicht niks aan de hand is.
Mijn ex vond het ook normaal om bij een vrouw te logeren en dan met haar in bed te liggen. Ik was wel wat ouderwets om daar een probleem van te maken, vond hij. Ik vond het vreselijk!
In mijn huidige relatie gebeurt het niet. Over en weer vinden we het echt een erg onaantrekkelijk idee dat de ander bij iemand in bed slaapt. Maar goed, je kunt er dus anders over denken, net zoals mijn ex. Jouw grenzen zijn belangrijk Zigeuner. Kun je er mee leven dat ze dit doet? Of lig je er wakker van? Vertrouw je haar?
Murrmurr schreef:
04-12-2018 18:45
Maar misschien gingen ze eerst neuken op de gang en toen slapen in bed!

Eerst slapen in de gang en daarna neuken in bed zou inderdaad minder handig zijn :)
Zigeuner schreef:

:rofl: Ze woont op de wc
Ik heb wel mannelijke vrienden waarbij ik al sinds mijn studententijd bedden heb gedeeld bij logeren of samen op reis. Nooit wat gebeurd, maar ja, nu we allemaal volwassen zijn ligt dat toch wat anders. Bij ons zou het nog steeds kunnen, maar een vage collega/deelnemer aan een congres is anders.

Aan de andere kant; als het fout was gegaan had ze misschien überhaupt niets gezegd.
kadanz schreef:
04-12-2018 18:51
Maar ook toen het kalf verdronken was durfde je de put niet te dempen. Je hebt drie kansen gehad om te vragen hoe het zit met die logé. Ik snap dus echt niet dat je niet door hebt gevraagd toen je hoorde dat het om een man ging.
Klopt, heb niet doorgevraagd. Het was mijn verjaardag en ik wilde een leuke avond met vrienden, en me niet met deze vragen bezighouden. Zoals je al zegt, het kalf was toch al verdronken. Nadien heb ik haar niet meer gezien. Ik dacht, ik post gewoon even om een klankbord te hebben. Verder moet ik het zelf oplossen weet ik ;-)
Wanneer de cursus duur is, dan zou ik ook een slaapplek regelen bij een vriend/vriendin.

En niet iedereen die het bed deelt heeft seks.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Was het een cursus voor sextherapeuten?
ik geef mn bek ook maar een douw
hamerhaai schreef:
04-12-2018 18:58
En niet iedereen die het bed deelt heeft seks.
Klopt. Mijn vriendin heeft echter wat 'makkelijker' ideeën over seks, ze heeft ook lang in een community gewoond waar het niet ongewoon was met meerdere mensen seksuele betrekkingen te hebben. Ik zou zelf inderdaad nooit een andere vrouw in mijn bed halen, voel me bij het idee al niet op mijn gemak.
Laten we even wel wezen, Viva-forummers. Even de 'emotionele correctheid' voorbij: niemand vindt het leuk als je lief met een ander in bed ligt.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Zigeuner schreef:
04-12-2018 18:58
Klopt, heb niet doorgevraagd. Het was mijn verjaardag en ik wilde een leuke avond met vrienden, en me niet met deze vragen bezighouden. Zoals je al zegt, het kalf was toch al verdronken. Nadien heb ik haar niet meer gezien. Ik dacht, ik post gewoon even om een klankbord te hebben. Verder moet ik het zelf oplossen weet ik ;-)
Een klankbord moet je wel van informatie voorzien, maar we weten niet eens waar die collega geslapen heeft. Het enige wat je hier hoort zijn vage meningen gebaseerd op nog vagere speculaties.

25% is achterdochtig
25% vind het op zich wel kunnen
25% leest het topic niet maar reageert wel luid
25% vraagt meer info

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven