Grenzen bij logé
dinsdag 4 december 2018 om 18:17
Dag allen,
Even een vraag hoe anderen met de volgende situatie om zouden gaan, al kan ik vele antwoorden vooraf wel inschatten
Mijn vriendin had verleden week een 4-daagse cursus, waar ook veel mensen uit andere steden en landen waren. Nu gaf ze de laatste keer dat ik bij haar was - vlak voor ik wegging - dat het zou kunnen dat ze nog een logé zou krijgen vanuit deze cursus, misschien ook niet. Nou ja, moet op zich kunnen denk ik, heb er nadien overigens niets meer van gehoord, al vond ik het wel wat apart dat ze het pas op het laatste moment aangaf.
Nu kwam ik zaterdagavond weer bij haar om haar op te halen, om uit eten te gaan, nadien muziekkroeg.. het was namelijk mijn verjaardag. Ze vertelde veel over de cursus, maar ook dat haar logé al was geweest (de nacht ervoor). Bleek om een man te gaan. Aha. Ik heb er verder niets over gevraagd, het was mijn verjaardag en die wilde ik leuk hebben, maar het zat me onbewust ergens wel dwars. Vooral omdat ze geen logeerkamer heeft en deze man bij haar in bed heeft gelegen.
Natuurlijk komt dan de vraag ook op of er ook meer is gebeurd dan in een relatie wenselijk is zal ik maar zeggen...
Genoeg als openingspost voor nu. Vraag me af hoe anderen hiermee om zijn gegaan, of om zouden gaan. Ik realiseer me dat velen meteen conclusies zouden trekken. Goed gesprek gaat er echter zeker komen, ik voel me er verre van goed bij namelijk.
Even een vraag hoe anderen met de volgende situatie om zouden gaan, al kan ik vele antwoorden vooraf wel inschatten
Mijn vriendin had verleden week een 4-daagse cursus, waar ook veel mensen uit andere steden en landen waren. Nu gaf ze de laatste keer dat ik bij haar was - vlak voor ik wegging - dat het zou kunnen dat ze nog een logé zou krijgen vanuit deze cursus, misschien ook niet. Nou ja, moet op zich kunnen denk ik, heb er nadien overigens niets meer van gehoord, al vond ik het wel wat apart dat ze het pas op het laatste moment aangaf.
Nu kwam ik zaterdagavond weer bij haar om haar op te halen, om uit eten te gaan, nadien muziekkroeg.. het was namelijk mijn verjaardag. Ze vertelde veel over de cursus, maar ook dat haar logé al was geweest (de nacht ervoor). Bleek om een man te gaan. Aha. Ik heb er verder niets over gevraagd, het was mijn verjaardag en die wilde ik leuk hebben, maar het zat me onbewust ergens wel dwars. Vooral omdat ze geen logeerkamer heeft en deze man bij haar in bed heeft gelegen.
Natuurlijk komt dan de vraag ook op of er ook meer is gebeurd dan in een relatie wenselijk is zal ik maar zeggen...
Genoeg als openingspost voor nu. Vraag me af hoe anderen hiermee om zijn gegaan, of om zouden gaan. Ik realiseer me dat velen meteen conclusies zouden trekken. Goed gesprek gaat er echter zeker komen, ik voel me er verre van goed bij namelijk.
woensdag 5 december 2018 om 09:40
Gek, mijn ervaring op Viva is juist dat men op dit vlak heel traditioneel en vrij conservatief is.samarinde schreef: ↑04-12-2018 22:19Raar topic is dit! Ik lees op dit forum al sinds het begin dat er NIETS normalers is dan 'gemengde vriendschappen' (om het zo maar even te noemen), en hoewel ik zelf (v) helemaal geen mannelijke vrienden heb, heb ik van het Viva-forum geleerd dat ik daarin eigenlijk heel ouderwets en bekrompen ben.
Oké, ik doe het er maar mee. En intussen probeer ik mijn nieuwe, open blik op anderen te laten vallen, dus ook op deze TO, die een vriendin heeft met een leuke mannelijke logé, oftewel een vriend. Een vriend-vriend, bedoel ik. Geen seksvriend, geen relatievriend, maar gewoon een aardige collega-achtige vriend uit het buitenland met wie ze werkgerelateerde gesprekken voert en een soort cursus volgt. Superleuk, toch?!
Dacht ik... want zo wordt dat hier op het forum altijd gebracht: je bent een enorme billenknijper/zeikerd als je moeilijk doet over de mannelijke vrienden van je vriendin, of de vrouwelijke vrienden van je vriend. Toch? Ik heb toch goed opgelet, hoop ik?
En met die vrienden (m/v) zóu je in principe seks kunnen hebben, MAAR... dat doe je dus niet. Zo heb ik het tenminste begrepen. Met die vrienden voer je vriendschappelijke en volstrekt onschuldige gesprekken over seks, of over je intieme piercing, of over de wijze waarop je doorgaans klaarkomt, en dus lijkt het me ook vrij vanzelfsprekend (en volgens mij wordt dat op dit forum ook heel vaak genoemd) dat je bij elkaar in bed slaapt.
Als vrienden.
Gewoon, omdat het moet kunnen.
En nu is dat opeens een enorm probleem voor iedereen? Die cursist kan toch gewoon een vriend-vriend zijn? Of een kennis-vriend, desnoods? Die gewoon bij haar in bed slaapt?
Echt... leg het me uit! Ik snap niks meer van de Viva-mores.
Ik heb overigens wel gezegd dat het wat mij betreft geen probleem zou zijn, afhankelijk van wat normaal is binnen de relatie. Dus geen zorgen, de schijnbare Viva-mores is er nog! Al ben ik dan de enige in dit topic.
woensdag 5 december 2018 om 09:51
Eigenlijk ga ik daar niet eens vanuit. Ik vind samen slapen in één bed al veel te intiem. Het plekje naast hem in bed is voor mijboebezoebe schreef: ↑05-12-2018 09:17Ik vind het vooral zo raar dat iemand geen bank heeft (wie heeft er nou geen bank??).
En dat je er vanuit gaat dat als iemand blijft logeren en meteen geneukt wordt. Heb zo vaak mannelijke vrienden te logeren gehad. Niet in mijn bed, maar zelf ook wel eens op vakantie een bed gedeeld met een man waar ik niks mee had omdat het even niet anders kon.
En dat je niet gewoon mt elkaar praat als iets je dwars zit als je een relatie hebt.
Het is misschien een heel gek idee hoor, maar vraag het háár gewoon eens.
woensdag 5 december 2018 om 11:05