Grenzen bij logé
dinsdag 4 december 2018 om 18:17
Dag allen,
Even een vraag hoe anderen met de volgende situatie om zouden gaan, al kan ik vele antwoorden vooraf wel inschatten
Mijn vriendin had verleden week een 4-daagse cursus, waar ook veel mensen uit andere steden en landen waren. Nu gaf ze de laatste keer dat ik bij haar was - vlak voor ik wegging - dat het zou kunnen dat ze nog een logé zou krijgen vanuit deze cursus, misschien ook niet. Nou ja, moet op zich kunnen denk ik, heb er nadien overigens niets meer van gehoord, al vond ik het wel wat apart dat ze het pas op het laatste moment aangaf.
Nu kwam ik zaterdagavond weer bij haar om haar op te halen, om uit eten te gaan, nadien muziekkroeg.. het was namelijk mijn verjaardag. Ze vertelde veel over de cursus, maar ook dat haar logé al was geweest (de nacht ervoor). Bleek om een man te gaan. Aha. Ik heb er verder niets over gevraagd, het was mijn verjaardag en die wilde ik leuk hebben, maar het zat me onbewust ergens wel dwars. Vooral omdat ze geen logeerkamer heeft en deze man bij haar in bed heeft gelegen.
Natuurlijk komt dan de vraag ook op of er ook meer is gebeurd dan in een relatie wenselijk is zal ik maar zeggen...
Genoeg als openingspost voor nu. Vraag me af hoe anderen hiermee om zijn gegaan, of om zouden gaan. Ik realiseer me dat velen meteen conclusies zouden trekken. Goed gesprek gaat er echter zeker komen, ik voel me er verre van goed bij namelijk.
Even een vraag hoe anderen met de volgende situatie om zouden gaan, al kan ik vele antwoorden vooraf wel inschatten
Mijn vriendin had verleden week een 4-daagse cursus, waar ook veel mensen uit andere steden en landen waren. Nu gaf ze de laatste keer dat ik bij haar was - vlak voor ik wegging - dat het zou kunnen dat ze nog een logé zou krijgen vanuit deze cursus, misschien ook niet. Nou ja, moet op zich kunnen denk ik, heb er nadien overigens niets meer van gehoord, al vond ik het wel wat apart dat ze het pas op het laatste moment aangaf.
Nu kwam ik zaterdagavond weer bij haar om haar op te halen, om uit eten te gaan, nadien muziekkroeg.. het was namelijk mijn verjaardag. Ze vertelde veel over de cursus, maar ook dat haar logé al was geweest (de nacht ervoor). Bleek om een man te gaan. Aha. Ik heb er verder niets over gevraagd, het was mijn verjaardag en die wilde ik leuk hebben, maar het zat me onbewust ergens wel dwars. Vooral omdat ze geen logeerkamer heeft en deze man bij haar in bed heeft gelegen.
Natuurlijk komt dan de vraag ook op of er ook meer is gebeurd dan in een relatie wenselijk is zal ik maar zeggen...
Genoeg als openingspost voor nu. Vraag me af hoe anderen hiermee om zijn gegaan, of om zouden gaan. Ik realiseer me dat velen meteen conclusies zouden trekken. Goed gesprek gaat er echter zeker komen, ik voel me er verre van goed bij namelijk.
dinsdag 4 december 2018 om 19:13
En niemand vindt het leuk als een partner dit soort aannames doet, want laten we wel wezen, het is nu ‘ze woont klein dus ze hebben samen in bed gelegen’.
.
dinsdag 4 december 2018 om 19:16
Maar weet je vriendin dit wel? Heb jij wel duidelijk uitgesproken dat je op zoek bent naar een exclusieve relatie? Ik snap ook eigenlijk nog steeds niet waarom je op je verjaardag er niet over zou praten. Misschien had ze wel een goede verklaring, misschien lag die vent inderdaad op zijn eigen luchtbedje op de grond. Nu heb je jezelf de hele dag zitten afvragen wat er allemaal gebeurt is. Nee dat is gezellig op je verjaardag....Zigeuner schreef: ↑04-12-2018 19:06Klopt. Mijn vriendin heeft echter wat 'makkelijker' ideeën over seks, ze heeft ook lang in een community gewoond waar het niet ongewoon was met meerdere mensen seksuele betrekkingen te hebben. Ik zou zelf inderdaad nooit een andere vrouw in mijn bed halen, voel me bij het idee al niet op mijn gemak.
dinsdag 4 december 2018 om 19:16
dinsdag 4 december 2018 om 19:19
Ik woon zo ongeveer in een luciferdoosje en zelfs bij mij past, na het schuiven van meubels, een luchtbed op de grond. Vind ik ook een rare aanname. TO je weet dus wel precies welke spullen je vriendin heeft (dus geen luchtbed) maar over de exclusiviteit van de relatie is niet gesproken?Anoniem262821034 schreef: ↑04-12-2018 19:13En niemand vindt het leuk als een partner dit soort aannames doet, want laten we wel wezen, het is nu ‘ze woont klein dus ze hebben samen in bed gelegen’.
dinsdag 4 december 2018 om 19:23
Dit is echt de perfecte proef op de som! Die ga ik onthouden. Mijn relatie is goed zolang ik niet de behoefte voel een topic op het Vivaforum te openen.
bulbul wijzigde dit bericht op 04-12-2018 19:24
5.83% gewijzigd
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
dinsdag 4 december 2018 om 19:23
Aardvarkentje schreef: ↑04-12-2018 19:19Ik woon zo ongeveer in een luciferdoosje en zelfs bij mij past, na het schuiven van meubels, een luchtbed op de grond. Vind ik ook een rare aanname. TO je weet dus wel precies welke spullen je vriendin heeft (dus geen luchtbed) maar over de exclusiviteit van de relatie is niet gesproken?
Inderdaad, als je in huis nergens een matje of iets kwijt kunt mag het geen huis heten.
.
dinsdag 4 december 2018 om 19:25
En waarom moest ze sowieso die man bij haar laten slapen? Een wildvreemde? Zonder het daar ook maar met je geliefde over te hebben?Anoniem262821034 schreef: ↑04-12-2018 19:13En niemand vindt het leuk als een partner dit soort aannames doet, want laten we wel wezen, het is nu ‘ze woont klein dus ze hebben samen in bed gelegen’.
Dat vind ik al raar. Alsof die man nergens anders terecht zou kunnen - bij een al lang van tevoren gepland verblijf- .
Draai het eens om, jouw vriend laat een onbekende vrouw 'gewoon' bij hem overnachten. Zou je dat echt helemaal prima vinden, er niks negatiefs bij voelen?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 19:28
En dan kan jij er voor kiezen (en voor de gevolgen) of je rekening houdt met die grens of niet. Doe je dat niet, dan is de keuze aan je partner wat ze daar mee doet.
dinsdag 4 december 2018 om 19:28
Jij bent een zigeuner?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 4 december 2018 om 19:30
Een vreemde. Vriendin van TO kende die man verder helemaal niet. Maar mocht wel zo in haar bed slapen. Vind je dat ook normaal, als jouw vriend dat met een onbekende vrouw zou doen?
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
Is een cursist al hetzelfde als een vriend?
Ik zou alleen een super beste vriend/vriendin een plek naast me aanbieden.
Voor anderen leen of heb ik een luchtbed. Al moet ik het in de gang leggen. Ik slaap liever alleen ( of met partner) en zeker niet met een vage bekende van een cursus of werk. En andersom zou ik dat ook niet oke vinden.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-12-2018 19:33
10.25% gewijzigd
Oh dat moet ik mijn man dan even vertellen. Het komt wel eens voor dat als hij 's nachts thuiskomt van werk, hij onze beste vriend uit bed naar de bank bonjourt.
Een man die ik van haar noch pluim ken en die ook nog eens een zakelijke relatie is.... Nee die komt niet in mijn bed terecht.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 4 december 2018 om 19:31
Ik had vroeger een kamertje van 4 bij 6 en daar paste een bed en 2 luchtbedden in. Wel met voeteneindes onder de hoge tafel maar toch.Aardvarkentje schreef: ↑04-12-2018 19:19Ik woon zo ongeveer in een luciferdoosje en zelfs bij mij past, na het schuiven van meubels, een luchtbed op de grond. Vind ik ook een rare aanname. TO je weet dus wel precies welke spullen je vriendin heeft (dus geen luchtbed) maar over de exclusiviteit van de relatie is niet gesproken?
Ik was de eerste uit huis dus elk weekend loge's.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 04-12-2018 19:32
5.18% gewijzigd
dinsdag 4 december 2018 om 19:32
Ik wil heel graag open minded zijn maar nee, hiermee eens.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑04-12-2018 18:29Tuurlijk is het raar dat een voor jou onbekende man en een zakelijke kennis van jouw vriendin bij haar in bed blijft slapen. Onder geen enkele omstandigheden is zoiets gewoon. Ik heb geen vragen. Voor mij zou t duidelijk zijn.
dinsdag 4 december 2018 om 19:33
Eh weet zij wel dat jij haar ziet als vriendin?Zigeuner schreef: ↑04-12-2018 18:58Klopt, heb niet doorgevraagd. Het was mijn verjaardag en ik wilde een leuke avond met vrienden, en me niet met deze vragen bezighouden. Zoals je al zegt, het kalf was toch al verdronken. Nadien heb ik haar niet meer gezien. Ik dacht, ik post gewoon even om een klankbord te hebben. Verder moet ik het zelf oplossen weet ik![]()
Tipje. Als je een relatie hebt ben je bij elkaar op zo'n avond. Ze klinkt meer als een kennis/vriend dan je relatie/vriendin.
dinsdag 4 december 2018 om 19:33
Maar dat jij het niet normaal vindt houdt toch niet in dat zij het dus niet mag doen?
dinsdag 4 december 2018 om 19:34
Huh? Op wat voor avond? Ze waren samen op zijn verjaardag en je hoeft toch niet elke avond samen te zijn als je niet samenwoont?
dinsdag 4 december 2018 om 19:35
Daarbij weet TO niet eens of die man bij zijn vriendin in bed heeft geslapen. Dat gokt hij wegens 'geen bank of logeerkamer'.
dinsdag 4 december 2018 om 19:38
Javier schreef: ↑04-12-2018 19:25En waarom moest ze sowieso die man bij haar laten slapen? Een wildvreemde? Zonder het daar ook maar met je geliefde over te hebben?
Dat vind ik al raar. Alsof die man nergens anders terecht zou kunnen - bij een al lang van tevoren gepland verblijf- .
Draai het eens om, jouw vriend laat een onbekende vrouw 'gewoon' bij hem overnachten. Zou je dat echt helemaal prima vinden, er niks negatiefs bij voelen?
Zij had het al genoemd, TO heeft niet doorgevraagd.
En als je je partner zo slecht vertrouwd dat het overnachten van een vreemde meteen gelijk is aan sex, dan lijkt het me een niet echt lekkere relatie.
.
dinsdag 4 december 2018 om 19:40
En alsof ze dan alleen ‘s nachts zou willen wippen.Anoniem262821034 schreef: ↑04-12-2018 19:38Zij had het al genoemd, TO heeft niet doorgevraagd.
En als je je partner zo slecht vertrouwd dat het overnachten van een vreemde meteen gelijk is aan sex, dan lijkt het me een niet echt lekkere relatie.
dinsdag 4 december 2018 om 19:40
'Ik zie dat toch echt binnen de context van de relatie' - of je lief wel/niet met een ander het bed deelt- WAT bedoel je daarmee : binnen de context van een relatie- ?
Als mijn lief 'binnen de context van de relatie' (wat dat ook moge betekenen) gewoon zonder blikken of blozen een andere vrouw in zijn bed laat, is het einde relatie.
Want het is nergens voor nodig. Gewoon slapen , ze hoeft niet in zijn bed, naast hem. Die plek is voor mij. Mocht hij al een logé hebben; de bank.
Als mijn lief 'binnen de context van de relatie' (wat dat ook moge betekenen) gewoon zonder blikken of blozen een andere vrouw in zijn bed laat, is het einde relatie.
Want het is nergens voor nodig. Gewoon slapen , ze hoeft niet in zijn bed, naast hem. Die plek is voor mij. Mocht hij al een logé hebben; de bank.
javier wijzigde dit bericht op 04-12-2018 19:42
Reden: spelfout
Reden: spelfout
0.72% gewijzigd
Down on Jubilee Street
Down on Jubilee Street
dinsdag 4 december 2018 om 19:41
Ligt er maar aan vandaar mijn eerdere vraag of to zigeuner/kamper is.Anoniem262821034 schreef: ↑04-12-2018 19:38Zij had het al genoemd, TO heeft niet doorgevraagd.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 4 december 2018 om 19:42
Ineens komt iets bij me op dat ik al jaren vergeten was.
Toen ik studeerde is er ook eens een mannelijke klasgenoot blijven slapen op kot omdat hij met OV niet meer thuisgeraakte. We waren met enkele klasgenoten op stap geweest. Ik had een vaste relatie en heb het nooit durven vertellen aan mijn toenmalige vriend, ook al is er tussen mij en die klasgenoot niks gebeurd. Hij heeft gewoon in een zeteltje geslapen. Ik heb mij op de badkamer omgekleed en hij onder een dekentje. Dus ook niks gezien dat niet hoefde.
Toen ik studeerde is er ook eens een mannelijke klasgenoot blijven slapen op kot omdat hij met OV niet meer thuisgeraakte. We waren met enkele klasgenoten op stap geweest. Ik had een vaste relatie en heb het nooit durven vertellen aan mijn toenmalige vriend, ook al is er tussen mij en die klasgenoot niks gebeurd. Hij heeft gewoon in een zeteltje geslapen. Ik heb mij op de badkamer omgekleed en hij onder een dekentje. Dus ook niks gezien dat niet hoefde.