December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Falcon:

Ben nu ook bang dat het als een speer gaat ja

Bij allebei is het begonnen om 7:00 ´s ochtends met 40 wkn en 3dgn. Bij R. zette het pas rond 12:00 écht door; 15:35 geboren.

(van 7:00 tot 12:00 was t voornamelijk een beetje gerommel, last van mn darmen, kramp her en der)

Bij Y. begon t dus ook om 7:00 en zij is om 10:30 geboren.

Als ik nu weer om 7:00 van start zou gaan dan is M. net op zn werk (rijd om 5:15/5:30 van huis weg) en het duurt 1,5 uur voordat hij thuis is.

Hoooop dat hte dit keer rond een uur of 20:30 begint.... of heel duidelijk overdag door t breken vd vliezen... bij R en bij Y vond ik het niet echt heel duidelijk dat ik ´aan de gang´ ging.

xx
Pfffffffff, wat een tempo. Veulste snel voor dit slakje.
Ohja, wij hebben ook houten klompen 21 en 22 staan, (cadeautjes) een paar witte en rode, heel schattig ja maar dat is het maatje van Y. nu (21) en die kan dus echt niet op klompen lopen hoor?!
Nurse, meestal beginnen dat soort snelle bevallingen toch 's nachts, in complete rust, wie weet start het nu wat eerder! bijv. 4 uur. Het zou toch wat zijn zeg, dat M het niet haalt.. duim voor jullie dat het goed gaat!

Arme Flodder, moet je ook maar niet naar de pufclub hollen, dan kun je volgende dag niet meer zo snel.

Wanneer heb je verlof, 2 weken ongeveer?

nu weer an die arbeit.
Falcon:

Hoop t echt Zou het erg vinden als M. het zou missen

Hij drukt me ook telkens op het hart dat als ik overdag begin ik op tijd moet bellen...

Maar ja, wil ook niet voor nop hem naar huis laten komen...

´Sorry schat, ik moest gewoon een keer gruwelijk naar de wc ´

De volgorde van bellen is M. dan de VK, dan ons mam voor de meiden op te halen en misschien mn schoonmoeder om even bij me te zijn totdat M. thuis is.

Flodder:

Ja we zijn rap hè?
:-) Idd wel moe naar 3 dagen werken, maandag vergadering en verjaardag helemaal niet thuis geweest dus, gister pufclub, zo lekker op tijd naar bed....

Floortje is overdag geboren hoor Falcon. In 1 uur en 20 min. Maar ik was toen idd ook in complete rust (lag lekker op bed). Toen had ik ook de hele dag wat krampjes en het idee dat het voorweeen waren haha. En P was gelukkig thuis.

Ik geloof dat het bij een derde niet sneller gaat dan bij een tweede (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Dat een derde zelfs weer langer kan duren. Ach en meestal gaat het gewoon goed en in het bijzijn van de juiste mensen.

Falcon; nog 2 weken werken idd. Nog 6 dagen dussss, ben nu wel aan het aftellen hoor.

Mette; eigenlijk heb ik zin om naar je toe te rijden, lekker op de bank neer te leggen (of in bed), gezellig met Noof te spelen en je lekker te verwennen met warme chocomelletjes en hele slechte koekjes en gebakjes !!!!

ff naar HM
quote:floddertje1 schreef op 18 maart 2009 @ 20:39:

Mette; eigenlijk heb ik zin om naar je toe te rijden, lekker op de bank neer te leggen (of in bed), gezellig met Noof te spelen en je lekker te verwennen met warme chocomelletjes en hele slechte koekjes en gebakjes !!!!

Ahhh, dit vind ik echt heel erg lief!
Jeetje zomaar een nieuw topic, met een Nurse die het gelijk maar spannend maakt, zet mij maar neer voor nr 5!

Ga nog even reageren ook van het oude topic:

Tinus, lief dat mama Tine!

De huisarts wilde het eerst een paar dagen met water proberen en volgens haar kon ik haar morgen gewoon naar het kdv brengen!

Het ziet er wel zielig uit, maar volgens mij heeft ze er niet veel last van.

Loewyz, gelukkig viel het mee met Merijn, alles goed gegaan op het kdv? Amber verteld ook nog zo nu en dan over haar "trauma"hihi

ben benieuwd of er nog wat uit de MRI komt, maf hoor!'

Oeps zag op hyves dat je telefoon toch in je wasmachine zat...balen!

A1mee, Amber kan ook zelf van de glijbaan, maar ze is wel voorzichtiger nu, ze riep me vanmiddag ook weer halverwege de trap van de glijbaan: "mama pom nou, Amber anders boem straks!"

geweldig Kaya d'r verwoording van moskee!

Nurse, geweldig die klompen!

Amber heeft wel eens wat geglibberd op houten klompjes!

Ik hoop dat M gewoon in de buurt is, want 1,5 uur rijden is best lang ja!...waar hij zin in heeft trouwens elke dag!

Mette, jemig het houdt ook maar niet op he met de rotberichten bij jullie....

ongelovelijk zeg dat je pa er nu gewoon "naast piest" maar is het bedrijf failliet dan, anders heeft hij er toch gewoon recht op...

En dan bij Tris ook nog twijfels, ik hoop dat hij snel duidelijkheid krijgt.

Hoe is het met de operatie gegaan?

Leuke foto!

Joni, hopelijk is Eize snel de oude...

Wat een timing hebben die ukkies dan he!

Haha zet je nou ook nog Oef in de hoek, daar heeft ze geen tijd voor hoor!

Ainne, popcorn ok, maar moet die tang er nou ook bij...

Gezellig gehad dus gisteren!

falcon, beterschap voor M!

Floddertje, ik kanme voorstellen dat je het wel een beetje zat begint te worden nu, succes met de laatste daagjes!

Wat lief jouw opmerking naar Mette!

Ja Flodder ik dacht precies hetzelfde over je berichtje! Erg lief!
Ja hoor.....ik ben bevallen, heb vervolgens even geen tijd om op viev te komen, is er meteen een nieuw topic!

Nou ja, vooruit...

Ik ga nu eerst even de tijd nemen om mijn verhaal te posten:

We zouden zondags naar vrienden van ons in het dorp, en ik had de hele ochtend al een rommelende buik alleen dacht ik dat het was omdat ik last had van niet kunnen poepen. Ik ben net na het ontbijt even naar de wc gegaan en toen ging het beter en kon ik ook weer wat normaler zitten. Ik zei al tegen vriendlief dat ik niet te lang wilde blijven bij die vrienden omdat ik erg moe was en me niet optimaal voelde.

Vriendlief wilde eenmaal bij die vrienden graag de wedstrijd feyenoord-psv kijken, dus ja, vooruit, kijk maar. Ik voelde me op zich wel goed, had alleen last van harde buiken die af en toe best pijnlijk waren. Op een gegeven moment ging vriendlief samen met die vriend even de hond uitlaten en was ik even alleen thuis met Joeri daar. Joeri was lekker aan het spelen en ik zat eerst op een stoel en toen ik opstond en wat liep voelde dat niet lekker. Het duurde naar mijn idee best lang voor vriendlief weer terug was dus toen hij eenmaal terug was zijn we niet lang daarna vertrokken. Inmiddels was het bijna 15:00 uur. Ik ben thuis direct in bad gegaan en in bad voelde ik dat de harde buiken toch wel regelmatig kwamen. Ik heb van omstreeks 16:00 uur tot 16:30 uur maar even de tijd bijgehouden en toen zag ik dat de harde buiken om de 5 minuten kwamen en ongeveer 30 seconden lang aanhielden. In de "handleiding" van de verloskundige over bevallen stond dat we moesten bellen als de weeen langer dan een minuut aanhielden...tja, dat was bij mij niet het geval dus ik had nog niet echt het idee dat het weeen waren. Inmiddels had ik wel al gevraagd of vriendlief Joeri en de hond naar mijn ouders wilde brengen (ik had "last" van ze terwijl vriendlief met Joeri heel stil op de bank naar Dombo zat te kijken) en ik ging even onder de douche omdat ik moest plassen. Onder de douche voelde niet fijn en leken de harde buiken pijnlijker te worden. Toen ik omstreeks 16:40 onder de douche vandaan kwam vroeg ik vriendlief voor de zekerheid maar even te bellen met de verloskundige. Ik was inmiddels afgedroogd en ging even op de bank zitten, toen kwam er weer een harde buik en die deed heel veel pijn en ik riep naar vriendlief dat hij me moest helpen overeind te komen want ik moest staan! Verloskundige hoorde mijn kreet en hoorde dat ik moest huilen (deed echt pijn) en zei dat ze eraan zouden komen. 17:00 uur waren ze er en vriendlief had inmiddels de bank al in gereedheid gebracht. Ik kon niet zitten en liggen voelde ook niet echt fijn aan. Om ongeveer 17:15 uur hebben verloskundige en stagaire mij getoucheerd en bleek ik al optimistisch gezien 8 cm te hebben! Na het toucheren wilde ik liever weer staan. Ik bleek dus echt weeen te hebben! Ik vond het ook steeds moeilijker de weeen op te vangen en niet snel hierna had ik al persdrang.(17:38 uur mocht ik rustig aan mee gaan persen) Na 3 a 4 persdrangweeen moest ik op de baarkruk gaan zitten want ze zagen het hoofdje al komen. Eenmaal op de baarkruk braken mijn vliezen tijdens de volgende wee (17:42 uur) en ik moest puffen om het rustig aan te doen, hoofdje was er al, en moest even rustig persen voor de rest en ploef, daar werd 17:44 uur Meike geboren! (placenta was er om 17:50 uur, ook heel snel...ter vergelijking met Joeri: 90 minuten persweeen en 55 minuten voor placenta)

Het ging dus allemaal heeeeel snel en zonder dat ik het echt doorhad had ik al het voorwerk al gehad!

Ik was me heel erg bewust van mijn omgeving tijdens het bevallen, heel raar. Ik hoorde de telefoon niet gaan, die had ik wel al op stil gezet, alleen had ik het antwoordapparaat niet uitgezet dus die hoorde ik gaan, vriendlief had George Michael opgezet alleen niet alle snelle nummers eruit kunnen programmeren, dus op een gegeven moment hoorde ik een nummer wat ik niet wilde horen en toen hebben ze de stereo uitgezet voor me. Mijn moeder kwam een potje eten halen voor Joeri want ze wilde me niet storen als ik bezig was maar had niet verwacht dat ik al bezig zou zijn. Ze vroeg waar ze ze kon vinden, zei vriendlief in de schuur, ik : nee, in de bijkeuken!

Allemaal van dat soort dingetjes, eigenlijk heel grappig, viel de verloskundige ook al op dat ik erg oplettend en bewust van mijn omgeving was. Beroepsdeformatie en door de snelheid van de bevalling had ik geen tijd om eigen "drugs" aan te maken...

Meike was meteen heel alert ook en heeft met heel heldere ogen rond kunnen kijken. Ze heeft vrijwel meteen aan de tiet gedronken en vriendlief en ik waren eigenlijk best verrast door haar hele snelle geboorte!
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Heb natuurlijk net al bijgelezen en voor nu even:

Mette:

lieverd, zodra ik kan kom ik echt een keer naar je toe om je eens even een hele D I K K E knuffel te geven (en waarschijnlijk even met je mee te janken, hormonen hè?) en je (eventueel) te helpen!!! Wordt dan een maandag of donderdag, dan kom ik zonder Joeri want die is dan op het kinderdagverblijf of op een dag dat vriendlief thuis is, dan kom ik ook zonder Joeri, iets minder druk...

Loewyz

MEN wat zal dat schrikken zijn geweest! Dikke knuf!!!

oef

respect voor jou!!!!! Ik zou echt gek worden van zoveel voedingen!!!!! Fijn dat je hulp hebt!!!

Nurse

echt niet al bezig???
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Wauw, wat een heerlijk verhaal !!!! Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en gaat !!!!
Shit, verlenging......Nou, dan nog maar een foto :-)

Nurse is idd wel erg stil gevallen ineens ja.......
Onee, was 22.30 uur nog op HM.....
Knorretje, wat een relaxte bevalling! Geen tijd meer nu, even snel: hoop dat het goed gaat en dat het met voeden enzo ook lekker gaat.
Nurse ????
Ahhh jammer nog geen baby van Nurse...

Mette: ik had nog helemaal niet gereageerd op het vervelende nieuws over ja vader. Ik was gisteren teveel in beslag genomen door het gegein rond Nurse. Maar weet wel dat ik aan je denk en met jullie meeleef. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe het moet zijn om je baan kwijt te raken. Zeker op zo'n manier en na zo'n lange tijd. Dan ben ja zowat met het bedrijf vergroeid. Ik hoop echt dat ze je vader nog kunnen helpen met een bepaalde regeling oid.

Hoe gaat het met je vandaag? Ben je lichamelijk wel wat meer opgeknapt? Dikke kus.

Floddertje: Ik heb nog even gereageer op Hm over de geboortekaartjes-kwestie.
Heel snel want ik moet straks naar de vk en moet nog wat dingen doen

Baby zit nog op zn plek hoor! Mn laptop viel gisteravond uit en heb het daarbij even gelaten, sorry voor de evt. onrust die ik veroorzaakt heb

Knor:

Hey meis!

Klinkt als een hele mooie bevalling

Krijg meteen tranen in mn ogen van zulke verhalen

Nou, ik ga een ontbijtje maken, meiden zijn in de kamer aan t spelen, schoonmoeder komt zo, gaat mee naar de vk.

Fijne dag allemaal!
Ooow Knor, wat een prachtig verhaal! Klinkt als een fijne bevalling!

Mette, sorry, ook ik had nog niet op je vaders nieuws gereageerd. Afschuwelijk zeg, ik hoop zo dat er nog iets voor je vader geregeld kan worden w.b. dat pensioen. Na 43 jaar moet dat toch kunnen zeg.

Afschuwelijk he, die recessie en nóg zijn er mensen die het allemaal niet zo doorhebben. Hier is het echt drama, inmiddels bij mijn werk al zo'n 20 mensen weg, maar niemand die al zó lang in dienst is zeg.

Ik ben het met de rest eens, probeer ook om jezelf te denken nu, maar ik weet zeker dat je zus dat ook wel zal zeggen.
quote:marloes23 schreef op 18 maart 2009 @ 20:45:

Ainne, popcorn ok, maar moet die tang er nou ook bij...

Oh dacht dat Nurse dat als saladeschep gebruikte of zo?
Hoi meiden,

Oe moest even slikken van alle lieve woorden hier; Thanks, jullie zijn lief!

M'n ouders hebben Nova vandaag, kan dus heerlijk in m'n bed uitzieken, héérlijk! Heb net even gebeld, m'n vader is met haar fietsen.

O ja, mijn ouders zorgen juist heel goed voor mij, en ze proberen uit alle macht alle zorgen die zij hebben bij mij vandaan te houden, maar dat wil ik niet, en ik kom er toch wel achter. Aard van het beestje denk ik Mijn moeder zou nl op de fiets naar het ziekenhuis, ik weet dat ze dat nog niet zo goed kan, dus ik zeg, nou moeders dat dacht ik niet, ik breng je wel. Dan na honderd keer; nee ik red het wel als ik rustig aan fiets, komt helemaal goed. Dan zeg ik gewoon, je hebt geen keuze ik kom je halen En dan vind ze het toch stiekem wel fijn.. Ik vertel haar niet dat ik niet lekker ben, anders neemt ze idd de bus of taxi. En ik ben juist zo blij dat ik met dit soort dingen nog iets voor haar kan betekenen. Ze was ook 'boos' toen ze zag dat ik niet lekker was hoor. Dus geloof mij, het is mijn eigen keuze om voor ze klaar te staan

Dat ze gister aan mij zag dat ik niet lekker was, en ik maar stug volhouden dat het allemaal wel meeviel, heeft ze toch afspraken afgezegd om vandaag voor Noofje te zorgen. Omdat we wel tegen elkaar kunnen zeggen dat het allemaal wel meevalt maar we kennen elkaar zo goed dat je wel ziet hoe het er echt aan toe gaat, haha! Lekker eigenwijs gezin hé, elkaar proberen te overtuigen dat het allemaal goed gaat, om elkaar in zorgen te ontzien

En ik denk dat het gewoon is, als je weet dat je moeder, die je zo lief is, en aaaaltijd en echt altijd voor je klaarstaat, niet meer lang te leven heeft, je graag juist de 'tastbare' dingen wilt doen, en haar daarbij wilt helpen ook al zal ze er nooit om vragen.

Nou goed, een heel stuk ego weer, haha!

Ik baal ervan dat ik me nog steeds zo gammel voel, heb denk ik een voorhoofdsholteontsteking te pakken, vooral als ik buk doet het zo zeer.. Maar goed, ik ga vandaag flink stomen en hopen dat het beter gaat morgen.

Flodder; je bent een schat!

Leuke foto's van de fietskar.

Ainne; die tang ligt volgens mij bij het dagelijks bestek in de la Grijpen ze nooit mis..

Tinus; had m'n thee tegen het scherm over je opmerking over de topics en de bevallingen van Nursie.

Nursie; ik hoop echt dat je 's nachts begint en M. er bij kan zijn. Of op zaterdag dat is ook lekker! Heeft hij na de bevalling nog vakantie, of moet je het deze keer na de kraamzorg alleen doen? Zal wel gek zijn zeker of niet?

Joni; ooo wat heb ik moeten lachen op HM.

Knor; jeetje wat een bevallingsverhaal zeg, zo rommelen tot 8 cm! Wow bikkel dat je bent!!

Je gaat natuurlijk niet in je kraamtijd hierheen komen, hé? We wilden (als het gaat) misschien nog wel even gauw voor m'n bevalling bij jullie langskomen om Meike te bewonderen. Mail je nog wel even of het uitkomt of niet.

Hoe vindt Joeri Meike eigenlijk?

Ik hou het hier weer even bij, de letters dansen weer over het scherm, maar aangezien ik toch de heule dag alleen ben, kom ik vast weer eens langs
Knor klinkt als een mooie bevalling (en Nurse je bent niet de enige die er tranen van in de ogen krijgt en ik heb niet eens hormonen als excuus hihi)

Mette doe lekker rustig aan vandaag!

Zo verder niet echt bijgelezen en aan het werk nu eigenlijk hihi. Schrok vanmorgen wel even bij de fysio trouwens, bleek dat ik haar verkeerd had begrepen. Is niet een rib die iedere keer fout staat maar is een wervel die verschuift en die ze vanmorgen dus voor de derde keer weer recht heeft gezet ........ en aan die wervel zitten natuurlijk 2 ribben vast die dus ook verkeerd staan als die wervel verschuift. Tsja een wervel vind ik even andere koek dan een ribbetje ........ maar omdat de boel nu al voor de derde keer scheef stond in anderhalve week is het allemaal lekker ge-irriteerd en een beetje auw.
Mette: Toen ik een tijdje terug een vh-ontsteking had heb ik bij de apotheek iets (zonder recept) gekregen wat jij tijdens je zw-schap ook mag gebruiken. Het heet Physiomer Strongjet en het is een soort zoutwateroplossing die je onder hoge druk je neus in spuit. En ja... het is net zo'n prettig gevoel als je denkt (not) hihi...

Knor: Oooow foei Tinus, ik loop steeds een ronde achter met reageren. Maar heb je verhaal met verbazing zitten lezen. Wat relaxed dat je zo weinig pijn hebt gehad en dat het zo snel is gegaan. Geloofden die vrienden waar je was geweest wel dat je ineens een kindje erbij had?

Vanmorgen lekker in de kinderboerderij geweest. Manuel heeft alle 14 fietsjes en loopautootjes uitgeprobeerd, haha! Heerlijk genoten van het buiten spelen en meneer ligt nu lekker te pitten.

Ik ga vanavond via MP voor een driewieler kijken. Denk dat ie nog niet bij de pedalen kan, maar hij zal het toch wel erg leuk vinden.
Hee wat toevallig Tinus, Vent zei gisteren ook al dat we een driewieler moesten gaan kopen, creche had tegen hem gezegd bij het ophalen dat ze nu ook echt de pedalen gebruikt op de driewielers daar. Ze is al een tijd hard aan het oefenen, met als resultaat dat haar scheenbenen allebei helemaal beurs zijn, maar ze lijkt het nu door te hebben.

Yeck, Mainecoon! Wat kun je daar nu aan doen om dit te voorkomen, rugspieren trainen of zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven