Wat moet ik nu doen?

09-12-2018 10:42 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een relatie van bijna 8 jaar met een hele lieve jongen. We zijn alle twee best jong, we zijn beide 23 jaar. Maar ik heb laatste tijd best wel twijfels of we wel bij elkaar passen. Het is al eerder uit geweest een half jaar en we zijn toen weer bij elkaar gekomen. Ik heb het gevoel dat ik wat mis, mijn gevoel is gewoon minder geworden. Ik heb al vaker gesprekken gehad met hem waar ik tegen aan liep daar werd toen even iets mee gedaan en daarna gebeurde het weer. Het is verder echt een hele lieve jongen die wel altijd voor mij klaar stond. Ik vind het daarom zo lastig omdat hij zo lief is en wil hem niet kwetsen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Maak het uit. Het wordt tijd voor andere vriendjes. Dat is namelijk normaal op jouw leeftijd.
Het is alsof ik jouw bericht heb getypt...
Ik heb er toen een punt achter gezet. Ik kon niet verder met het idee om voor altijd met hem verder te gaan. Achteraf denk ik dat we uit elkaar zijn gegroeid, omdat we zo jong bij elkaar zijn gekomen. Jammer, maar helaas. Een mooie tijd samen gehad.

Ik zou je als advies willen geven geen overhaaste beslissingen te nemen, maar wel goed na te denken.

Veel succes met de beslissing die je wel of niet neemt!
amy_100 schreef:
09-12-2018 10:46
Het is alsof ik jouw bericht heb getypt...
Ik heb er toen een punt achter gezet. Ik kon niet verder met het idee om voor altijd met hem verder te gaan. Achteraf denk ik dat we uit elkaar zijn gegroeid, omdat we zo jong bij elkaar zijn gekomen. Jammer, maar helaas. Een mooie tijd samen gehad.

Ik zou je als advies willen geven geen overhaaste beslissingen te nemen, maar wel goed na te denken.

Veel succes met de beslissing die je wel of niet neemt!
Fijn om te lezen dat je in een soort gelijke situatie hebt gezeten. Ik wil zeker geen overhaaste beslissing nemen. Ik wil denk ik een weekje alles op een rijtje zetten. Ik vind het zo ontzettend moeilijk.
Honnx schreef:
09-12-2018 10:48
Fijn om te lezen dat je in een soort gelijke situatie hebt gezeten. Ik wil zeker geen overhaaste beslissing nemen. Ik wil denk ik een weekje alles op een rijtje zetten. Ik vind het zo ontzettend moeilijk.
Kind, je was 15. Ga eens leven. Alleen lief is niet genoeg hoor voor een levenslange verbintenis.
ik geef mn bek ook maar een douw
S-Meds schreef:
09-12-2018 10:44
Maak het uit. Het wordt tijd voor andere vriendjes. Dat is namelijk normaal op jouw leeftijd.
Alsof je dom bezig bent om met je jeugdliefde samen te blijven? Liefde heeft toch niks met leeftijd te maken maar met de hoeveelheid aantrekkingskracht je naar elkaar toe hebt (lichamelijk, emotioneel, qua ontwikkeling, op allerlei gebied)
apiejapie schreef:
09-12-2018 10:50
Alsof je dom bezig bent om met je jeugdliefde samen te blijven? Liefde heeft toch niks met leeftijd te maken maar met de hoeveelheid aantrekkingskracht je naar elkaar toe hebt (lichamelijk, emotioneel, qua ontwikkeling, op allerlei gebied)
Alles heeft het met leeftijd te maken. Je bent op je 15 een heel ander persoon dan op je 25e. Vrijwel niemand blijft bij haar schoolvriendje voor de rest van het leven
Je gaat bovendien pas leren wat je wil als je een beetje ervaring opbouwt
S-Meds schreef:
09-12-2018 10:51
Alles heeft het met leeftijd te maken. Je bent op je 15 een heel ander persoon dan op je 25e. Vrijwel niemand blijft bij haar schoolvriendje voor de rest van het leven
Klopt. Maar wil toch niet zeggen dat dat geen hele intense, waardevolle relaties kunnen zijn? Je kunt ook samen een pad bewandelen en steeds hechter worden als je samen van jeugd overgaat naar volwassen mensen. Hoeft niet per se zo te zijn dat je alle twee een andere kant op gaat he
Hoe moeilijk het ook is, als jij wat mist dan zul je dat zeer waarschijnlijk blijven ervaren.
En dat is geen basis voor een goede relatie.
Je doet niemand er een plezier mee om het nog uit te rekken. Jouzelf niet en jouw vriend niet.
Dus wees dapper en vertel hem dat.
S-Meds, het gebeurt inderdaad niet vaak, maar het gebeurt wel. En waarom zou TO daar niet onder vallen? Ik heb een collega en een kennis die beide rond hun 16e bij hun partner zijn gekomen. Collega is inmiddels 37 en drie kinderen verder. Vriendin is 40 en twee kinderen verder. Met de partner van toen. Als iets goed voelt, is het goed toch? Alleen TO twijfelt, maar ik denk toch dat je de beslissing om de relatie te verbreken weloverwogen moet maken en niet omdat de statistieken zeggen dat zulke relaties niet vaak standhouden. Succes met je beslissing!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
apiejapie schreef:
09-12-2018 10:58
Klopt. Maar wil toch niet zeggen dat dat geen hele intense, waardevolle relaties kunnen zijn? Je kunt ook samen een pad bewandelen en steeds hechter worden als je samen van jeugd overgaat naar volwassen mensen. Hoeft niet per se zo te zijn dat je alle twee een andere kant op gaat he
Dat zeg ik ook niet. Maar ik ken geen schoolliefjes die nog samen zijn. Ik ben midden 50. TO is amper volwassen en loopt nu al te piekeren over relatieproblemen. Ze zou met haar vriendinnen plezier moeten maken en ontdekken wat er nog meer voor jongens rondlopen. De kans dat ze met deze de rest van haar leven samen blijft is bijna nul
MockTurtle schreef:
09-12-2018 10:58
S-Meds, het gebeurt inderdaad niet vaak, maar het gebeurt wel. En waarom zou TO daar niet onder vallen? Ik heb een collega en een kennis die beide rond hun 16e bij hun partner zijn gekomen. Collega is inmiddels 37 en drie kinderen verder. Vriendin is 40 en twee kinderen verder. Met de partner van toen. Als iets goed voelt, is het goed toch? Alleen TO twijfelt, maar ik denk toch dat je de beslissing om de relatie te verbreken weloverwogen moet maken en niet omdat de statistieken zeggen dat zulke relaties niet vaak standhouden. Succes met je beslissing!
Halverwege de 40 dan slaat de verveling toe, zijn de kinderen groot en gaan de partners zich afvragen hoe seks zal zijn met een ander.
S-Meds schreef:
09-12-2018 11:02
Halverwege de 40 dan slaat de verveling toe, zijn de kinderen groot en gaan de partners zich afvragen hoe seks zal zijn met een ander.
Dit. Dan gaan ze janken dat ze geen ervaring hebben met anderen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je wil hem niet kwetsen, maar ik gok dat hij liever niet in een relatie wil blijven met iemand die hem niet meer ziet zitten.

Hak de knoop door, liefdesverdriet hebben we allemaal wel een keer. Hoe netter en duidelijker jij di aanpakt, des te makkelijker kan hij dit ook achter zich laten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
S-Meds schreef:
09-12-2018 11:02
Wat een onzin, tenminste in mijn geval (beiden 15 toen onze relatie begon)
Madeliefjees schreef:
09-12-2018 11:15
Dit. Dan gaan ze janken dat ze geen ervaring hebben met anderen.
Wat is dat nou voor rare redenatie?
apiejapie schreef:
09-12-2018 11:37
Nog even wachten en je krijgt te horen dat jij raar bent, de werkelijkheid onderdrukt, etc. Want er is maar één aanvaardbare waarheid op dit forum.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
09-12-2018 11:45
Nog even wachten en je krijgt te horen dat jij raar bent, de werkelijkheid onderdrukt, etc. Want er is maar één aanvaardbare waarheid op dit forum.
Inderdaad. Want 25 jaar samen met je jeugdliefde, een bult samen meegemaakt, en nog steeds diepgewortelde gevoelens voor elkaar hebben is vast geen échte liefde omdat we zo jong startten. Je kunt pas echt een relatie hebben als je minimaal 10 bedpartners hebt gehad of zo.

To, als jij voelt dat jullie niet meer samen een pad bewandelen, maar steeds meer jullie eigen weg kiezen dan is het te overwegen om ieder je eigen pad te gaan. Wil niet zeggen dat je niet heel veel om hem geeft. Maar soms werkt het niet meer samen, en je weet zelf of je op zo'n punt bent aangekomen. Heb respect voor jezelf en voor hem, om daarin eerlijk te zijn, ook al zal dat heel pijnlijk zijn. Gun elkaar het beste, ook al blijkt dat zonder elkaar te zijn. Sterkte.
apiejapie schreef:
09-12-2018 11:37
wacht maar af
JollyRider schreef:
09-12-2018 11:45
jij weet dat het zo is, ik herinner me nog een topic van jou
S-Meds schreef:
09-12-2018 12:01
wacht maar af
Want? Jij weet meer over mijn relatie na 25 jaar dan ikzelf?
:rofl:
(Dead Kennedys)
S-Meds schreef:
09-12-2018 12:03
jij weet dat het zo is, ik herinner me nog een topic van jou
Je bent zo overtuigd van jezelf dat je niet in staat bent verder te kijken dan je nogal kleine kokertje. Ik weet inderdaad hoe het is en hoe ver je er naast zit. Maar niets zal jou tot zelfs maar enige bescheidenheid in je mening brengen. Jij hebt immers altijd gelijk.
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven