Wat moet ik nu doen?
zondag 9 december 2018 om 10:42
Ik heb een relatie van bijna 8 jaar met een hele lieve jongen. We zijn alle twee best jong, we zijn beide 23 jaar. Maar ik heb laatste tijd best wel twijfels of we wel bij elkaar passen. Het is al eerder uit geweest een half jaar en we zijn toen weer bij elkaar gekomen. Ik heb het gevoel dat ik wat mis, mijn gevoel is gewoon minder geworden. Ik heb al vaker gesprekken gehad met hem waar ik tegen aan liep daar werd toen even iets mee gedaan en daarna gebeurde het weer. Het is verder echt een hele lieve jongen die wel altijd voor mij klaar stond. Ik vind het daarom zo lastig omdat hij zo lief is en wil hem niet kwetsen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
zondag 9 december 2018 om 12:11
zondag 9 december 2018 om 12:14
tuurlijk, gelukkig is daar de loep!JollyRider schreef: ↑09-12-2018 12:06Je bent zo overtuigd van jezelf dat je niet in staat bent verder te kijken dan je nogal kleine kokertje. Ik weet inderdaad hoe het is en hoe ver je er naast zit. Maar niets zal jou tot zelfs maar enige bescheidenheid in je mening brengen. Jij hebt immers altijd gelijk.
zondag 9 december 2018 om 12:28
Toen ik net gescheiden was kwam ik behoorlijk veel dames van in de 40 of 50 tegen die nog met hun jeugdliefde waren. Ik kwam ze wel tegen op Secondlove of Adultfrienfinder....MockTurtle schreef: ↑09-12-2018 10:58S-Meds, het gebeurt inderdaad niet vaak, maar het gebeurt wel. En waarom zou TO daar niet onder vallen? Ik heb een collega en een kennis die beide rond hun 16e bij hun partner zijn gekomen. Collega is inmiddels 37 en drie kinderen verder. Vriendin is 40 en twee kinderen verder. Met de partner van toen. Als iets goed voelt, is het goed toch? Alleen TO twijfelt, maar ik denk toch dat je de beslissing om de relatie te verbreken weloverwogen moet maken en niet omdat de statistieken zeggen dat zulke relaties niet vaak standhouden. Succes met je beslissing!
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zondag 9 december 2018 om 12:37
Ik denk niet dat het zo zwart-wit is. Als je jong bij elkaar komt, kan het voor hetzelfde geld ook goed gaan om met elkaar op te groeien. Ik ken genoeg mensen die nog steeds bij elkaar zijn nadat ze jong bij elkaar zijn gekomen, maar het gaat ook weleens 'fout'. Zoals in mijn geval... Blijf bij jezelf en maak voor jezelf de keuze.
Ik was toen nogal aan het twijfelen of ik niet iets miste, of ik niet meer ervaring op moest doen. Nou ben ik inmiddels ruim 2 jaar single en ik ga nog niet compleet los wat betreft daten en dat soort dingen. Ik denk dat de koek gewoon op was.
Ik was toen nogal aan het twijfelen of ik niet iets miste, of ik niet meer ervaring op moest doen. Nou ben ik inmiddels ruim 2 jaar single en ik ga nog niet compleet los wat betreft daten en dat soort dingen. Ik denk dat de koek gewoon op was.
zondag 9 december 2018 om 14:41
Ik voel me er wel ontzettend rot bij, maar denk dat het wel de beste beslissing is. Mijn gevoel is minder en merk dat ik dan ook minder behoefte heb aan intimiteit Ik vind intimiteit toch wel erg belangrijk aangezien we wel nog zo jong zijn, we knuffelen wel vaak enzo maar seks heb ik minder behoefte aan. Dat komt denk ik omdat mijn gevoel minder is, alleen mijn gevoel is niet helemaal weg maar wel echt minder.
maandag 10 december 2018 om 00:09
Tuurlijk doet het zeer, je moet afscheid nemen van iemand waarmee je 8 jaar lief en leed hebt gedeeld, en het toekomstbeeld dat je tot voor kort nog had van jullie samen.
En hoewel het een feit is dat de meeste relaties, die op zo'n jonge leeftijd beginnen, het niet redden, hoop en verwacht je natuurlijk dat jij net de uitzondering zult zijn.
Ik heb zelf op mijn 26e zo'n beslissing genomen, en hoewel het de moeilijkste beslissing was die ik tot nu toe in mijn leven heb genomen, was het uiteindelijk wel de beste. Ik wens jou ook heel veel sterkte en wijsheid toe
En hoewel het een feit is dat de meeste relaties, die op zo'n jonge leeftijd beginnen, het niet redden, hoop en verwacht je natuurlijk dat jij net de uitzondering zult zijn.
Ik heb zelf op mijn 26e zo'n beslissing genomen, en hoewel het de moeilijkste beslissing was die ik tot nu toe in mijn leven heb genomen, was het uiteindelijk wel de beste. Ik wens jou ook heel veel sterkte en wijsheid toe
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
maandag 10 december 2018 om 00:15
Mijn oom en tante zijn al meer dan 50 jaar samen, ontmoetten elkaar toen ze 15/16 waren... zijn nog altijd dolgelukkig samen, maar natuurlijk ook met de ups en downs die bij een langere relatie horen.
Je blijft niet altijd zo verliefd als in het begin, dat gaat over naar houden van, naar dieper, en naar samen dingen meemaken en doorstaan.
Lief is heel belangrijk in een relatie, dat hij jou bijstaat en steunt ook.
Ken zat mensen die jong trouwen.
In jouw leeftijd gaan vele relaties aan en uit. Dat maakt dat je meer dan bij anderen, die wat ouder zijn wanneer ze 8 jaar met iemand hebben, geconfronteerd wordt met de mogelijkheden die er zijn- dat doet twijfelen.
Zou jij met hem willen trouwen, als hij het jou vroeg?
Je blijft niet altijd zo verliefd als in het begin, dat gaat over naar houden van, naar dieper, en naar samen dingen meemaken en doorstaan.
Lief is heel belangrijk in een relatie, dat hij jou bijstaat en steunt ook.
Ken zat mensen die jong trouwen.
In jouw leeftijd gaan vele relaties aan en uit. Dat maakt dat je meer dan bij anderen, die wat ouder zijn wanneer ze 8 jaar met iemand hebben, geconfronteerd wordt met de mogelijkheden die er zijn- dat doet twijfelen.
Zou jij met hem willen trouwen, als hij het jou vroeg?
maandag 10 december 2018 om 05:57
maandag 10 december 2018 om 08:31
maandag 10 december 2018 om 09:47
Veel sterkte TO. Je kan altijd terugkijken op een hele fijne eerste relatie. Dat is ook veel waard. Ik heb zelf ook de relatie met mijn jeugdliefde verbroken toen we begin twintig waren. Jaren samen, maar ik was nieuwschierig hoe het met een ander zou zijn. Ik kijk met veel warmte terug op de relatie. We hebben ook goed contact. Niet veel maar dat hoeft ook niet. Inmiddels een paar jaar verder hebben we beiden een nieuwe relatie die veel beter bij ons past. In de tussentijd heb ik aardig wat gedatet. Ik hoef me niet meer af te vragen hoe het met een ander zou zijn. Bovendien hebben we ons beiden gerealiseerd dat we opzich een goede match waren, maar dat er dus nog veel betere matches voor ons rondliepen. Ik hoop dat het voor jullie ook zo uit pakt.Honnx schreef: ↑10-12-2018 08:31Gister avond is hij gekomen, toen heb ik het verteld. Ik ben er van overtuigd dat dit een goede beslissing is, al is hij zo’n lieve jongen en doet het zeer. Hier moet ik even doorheen. Heb ook geen oog dicht gedaan vanacht. Bedankt voor de lieve berichtjes die doen me erg goed!
vrijdag 14 december 2018 om 04:28
Ik was ook best lang bij mijn jeugdliefde, de liefde erna nog langer. Van beide breuken veel verdriet gehad. Maar ze paste beide niet. Nu durf ik voorzichtig te zeggen dat ik een partner heb gevonden waar alles gevoelsmatig bij klopt. Seks is goed, hij laat me, accepteerd al mijn eigenaardigheden (geloof mjj, daar heb ik er nogal wat van) en sommige ontarmt hij zelfs. Dat is heel bijzonder om mee te maken, ik wist niet dat dat bestond. Als je een partner vind die echt bij je last, dan voelt het als een laatste puzzelstukje zo goed. Voor minder moet je niet gaan. Huil lekker uit. Ga daarna stappen/ daten/ even lekker los. Als het dan zover is heb je ook een beetje ervaring en weet je wat er te koop is in de wereld.
Er zijn best mensen die vanaf hun jeugd bij dezelfde blijven. Niet veel inderdaad maar ze bestaan zeker. Dat is bijzonder, maar ga je daar niet aan meten. Je meet je ook niet aan iemand die al 3 keer getrouwd is en bij 4 mannen kinderen heeft. Ieder volgt zijn eigen pad.
Er zijn best mensen die vanaf hun jeugd bij dezelfde blijven. Niet veel inderdaad maar ze bestaan zeker. Dat is bijzonder, maar ga je daar niet aan meten. Je meet je ook niet aan iemand die al 3 keer getrouwd is en bij 4 mannen kinderen heeft. Ieder volgt zijn eigen pad.