Paasontbijt
vrijdag 3 april 2026 om 18:03
vrijdag 3 april 2026 om 18:09
Ik ga deze maken, met havermelk en plantaardige "boter":
https://deliciousmagazine.nl/recepten/k ... an-rutger/
Verder mogen sinaasappelsap, koffie met opgeschuimde (haver)melk en lekkere thee niet ontbreken.
Bij feestelijke ontbijten zet ik ook vaak augurk en reepjes paprika op tafel voor op brood bij kaas, hummus of nepvleesbeleg.
https://deliciousmagazine.nl/recepten/k ... an-rutger/
Verder mogen sinaasappelsap, koffie met opgeschuimde (haver)melk en lekkere thee niet ontbreken.
Bij feestelijke ontbijten zet ik ook vaak augurk en reepjes paprika op tafel voor op brood bij kaas, hummus of nepvleesbeleg.
vrijdag 3 april 2026 om 18:14
Hier ook augurk, hummus en vegan beleg. Nou eet ik zelf vegetarisch, niet veganistisch, dus er staan ook kaas en eieren. Voor mijn ongeneeslijk carnivore huisgenoten staan er ham, fricandeau en rosbief. En een keur aan afbakbroodjes natuurlijk, uit de airfryer. Oh, en nou vergeet ik de feeststol, met een heleboel spijs
Qua drinken: gewone lullige Senseo-koffie, koude chocolademelk en sinaasappelnektar.
Qua drinken: gewone lullige Senseo-koffie, koude chocolademelk en sinaasappelnektar.
Graftak!
vrijdag 3 april 2026 om 18:26
De leukste dag van het jaar, het paasontbijt!!
Gekleurde eieren (met zo'n tablet in azijn)
Paashaantjes
Zalmplakken
Jam
Hoemoes
Afbakcroissants en - broodjes
Sapjes (sinaasappel en aardbei-sinaasappel)
Verse aardbeien en bessen
Yoghurt
Chocolade nestjes
Chocolade eitjes
Dragee eitjes
Musketbloemen
Paaskoekjes
Paastak
Kaarsjes
Konijntjes
Kuikentjes
En ik geef mijn partner en kinderen een lente-achtig Lego-cadeau
En het setje van vorig jaar komt ook op tafel
Misschien haal ik ook nog een paasstukje bij de Intratuin
Gekleurde eieren (met zo'n tablet in azijn)
Paashaantjes
Zalmplakken
Jam
Hoemoes
Afbakcroissants en - broodjes
Sapjes (sinaasappel en aardbei-sinaasappel)
Verse aardbeien en bessen
Yoghurt
Chocolade nestjes
Chocolade eitjes
Dragee eitjes
Musketbloemen
Paaskoekjes
Paastak
Kaarsjes
Konijntjes
Kuikentjes
En ik geef mijn partner en kinderen een lente-achtig Lego-cadeau
En het setje van vorig jaar komt ook op tafel
Misschien haal ik ook nog een paasstukje bij de Intratuin
vrijdag 3 april 2026 om 18:32
Bij ons een brunch omdat de kinderen niet in ons dorp wonen.
veel soorten brood( krentenbrood, suikerbrood, croissants, en zo n 5-6 soorten broodjes) diverse sapjes, koffie thee etc
Zalm , diverse vleeswaren,een beenhammetje uitgebakken spek, meerdere soorten kaas, sla,tomaat komkommer
Aardbeien, bessen ,druiven etc
Slagroom( croissant slagroom met aardbeien)
Veel zoet beleg, kleine pizza's , salades, roomkaas,diverse kleine hapjes, bitterballen
Eieren ,kleine quiches en wat ik evt nog tegenkom
Aan t eind van de maaltijd neemt iedereen mee wat hij/zij lekker vind( ook de kleinkinderen vullen een bakje) zo eten wij nog maar 2 dagen restjes ipv de hele week.
Ik vind het zo leuk met alle kinderen en kleinkinderen , ik pak groots uit
En voor de brunch eieren zoeken
veel soorten brood( krentenbrood, suikerbrood, croissants, en zo n 5-6 soorten broodjes) diverse sapjes, koffie thee etc
Zalm , diverse vleeswaren,een beenhammetje uitgebakken spek, meerdere soorten kaas, sla,tomaat komkommer
Aardbeien, bessen ,druiven etc
Slagroom( croissant slagroom met aardbeien)
Veel zoet beleg, kleine pizza's , salades, roomkaas,diverse kleine hapjes, bitterballen
Eieren ,kleine quiches en wat ik evt nog tegenkom
Aan t eind van de maaltijd neemt iedereen mee wat hij/zij lekker vind( ook de kleinkinderen vullen een bakje) zo eten wij nog maar 2 dagen restjes ipv de hele week.
Ik vind het zo leuk met alle kinderen en kleinkinderen , ik pak groots uit
En voor de brunch eieren zoeken
vrijdag 3 april 2026 om 18:34
Ik vind dat ook echt heerlijk maar we doen dat maar twee keer per jaar: Het Kerstontbijt (in pyjama) en Paasontbijt (was altijd letterlijk op zijn paasbest, zal er denk ik niet meer in zitten dit jaar...) Feestelijke diners vind ik zelf ook erg leuk maar hebben ze bij mij het geduld niet zo voor dus die bewaar ik voor bij/met vriendinnen en eigenlijk nooit hier thuis.
vrijdag 3 april 2026 om 18:36
Scones, bruin zuurdesembrood met honing, zuurdesem cake met rozijnen geweekt in likorette, stilletjes, volkoren triangles, lemon vanille buns en brioche.
Twee soorten kaas, jam, lemoncurd ( voor de scones), kipfilet, twee soorten salades, komkommer, bieslook, tomaat, paprika en misschien nog een ei.
Tweede paasdag brunchen bij dochter en schoonzoon.
Twee soorten kaas, jam, lemoncurd ( voor de scones), kipfilet, twee soorten salades, komkommer, bieslook, tomaat, paprika en misschien nog een ei.
Tweede paasdag brunchen bij dochter en schoonzoon.
Alles gaat voorbij
vrijdag 3 april 2026 om 18:37
Leuk! Lekkere chocolade ook, Lindt.
Ik had vorig jaar konijn-figuren van Coco en Sebas maar die vonden ze niet lekker. Toen de kinderen klein waren hadden ze zo'n Peter Rabbit vakjesbord. Mijn vrouw had ze al in de weggeef-tas gedaan, maar ik heb ze er weer uitgevist en ze in de bewaardoos van de kinderen gestopt. Is toch te leuk als herinnering?
vrijdag 3 april 2026 om 18:38
vrijdag 3 april 2026 om 18:40
vrijdag 3 april 2026 om 18:42
OP lezen is lastig he.angelfish666 schreef: ↑03-04-2026 18:40Ik zie heel veel dingen met melkproducten en ei staan. Waar vervang je die door?
Graftak!
vrijdag 3 april 2026 om 18:50
Mijn gezin eet veel liever brood dan warm eten dus wij lunchen en ontbijten vaker best uitgebreid.
Wat ik altijd leuk vind: schaaltjes met fruit en schaaltjes met rauwkost. Er is weinig zo leuk als een blaadje sla extra op je opbakbroodje of een beschuit met aardbeien.
En bonne maman-jam, want toen ik jong was dacht ik dat alleen rijke mensen dat eten en ik voel me echt miljonair als dat op tafel staat.
Wat ik altijd leuk vind: schaaltjes met fruit en schaaltjes met rauwkost. Er is weinig zo leuk als een blaadje sla extra op je opbakbroodje of een beschuit met aardbeien.
En bonne maman-jam, want toen ik jong was dacht ik dat alleen rijke mensen dat eten en ik voel me echt miljonair als dat op tafel staat.
Si abra la puerta hay lobos.
vrijdag 3 april 2026 om 18:50
Wat bedoel je?
vrijdag 3 april 2026 om 18:53
TO vraagtniet specifiek om vegan dingen. Ze vindt het leuk om vegan suggesties te horen, maar andere dingen vindt ze ook gezellig. Staat allemaal heel duidelijk in de OP. Dus waarom jij dan vraagt om vervanging voor kaas en eieren is mij een raadsel.
Graftak!
vrijdag 3 april 2026 om 19:05
Naast de standaard paasstol, matze, afbakbroodjes en beleg, ook paascakejes en een tulband, fruitsalade, zalm. Paaseitjes.
En een paar weken geleden heb ik een frambozencrumble met custard o.b.v. havermelk geprobeerd, recept uit de allerhande. De custard was een beetje mislukt, wel lekker maar te dun, ik twijfel nog een beetje of die erbij komt of niet.
En een paar weken geleden heb ik een frambozencrumble met custard o.b.v. havermelk geprobeerd, recept uit de allerhande. De custard was een beetje mislukt, wel lekker maar te dun, ik twijfel nog een beetje of die erbij komt of niet.
vrijdag 3 april 2026 om 19:22
Ik hou het bij eieren, wat fruit, afbakbroodjes en ik moet ook altijd tuinkers met de Pasen. Verder heb dit jaar eens de bolus suikerbrood van de Appie gekocht. Benieuwd of die een beetje naar bolus smaakt.
Andere jaren tulband cake en ook Matzes, dit jaar niet. Matzes eet ik altijd met suiker en tuinkers (ja gekke combi, maar echt lekker).
Andere jaren tulband cake en ook Matzes, dit jaar niet. Matzes eet ik altijd met suiker en tuinkers (ja gekke combi, maar echt lekker).
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in