Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
vrijdag 7 december 2018 om 10:03
Het duurt nog wel een poosje, maar op werk speelt er genoeg en met kerst zijn we 10 dagen naar familie. Genoeg afleiding dus! En óók tijd om rustig na te denken, het te laten inwerken, een heldere vragenlijst op te stellen, etc. Ik heb het dus maar bewust in januari laten staan.botanietje schreef: ↑07-12-2018 09:59Och arme! Kan me voorstellen dat je wakker lag. Groot gelijk als je de afspraak laat staan. Is het mogelijk om nog te bellen met je vragen? Januari duurt nog wel een poos. Ik breng nog wel eens de telefonistes in verwarring met een lastige vraag, totdat ze het doorschuiven naar een dienstdoende arts, die mij dan later terugbelt.(al tref ik ook wel eens een exemplaar dat dan een beetje haast heeft, maar niet altijd)
Die angst, ja ... Dat zijn rotgedachten he. Wat naar dat het je zo te pakken had vannacht. We krijgen nergens garanties op en dat is het moeilijke. Ook geen garanties op het slechtste scenario gelukkig, dat is het enige goede.
Veel sterkte![]()
Gisteren mijn moeder ingelicht over de vervolgstappen. Zij is een beetje gepikeerd dat ik niet alles met haar deel, maar dat is te dichtbij ofzo. Weten jullie ouders wel alle details?
vrijdag 7 december 2018 om 10:18
Nee, dat weten ze niet. Dat is bewust zo. Ze weten van de foutgelopen zwangerschappen, dat we bij het ziekenhuis lopen en dat er sprake is van medicatie, maar buiten dat laat ik het graag vaag. Ik moet er niet aan denken dat ik vertel 'het werkt, ik heb een eisprong!' en dat ik dan twee weken later de al-dan-niet-uitgesproken (ligt eraan welke ouder) vraag krijg: 'En en en?' Brrrr, nee.Pergamon schreef: ↑07-12-2018 10:03Het duurt nog wel een poosje, maar op werk speelt er genoeg en met kerst zijn we 10 dagen naar familie. Genoeg afleiding dus! En óók tijd om rustig na te denken, het te laten inwerken, een heldere vragenlijst op te stellen, etc. Ik heb het dus maar bewust in januari laten staan.
Gisteren mijn moeder ingelicht over de vervolgstappen. Zij is een beetje gepikeerd dat ik niet alles met haar deel, maar dat is te dichtbij ofzo. Weten jullie ouders wel alle details?
Het is nu 3 jaar geleden dat we voor het eerst vertelden dat we hiermee bezig zijn (door mijn 1e zwangerschap) en hoewel ik altijd heel open ben geweest over alles, merk ik steeds meer de behoefte om het verhaal rond onze voortplanting, onze slaapkamer verdorie, privé te houden.
Met bepaalde vriendinnen heb ik daar minder moeite mee. Maar bij hen, hoe lief ze ook zijn, heb ik minder het idee dat ze per week bij houden wat ik allemaal doe (bij wijze van spreken dan). Toch iets meer afstand misschien. Oh, en op het forum natuurlijk. Maar dat is 1.anoniem en 2. met lotgenoten.
Afspraak in januari: helemaal goed dan, natuurlijk! Afleiding is fijn.
Mag ik trouwens vragen hoe het met je zusje is afgelopen?
Je moet niet alles geloven wat je denkt

vrijdag 7 december 2018 om 11:05
Mijn moeder heb ik recentelijk ingelicht (ik heb geen vader meer)
Broer en zus weten er ook vanaf en twee goede vriendinnen
Best fijn om het er af en toe over te kunnen hebben. Alleen broer en schoonzus zijn niet echt geïnteresseerd. Zij is altijd al er op zichzelf gewicht geweest. Sinds ze zwanger is is dit nog tien keer erger geworden
Best fijn om het er af en toe over te kunnen hebben. Alleen broer en schoonzus zijn niet echt geïnteresseerd. Zij is altijd al er op zichzelf gewicht geweest. Sinds ze zwanger is is dit nog tien keer erger geworden
vrijdag 7 december 2018 om 14:24
Nou, dit, JA! Ik ben gek met mijn moeder, maar hoef niet te delen wat er in mijn baarmoeder al dan niet gebeurd. zeker niet nu het inderdaad nog direct in onze slaapkamer gebeurt en niet in een reageerbuis (dan ga ik het misschien anders ervaren, al weet ik zelf dat nog niet zeker). Ik heb een groepje mensen waar ik er wel over spreek, maar dat zijn merendeel ervaringsdeskundigen bij wie ik af en toe ook vraag 'hoe ging bij jou zus of zo, want ik heb nu dit of dat'. 1 collega hoort vaak wel of alles gedurende de cyclus, maar we delen een kamer en zij ziet mij 3x per week en vaak ook na een uitslag o.i.d.. Daarbij is zij zelf extreem open, dus dat voelt anders ofzo. En het is wel fijn om af en toe ook 'live' stoom te kunnen afblazen i.p.v. alleen digitaal (al ben ik heel blij met jullie hier!!)botanietje schreef: ↑07-12-2018 10:18Nee, dat weten ze niet. Dat is bewust zo. Ze weten van de foutgelopen zwangerschappen, dat we bij het ziekenhuis lopen en dat er sprake is van medicatie, maar buiten dat laat ik het graag vaag. Ik moet er niet aan denken dat ik vertel 'het werkt, ik heb een eisprong!' en dat ik dan twee weken later de al-dan-niet-uitgesproken (ligt eraan welke ouder) vraag krijg: 'En en en?' Brrrr, nee.
Het is nu 3 jaar geleden dat we voor het eerst vertelden dat we hiermee bezig zijn (door mijn 1e zwangerschap) en hoewel ik altijd heel open ben geweest over alles, merk ik steeds meer de behoefte om het verhaal rond onze voortplanting, onze slaapkamer verdorie, privé te houden.
Met bepaalde vriendinnen heb ik daar minder moeite mee. Maar bij hen, hoe lief ze ook zijn, heb ik minder het idee dat ze per week bij houden wat ik allemaal doe (bij wijze van spreken dan). Toch iets meer afstand misschien. Oh, en op het forum natuurlijk. Maar dat is 1.anoniem en 2. met lotgenoten.
Afspraak in januari: helemaal goed dan, natuurlijk! Afleiding is fijn.
Mag ik trouwens vragen hoe het met je zusje is afgelopen?
Edit: van zusje niks gehoord, maar ze gaat binnenkort een heel weekend naar m'n moeder dus dan zal het wel zo ver zijn ben ik bang.
pergamon wijzigde dit bericht op 07-12-2018 14:25
3.23% gewijzigd
vrijdag 7 december 2018 om 14:25
Wat rot van je broer zeg.... bahArcticfox1 schreef: ↑07-12-2018 11:05Mijn moeder heb ik recentelijk ingelicht (ik heb geen vader meer)

vrijdag 7 december 2018 om 15:25
Ook de enige twee die niet hebben gevraagd hoe het gisteren is gegaan.
Niet dat zoveel mensen het wisten, maar zusje/zwager/moeder/ vriendin wisten ook dat ik gisteren de hsg had. Zij hebben allemaal minstens een berichtje gestuurd
Van de zwangerschappen van mijn vriendinnen voel ik steeds meer blijdschap, maar als mijn schoonzus zo vindt doen worden dit big hele lange maanden
vrijdag 7 december 2018 om 16:14
Wat naar, Arctic. Herkenbaar hoor, mijn schoonzus is ook niet iemand die veel empathie uit naar anderen en mijn broer snapte er ook weinig van. Ik weet ook niet wat de beste manier is om ermee om te gaan (mijn tactiek was: mijden, mijden en mijden; niet ideaal), behalve dat je het gewoon stom mag vinden.Arcticfox1 schreef: ↑07-12-2018 15:25Ook de enige twee die niet hebben gevraagd hoe het gisteren is gegaan.
Niet dat zoveel mensen het wisten, maar zusje/zwager/moeder/ vriendin wisten ook dat ik gisteren de hsg had. Zij hebben allemaal minstens een berichtje gestuurd
Van de zwangerschappen van mijn vriendinnen voel ik steeds meer blijdschap, maar als mijn schoonzus zo vindt doen worden dit big hele lange maanden
vrijdag 7 december 2018 om 16:49
Wat bizar van je broer. Onbeschoft ook, als ik eerlijk ben. Wat naar dat je juist van de mensen die dichtbij horen te staan zo’n reactie krijgt. Dat kan je nu niet gebruiken. Jammer dat zij dat niet zien.Arcticfox1 schreef: ↑07-12-2018 15:25Ook de enige twee die niet hebben gevraagd hoe het gisteren is gegaan.

vrijdag 7 december 2018 om 17:09
Nog even een update
Follikelmeting gehad. Een aan de rechterkant van 11mm en baarmoederslijm van 5,5mm
Op zich netjes voor dag 11.
Gonal f dosering gaat weer van 50 naar 62.5 en dan deze cyclus terugkomen voor een follikelmeting op dag 15 ipv 14.
Ik verwacht dan ook die dag ovitrelle te mogen spuiten. In dag geval schuift mijn nod een dag op naar tweede kerstdag
Ik ga verder niks tegen mijn broer hierover zeggen. Kost mij alleen maar energie. Andersom blijf ik wel oprecht vragen naar hoe het met hun gaat
Follikelmeting gehad. Een aan de rechterkant van 11mm en baarmoederslijm van 5,5mm
Op zich netjes voor dag 11.
Gonal f dosering gaat weer van 50 naar 62.5 en dan deze cyclus terugkomen voor een follikelmeting op dag 15 ipv 14.
Ik verwacht dan ook die dag ovitrelle te mogen spuiten. In dag geval schuift mijn nod een dag op naar tweede kerstdag
Ik ga verder niks tegen mijn broer hierover zeggen. Kost mij alleen maar energie. Andersom blijf ik wel oprecht vragen naar hoe het met hun gaat

zaterdag 8 december 2018 om 18:52
Hier gaat het niet zo lekker
Middag doorgebracht op de huisartsenpost
Hoogstwaarschijnlijk galstenen of een ontstoken galblaas. Voor nu paracetamol en maandag terug naar mijn eigen huisarts.
Tenzij ik de pijn niet onder controle krijg of ik koorts krijg. Dan moet ik mij weer melden bij de huisartsenpost
Hoogstwaarschijnlijk galstenen of een ontstoken galblaas. Voor nu paracetamol en maandag terug naar mijn eigen huisarts.
Tenzij ik de pijn niet onder controle krijg of ik koorts krijg. Dan moet ik mij weer melden bij de huisartsenpost
zondag 9 december 2018 om 10:37
Gatver, het zit jou ook écht niet mee he!! Van glasblaasproblemen kan je je echt super beroerd voelen. Ik hoop dat je snel wat opknapt!! 
Ik heb hier vanochtend zo gelachen. We zitten middenin de vruchtbare periode, dus waren keurig om de dag aan het seksen. Ovulatie zou ergens vrijdag- zondag zijn, dus we hadden vooraf al bedacht vrijdagavond en zondagochtend. Leek ons de beste verdeling. (Bijkomend voordeel vind ik dat in het weekend er net wat meer tijd voor is allemaal). Vanochtend inderdaad een knaltest, dus we hebben er een gezellige ochtend van gemaakt. Vriend (ASSer en natuurkundige waarbij hij voornamelijk werkt met “krachten”) had alleen schijnbaar bedacht dat hij “zwaartekracht” in moest gaan zetten. Nadat we klaar waren tilt hij me opeens ondersteboven en zegt BLOEDSERIEUS “dan hou ik je nu 5 minuten vast”. Echt letterlijk ‘hoofd naar beneden benen in de lucht’. Ik durfde niet te zeggen dat het zo niet werkt (dit is hoe hij er mee bezig is en dat wil ik net zo serieus nemen als hij ‘mijn dingen’ (yoga) serieus neemt), hij was zo vol van het idee! Heb het iets korter gemaakt dan die vijf minuten en daarna zó gelachen.
Ga nog wel even op zoek naar een artikeltje waarin uitgelegd staat dat dit niet werkt, want elke keer dit doen zie ik niet helemaal zitten

Ik heb hier vanochtend zo gelachen. We zitten middenin de vruchtbare periode, dus waren keurig om de dag aan het seksen. Ovulatie zou ergens vrijdag- zondag zijn, dus we hadden vooraf al bedacht vrijdagavond en zondagochtend. Leek ons de beste verdeling. (Bijkomend voordeel vind ik dat in het weekend er net wat meer tijd voor is allemaal). Vanochtend inderdaad een knaltest, dus we hebben er een gezellige ochtend van gemaakt. Vriend (ASSer en natuurkundige waarbij hij voornamelijk werkt met “krachten”) had alleen schijnbaar bedacht dat hij “zwaartekracht” in moest gaan zetten. Nadat we klaar waren tilt hij me opeens ondersteboven en zegt BLOEDSERIEUS “dan hou ik je nu 5 minuten vast”. Echt letterlijk ‘hoofd naar beneden benen in de lucht’. Ik durfde niet te zeggen dat het zo niet werkt (dit is hoe hij er mee bezig is en dat wil ik net zo serieus nemen als hij ‘mijn dingen’ (yoga) serieus neemt), hij was zo vol van het idee! Heb het iets korter gemaakt dan die vijf minuten en daarna zó gelachen.
Ga nog wel even op zoek naar een artikeltje waarin uitgelegd staat dat dit niet werkt, want elke keer dit doen zie ik niet helemaal zitten

zondag 9 december 2018 om 11:53
Pergamon schreef: ↑09-12-2018 10:37Gatver, het zit jou ook écht niet mee he!! Van glasblaasproblemen kan je je echt super beroerd voelen. Ik hoop dat je snel wat opknapt!!
Ga nog wel even op zoek naar een artikeltje waarin uitgelegd staat dat dit niet werkt, want elke keer dit doen zie ik niet helemaal zitten![]()

Wow, wat een toewijding van je vriend!

Wel een fijn idee om zo dicht op je positieve test te zitten, of niet? Op welke dag zit je eigenlijk?
Hier dag 9, en ik begin maar vast met testen aangezien ik de vorige cyclus op dag 12 al een knaller had.
zondag 9 december 2018 om 11:54
Wat rot! Hoe voel je je nu?Arcticfox1 schreef: ↑08-12-2018 18:52Hier gaat het niet zo lekker

zondag 9 december 2018 om 12:51
zondag 9 december 2018 om 15:09
Morgen toch maar meteen naar je HA. Rot hoor dit, zeker nu in je vruchtbare periode.Arcticfox1 schreef: ↑09-12-2018 12:51
Hier gaat het nu redelijk. Neem regelmatig paracetamol waardoor er Alleen een zeurende pijn is overgebleven.
Vandaag is dag 13, waarschijnlijk dinsdag ovitrelle spuiten. Dus vandaag ondanks de pijn wel seks gehad
Ik vond het van mijn vriend eigenlijk ook wel heel lief

Ik zit op dag 16. Verwacht nu een cyclus van 30 dagen, met D-day op de 23ste als ik bij de schoonfamilie aan de dis zit. Enig...
Wat wel leuk is dat we gisterenavond samen kwamen te praten over namen. Blijkt dat de meisjes naam die ik al sinds mijn 9-10e he-le-maal geweldig vind is goedgekeurd door mijn vriend.

zondag 9 december 2018 om 19:47
Vervelend dat je zo'n pijn houdt. Hoop dat het de seks niet vervelend heeft gemaakt (ik bedoel, dat kan soms al wat onder druk komen te staan) maar ik snap dat je de goed groeiende follikel een kans wilt geven.
Wat lief van die naam, Pergamon. Dat zou natuurlijk geweldig zijn. Ik vind nadenken over namen ook zo leuk en ik hoop echt dat we ook nog eens met lijstjes in de weer mogen (voor de vorm dan; voor een jongen heb ik ook al een favoriete naam liggen
.
Wat lief van die naam, Pergamon. Dat zou natuurlijk geweldig zijn. Ik vind nadenken over namen ook zo leuk en ik hoop echt dat we ook nog eens met lijstjes in de weer mogen (voor de vorm dan; voor een jongen heb ik ook al een favoriete naam liggen

zondag 9 december 2018 om 20:46
Tot nu toe hebben we wel eens een “hee dat is een leuke naam” opmerking gehad naar elkaar toe, of als er in onze directe kring iemand werd geboren dat we even een “wel of niet leuk” deden. Voor het eerst dat het zo serieus was. Aan jongens namen waag ik me niet, wil het niet jinxen
Plus dat ik alleen voor een meisje al 24 jaar die naam heb en voor een jongen niet zó overtuigend sterk.

maandag 10 december 2018 om 11:50
Wat grappig dat jullie al zo net namen bezig zijn. Dat hebben wij nog niet. Op dit moment vind in het al moeilijk genoeg om vertrouwen te houden dat het überhaupt ooit gaat lukken. Mijn lichaam lijkt van geen kant mee te willen werken
Vanmorgen bij mijn eigen huisarts geweest. Ik heb ondanks de paracetamol nog steeds aanhoudende pijn. Huisarts vermoed ook galstenen of een ontsteking of misschien problemen met mijn lever.
Net bloed laten prikken en woensdag krijg ik een echo voor de gal
Dat betekend dat ik deze week 6 keer bij een arts of huisarts kom/ben geweest.
Hsg/follikelmeting/huisartsenpost/huisarts/follikelmeting/echo
Vanmorgen bij mijn eigen huisarts geweest. Ik heb ondanks de paracetamol nog steeds aanhoudende pijn. Huisarts vermoed ook galstenen of een ontsteking of misschien problemen met mijn lever.
maandag 10 december 2018 om 18:30
6x... dat is wel heel veel!! Hoe voel je je vandaag?Arcticfox1 schreef: ↑10-12-2018 11:50Wat grappig dat jullie al zo net namen bezig zijn. Dat hebben wij nog niet. Op dit moment vind in het al moeilijk genoeg om vertrouwen te houden dat het überhaupt ooit gaat lukken. Mijn lichaam lijkt van geen kant mee te willen werken
Echt met namen bezig zijn klinkt wat meer dan wat het is. Toevallig waren we er met 5 minuten uit, maar als hij mijn lievelingsnaam niks had gevonden, dan was het geen gesprek geworden met “maar wat dan wel?”. Ik moet wel zeggen, ik weet al zeker 24 jaar dat ik moeder wil worden en als tiener schreef ik mooie namen in mijn dagboek “voor later”. Het is gewoon iets waar ik letterlijk al decenia mee bezig ben. Over een kamertje ofzo denk ik helemaal niet na, maar dat dromen over namen heb ik al van klein af aan. Ik denk een beetje vergelijkbaar zoals sommige dames over een trouwjurk dromen. Ik heb mijn vriend op onze derde date ook al gevraagd of hij kinderen wou, omdat het anders voor mij sowieso geen toekomst had. Daarna is dat onderwerp ook lang onbesproken geweest en deze naam heb ik nu pas voor het eerst durven noemen.
Ik twijfel ook echt wel of het ooit gaat lukken, maar wil daarnaast ook juist bewust een positieve “droom” hebben om de moed er een beetje in te hiuden.

dinsdag 11 december 2018 om 09:33
Klinkt vervelend, hoop dat je snel opknapt! En dat je het de komende tijd wat makkelijker krijgt, na de hele opeenstapeling van dingen. Sterkte met je hele rij aan medische bezoeken deze week.
Namen: hier ongeveer hetzelfde als bij Pergamon. Ik heb namen altijd al interessant gevonden (ook taalkundig, of als ik verhalen schrijf, etc.) en als ik durf te dromen over de toekomst, is namen bedenken een van de dingen waar ik naar uitkijk. Wat niet wil zeggen dat ik dat de hele tijd durf of dat ik altijd hoopvol ben.
Namen: hier ongeveer hetzelfde als bij Pergamon. Ik heb namen altijd al interessant gevonden (ook taalkundig, of als ik verhalen schrijf, etc.) en als ik durf te dromen over de toekomst, is namen bedenken een van de dingen waar ik naar uitkijk. Wat niet wil zeggen dat ik dat de hele tijd durf of dat ik altijd hoopvol ben.

dinsdag 11 december 2018 om 11:56
Follikelmeting gehad en viel heel erg tegen. Sinds vrijdag maar 3 mm gegroeid. Dus nu 14 mm.
Wel baarmoederslijmvlies van 10mm en wat vocht in de baarmoeder
Weer doorgaan met spuiten en vrijdag weer terug voor een follikelmeting.
Ik voel mij best wel shit nu. Ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn lichaam het niet kan
Wel baarmoederslijmvlies van 10mm en wat vocht in de baarmoeder
Weer doorgaan met spuiten en vrijdag weer terug voor een follikelmeting.
Ik voel mij best wel shit nu. Ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn lichaam het niet kan