Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
dinsdag 11 december 2018 om 12:14

Wees maar lief voor jezelf

dinsdag 11 december 2018 om 13:49
Even snel, ik snap dat je teleurgesteld bent dat het niet zo snel groeit Arcticfox, maar je lichaam doet niet gek nu hoor. Pas vanaf 13 mm 'horen' ze 2 mm per dag te groeien. Tot die tijd is er niks van te zeggen en kan het erg traag gaan. Dus nu het 14 is, zou je verwachten dat je vrijdag op 18-20 mm zou zitten. Het maakt het wachten niet minder rot, maar dan weet je in ieder geval dat je lichaam niet raar doetArcticfox1 schreef: ↑11-12-2018 11:56Follikelmeting gehad en viel heel erg tegen. Sinds vrijdag maar 3 mm gegroeid. Dus nu 14 mm.
Wel baarmoederslijmvlies van 10mm en wat vocht in de baarmoeder
Weer doorgaan met spuiten en vrijdag weer terug voor een follikelmeting.
Ik voel mij best wel shit nu. Ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn lichaam het niet kan

Ik kom later uitgebreider reagen, maar ik heb gewoon echt weinig te melden. Ik moet wachten op een menstruatie voordat ik met de cryo cyclus kan beginnen, maar ik zit op dag 35 en zit zelfs nog voor eisprong.

woensdag 12 december 2018 om 14:14
Balen dat je nog steeds pijn hebt! Hopelijk weet je snel wat het is, of nog beter, verdwijnen de klachten snel.Arcticfox1 schreef: ↑12-12-2018 10:26Ik heb de echo gehad
Ze kunnen geen galstenen of andere cysten of gezwellen zien. Dat kunnen we nu uitsluiten. Ondertussen zeurt de pijn nog steeds door.
Morgen of vrijdag kan ik bellen voor de uitslagen van het bloedonderzoek
Had je mijn vorige berichtje gelezen?

woensdag 12 december 2018 om 14:41
Ja.
Gisteren was ik zo verdrietig en gefrustreerd. Dat gaat nu beter.
Voor mij is het voor het eerst sinds ik gonal f gebruik dat mijn follikel zo traag groeien.
Ik denk (hoop) dat het samenhang heeft met mijn andere klachten.
Ik probeer niet zo hard voor mijzelf te zijn en goed voor mijzelf te zorgen.
Vrijdag weer een meting en dan zien we wel
woensdag 12 december 2018 om 14:58
Mijn ervaring (na 3 jaar gonal F) is echt dat het na 13 mm sneller gaat. Ik hoop dat voor jou ook, ik duim voor je!Arcticfox1 schreef: ↑12-12-2018 14:41Ja.
Voor mij is het voor het eerst sinds ik gonal f gebruik dat mijn follikel zo traag groeien.
donderdag 13 december 2018 om 09:32
Hoe gaat het vandaag? Zoveel pijn is een hele aanslag op je lijf, probeer inderdaad niet te hard voor jezelf zijn (sprak de kampioen zelfkastijding hoor, maar ook hier heeft dat nog nooit iets opgeleverd). Ik hoop dat de follikels nog even een groeispurt krijgen als je je wat beter voelt en je lijf weer wat energie over heeft.Arcticfox1 schreef: ↑12-12-2018 14:41Ja.

Ik doe een beetje met je mee, want de dag-12-knaller die ik vorige maand op de ovulatietest had, krijg ik deze maand niet. De veelbelovende oplopende roze strepen zijn afgezakt naar een zielig lijntje nog voor er een ovulatie was (temp. is nog laag, dat houd ik bij), dus dat is jammer. Maar het is pas dag 13, dus hopelijk komt er een nieuwe opleving en alsnog een mooie eisprong. Het waren hier ook een paar stressvolle weken, zullen we maar zeggen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
donderdag 13 december 2018 om 12:50
Ahh! Vergis je niet, er hangt zoveel samen in je lijf. Dat het even niet gaat zoals je wil betekent niet dat het allemaal niet lukt of gaat lukken. Houd moed!Arcticfox1 schreef: ↑12-12-2018 14:41Ja.
Wat denken ze nu dat die vage pijnklachten zijn trouwens? Nu het niet aan je galwegen lijkt te liggen?
donderdag 13 december 2018 om 15:47
Op welke dag zit je? Ik ben op een gegeven moment gestopt om al vroeg te gaan testen, omdat ik zo bloednerveus werd van dat heen en weer geslinger tussen ‘wel of geen ovulatie’.botanietje schreef: ↑13-12-2018 09:32Hoe gaat het vandaag? Zoveel pijn is een hele aanslag op je lijf, probeer inderdaad niet te hard voor jezelf zijn (sprak de kampioen zelfkastijding hoor, maar ook hier heeft dat nog nooit iets opgeleverd). Ik hoop dat de follikels nog even een groeispurt krijgen als je je wat beter voelt en je lijf weer wat energie over heeft.![]()
Ik doe een beetje met je mee, want de dag-12-knaller die ik vorige maand op de ovulatietest had, krijg ik deze maand niet. De veelbelovende oplopende roze strepen zijn afgezakt naar een zielig lijntje nog voor er een ovulatie was (temp. is nog laag, dat houd ik bij), dus dat is jammer. Maar het is pas dag 13, dus hopelijk komt er een nieuwe opleving en alsnog een mooie eisprong. Het waren hier ook een paar stressvolle weken, zullen we maar zeggen.
donderdag 13 december 2018 om 20:55
Cyclusdag 13, dus het kan nog alle kanten op gelukkig. Maar na de vorige cyclus zijn de verwachtingen toch hooggespannen, merk ik.
De krampen waar je het over hebt, ken ik niet echt, maar ik heb dan ook geen HSG gehad. Of ja, ik had lichte krampen toen ik heel pril zwanger was, maar daar heb je niet zoveel aan als dit op de dag van je ovulatie al begon (en ik wil je ook niet blij maken met een dode mus natuurlijk).
De krampen waar je het over hebt, ken ik niet echt, maar ik heb dan ook geen HSG gehad. Of ja, ik had lichte krampen toen ik heel pril zwanger was, maar daar heb je niet zoveel aan als dit op de dag van je ovulatie al begon (en ik wil je ook niet blij maken met een dode mus natuurlijk).
vrijdag 14 december 2018 om 08:57
Met dag 13 kan het inderdaad nog alle kanten op. Heb jij ook altijd zo’n super onregelmatige cyclus? Hopen dat het de komende dagen aantrekt! Ik ben trouwens overgestapt op clear blue met die smilies, en dan de extra versie. Dan zit ik niet te staren op de streepjes (word ik bloednerveus van). Enige nadeel is dat je op een gegeven moment die knipperende smilie van het schermpje kan slaanbotanietje schreef: ↑13-12-2018 20:55Cyclusdag 13, dus het kan nog alle kanten op gelukkig. Maar na de vorige cyclus zijn de verwachtingen toch hooggespannen, merk ik.

Die krampjes nu zullen echt geen zwangerschapsteken zijn, die illusie kan zelfs ik mezelf niet aandoen

vrijdag 14 december 2018 om 10:58
De laatste drie jaar wel, helaas (sinds mijn eerste missed abortion). Geen peil op te trekken. Het laatste half jaar voor ik aan Clomid begon, had ik zelfs helemaal geen cyclus, ondanks al het gezond eten, bewegen, acupunctuur en wat dan ook.Pergamon schreef: ↑14-12-2018 08:57Met dag 13 kan het inderdaad nog alle kanten op. Heb jij ook altijd zo’n super onregelmatige cyclus? Hopen dat het de komende dagen aantrekt! Ik ben trouwens overgestapt op clear blue met die smilies, en dan de extra versie. Dan zit ik niet te staren op de streepjes (word ik bloednerveus van). Enige nadeel is dat je op een gegeven moment die knipperende smilie van het schermpje kan slaanZe zijn een rib uit je lijf, maar er zijn ook wel aanbiedingen 3 voor 2 ofzo. Ik ga in elk geval voor je duimen!
Die krampjes nu zullen echt geen zwangerschapsteken zijn, die illusie kan zelfs ik mezelf niet aandoenNog veel te vroeg. Als het na het weekend niet over is gooi ik er een urineweginfectie-test tegenaan bij de HA. Alhoewel ik daar normaal gesproken andere klachten bij heb. Maar goed, we zien het wel.
![]()
De Clear Blue heb ik ook gebruikt! Hij is inderdaad duidelijk en dat is fijn, behalve als je om vijf uur 's ochtends moet (moi).

Oeh, hopelijk heb je geen blaasontsteking! Maar ja, wie weet wat die bacteriën uitspookten toen jij ondersteboven hing?

vrijdag 14 december 2018 om 11:33
Hier is niks uit de echo of het bloedonderzoek gekomen. De pijn kijkt minder te worden maar is nog niet weg.
Moet nu het weekend afwachten en dan mag ik weer langs de huisarts ais er geen verbetering is
Zojuist ook mijn follikelmeting gehad slijm is nu 13mm en de follikel 17.
Hij groeit dus wel, maar wat langzamer dan de vorige twee rondes.
Vanavond en morgenavond nog gonal f spuiten en zondagochtend ovitrelle
Moet nu het weekend afwachten en dan mag ik weer langs de huisarts ais er geen verbetering is
vrijdag 14 december 2018 om 11:37
Na alles wat je hebt meegemaakt de laatste weken lijkt het me helemaal niet gek dat het wat langzamer gaat deze keer. Frustrerend, maar wel begrijpelijk, denk ik.Arcticfox1 schreef: ↑14-12-2018 11:33Hier is niks uit de echo of het bloedonderzoek gekomen. De pijn kijkt minder te worden maar is nog niet weg.
Fijn dat de pijn afneemt. Wat vind je er zelf van dat ze niks kunnen vinden? Lijkt me heel lastig?
vrijdag 14 december 2018 om 11:42

vrijdag 14 december 2018 om 12:09
Wat naar dat die pijn zo blijft zeuren zonder dat er een verklaring voor is.Arcticfox1 schreef: ↑14-12-2018 11:33Hier is niks uit de echo of het bloedonderzoek gekomen. De pijn kijkt minder te worden maar is nog niet weg.

Goed dat de follikels in ieder geval groeien. Kan me voorstellen dat het frustrerend is dat het langzamer gaat deze cyclus. Ik zal voor ze duimen. Hup hup, follikels!
vrijdag 14 december 2018 om 12:17
Dank je welmandylion schreef: ↑14-12-2018 11:42Hoi, ik kom dit topic tegen en ik wil jullie allemaal ontzettend veel succes wensen.
Ben zelf lotgenoot, zit al vanaf september 2015 in de mmm. Maar het verschil is wel dat ik al een kindje van nu 4 jaar heb mogen krijgen via icsi; toch een andere situatie.
Toi toi toi.

Oooh zooo! Ja, nooit aan gedacht dat dat ook nog kan... Dat is balen! Ik zou 'm echt mee naar bed nemen en dan na 5 minuten nog eens kijken. Maar ik snap wel dat je een ander systeem kiest

@DaisyLiz, is bij jou inmiddels al een ovulatie gesignaleerd? Is eventueel een provera kuur een optie? Of mag dat niet?
vrijdag 14 december 2018 om 12:18
Komen er nog onderzoeken? En wat zegt de arts?Arcticfox1 schreef: ↑14-12-2018 11:42Ik ben in ieder geval blij dat deze follikel wel groeit, dan maar wat langzamer
Ik ben van de ene kant opgelucht dat mijn organen er goed uitzien enzo
Maar ik blijf mij ook afvragen waar die steken dan vandaan komen

maandag 17 december 2018 om 14:26
Hoe is het dit weekend gegaan? Is de pijn weggetrokken?Arcticfox1 schreef: ↑14-12-2018 13:20De arts weet het nu eigenlijk ook niet zo goed. Alles ziet er perfect uit verder. Dus voor nu het weekend aankijken
@Pergamon: is jouw buikkramp weggetrokken of heb je nog laten testen op blaasontsteking?