Wat heb jij vandaag gegeten?

18-03-2009 21:42 1325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, weer een record gebroken met t aantal postings Eet en schrijf lekker verder in dit nieuwe eettopic!
Nou ,de aftrap maar dan. Teruglezen kan niet, dus ff kort n lijst!

Ontbijt: brintapap

tussendor: dubbele bth met pasta (na 30 km fietsen)

Lunch: dubbele bth met vegaham, cup a soup

tussendoor: sojamelk light en peer

Diner: veel sla met gek aardappel en tofu, yoghurt met fruit na
MV was je voor. Hiero:

EN wat eten we vandaag?
@Parnell: nee dit is een ander topic . Meer over eetlijstjes en eetgeklooi en gewoon kletsen (hoe moet ik t anders noemen?!)

@Maimai: ik had er ook één geemaakt, mij maakt t niet uit.

Jou lijst ziet er iig veeeeeel beter uit als die van mij .
En we gaan weer vrolijk verder
Oh, excuus voor het bemoeien! Succes met jullie topic
dat dachten andere ook..
Di:

9.00: 2 musliebol 1x appel

13.30 2 musliebol

16.00 1x mandarijn

19.30: kom soep, couscous/dadels/geitenkaas/rucola, 5x stokbroodje brie/tapenade, heineken twister

Vandaag:

9.30 1x appel, 2x musliebol

13.00 2x bth sws, 2x plak ontbijtkoek boter,

2x bth pindakaas/hagelslag (waarom nou toch....)

21.00 1x appel, 1x proteine reep

@ erys: ja lijstjes lijken weinig ja, maar ook soms voor mijn gevoel ook zo veel.. Neem nou mijn lunch van vanmiddag: waarom nog die 2 bth met pindakaar/hagelslag? Was echt niet nodig en had daarna echt de neiging om bij de Ap nog een kilo chcolade en snoep te kopen en me helemaal klem te eten...Gelukkig kon ik me daar nog toe bedwingen. Ik probeer echt een beetje balans te vinden maar gaat nog niet zo'n vaart... Wat balen van je fiets trouwens.. Wel herkenbaar wat je schrijft: ik zou ook geen dag zonder mijn fiets kunnen

@ maimai: bord leeg is stoppen met eten, maar hoe doe je dat met lunch als er een hele zak brood voor je ligt? 2 sneeën pakken , op je bord leggen en daarna stoppen? Het is zo moeilijk geworden.. Voorheen ging ik altijd ff snel eten om na 1 of 2 bth zo snel mogelijk weer een peuk te roken.. vond ik veel lekkerder dan eten... maar ja.. wat heb ik nu nog? Alleen eten...voordeel is wel dat alles heerlijk smaakt, maar dat maakt ermee stoppen juist zo lastig...

@ Alyssa: t wil nog niet echt met de balans. Vooral stoppen met eten als je allang geen honger meer hebt is lastig: zie mijn lunch van vandaag...Lekker dat je eerder vrij was van je werk en leuk dat het allemaal zo snel gaat met je nieuwe casa

Weer lekker gesport vananvond en nu goed moe. Ga zo lekker al in bedje liggen en nog een beetje TV kijken. Fijne avond allemaal en tot morgen.
Ik wou net zeggen, je bent pas de vierde
ja zeg...ik ga het niet nóg een keer vertellen!
Zo, vandaag weer een lekkere stagedag gehad. Vanavond samen met mijn schoonouders naar het huisje geweest en we hebben een schatting van de verbouwingskosten Ook een beetje planning van hoe lang alles gaat duren en wanneer we over kunnen :D En het huisje was ook nog steeds super!

Morgen nog een dagje stage, 's-avonds hypotheekgesprek en dan lekker weekend :D

Lijstje

O: magere yoghurt met muesli

T: banaan

L: tomatensoep, 3 bh met halvarine, runderrookvlees, kaas, boerenmetworst

T: appel en mars

A: rolladeschijf, aardappelpuree, bruine bonen

T: ijscoupe

@Ienieminie: maar eet je uit trek of eet je gewoon omdat je wat wil doen? Of hoe ging dat bij de lunch?
Hoihoi,

Even snel een berichtje.

Hoe is het met iedereen? Ik was helemaal in shock omdat ons topic weg was! Ik weet niet meer wat er geschreven is allemaal hoor..

Ik ga zo in bed liggen, ik ben kapot. Ik blijf maar hoesten en hoesten.. Ik denk niet dat ik vannacht kan slapen maar iets anders doen heeft ook geen zin. Een boek lezen of tv kijken gaat ook niet echt, ben echt niet ontspannen zo. Maar ik heb helemaal niks in huis qua middeltjes ofzo..Behalve zo maar weer een ui (maar dat doe ik al 2 nachten).

Verder straks een dikke eetbui gehad (smaak is weer een beetje terug, mss toch niet zo best). Voel me nu zo vies en vet...bah. Mn hele huis is een troep maar heb de discipline niet om op te ruimen want als ik ga staan voel ik weer die vieze buik enzo...En ik schrok vandaag echt van mn dikke kop in de spiegel . Bah!

Daarbij hebben we nog steeds geen bericht vanuit Afrika zodat we het visum kunnen ophalen, ben ik vergeten te pinnen waardoor ik mn fiets morgen niet op kan halen (pinautomaat hier niet in de buurt)...moeten er nog veel meer dingen gebeuren...en ik werk teveel...en ik ben een stresskip (ik zeg t maar even voor jullie t zeggen haha).

nou meiden, hopelijk gaat t met jullie beter. Slaap lekker alvast!

liefs
Niet veel geteten vandaag..
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Gegeten? Good Noodles, met een excuus appel.
@Eyris: Rustig!!!! Ziek rustig uit en voor alle andere dingen is er vandaag en morgen een dag om ze te regelen. Maak een lijstje en werk ze rustig af!!! Groetjes van een andere stresskip!
De twee topics heb ik samengevoegd. Als er nog andere bij moeten, moeten jullie me maar even laten weten.

Ik ga trouwens zodadelijk een kommetje yoghurt met muesli en bevroren bosbessen eten.
[quote]Viva Angel4 schreef op 19 maart 2009 @ 08:25:

De twee topics heb ik samengevoegd. Als er nog andere bij moeten, moeten jullie me maar even laten weten.

quote]

Wow, ik ben even de weg kwijt, ik heb net in het andere topic geschreven dat ik morgen de link ga vervangen in de Index, en als jullie slim zijn zet je de oude link in je OP, dan is die ook niet kwijt.

Weet nou niet meer hoe het zit.

Nee het topic van mijzelf EN wat eten we vandaag valt hierbuiten, dat stond altijd al naast dit topic. Maar nu zijn er 2 topics samen gevoegd maar ik zie nog een topic met jullie TO titel. Maar goed. Ik wacht nog wel een dagje om de linken te wisselen in de Index.

Ik hoop dat het morgen mij duidelijker is welk topic er nou doorgaat. Je mag me ook altijd mailen op mijn nickname en dan apestaartje at hotmail.com.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hallo lieve meiden,

Pff, even geen lijstjes, ik heb buikgriep, dus als er al iets ingaat komt het er meteen weer uit...

Maimai; Net lijstje hoor meid! Goed zeg!

Ieniemieni: Misschien gewoon 2 boterhammen smeren, zak wegleggen en aan tafel gaan zitten om die 2 boterhammen op te eten? Of 3 als je echt nog honger hebt. Probeer het eens af te sluiten met een kopje thee of koffie of ga je tanden poetsen, met tandpasta smaakt het allemaal veel minder lekker.

Alysaa: Mooi zo'n super huisje! Ga je veel verbouwen?

Eyris: Je mail kwam inderdaad behoorlijk gestresst over;-). balen van je fiets en je eb. Maar wel fijn dat je smaak een beetje terug is. Hoe gaat het nu met het hoesten?

Hey wat is al dat beoek hier in ons topic???

Hier dus ff minder, hoop snel weer lijstjes te kunnen posten...

Liefs,

Roos
Wat een drukke boel in ons topic. Hier ben ik echt helemaal gaar maar goed, dadelijk boodschappen doen en dan naar de hypotheekman. En daarna denk ik dat ik gelijk het bed induik, gelukkig morgen vrij dus ga eerst uitslapen en dan huishouden

Vandaag op stage toestemming gekregen om geen vakantiedagen op te nemen en 18 juni klaar te zijn (ipv 2 juli). Ik heb dus een heerlijk lange zomervakantie voor de boeg :D

Lijstje

O: magere yoghurt met muesli

T: banaan en appel

T2: 2 belgische gebakjes

L: tomatencreme soep, 3 bh met halvarine, berliner, boerenmetworst, kaas

T: pakje lu time out

A: friet met madsauce, kroket, ham kaas souffle, kipnuggets

T: ?

@Roos: beterschap! We gaan de ramen aan de voorkant vervangen (dubbel glas, kunstof kozijnen en rolluiken), 2 groepen bij maken bij de meterkast, rookmelders plaatsen, schuifdeuren bij de slaapkamers maken en natuurlijk alles texen. Maar het zijn voornamelijk de ramen en de meterkast die veel tijd in beslag nemen.
Hoi meiden

Nou, zo te lezen hebben de angels weer duidelijkheid geschept in de eetchaos

Mn lijst:

Ontbijt: yohgurt met musli

tussendoor: peer en nog een soort gebakje

Diner: sla met wat kaas

Niet al te best, kreeg n excuusgebakje op mn werk van n patient. Smaakte best heel goed en daarna werd ik zoo beroerd dat ik niet eens naar eten taalde (en dat voori emand die eigenlijk altij wel wat lust) Net maar ff wat sla gemaakt, want ik heb zo n sportafspraak staan en moet wel ff iets in mn maag hebben.

Alysaa, wat fijn voor je dat je op deze manier iets korter stage loopt! Iig in weken zeg maar. Belgische gebakjes? Is dat iets heel speciaals? Klinkt we lekker! Slaap lekker voor vanavond ;)

Roos, wat balen van je buikgriep :s Hoop dat je snel weer opknapt! Had je zo je best gedaan er wat aan te eten, ist weer weg, Mag je nog een keer ;)

Eyris, vergeet geen adem te hlen he ;) Kruip je bed in en slaap bij, ziek uit. Bel de fietsenamker dat je wat later komt. De rest komt dan wel.

Ieniminie, ten eerst is er nix mis met 4bth bij de lunchb. Maar wat je kunt doen, is een aantal plakjes uit de zak halen en die besmeren en opeten, beker drinken erbij en dan klaar. Verder blijf ik er bij dat je overdag meer moet eten en op die manier een volwaardiger eetpatroon opbouwen. Want je mist zoveel op deze manier van eten en je lijf schreeuwt om voeding.

Ik peer m weer!

Tot morgen!

x maimai
Vandaag:

9.00 2x musliebol boter, 1x appel

11.30: 2x ontbijtkoek boter

13.45: harde bol met helft tonijnsalade helft ossenworst, 1bht ossenworst, 1bth paté, puntje citroenkwartaart

19.00 proteinereep

20: 2x wasacracker jam/ 5 walnoten, bordje brinta
Hoi,

Nou ja zeg. Wil ik eindelijk alles bij gaan lezen, is ons oude topic verdwenen....

Alyssaa, ik begrijp dat jullie het huisje gekocht hebben? Dat is helemaal te gek. Gefeliciteerd!! Wanneer mogen jullie erin? Je zult er wel veel zin in hebben. Dat word flink klussen dit voorjaar!

Eyris, wat nou dikke kop? Ik zag je foto's en je ziet er erg leuk uit. Ik zou juist eerder zeggen dat er best wat kilootjes bij mogen. Dus die zorgen zijn helemaal niet nodig. Maar zo werkt dat helaas niet in je koppie, dat begrijp ik.

Hier een druk weekje achter de rug. Het was heel druk op het werk en had ook nog eens curus. Maar nu is het gelukkig weekend. Morgenavond lekker uit eten en mss daarna op stap. Maar dat laatste weet ik nog niet zeker, mss ben ik ook wel te moe. Straks ga ik kijken of ik alvast wat lente/zomerkleding kan scoren in de stad.

Gister

O;sinaasappel, volk bth halv. kaas, komkommer, volk bth halv. appelstroop, groene thee met lemon

t:rooibosthee, kauwgum, mentholsnoepje

l:2 volk bth kipfilet met tuinkruiden

t:appel, pakje meergranen krentenbiscuits

d:notenrijst, gewokte varkenfilet, oosterse wokgroenten en chilisaus met geraspte kokos, yoghurt met honing

t:2 plakken okoek, rooibos-caramelthee

Sorry, dat ik niet eens meer kan reageren op jullie reacties. Maar kan er uiteraard niks aan doen.
HOi meiden!

Hier ff baggerlijst, maar goed

Ontbijt: 2 bth appelstroop

tussendoor: capuchino van sojamelk

Diner: 2 bth appelstroop

ben nog niet helemaal lekker, gelukkig vandaag niet werken Hd wel een sollicitatiegesprek en dat ging fijn! Was n hele fijne sfeer, gemoedelijk. Ben erg benieuwd, ken mn concurrentie en die zijn goed. Maar goed, weet ik ook waar ik van verlies ;)

Verder n relaxed weekend tegemoed, kan ik weer even goed bijlezen voor mn werk enz, ook wel heel fijn. En natuurlijk genieten van t mooie weer

Ienimie, mooie lunch hoor!! Ok, misschien aarzel je over t puntje taart ;) Maar dat was voor de zoete trek. Als je nou nog normaal avondeten neemt, heb je n mooie lijst!

Gillie, geloof dat je nog wel alle terug kunt lezen, ergens... Geniet van je weekend, het klinkt iig leuk!

xx maimai
Hoi lieve meiden,

Gelukkig weer beter, dus weer een lijstje:-).

Maimai: Hmm, wat is dat nou???

Fijn dat je sollicitatiegesprek zo goed ging. Wanneer hoor je wat?

Alysaa: Ok, klinkt heel logisch dat je dat gaat doen. Hoe ging ghet gesprek bij de hypothekenmeneer? Lekker he zo'n lange zomervakantie:-).

Ieniemienie: Het lijkt aan je lijstjes te zien wel alsof je de hele dag door loopt te eten, maar steeds kleine beetjes. Is het niet beter om gewoon goed te eten tijdens de hoofdmaaltijden en iets kleins tussendoor ipv zo halfslachtig. En waar is je avondeten? Logisch dat je dan de hele avond gaat lopen snacken!

Zo vandaag weer beter gelukkig. En even een regeldagje gehad. Er zijn buiten mijn fout om nogal wat dingen verkeerd gegaan bij instanties de laatste tijd, dus dat heb ik even recht gezet. Wel weer een beetje jammer dat ik er nu weer achteraan moet zitten terwijl zij de fouten gemaakt hebbem, Grrrr!

Lijstje van vandaag:

O:

Thee met melk, pakje vivit citroen light (ging nog niet helemaal, maar verder vandaag des te beter)

T:

Tropische fruitbicuit van de appie (nep sultana)

L: Tijgerbol met brie, meergranen pistolet met oude kaas,kaascroissant

T: grote bak yoghurt, vanillevla en appelmoes, kwart parelkandij koek, appelflap

D: Hele (???) pizza met 4 soorten kaas (afgehaald) Geen idee wanneer het me gelukt is om een hele pizza op te krijgen en niet eens vol te zitten, had blijkbaar wat in te halen.

Dubbelfruityoghurt.

8 paaseitjes.

Liefs,

Roos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven