Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
zaterdag 8 december 2018 om 18:09

zondag 9 december 2018 om 11:36
Globe, heel veel succes morgen met de punctie!
En Lee, de dagen voor het testen zijn altijd zo spannend... Je voelt of merkt vanalles en weet niet wat te denken...
Hier een week geleden de IUI gehad... Ik voel helemaal niets... In vergelijking met de eerste IUI wel minder slijmverlies.... Zowel de eerste keer als nu neem ik Utrogestan omwille van een korte luteale fase
Vorige keer heb ik een test gedaan twee weken na de IUI. Die was negatief en dezelfde avond had ik mijn menstruatie.
Nu wacht ik gewoon af denk ik en zie ik wel.... Nog een weekje te gaan...
En Lee, de dagen voor het testen zijn altijd zo spannend... Je voelt of merkt vanalles en weet niet wat te denken...
Hier een week geleden de IUI gehad... Ik voel helemaal niets... In vergelijking met de eerste IUI wel minder slijmverlies.... Zowel de eerste keer als nu neem ik Utrogestan omwille van een korte luteale fase
Vorige keer heb ik een test gedaan twee weken na de IUI. Die was negatief en dezelfde avond had ik mijn menstruatie.
Nu wacht ik gewoon af denk ik en zie ik wel.... Nog een weekje te gaan...
maandag 10 december 2018 om 09:17
Thilly ik gebruik ook utrogestan na de IVF terugplaatsing en mijn NOD is woensdag. Ik heb sinds vrijdag af en toe (oud) bloed/afscheiding. Na toch even gegoogeld kan dat zijn van de Utriogestan. Verder heb ik nergens last van. Af en toe wat druk op de buik, maar dat is spanning denk ik.
Werd jij ongesteld door de utrogestan heen of moest je echt stoppen? Ik mag afbouwen als ik een negatieve test heb woensdag, en ik ga daar al wel vanuit helaas.
Werd jij ongesteld door de utrogestan heen of moest je echt stoppen? Ik mag afbouwen als ik een negatieve test heb woensdag, en ik ga daar al wel vanuit helaas.

maandag 10 december 2018 om 12:12
Zooo net terug...
Wat een ding zeg.
Fijn is anders maar lang leve de medicijnen! Heb er achteraf weinig echt van meegekregen moet ik zeggen. (ben nogal heftig met medicijnen)
Opbrengst meer dan verwaqcht! 13 eitjes! Nu morgen afw88 qua bevruchting.
qau Utriogestan: Ik moest er echt mee stoppen voor ik mn bloeding kreeg. Vieze rotdingen
Zag net in de papier dat er 97 in mogen deze ronde) HAHHAHA
Wat een ding zeg.
Fijn is anders maar lang leve de medicijnen! Heb er achteraf weinig echt van meegekregen moet ik zeggen. (ben nogal heftig met medicijnen)
Opbrengst meer dan verwaqcht! 13 eitjes! Nu morgen afw88 qua bevruchting.
qau Utriogestan: Ik moest er echt mee stoppen voor ik mn bloeding kreeg. Vieze rotdingen

maandag 10 december 2018 om 16:08
Wat goed Globe! Ik mag woensdag! Bij mij zagen ze er 9 op de echo, dus ben benieuwd. Je vond het meevallen?
97?? Dat is veel!
Ik heb ondertussen even geteld, en ik heb hetzelfde aantal klaarliggen, haha. Klinkt wel echt veel ja. Hoe gaat het nu? Lig je echt in bed van de pijn? (Kan ik me vast wat voorbereiden op overmorgen).
97?? Dat is veel!
Ik heb ondertussen even geteld, en ik heb hetzelfde aantal klaarliggen, haha. Klinkt wel echt veel ja. Hoe gaat het nu? Lig je echt in bed van de pijn? (Kan ik me vast wat voorbereiden op overmorgen).

maandag 10 december 2018 om 16:24
Haha ja he, ik schrok er ook van haha!
Weet je, de medicijnen doen echt een hun werk. Vond het geen pretje maar het is zo voorbij. Voor nu in huispak op de bank ja. Best veel buikpijn en een btje sloom van de medicijnen. Het voelt nu meer als een heftige menstruatiedag... Dus maak je geen zorgen... You got this! Neem je wel iemand mee? Was voor mij iig erg fijn!
Bij mij waren er dus 8 op de echo. Zit ook nu nog een eitje op zn plek maar die blijft zitten (ze prikken niet 2x dezelfde eierstok blijkbaar)
Weet je, de medicijnen doen echt een hun werk. Vond het geen pretje maar het is zo voorbij. Voor nu in huispak op de bank ja. Best veel buikpijn en een btje sloom van de medicijnen. Het voelt nu meer als een heftige menstruatiedag... Dus maak je geen zorgen... You got this! Neem je wel iemand mee? Was voor mij iig erg fijn!
Bij mij waren er dus 8 op de echo. Zit ook nu nog een eitje op zn plek maar die blijft zitten (ze prikken niet 2x dezelfde eierstok blijkbaar)
maandag 10 december 2018 om 16:33
Oke, ik heb om 9.00 uur punctie en einde van de middag moet ik naar de orthodontist namelijk, en die afspraak wil ik liever niet verzetten... Met buikpijn kan ik vast wel naar de ortho...
Ik neem iemand mee ja, sowieso omdat ik niet mag rijden. Een vriendin gaat mee en ze gaat ook mee naar binnen. Vindt het wel fijn om een bekende erbij te hebben. De dag erna kun je toch wel weer werken meestal? Krijg je erna ook nog iets voor de pijn? Of mag je gewoon paracetamol slikken? Ik hoop dat ik ook zo'n meevaller heb qua hoeveelheid! Maar 9 is ook al goed. Wanneer krijg je te horen hoeveel er bevrucht zijn? En wanneer heb je de TP?

Ik neem iemand mee ja, sowieso omdat ik niet mag rijden. Een vriendin gaat mee en ze gaat ook mee naar binnen. Vindt het wel fijn om een bekende erbij te hebben. De dag erna kun je toch wel weer werken meestal? Krijg je erna ook nog iets voor de pijn? Of mag je gewoon paracetamol slikken? Ik hoop dat ik ook zo'n meevaller heb qua hoeveelheid! Maar 9 is ook al goed. Wanneer krijg je te horen hoeveel er bevrucht zijn? En wanneer heb je de TP?
maandag 10 december 2018 om 16:55
Hoi Allen,
Na wat gedoe met afspraken heb ik deze week mijn eerste afspraak bij lokaal ziekenhuis, met assistent en gyn.
Ik had verwacht dat ik door de huisarts doorgezet zou worden naar ziekenhuis met eigen bank, maar deze gaf aan dat ik eerst langs ziekenhuis moest.
Hebben anderen van jullie ook afspraak gehad bij lokaal ziekenhuis?
vind het wel spannend nu gaat het echt beginnen
Na wat gedoe met afspraken heb ik deze week mijn eerste afspraak bij lokaal ziekenhuis, met assistent en gyn.
Ik had verwacht dat ik door de huisarts doorgezet zou worden naar ziekenhuis met eigen bank, maar deze gaf aan dat ik eerst langs ziekenhuis moest.
vind het wel spannend nu gaat het echt beginnen

maandag 10 december 2018 om 17:27
Zelfde tijd al ik, denk dat t per persoon scheelt maar moet op zich wel lukken. Of je zijn hebt is iets anders haha!Plien1985 schreef: ↑10-12-2018 16:33Oke, ik heb om 9.00 uur punctie en einde van de middag moet ik naar de orthodontist namelijk, en die afspraak wil ik liever niet verzetten... Met buikpijn kan ik vast wel naar de ortho...![]()
Paracetamol mag je gewoon slikken ja, Morgen weet ik hoeveel er bevrucht zijn en einde vd terugplaatsing.
Het is idd erg fijn om steun te hebben (weet niet of zij dr nu zo over denkt nadat wat lange nagels knijpjes)

maandag 10 december 2018 om 17:33
Welkom!niecie schreef: ↑10-12-2018 16:55Hoi Allen,
vind het wel spannend nu gaat het echt beginnen![]()
Nee heb ik niet gehad. Heb het ook in een andere volgorde aangepakt:
Eeert contact met kliniek, daar een afsprak gemaakt vervolgens huisarts afspraak om doorverwijzing.
En jaaaa dat is heel spannend! Succes met de spanning!
maandag 10 december 2018 om 18:05
Hallo allemaal,
Globe en Plien, succes! Ik hoop dat deze behandelingen voor jullie eindelijk het gewenste resultaat gaat geven. Het klinkt best heftig, de hormonen etc. Maar hopelijk succesvol en dus waard.
Ik aan het wachten, geen idee wat te verwachten. Ik probeer niks te interpreteren maar kan mijn gedachten soms niet stoppen. Beetje gevoel in onderrug, maar dat had ik vorige keer ook, en toen was het dus heel even positief. De testen liggen klaar voor als ik woensdag niet ongesteld word, maar het kan alle kanten op gaan. Deze dagen zijn altijd irritant......
Globe en Plien, succes! Ik hoop dat deze behandelingen voor jullie eindelijk het gewenste resultaat gaat geven. Het klinkt best heftig, de hormonen etc. Maar hopelijk succesvol en dus waard.
Ik aan het wachten, geen idee wat te verwachten. Ik probeer niks te interpreteren maar kan mijn gedachten soms niet stoppen. Beetje gevoel in onderrug, maar dat had ik vorige keer ook, en toen was het dus heel even positief. De testen liggen klaar voor als ik woensdag niet ongesteld word, maar het kan alle kanten op gaan. Deze dagen zijn altijd irritant......
maandag 10 december 2018 om 22:22
WoW Globe, mooi veel eitjes! Hopelijk ook een mooie hoeveelheid die bevrucht zijn 
Plien, sterkte morgen met de punctie!
Succes voor iedereen die nog op het bankje zit!
Ik heb aankomende vrijdag de foamecho, nu blijkt echter dat ik dan deze maand geen IUI mag doen.
Ik had er wel een beetje rekening mee gehouden dat het qua planning niet zou lukken, maar ze willen het niet doen omdat niet bekend is wat de gevolgen zijn van het schuim bij een zwangerschap.
( Eeffie jij hebt de echo toch ook gehad? was dit bij jou ook het geval?)
Dus ik moet een maand overslaan, enerzijds toch balen maar misschien ook wel even goed. Ik heb zaterdag een feest en kijk ook wel uit naar weer eens wat wijntjes, tevens kerst en oud en nieuw..
Ik ga ook eerdaags bloed laten prikken voor b12, b6 en D. Oftewel alles uitsluiten en of op peil brengen en dan januari poging 6 volle frisse moed.
Plien, sterkte morgen met de punctie!
Succes voor iedereen die nog op het bankje zit!
Ik heb aankomende vrijdag de foamecho, nu blijkt echter dat ik dan deze maand geen IUI mag doen.
Ik had er wel een beetje rekening mee gehouden dat het qua planning niet zou lukken, maar ze willen het niet doen omdat niet bekend is wat de gevolgen zijn van het schuim bij een zwangerschap.
( Eeffie jij hebt de echo toch ook gehad? was dit bij jou ook het geval?)
Dus ik moet een maand overslaan, enerzijds toch balen maar misschien ook wel even goed. Ik heb zaterdag een feest en kijk ook wel uit naar weer eens wat wijntjes, tevens kerst en oud en nieuw..
Ik ga ook eerdaags bloed laten prikken voor b12, b6 en D. Oftewel alles uitsluiten en of op peil brengen en dan januari poging 6 volle frisse moed.
maandag 10 december 2018 om 23:45
Truelove, balen zeg. Bij normale HSG echo (met olie) kan je die maand wel poging doen. Timing is alleen wel een gedoe vond ik. Maar zoals je zegt, even een wijntje ook wel fijn. Dat gaat voor mij ook worden ben ik bang.. Alhowel het bloeden ineens is gestopt en ik nu twijfel of ik het zelf heb veroorzaakt door het inbrengen van die stomme pillen.. Ik heb dat staafje gebruikt de laatste dagen en wellicht heb ik de baarmoeder aangetikt ofzo?
Woensdag was is mijn NOD, maar ik had stolsels en ik kon er wel vanuit gaan dat het niet gelukt was zeiden ze toen ik vanmiddag aangaf stofsels te hebben en ik kon stoppen met de medicatie. Maar Ik vind het zo verwarrend, want waarom heb ik nu dan weer geen bloed of afscheiding. Gatver wat vaag weer.
Woensdag was is mijn NOD, maar ik had stolsels en ik kon er wel vanuit gaan dat het niet gelukt was zeiden ze toen ik vanmiddag aangaf stofsels te hebben en ik kon stoppen met de medicatie. Maar Ik vind het zo verwarrend, want waarom heb ik nu dan weer geen bloed of afscheiding. Gatver wat vaag weer.

dinsdag 11 december 2018 om 18:42
woensdag 12 december 2018 om 10:42
woensdag 12 december 2018 om 11:02
woensdag 12 december 2018 om 14:27
Ja helaas.. Nu de verplichte wachtmaand tot ik weer verder mag. En dan maar hopen dat mijn embryo goed uit de vriezer komt.
11 zijn best veel!! Super zeg! Ik was al blij met 7. Spannend hoor, de grote afvalrace is begonnen. Ik hield er 3 over, 1 goede (die poging is mislukt) en 2 slechte kwaliteit, maar hopelijk zijn ze straks wel goed genoeg voor TP.
He maar maandag pas TP? Normaal is dat toch 3 dagen na de punctie? Waarom duurt dat bij jou zoveel langer?
11 zijn best veel!! Super zeg! Ik was al blij met 7. Spannend hoor, de grote afvalrace is begonnen. Ik hield er 3 over, 1 goede (die poging is mislukt) en 2 slechte kwaliteit, maar hopelijk zijn ze straks wel goed genoeg voor TP.
He maar maandag pas TP? Normaal is dat toch 3 dagen na de punctie? Waarom duurt dat bij jou zoveel langer?
woensdag 12 december 2018 om 16:53
Lee, balen en frustrerend dat je moet wachten, hopelijk wordt het nieuwe jaar jouw jaar.
Ik zie het somber in, vandaag 14 dagen geleden IUI. Alles wijst op menstruatie. Zou vandaag of morgen arriveren. Stiekem test gedaan, hartstikke negatief, en denk echt dat ik gewoon morgen ongesteld word. Mijn gedachten gaan weer alle kanten op, vorige keer voelde ik ook alsof ik ongesteld zou worden, en toch (heel even) zwanger, de test was ook heel licht en pas na paar dagen over tijd veel beter waar te nemen, elk raar gevoeltje (erg moe, beetje misselijk) wordt als teken geinterpreteerd (terwijl ik gewoon superdruk ben en gisteren all you can eat restaurant heb bezocht) etc etc. Maar ik denk dat ik gewoon realistisch moet zijn.
Sorry, beetje drama-egomomentje, ben ook al 2 dagen strontsjacherijnig
Ik zie het somber in, vandaag 14 dagen geleden IUI. Alles wijst op menstruatie. Zou vandaag of morgen arriveren. Stiekem test gedaan, hartstikke negatief, en denk echt dat ik gewoon morgen ongesteld word. Mijn gedachten gaan weer alle kanten op, vorige keer voelde ik ook alsof ik ongesteld zou worden, en toch (heel even) zwanger, de test was ook heel licht en pas na paar dagen over tijd veel beter waar te nemen, elk raar gevoeltje (erg moe, beetje misselijk) wordt als teken geinterpreteerd (terwijl ik gewoon superdruk ben en gisteren all you can eat restaurant heb bezocht) etc etc. Maar ik denk dat ik gewoon realistisch moet zijn.
Sorry, beetje drama-egomomentje, ben ook al 2 dagen strontsjacherijnig

woensdag 12 december 2018 om 19:50
Ja idd... zat al ff te rekenen maar idd bij Nij geertgen dag 5/6 ( of nou ja in de geertgen telling dag 4/6 want punctie is nul dag)
Fijn dat het soepel ging Plien! Ja dat roesje was iets he.... Maar was vooral blij met de zwarte stoel in de "rustkamer".
Voor nu denk ik .... laat die dag maar komen. De ballen doen al hun werk met symptomen
Science, he bah weer. Snap je emo moment ff hoor
Fijn dat het soepel ging Plien! Ja dat roesje was iets he.... Maar was vooral blij met de zwarte stoel in de "rustkamer".
Voor nu denk ik .... laat die dag maar komen. De ballen doen al hun werk met symptomen

Science, he bah weer. Snap je emo moment ff hoor