Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
dinsdag 11 december 2018 om 20:25
Ik koop er natuurlijk ook een voor rooiekater, ik lig hier toch en wil niet dat ze misgrijpt

In de tuin rennen in de regen, gek beest

Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
dinsdag 11 december 2018 om 20:33
Ja logisch en wat een angst igg. Tassen zijn ook opgeborgen hier. De foto is gemaakt tijdens een setting dat ik sinterklaaskados aan het inpakken was maak poezel bedacht wat andersCalamitycat schreef: ↑11-12-2018 20:22Ik ben zelf overigens erg voorzichtig met tasjes sinds mijn lapje heel lang geleden verstrikt raakte in een plastic tas, compleet hysterisch naar buiten vluchtte en ik haar op het nippertje te pakken kreeg om haar te redden van de tas, die zal al muurvast om haar nek heen gedraaidZe hoeft nu alleen maar het geluid van een plastic tas te horen en ze verstijft al van angst dat arme beestje.
Alle tasjes zitten dus veilig opgeborgen hier, vooral die tassen met stevige hengsels want die vind ik helemaal doodeng. Ik vind het risico te groot, katten vind ik wat dat betreft onvoorspelbaar vandaar dat tasjes hier geen speelmateriaal zijn. Gelukkig zijn dozen hier echt favoriet om in te liggen en mee te spelen en gelukkig kan dat ook veilig.
dinsdag 11 december 2018 om 20:35
Hahaha ja... gezien het volle vacht van pluis duurt het langer tot hetzij haar doordringt dat ze regent. De handdoek voor drogen ligt al klaar wanneer ze zo weer binnen komtCalamitycat schreef: ↑11-12-2018 20:27De bende van drie hier heeft echt een enorme hekel aan regen. Maar motregen snappen ze niet. Dus dan komen ze alsnog doorweekt binnen met zo'n blik van WTF?!
dinsdag 11 december 2018 om 20:38
O, was absoluut niet bedoeld als commentaar op je foto hoor

Dierproeven.
dinsdag 11 december 2018 om 20:38
dinsdag 11 december 2018 om 20:43

Soms heb ik niet door dat ze zeiknat binnenkomen, dan zit ik achter de computer en hoor ik het kattenluikje en komt er een kat naar me toe lopen voor een knuffel dus steek ik mijn hand uit om te aaien waarbij ik er dus achter kom dat de vacht doorweekt is. Dan zeg ik altijd hardop ieuuwww, natte poes! waarna ik vervolgens om mijn eigen domme grap moet gniffelen

Daarna volgt er natuurlijk ook een handdoekmomentje

Dierproeven.
dinsdag 11 december 2018 om 21:19
jaa meneer hier ook, ookal is het een kleine doos, hij wurmt zich er gewoon in

bij de papieren tassen haal ik ook standaard de hengsels eraf, anders wordt het zelfmoord poging nr 3

Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 11 december 2018 om 21:27
Wat een droppies allemaal
Leuk ook om te lezen dat ik niet de enige ben met een beetje een vreemd exemplaar
Ik zit momenteel met de laptop op de bank en kat moet en zal op schoot. Laptop dan maar weer even aan de kant, gaat kat ook naast me zitten. Pak ik de laptop er weer bij, komt kat meteen weer zijn plekje veroveren op schoot...
Hij is ook gek op dozen. Terwijl ik bezig was met de kerstboom opzetten, was hij vooral bezig met de doos waarin ie zat, kerstboom zelf doet hem niks.

Leuk ook om te lezen dat ik niet de enige ben met een beetje een vreemd exemplaar

Ik zit momenteel met de laptop op de bank en kat moet en zal op schoot. Laptop dan maar weer even aan de kant, gaat kat ook naast me zitten. Pak ik de laptop er weer bij, komt kat meteen weer zijn plekje veroveren op schoot...
Hij is ook gek op dozen. Terwijl ik bezig was met de kerstboom opzetten, was hij vooral bezig met de doos waarin ie zat, kerstboom zelf doet hem niks.
dinsdag 11 december 2018 om 22:55
De plastic tasjes die ik los heb liggen voor de poezen, daarvan heb ik de hengels doorgeknipt.Calamitycat schreef: ↑11-12-2018 20:22Ik ben zelf overigens erg voorzichtig met tasjes sinds mijn lapje heel lang geleden verstrikt raakte in een plastic tas, compleet hysterisch naar buiten vluchtte en ik haar op het nippertje te pakken kreeg om haar te redden van de tas, die zal al muurvast om haar nek heen gedraaidZe hoeft nu alleen maar het geluid van een plastic tas te horen en ze verstijft al van angst dat arme beestje.
Alle tasjes zitten dus veilig opgeborgen hier, vooral die tassen met stevige hengsels want die vind ik helemaal doodeng. Ik vind het risico te groot, katten vind ik wat dat betreft onvoorspelbaar vandaar dat tasjes hier geen speelmateriaal zijn. Gelukkig zijn dozen hier echt favoriet om in te liggen en mee te spelen en gelukkig kan dat ook veilig.
Kleine poes wordt morgen geholpen en vanaf 8 uur deze avond mocht ze niets meer eten....dus grote poes is ook de klos deze avond/nacht en zal pas brokjes krijgen wanneer kleine in haar reismand zit.
Ze waren beide wel strontvervelend omdat er geen brokjes waren en omdat de kleine van mij niet naar buiten mocht met al een opbouwdosis pijnmedicatie in haar lijfje. Ik hoop dat ze er goed van gaat slapen deze nacht

"I love not Man the less, but Nature more..."
dinsdag 11 december 2018 om 23:00
Calamitycat schreef: ↑11-12-2018 20:43![]()
Soms heb ik niet door dat ze zeiknat binnenkomen, dan zit ik achter de computer en hoor ik het kattenluikje en komt er een kat naar me toe lopen voor een knuffel dus steek ik mijn hand uit om te aaien waarbij ik er dus achter kom dat de vacht doorweekt is. Dan zeg ik altijd hardop ieuuwww, natte poes! waarna ik vervolgens om mijn eigen domme grap moet gniffelen![]()
Daarna volgt er natuurlijk ook een handdoekmomentje![]()

De sneaky natte kat! Even aaien: hand zeiknat + katteharen!
De kleine snapt regen nog niet zo en maakt hele rare sprongen om snel mogelijk onder een struikje te kunnen gaan zitten. Ze zit nu trouwens nog aan een tuigje.
Die van mij vinden het wel heerlijk om afgedroogd te worden. Borstelen vinden ze ook erg lekker.
Edit: leuk onderschrift calamitycat

"I love not Man the less, but Nature more..."
dinsdag 11 december 2018 om 23:09

woensdag 12 december 2018 om 08:37
Calamitycat schreef: ↑11-12-2018 20:25Ik koop er natuurlijk ook een voor rooiekater, ik lig hier toch en wil niet dat ze misgrijpt![]()
In de tuin rennen in de regen, gek beest![]()

woensdag 12 december 2018 om 17:22
Gewoon, heel veel van houdenCateautje schreef: ↑11-12-2018 17:30Balin en ik hebben ruzie gehad vandaag. Hij was weer eens bezig met iets dat niet mag en ik waarschuwde hem eerst en toen hij terugkwebbelde en het toch deed, heb ik hem, na veel moeite gepakt. Hij beet in mijn hand en ik heb hem op de gang gezet voor een kwartiertje, even afkoelen.
Nadat ik de gangdeur weer open had gezet en hem riep kwam hij weer binnen. Ik ging zitten en hij sprong op schoot en likte mijn hand met een prrt prrt erachteraan.
Hij weet het wel hoor, die schurk, want als hij fout zit en ik hem zo straf, dan komt hij het altijd goedmaken met me.
Nu zijn we weer beste vriendjes en gebruikt die klipgeit me weer om te beklimmen en ondertussen zijn ook mijn handen gewassen en mijn kin en neus.
Wat moet ik toch met dat figuur?

Wat zou je anders?