Het Grote Viva Katten Topic!

dinsdag 21 augustus 2018 om 15:18
Bij elk topic met KattenVragen komen de kattenliefhebbers van Viva bijeen. Waarom dan niet gewoon een centraal kattentopic zodat we lekker kunnen kletsen over wat onze poezels en kattenmannen uitvoeren? Waar natuurlijk ook af en toe een vraag gesteld kan worden aan de beste kattenexperts die het forum te bieden hebben.
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
Ik zie wel of er geinteresseerden zijn, het lijkt me wel handig om af te spreken dat we elkaar met respect behandelen ondanks de keuzes die de ene kattendienaar maakt tov de ander (Binnen/Buiten debat is natuurlijk mogelijk, maar laten we het gezellig houden).
------
Mijn kattenfamilie:
Ik heb een cyperse kater genaamd Walt (naar Heisenberg van Breaking Bad vernoemd). Hij is inmiddels 4 jaren jong. Walt houd er van om op me te jagen, drinkt graag uit de kraan, is 5 kilo zwaar maar prima op gewicht. Het is geen schootkat maar slaat een kroelsessie niet af. Hij vind het heerlijk om te spelen én te apporteren. Hij jaagt graag, al blijft het bij proberen want hij heeft nog nooit iets gevangen.
Daarnaast een jong katertje van enkele maanden, een rode duivel, Harry. Vernoemd naar Harry Potter. Snel als het licht, heeft een tikje verlatingsangst, en ligt wél graag op schoot. Harry heeft inmiddels alle eetkamerstoelen gesloopt, vind het heerlijk om in de vitrage te hangen, of om bovenop een slapende Walt te springen.
The Boys gaan uitstekend met elkaar om, stoeien veel en zijn gelukkig beide speels. Ik betrap ze er vaak op dat ze bij elkaar liggen, al zit er dan minstens een halve meter tussen.
Naast de katten heb ik 5 vissen in de vijver. Walt heeft ze gezien maar lijkt nog niet te snappen dat dit eventueel eten is (gelukkig).
dinsdag 11 december 2018 om 13:03
Een bench is een goed idee, dat ik daar zelf niet op ben gekomen haha.
Ik denk wel dat ie naar een bak zou gaan als het kan. Hij zat nu heel hard te 'graven' in zijn mandje (er lag een krant in, gelukkig maar). Dus ik denk zeker dat ie dat zou doen. Ik ga eens rondspeuren op marktplaats. Dank voor de tips en het meedenken!
Ik denk wel dat ie naar een bak zou gaan als het kan. Hij zat nu heel hard te 'graven' in zijn mandje (er lag een krant in, gelukkig maar). Dus ik denk zeker dat ie dat zou doen. Ik ga eens rondspeuren op marktplaats. Dank voor de tips en het meedenken!
dinsdag 11 december 2018 om 15:52
RockOla schreef: ↑11-12-2018 08:54Mijn engeltjes hebben ons weer handen vol werk bezorgt gisteravond..Gisteren hoorde ik gefladder uit onze oven/ gasfornuis. Ik dacht dat er een beest onder zat, maar het kwam echt uit de binnenkant, en dan niet daar waar je normaal je cake bakt. Het is zo'n groot 6 pits fornuis, dus die haal je zo niet even weg. Blijkbaar heeft een van mijn schatjes een mus meegenomen naar binnen en laten ontsnappen. Beest is op een of andere manier in het binnenwerk van de oven gekropen, en hoe dat mogelijk is...het enige gaatje zit waar de gaskraan naar binnen gaat. Maar de hele achterkant moest er af...Mus mankeerde niets, zat echt helemaal in het binnenwerk! Ruim 2 uur werk gehad..onder supervisie van de 2 vermoedelijke daders natuurlijk.
Leuk dat ze maatjes zijn Pastelblauw!

Wow! Dat is nog eens een beleving! Gelukkig is de enkele muis die grote poes hier binnen brengt al wel dood

"I love not Man the less, but Nature more..."

dinsdag 11 december 2018 om 16:11
Laat nog even weten hoe het afloopt.Anniexx schreef: ↑11-12-2018 13:03Een bench is een goed idee, dat ik daar zelf niet op ben gekomen haha.
dinsdag 11 december 2018 om 16:38
Ik ontdek net dat ons poesje een kaal buikje krijgt. Omdat ik het allemaal goed wil doen ben ik graanvrij gaan voeren. Dus waarschijnlijk komt het door het veranderen van voer. Ik voerde altijd Royal Canin, dus dat ga ik nu toch weer doen. Wat er ook wordt gezegd, ze deden het er beter op dan op dit nieuwe voer. Ook haar broertje krijgt een minder mooie vacht, en hij heeft af en toe jeuk. Ik voerde Carnilove trouwens, kennen jullie dat? Ik heb het ook nog braaf gemengd, maar dit is duidelijk niet het voer voor mijn verwende plaagjes.

dinsdag 11 december 2018 om 16:45
mijn eerste twee katten waren loeizwart... je wil niet weten hoe vaak ik daar bovenop ben gaan zitten. Donkere bank en zo snel als ik mijn billen had gelicht dan dook daar een kat in het kuiltje. Lekker warm natuurlijk

en dan had ik koffie ingeschonken, een plas gedaan of whatever en dan ging ik weer zitten...
Soms ging het een tijdje goed, dan keek ik eerst even maar vroeg of laat ging het toch weer fout. Gelukkig ga ik altijd rustig zitten, ik ben geen bankploffer

dinsdag 11 december 2018 om 17:02

dinsdag 11 december 2018 om 17:30
Balin en ik hebben ruzie gehad vandaag. Hij was weer eens bezig met iets dat niet mag en ik waarschuwde hem eerst en toen hij terugkwebbelde en het toch deed, heb ik hem, na veel moeite gepakt. Hij beet in mijn hand en ik heb hem op de gang gezet voor een kwartiertje, even afkoelen.
Nadat ik de gangdeur weer open had gezet en hem riep kwam hij weer binnen. Ik ging zitten en hij sprong op schoot en likte mijn hand met een prrt prrt erachteraan.
Hij weet het wel hoor, die schurk, want als hij fout zit en ik hem zo straf, dan komt hij het altijd goedmaken met me.
Nu zijn we weer beste vriendjes en gebruikt die klipgeit me weer om te beklimmen en ondertussen zijn ook mijn handen gewassen en mijn kin en neus.
Wat moet ik toch met dat figuur?
Nadat ik de gangdeur weer open had gezet en hem riep kwam hij weer binnen. Ik ging zitten en hij sprong op schoot en likte mijn hand met een prrt prrt erachteraan.
Hij weet het wel hoor, die schurk, want als hij fout zit en ik hem zo straf, dan komt hij het altijd goedmaken met me.
Nu zijn we weer beste vriendjes en gebruikt die klipgeit me weer om te beklimmen en ondertussen zijn ook mijn handen gewassen en mijn kin en neus.
Wat moet ik toch met dat figuur?
dinsdag 11 december 2018 om 18:32
halve siamees (vandaar dat hij zo vocaal is) enne beetje ragdol of birmaan weet het niet zeker er zit van alles isDoubletree20 schreef: ↑11-12-2018 10:26Leuk al die kattenfoto's!
Wat een mooie katten PimPom! Ik zelf heb een zwak voor lapjes en m'n man voor tijgertjes dus dit zou een perfecte match zijn![]()
Ziet er idd uit als een boefje Cateautje. Voor rooie tijgertjes heb ik ook al een zwak![]()
Welk ras is dat Rouge? Echt heel mooi!

pokkewijf schreef: ↑11-12-2018 16:45mijn eerste twee katten waren loeizwart... je wil niet weten hoe vaak ik daar bovenop ben gaan zitten. Donkere bank en zo snel als ik mijn billen had gelicht dan dook daar een kat in het kuiltje. Lekker warm natuurlijk![]()
en dan had ik koffie ingeschonken, een plas gedaan of whatever en dan ging ik weer zitten...
Soms ging het een tijdje goed, dan keek ik eerst even maar vroeg of laat ging het toch weer fout. Gelukkig ga ik altijd rustig zitten, ik ben geen bankploffer

hahaahahhaha inderdaad Cateau wat moet je met zo'n figuur

die van mij was ook ff hysterisch net, was vergeten een lampje aan tedoen,voor ik weg ging

Relax we're all crazy, it's not a competition
dinsdag 11 december 2018 om 18:42
Geweldig al die ervaringen met onze malle katten.
Ik heb ook al veel kleuren gehad, en ja, ook een pikzwarte. Dan zag je soms alleen die gele oogjes vanuit het donker oplichten. En een Siamees..die praatte erg veel. Maar de cyperse waren hier samen met de rooien het meest. De cyperse waren hier de echte jagertjes en zeer eigenzinnig. De rooien zijn altijd de mietjes hier..grote pieperds en altijd wat..

dinsdag 11 december 2018 om 18:55
Ik ben weer een hart verzakking rijker
Ik hoorde dat kleine rooie iets ving en hij kwam gelijk naar binnen in snelheid zag ik iets in zijn bek. Ik schrok en dacht arm vogeltje alleen het bleek een blaadje te zijn
Ondertussen loopt kleine rooie nog steeds er mee te spelen.
Voor oudste is vandaag zn warmte matje binnen gekomen tot nu toe ligt die er lekker op te slapen.
Rockola
hoe krijg je zo iets uit elkaar?

Voor oudste is vandaag zn warmte matje binnen gekomen tot nu toe ligt die er lekker op te slapen.
Rockola

dinsdag 11 december 2018 om 19:21
Ja haha..mijn man was ook erg blij...gelukkig zit ie in de techniekderooiekater schreef: ↑11-12-2018 18:55Ik ben weer een hart verzakking rijkerIk hoorde dat kleine rooie iets ving en hij kwam gelijk naar binnen in snelheid zag ik iets in zijn bek. Ik schrok en dacht arm vogeltje alleen het bleek een blaadje te zijn
Ondertussen loopt kleine rooie nog steeds er mee te spelen.
Rockola![]()
![]()
hoe krijg je zo iets uit elkaar?

Typisch, na zoiets zijn het ineens mijn katten..ipv onze katten..

dinsdag 11 december 2018 om 19:58
Een prikkie... zijn wel diva’s in onderhoud
dinsdag 11 december 2018 om 19:59
moet je snel zijn of een andere action kiezen want ik wil ze nu ook

dinsdag 11 december 2018 om 20:00
Gemiste kans. Ik lig er al voor de deur in mijn slaapzakderooiekater schreef: ↑11-12-2018 19:59moet je snel zijn of een andere action kiezen want ik wil ze nu ook![]()

Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
dinsdag 11 december 2018 om 20:11
dinsdag 11 december 2018 om 20:17
Dames dames, niet vechten, ze komen in alle kleuren en maten. Weet wel, zodra je er 1 hebt, je huis is vanaf dat moment diva-stijl
Op het moment rent deze rond in de tuin in de regen. Blijft wel een kat hè
dinsdag 11 december 2018 om 20:22
Ik ben zelf overigens erg voorzichtig met tasjes sinds mijn lapje heel lang geleden verstrikt raakte in een plastic tas, compleet hysterisch naar buiten vluchtte en ik haar op het nippertje te pakken kreeg om haar te redden van de tas, die zal al muurvast om haar nek heen gedraaid
Ze hoeft nu alleen maar het geluid van een plastic tas te horen en ze verstijft al van angst dat arme beestje.
Alle tasjes zitten dus veilig opgeborgen hier, vooral die tassen met stevige hengsels want die vind ik helemaal doodeng. Ik vind het risico te groot, katten vind ik wat dat betreft onvoorspelbaar vandaar dat tasjes hier geen speelmateriaal zijn. Gelukkig zijn dozen hier echt favoriet om in te liggen en mee te spelen en gelukkig kan dat ook veilig.

Alle tasjes zitten dus veilig opgeborgen hier, vooral die tassen met stevige hengsels want die vind ik helemaal doodeng. Ik vind het risico te groot, katten vind ik wat dat betreft onvoorspelbaar vandaar dat tasjes hier geen speelmateriaal zijn. Gelukkig zijn dozen hier echt favoriet om in te liggen en mee te spelen en gelukkig kan dat ook veilig.
Dierproeven.