Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
Parel, blaren op je duimen? Wat lief!!!
Zitah, ook ik denk iedere dag aan je! En duim me een slag in de rondte.

Parel, ik snap ook niet dat je t twee jaar hebt volgehouden. Het is alleen, als je er middenin zit weet je ook niet beter en dan ga je maar door. Je kunt er ook moeilijk uitstappen dan. Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid over wanneer jullie aan een tweede zouden willen beginnen?

Kris, ik hoop dat het helpt om Bram wat meer overdag te geven. Jeetje, jullie hebben ook al wel erg lang onderbroken nachten he.

Bieb, wat een gedoe met je ouders. Ik herken het ook wel hier van mijn ouders. Mijn moeder kan soms zo verongelijkt zeggen dat ze ons al heel lang niet heeft gezien. Maar komen, ho maar. Nee, ik moet altijd dáár naartoe. Zit gewoon niet in het systeem ofzo.

En ze klaagt ook altijd zo dat schoonmoeder hier zo thuis is en zij niet. Maar zelf heeft ze nog nooit 1 keukenkastje opengetrokken om bijv. kopjes te pakken ofzo. Sterker nog, toen ik zo ziek was tijdens mijn zw.schap zaten ze hier nóg op visite en liep ik voor ze te rennen, terwijl ze kwamen om mij te helpen.

Het geeft allemaal niet echt, maar zeur dan niet zo!

Ik heb toch wel een beetje de kriebels voor vanmiddag. Hoop dat we deze week nog iets horen! Ze komen pas eind vd middag, dus vandaag zal sowieso niet meer.

Oh ja, uit het bloed kwam niets. Had ook niet anders verwacht. Mochten de klachten aanblijven moet ik weer langs de dokter. Gelukkig wordt het wel iets minder inmiddels.
ik snap geen ruk van die kleur! Kan iemand me uitleggen hoe ik t moet doen? Ik selecteer nu en druk dan op "gebruik kleur"en dan doet ie niets.
H5, spannend!!! Duimerdeduim!

Zitah, de rest van de tijd draaien ze voor jou hoor! Hup Sep!

Oh, iemand met honger, hihi, tot straks
H5,

Die kleur snap ik ook niet hoor, bij mij gebeurt er ook geen reet.

Wij willen ongeveer rond aug/sept voor een 2e gaan.

De laatste tijd moet ik er zoveel aan denken en merk ik dat ik het een beetje 'eng' vind.

Misschien de onzekerheid of ik het allemaal wel kan met 2 kinderen, en wat meespeelt is dat ik het vreselijk zou vinden om weer door zo'n zware tijd te moeten gaan.

Wat uiteraard helemaal niet gegarandeerd is hoor.

Het zou dus zomaar kunnen dat het wat later wordt hoor,

kan het niet zo goed uitleggen maar ik denk dat de meeste wel snappen hoe ik het bedoel.

De wens voor een 2e wordt wel steeds groter dat merk ik echt.

Krissie, sem had vorig jaar in mei/juni steeds netelroos en dat waren de graspollen.

Ook die witte pluisjes die overal ronddwarrelen.

Speelde toen ook veel in gras.

Ben benieuwd hoe het dit jaar zal gaan....we zien het wel!

En ja, dat slapen bij jullie gaat ook nog niet super hé?

Ik hoop zo dat het snel beter zal gaan, heb je wel verdiend!

Gelukkig maar dat bram overdag zo'n heerlijk kind is, dat scheel een hele hoop!
Ik ben gister bij de huisarts geweest omdat ik al 6 weken non-stop vreselijke hoofdpijn heb en wazig/dubbel zie.

Ogentest gedaan en daar zag ik maar 65% van wat ik zou moeten zien.

Nu morgen de test bij de opticien doen en als de test dan nog

zo slecht is moet ik naar de oogarts.

Ik hoop dat het meevalt en lenzen/bril de oplossing zal zijn.
H5, is iris toevallig de laatste tijd ook zo'n dwingelandje?

Vraag me af of het bij de leeftijd hoort of dat hij een beetje verwend begint te worden?!
Zitah ik duim ook heel hard voor je. Seppe zet hem op!!!

Voor jou natuurlijk ook H5. Zou toch super zijn als je huis verkocht is?

Jaloerse ouders herken ik wel hoor. Hier ook, niet alleen ouders, maar ook schoonmoeder. Ik negeer het, net als jullie met de 2jarigen hihi.

Borstvoeding gaat hier nog steeds goed. Vriendje krijgt nog steeds maar 1 fles KV en dat gaat goed. Ik zit er heel erg stiekem een beetje aan te denken om die ook maar weer te schrappen. Cyste blijft toch wel zitten en volgens mij krijgt vriendje niets te kort (zie foto op hyves). Hij komt nog steeds om de 4 a 4,5 uur. Dus honger heeft hij ook niet dacht ik. Aan de andere kant, fles voeding is wel zo makkelijk. Dan hoef ik niet te kolven op mn werk, en kan mn zus ook een keertje oppassen. (die is anti bv ).

Parel waarom zou je Sem weer een aardbei geven? Ik heb ook (veel ) last van netelroos. Warm en koud geeft een reactie, maar ook aardbeien, kiwi's, wasmiddelen, zeep ed. Aardbeien en kiwi,s eet ik dus ook niet. Gekookt zoals in jam bv geeft geen reactie. Af en toe heeft sem een moeilijke periode, en waarom zou je die weer opwekken door hem iets te geven waar hij waarschijnlijk jeuk krijgt? Zonder aardbeien kun je best heel goed leven toch? Sorry hoor als ik een beetje bemoeizuchtig over kom. Is niet de bedoeling.
Eles, het wordt aangeraden door de kinderarts omdat kinderen er weleens heel goed overheen zouden kunnen groeien.

Het was vorig jaar zo'n vreselijk gezoek naar de oorzaak van het netelroos waarvan aarbei, kroepoek en de graspollen hoogstwaarschijnlijk de oorzaak kunnen zijn.

De graspollen komen in mei/juni.

Voor die tijd zouden we dus moeten proberen of de reactie op aardbeien of kroepoek komt anders is het vrijwel zeker dat het van de graspollen komt.

Voor de rest heeft hij nergens last van zoals wasmiddel/temp e.d.

Kiwi eet hij dagelijks.

Ik ben het met je eens dat ik het liever niet wil gaan opwekken

hoor maar het zou ook veel kunnen ophelderen.

En na alle onduidelijke dingen met hem zou dat ook wel eens heel fijn kunnen zijn!

Verder had sem eigenlijk geen jeuk van de netelroos, wel supergrote vlekken wat uiteraard ook ontzettend vervelend is.
Shit mn moeder belt net dat sem hoge koorts heeft en steeds in slaap valt op schoot.

Moet hem zo maar even gaan halen.

Hmm was er al bang voor, iemand interesse als back-up voor een voorstelling van het zandkasteel zaterdagmiddag in a'dam

voor het zandkasteel?

3 kaartjes....
Parel,

Ach nee Semmetje ziek, dat is nooit leuk, maar gelukkig knappen kindjes vaak snel weer op zodat jullie toch lekker naar het zandkasteel kunnen. Het zandkasteel is leuk, zelfs Lieve vindt het bij ons nog leuk.

Bieb, war vervelend van je moeder. Ik snap niet dat ouders zich zo op kunnen stellen (maar ja ik snapte vroeger ook niet dat vrouwen van rond de 30 zo konden mutsen met en over hun kinderen en nu doe ik het zelf ook). Mijn moeder kan ook heel dwingend bellen op vrijdagochtend dat de koffie klaar is. En ik moet er drie inpakken en in de auto vastzetten en dan haar kant op komen, terwijl zij alleen zichzelf in de gordels hoeft te snoeren.

Zitah, jij spookt echt heel de tijd door mijn gedachten. Ik denk echt dat het deze keer raak is en ik hoop het ook zo voor jullie. Echt raar dat ik je nog nooit in het echt heb gezien en toch de hele tijd aan je moet denken.

Krissie, wat komt Bram nog vaak zeg, moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje vergeten ben hoe dat bij ons allemaal liep, maar bij ons was toen volgens mij de laatste voeding van 23:00 uur er al af.

AnAn, ik denk ook temperatuur verschil of zo. Jullie hebben het wel flink voor de kiezen gekregen de laatste tijd.

Moest trouwens wel een beetje glimlachen om Bieb haar reactie op jouw verhaal dat Kaj bij jullie sliep: ze zij dat zij ook veel tussen haar ouders heeft gelegen en haar vriend ook. Dan zie ik het dus helemaal voor me dat Bieb en haar vriend tussen de ouders van Bieb inliggen (tja zal wel aan mij liggen).

MH, hoe is het bij jullie? Veel kleertjes maat 74 van Ellen gekregen. Volgens mij ben je nog steeds lekker relaxed niet?

Eles, wat fijn dat vriendje het zo goed doed. Jij bent helemaal overgelukkig niet met je mannetje. Leuk om te lezen.

MH, ik hoop op goed nieuws van jou kant. Als ze voor de tweede keer komen kijken dan zijn ze in elk geval erg geinteresseerd.

Jannes, zwaai terug.

Bloem, hoe gaat het met jullie? Kindjes al helemaal gewend aan Nederland.

Nu weet ik het even niet meer. Tot later! Excuses voor iedereen die ik vergeet.
Bram komt vaak ja, maar: hij slobbert zijn fles leeg, laat een boertje en pit weer verder, dus vergeleken met anderen valt het enorm mee, hoor. Tuurlijk zou het lekker zijn als hij maar 1 keer komt en liefst gewoon doorslaapt, maar gut, hij spookt gelukkig niet en is verder een heerlijk ventje. Rolt nu de hele box door om dan af en toe vreselijk te gaan brullen als zijn beentjes tussen de spijlen geraakt zijn, hihi. Het wordt tijd voor meer ruimte geloof ik
He meiden,

ik meld me ook weer eens even.

Heb redelijk meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren.

Ben weer druk met werken!

Kost me nog erg veel energie moet ik zeggen. Ben er 's avonds heel erg moe van. Maar ik vind het wel leuk, al zou ik graag een maand of 2 verder zijn, dan weet ik tenminste hoe alles draait hier en ken ik de weg een beetje......

Maar ja, komt wel.

Verder hebben we de schoonmaakster er uitgeknikkerd eind december, dus als ik effe tijd heb moet er ook gepoetst worden.

De afgelopen weken deed ik dat een beetje tussendoor of als Mupke naar het kdv was.

Ze moet er wel aan wenne dat ze ineens 3 dagen per week gaat. Ze hangt erg aan me, ook als ik haar weer mee naar huis neem verliest ze me geen seconde uit het oog!

Het liefst hangt ze als een aapje aan m'n broek haha.

Verder is ze heel lief en kan ze al zeker 15 woordjes!

In d'r eentje buiten rondstappen vindt ze ook prachtig.

Lekker dat het mooie weer er aan zit te komen!

Nou, ik ga eens een poging doen.....

Parel, jullie gaan in juni naar Mallorca? Wij in augustus, waar gaan jullie precies heen?

Hoe is het met Sem, nog koorts/ziek?

Zitah, ik moet ook elke dag aan je denken. Ik duim ook mee hoor! Zou fantastisch zijn!!!

ADL, hoe gaat het met je darmproblemen nu? En is je menstruatie al weer op gang gekomen?

H5, voel je je weer wat beter? Goede hoop wat betreft de kijkers zag ik! Zou een geweldige timing zijn toch? Schiet het al een beetje op in het nieuwe huis?

Lieve, foto's!!!! Ben heel benieuwd hoe jullie huis is geworden! Volgens mij wonen jullie heel mooi.

Het lijkt me heerlijk om zo'n grote woonkeuken te hebben.

Als het huis wat wij op het oog hebben doorgaat, krijgen we ook een woonkeuken van 35 m2. Mooi kookeiland er in, supergrote tafel en uitzicht op ons sloepje in het water voor de deur!

Kris, als ik de gouden tip had om Bram te laten doorslapen dan zei ik het natuurlijk....

Ik vind je wel wat vrolijker klinken dan een paar weekjes terug moet ik eerlijk zeggen.

AnAn, hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal nog een beetje? Kaj nog vlekjes?

Eles, ik zou die fles KV weer vervangen door BV hoor! Heb de foto's gezien, kleine bolle haha!

Marielle, hoe staat het met je sollicitaties?

Ik las in je www iets over een weekendje weg met bepaalde mensen. Jij vertelde toch een tijdje terug over relatieproblemen/mogelijke scheiding tussen hun? Of ging dat om andere familieleden?

Of was jij het niet maar iemand anders??? Sorry dan......

*even posten*
MH, loopt allemaal lekker bij jullie he?

Super hoor! Wanneer ga jij eigenlijk weer aan het werk?

(of wil je d'r nog niet aan denken?)

En hoe heb je de opvang dan geregeld? Zelfde kdv had plek?

Enne....je bent misschien weer zwanger omdat je warrig en met fouten typt??? Hihi....

Bieb, wat vervelend zeg, dat gedoe met je moeder. Sommige mensen denken inderdaad dat dezelfde afstand voor de een verder is dan voor de ander. Heel irritant.

Gaat het verder goed? Kun je je draai een beetje vinden met 2 kids?

Ellen, geniet je van je oppaskindje op de maandag?

En vindt Tim het ook gezellig?

En hoe is het met de zwangere dames, Rebels, Jannes?

Rebels, beetje vertrouwen in de situatie?

Ik hoop ook dat jij je wat prettiger voelt Jannes, niet zoveel zorgen om de baby enzo.

Bloem; hoe is het met je kleine meisje? Red je het allemaal nog een beetje?

Regina, alles officieel op je werk dus! Spannend hoor en heel dapper van je! Maar je hebt alles goed uitgedacht, dus het komt vast helemaal goed!

Zag dat Liesje alweer 10 maanden is! Kan me nog zo goed herinneren dat ze net geboren was! Tijd vliegt echt voorbij!

Diamond, wat gaat het snel ineens! Leuk hoor! Als het weer in 1 keer mag lukken heb je zo weer een balkie hier!

Zou fantastisch zijn als je samen met Zitah zwanger zou zijn!

Jessie, voor jou, weet even niet meer wat je als laatst had geschreven....ongetwijfeld iets liefs over Inge, dat doe je namelijk altijd!

Heb ik iedereen gehad? Hope so.....

Ben vast de helft vergeten, maar ik heb m'n best gedaan.

Ga proberen weer wat meer te reageren.

Morgen de hele dag werken, vrijdag overdag ben ik vrij, maar dan springt er hier weer een kleine draak door de kamer.

Vandaag is ze op het kdv, lekker even de stad in geweest net en vanochtend het hele huis gesopt.

Ik heb lente kriebels, gisteren al lekker in het zonnetje de ramen gewassen.
Eventjes snel tussendoor voor manlief met de kinders thuis is.

Allereerst Lieve, leuk dat je weer terug bent. Ben ook heel benieuwd naar foto's van de verbouwing!

H5, wat spannend met je huis, hopelijk zijn deze kijkers ook echt kopers.

Regina, wat een goed dat de knoop is doorgehakt op je werk. Straks dus lekker voor jezelf beginnen

Zitah, ik denk aan je!

Roos, je bent begonnen dus in je nieuwe baan! Leuk dat het bevalt, hopelijk ben je snel een beetje gewend.

Diamond, super dat jullie nu gestart zijn voor de 2e, hopelijk is het snel raak!

Krissie, ik herken de gebroken nachten (helaas) als geen ander. Sterkte ermee!

Hier gaat het best goed op het moment. Ben aardig aan het uitrusten en opknappen (even beetje vivapauze doet me wel goed). Darmen blijven wisselend gaan, maar de afgelopen dagen weinig last gehad. De AB bij Florian slaat gelukkig wel aan. Maaike zit echt niet lekker in haar velletje dus heb contact opgenomen met haptonoom (die jij aanraadde Krissie).

Verder nog niet ongesteld geworden helaas, maar had er al wel wat rekening mee gehouden. Als het net zolang duurt als bij Maaike, dan zou ik (pas) rond Florian's 1e verjaardag (of iets eerder) weer ongesteld worden. Hij komt ook weer vaker voor een nachtvoeding, dus dat zal misschien ook wel eea tegenhouden. Ik ga er niet voor minderen met de bv, dat vind ik veel te belangrijk. Het loopt ook zo goed dit keer! Florian groeit er prima op!

Ik brei er weer een eind aan,

Denk aan jullie, dikke
Roos, we gaan naar Cala d' Or.

Hebben er erg veel zin in, eindelijk weer eens naar het strand!

Welke kant gaan jullie op?

Lieve, ik hoop dat hij snel opknapt want het zandkasteel vind hij echt geweldig!

Maar goed, ziek is natuurlijk ziek.

Kleine man lag om 11.30 in mn moeders armen te slapen,

gelukkig kon ik eerder naar huis van mn werk.

Net toen we naar huis wilden gaan werd hij helemaal niet lekker en kwam de koort net over de 40 graden heen.

Besloten om hem lekker bij mn ouders te laten slapen en dat heeft ie gedaan tot 16.00! dus een dikke 3 uur geslapen.

Na het slaapje ging het redelijk maar toen we thuiskwamen na het eten wilde hij linea recta naar boven toe.

Voor half 8 sliep hij al.....arme vent.

Is nu al de 4e fikse griep in 3 maanden tijd.....
Dikke beterschap voor Sem!!!

Ben een beetje te moe om verder te reageren maar ontzettend lief van jullie dat jullie zo hard voor me duimen en aan mij denken. Jullie zijn schatten!
Ach, die Sem. Hoop dat hij snel weer opknapt.

Roos, fijn dat het zo goed bevalt en logisch dat het in het begin nog veel energie kost. Ik vond een nieuwe baan ook altijd pas wat relaxter na een maandje of drie. Dan werd het allemaal wat "gewoner".

Lekker, Mallorca. Wij gaan dit jaar niet op vakantie. Genieten van ons nieuwe huis met tuin lijkt mij ook heerlijk!

ADL, fijn dat het met jou weer wat beter lijkt te gaan! En met Florian natuurlijk. Hopelijk kan de haptonoom Maaike helpen, want dit is echt erg sneu.

Jeetje, wat duurt het lang voor je cyclus weer terug is zeg. Succes daarmee.

Zitah, nog steeds aan het duimen hoor.

Lieve, jippie, je bent er weer! Fijn dat jullie zo tevreden zijn over de verbouwing!

Ik kom hier voorzichtig juichend: de makelaar is er vrij zeker van dat er morgen een bod komt op ons huis!!!!! Spannend!
Het loopt hier inderdaad erg lekker!! Wel druk met van alles en nog wat maar niet heel druk met alleen de kids. Heb het meer druk met de dingen die ik er allemaal bij zou willen doen nu ik nog niet werk....

Mijn eerste werkdag is 24 april, een vrijdag. Eigenlijk willen we dan nog een weekendje weg zonder kinderen dus even kijken of we dat nog kunnen regelen. Vrijdag gaan we in ieder geval even lekker uit-eten dus dat is al erg leuk!

De opvang van smurf is gewoon hetzelfde als bij kabouter; twee dagen KDV en één dag oppas. Smurf zit op één dag niet op kabouters groep maar vanaf september wel beide dagen bij haar. Maakt me ook niet uit eigenlijk, hij is toch nog veel te jong om dat te beseffen.

Wat is Mupke toch vreselijk snel zeg..... Kabouter hier lult al de oren van m'n kop maar kan toch echt nog geen 16 woordjes hoor, al leert ze er wel meerdere per week. Fijn dat het zo leuk is op je werk en je hebt daar natuurlijk ook snel je handigheid in!

@Bieb; hoe gaat het bij jullie??? Heb geen tijd voor alle babysites dus heb nog niet vernomen hoe het nu met het poepen van Felix gaat.......

@Parel; hoeist nu met Sem???

@H5; en bij jullie? Hoe is het met het huis????

Kleurtje nodig??? Dan een kleur selecteren, klik op 'gebruik de geselecteerde kleur' en tik daarna pas de tekst.
Nou de vlekjes bij Kaj waren de dag daarna gelukkig verdwenen, zal dan wel met het temperatuurverschil te maken hebben gehad ofzo??

Verder is Kaj afgelopen 2 nachten rond 4 uur wakker geworden en lag te spelen met zijn pluche aapje. Een lol dat ie had! Hadden wij weer... Maar goed, beter dat dan dat ie ligt te huilen.

Het poepen bij Fenja is momenteel drama, ik ga morgen de dokter maar eens bellen aangezien niets helpt. Het is zo zielig, het klinkt af en toe alsof ze aan het bevallen is en dan is er een ienieminipoepje uitgekomen (maar keihard, het lijken wel knikkers).

Kris, wij gaan in september naar het Vennebos. Jullie?

Parel, hoe gaat het nu met Sem? Dat arme mannetje zit het ook niet mee zeg, geef hem maar een dikke knuffel.

H5, ik duim voor je morgen hoor. Hopelijk krijgen jullie het huis zsm verkocht!

Zitah, ook voor jou draaien de duimen nog steeds. Hou ons op de hoogte he, jij kent je lichaam zo goed!!!

Lieve, leuk je weer te lezen. Hoe gaat het met de kinderen?

De verbouwing (zo goed als) achter de rug, heerlijk hoor.

Bieb, voor mij is het (schoon)ouders-verhaal niet herkenbaar.

Maar ik heb wel een oma die vind dat we te weinig langskomen, die mensen snappen niet dat wij vrouwen tegenwoordig ook werken en niet altijd zin en tijd hebben om bij oma langs te gaan. Maar goed, dat is wat anders dan bij ouders en schoonouders natuurlijk.

Ik brei er een eind aan, ga op een oor liggen.

Ik ben benieuwd of Kaj vannacht weer gaat liggen spelen, van mij mag ie wel weer eens een keer doorslapen. Hihi.
MH, wat fijn dat alles zo super loopt. Ook lekker uit eten a.s. vrijdag, even niet mama zijn, maar gewoon een aantrekkelijke jonge vrouw die heerlijk met haar kerel uit eten gaat.

Roos, nieuwe baan bevalt dus goed, snap dat het wennen is en het zal zeker vermoeiend zijn zo in het begin. Het huis waar jullie mee bezig zijn is dat een nieuwbouw huis of een bestaand? En wanneer weten jullie meer....spannend.

MH, ga heel hard voor jullie duimen, het klinkt in elk geval erg positief allemaal.

Zitah, lekker uitrusten meid, wij duimen vrolijk verder.

AnAn, het Vennenbos is zeggen en schrijven 3 kilometer bij ons vandaan, fantastische omgeving en erg leuke mensen . Ik heb tegen die tijd nog wel een paar leuke tips voor de omgeving en je kunt natuurlijk de verbouwing live komen bekijken.

Nou ga weer wat doen.
Kijken of het nu lukt?
Nee hoor nog steeds geen kleurtje
test
Oke, hier nog een keer een uitleg van een computer nerd (hihi).

Zoals MH zegt, kies je eerst je kleur en dan druk je op 'selecteer kleur'. Je krijgt dan als het goed is een html code die begint met [fgcolor....] (en op de stipjes staat dan een nummer) en eindigt met [/fgcolor]. Je moet tussen deze twee woorden tikken en dan heb je een kleurtje.

Snappie???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven