Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Ik had de punctie op zondag en op woensdag terugplaatsing. Had totaal geen bijwerkingen van de balletjes, meer van de punctie. Vooral heel veel drinken en rustig aan doen he? En bij koorts gelijk de kliniek bellen ivm overstimulatie. Veel drinken, sowieso.
Veel succes, ik duim voor jullie!
Geen twijfel over mogelijk, hartstikke ongesteld.

gewoon even allemaal hartstikke stom en oneerlijk en verdrietig en gemeen etc.
Sciencerocks schreef:
13-12-2018 15:43
Geen twijfel over mogelijk, hartstikke ongesteld.

gewoon even allemaal hartstikke stom en oneerlijk en verdrietig en gemeen etc.
:hug: :hug:
He f*ck zeg science :(

@lee, geen koorts. En op zich doe ik rustig aan maar buiten werken helpen met een nieuw huis klaar krijgen hahaha! IK heb iig nog een beurs gevoel in mn buik ... das wel lastig. Morgen maar eens vragen hoe en wat. Vandaag te horen gekregen dat er 3 goed groeien...
😢bah wat balen weer science, sterkte!

Spannend Globe, hopelijk groeien ze goed door 🍀
Shit science, dikke knuffel voor jou..

Verder spannende verhalen, wat bedoelen jullie met balletjes?

Ik hoop dit weekend weer op het bankje te komen en volgende maand heb ik een afspraak om te kijken hoe verder, maar hopelijk is dat niet nodig.
Hoop hoop hoop :)
Dank jullie wel allemaal. Zit nu bridget jones' baby te kijken. Misschien niet verstandig maar dan kunnen mijn tranen de vrije loop 😁
@globe dat had ik ook. Je moet de punctie niet onderschatten hoor. Dat deed ik ook, tot ze me erop wezen dat ik toch echt even rustig aan moest doen. Veel drinken. Kruikje mee naar bed. Geduld. Bij mij hield het een week aan.

@Sciencerocks wat ongelofelijk shit zeg. Je hoopt het zo, en dan die teleurstelling.. Het lijkt iedere keer ook harder aan te komen. Ik doe met je mee, alleen was het bij mij een foute tiener kerstfilm, met wijn en chocolade en toastjes met filet american. En een kruikje, want damnn wat is menstruatie shit na zoveel medicatie.
Kun jij gelijk door deze maand of heb je ook een maand pauze? (Ik moet, na IVF volgt altijd rustmaand).

@wensmama balletjes klinken wel 50 shades he? Helaas, het betreft utrogestan bolletjes die je vaginaal in moet brengen en die er iets later weer heel smerig uit komen. Alles voor een goed doel.. ;-)
Nog even extra domper. Ziekenhuis dicht tijdens kerst dus geen IUI mogelijk. Wordt gedwongen te wachten.

Gewoon zwaar kut. Zo oneerlijk. Het is al moeilijk genoeg en je kan het al niet plannen. En dan maken ze het extra moeilijk.
Pffff, zit jullie nog niet mee dames! Sterkte met de downs, en hopen op de ups!

Globe, dat klinkt veelbelovend, wanneer krijg je een terugplaatsing?
Extra balen weer Science! Wel een paar wijntjes met kerst..

Hier ook even kut, net de foamecho gehad maar ze konden het niet zien of de eileiders open zijn. Dit is niet perse slecht nieuws maar eigenlijk raden ze nu een laparascopie aan omdat dat echt uitsluitsel zal geven. Pff ik vind het nogal wat een kijkoperatie! Heeft iemand dit ook gehad?
True: Heftig zeg vooral dat er nu weer iets moet gebeuren ... Geen ervaring mee.
Science, slordig dat ze niet eerder hebben aangegeven. Bij Geertgen is dit ook het geval nml. Maar werd mij al bij de vorige poging gemeld.

Lee, gelukkig zag het dr vanbinnen goed uit ;) Wrs wat meer pijn door mijn raar liggende eierstok ism blaas etc. Voor nu zakt t met de dag en heb ik vandaag een gedwongen rustdag hahahahah!

Vandaag dus de terugplaatsing, van een top embryo. Morgen hoor ik hoe de andere het doen en of ze de vriezer in mogen. Dus ik zit weer op het bankje! Tot 2e kerstdag ...
Voor degene die zich afvroeg waarom de embryo transfer soms 3 of 5 dagen na de punctie gedaan wordt: https://www.freya.nl/kinderwens/vruchtb ... otransfer/
Globe wat spannend!!! 🍀 fijn dat het een topper is, dat geeft goede hoop.
Ja ik Truelove, kijkoperatie gehad bedoel ik. Viel me erg mee.
Wat een onrwikkeling allemaal meiden!

Veel wat er hier wordt geschreven kan ik niet zo goed volgen omdat het toch redelijk nieuw voor mij is maar ik leefecht met jullie mee. Wat een ontzettend zwaar traject hebben veel van jullie zeg!
Vooral als ik nu mijn eigen poging in ogenschouw neem. Eerste keer ici, rechttoe rechtaan. Een kleine week voor nod en ik maak mezelf nu al hartstikke gek. Ben misselijk, pijn in mijn buik, veel last van maagzuur wat ik in mijn vorige zwangerschap ook had.
Het ene moment denk ik dat het raak is en het volgende moment juist weer biet. Ontzettend zenuwslopend.
En dat is dus de eerste keer! Jullie meiden zijn echt supersterk en dapper!
Wilde ik even gezegd hebben.

Globe, heel veel geluk voor jouw top Embryo! Op naar een mooi eind van 2018!

Science, zwaar klote! Ook dat je nu gedwongen wordt een maand extra te wachten.

Verder iedereen succes en sterkte!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Poeh, een paar dagen niet gekeken en een heleboel bijlezen.

Goed nieuws! Van de 11 zijn er 8 bevrucht! Echt super blij mee! Ik hoor vandaag hoe laat ik maandag mag.

Lee, veel drinken hebben ze niet gezegd... maar zal er aan denken. Ik merkte donderdag na een dag werken wel dat t evht wel impact heeft op je lijf. Niet qua pijn, maar ik was echt KO na een dag werken.

Globe, zit je ook bij nij Geertgen? Die zwarte stoel was heerlijk!! Hoe meer tijd er verstreek die dag hoe minder is terug kon halen van t moment. Heel gek.
Heb je veel last van de utrogestan? Kheb vooral een hele opgeblazen buik, maar kan ook nog door de punctie komen las ik. Waar heb jij last van?
Spannend!! Hoe ging de TP? Hoe voel je je? Mooi moment, 2e kerstdag!
Wanneer lieten ze jou weten hoe t met de ontwikkeling van je embryo’s ging? Toen ze belden voor de TP?

Science, Klote!! Even lekker janken, je gevoel eruit laten! Idd wat Lee zegt, lijkt t elke keer heftiger... begrijpelijk dat je er van baalt dat je een maand over moet slaan. Ik heb dat ook wel eens gehad maar vond t dan achteraf ook wel eens prettig dat ik even een ‘rustige’ maand had.

Wensmama, succes dit weekend!

Truelove, ik heb geen ervaring met kijkoperaties nee.

Thnx voor de info true love, ik ben nog (relatief) jong. Dus misschien daarom dag 5... globe, wat js jouw leeftijd als ik vragen mag? Ik ben 33.

Thefiepie, ik duim voor je! Het is idd zwaar! Je hoofd en lijf maken je echt gek.
PLien, ja idd bij Geertgen,
De ballen zijn gewoon shit hoor haahha! Mijn 2e ronde ermee en ik heb vooral symptomen die bij zwangerschap horen. Moe, last van mn borsten etc. Dat opgeblazen gevoel kan idd nog vd punctie zijn.
Embryo voortgaan idd in gesprek voor terugplaatsing een dag ervoor. Er kunnen nog embryo's afvallen dus hou daar rekening mee. Maar wat een mooie opbrengst zeg!!!!!!! Overige embryo's voortgang dag na terugplaatsing. Oh ben 35
Ik heb net telefoon gehad om de TP te plannen. Ze gaven aan dat alle 8 de embryo’s het goed doen. Kwaliteit wisselt, maar dat wil nog niet zoveel zeggen. Ik heb geen gesprek gepland voor de TP, of hoort dat gewoon erbij. Ik weet alleen dat ik maandag om 11.00 TP heb.
Met gesprek bedoelde ik idd het telefoongesprek. (was bij mij dag ervoor maar doordat de zondag er tussen zit bij jou iets eerder) Bij aanvang terugplaatsing is er ook iemand van het lab die je uitleg geeft over de groei en kwaliteit en een foto van de embryo die ze plaatsen haha! Dan de terugplaatsing, makkie ;) duurt iets langer dan iui maar voelde voor mij hetzelfde. Maar zonder deo HAHAAHAHA
Voor een aantal dus goed spannend hier! Ik lees vooral nog mee, 2019 ga ik wel de doorverwijzing aan de huisarts vragen..

Vannacht gedroomd hoogzwanger te zijn en de baby voelen bewegen. Heel bizar omdat te dromen aangezien ik er geen ervaring ermee heb haha.
@science: wat jammer... Ook ik zal indien deze poging niet lukt een maandje overslaan... Met de feestdagen die komen, zal dat anders toch alleen maar voor stress zorgen... en zo kan ik mss toch wat van de feestdagen genieten.

@Plien1985 heel veel succes maandag!
Ik heb vorig jaar zelf december over geslagen. AMC was wel open, maar had zelf geen zin in heen en weer racen en testen tijdens de kerstdagen. Nou snap ik het verschil tussen zelf overslaan en gedwongen overslaan ook wel, maar het gaf inderdaad wel een soort rust.
Nausica, hoe is het met de kleine en met jou?

Plien heel veel succes voor maandag en met wachten!

Sterkte voor alle anderen in welk stadium dan ook, fijn om er hier voor elkaar te zijn 😘
Truelove79 schreef:
15-12-2018 13:37
Nausica, hoe is het met de kleine en met jou?

Plien heel veel succes voor maandag en met wachten!

Sterkte voor alle anderen in welk stadium dan ook, fijn om er hier voor elkaar te zijn 😘
Het gaat goed met ons! De kleine doet alles wat een baby moet doen, en slaapt zelfs zo nu en dan ergens anders dan boven op me. Ik gun het jullie ook allemaal zo, alhoewel dit ook een rollercoaster is, maar dan een goede. Het ene moment in tranen omdat ik zo blij ben met haar, het andere bijna weer omdat ze zo’n zielig smoeltje trekt als ze kramp heeft. Leuk joh, hormonen ;-).

Met mij gaat het ook goed, ik ben nog wel een dweil qua conditie, maar verder eigenlijk wel weer hersteld van bevalling etc. Het is bizar hoe snel je weer gewoon op kunt staan en zo. De eerste 9 dagen heeft er wel iemand bij me gelogeerd (verschillende mensen), dat vond ik toch wel fijn. Door het bloedverlies en het feit dat ukkie alleen óp iemand sliep en ik dus vrijwel niet, was het lichamelijk namelijk wel zwaar. Dan is het wel heel fijn om haar s ochtends even aan iemand te geven zodat je in elk geval nog even een uur of twee/drie echt kunt slapen. Dat zou ook mijn tip zijn: accepteer de hulp die er is. Het voelt alsof je faalt als moeder als je je kind overhandigt, maar het is natuurlijk beter om te zorgen dat je zelf ook goed op de been blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven