Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Lekker Yo_tasy! Heerlijk genieten nu! Fijn dat je ook nog even tijd voor jezelf hebt, even rustig je eigen ding doen.

Zet idd je vluchtkoffer alvast klaar :thumbsup:
In die van mij zat alleen nog maar spulletjes voor mijzelf en niet voor de baby. Die hebben we snel snel gepakt, lag gelukkig al wel per setje klaar :whistle:

Omdat de gynaecoloog graag wilde dat ik nog minstens een week in het ziekenhuis zou blijven ivm infectiegevaar, is mijn vriend nog snel naar huis gegaan om wat spulletjes op te halen.
En hij was dus net op tijd terug, want binnen een uur had ik heftige weeën en 9 cm ontsluiting!!

Dus #tipvanflip: Vluchtkoffer al helemaal klaarzetten :rolling:
Ik heb nog aan je gedacht vandaag Felyar, ben druk met bezig met de vluchttas. 36 weken vandaag en na jouw verhaal weet je het nooit :)

Zojuist bij de Zeeman nog wat huge slips gekocht en wat nachthemden gekocht. Mijzelf bij de boutique ernaast op een chique joggingbroek en mooi bijpassend vest getrakteerd (I know, zal mij daarna waarschijnlijk geen fluit schelen, maar hé, ik word er NU blij van). Verder nog twee strakke sportbh's, toch borstcompressen ondanks dat ik geen borstvoeding wil geven en wat extra kraam en maandverband. Dolletjes. :proud:

Babywasjes (vijftig tinten roze :proud: ) hangen en de wieg is klaar voor gebruik. Het zijn nu écht de allerlaatste dingetjes! En de maxi-cosi en isofix even fixen/oefenen voor in de auto!

Its getting real now! :-o
Het kan inderdaad snel gaan, ik ben gisteren bevallen van een dochter. s Ochtends dacht ik eindelijk oefenweeen, die toch wel vrij regelmatig waren. Voor alle zekerheid verloskundige gebeld, en voordat die er was werden het al heel duidelijk echte weeen. Ik bleek ook al 5 cm ontsluiting te hebben, dus meteen naar het ziekenhuis, met in de auto brekende vliezen en persdrang. Gelukkig is het ziekenhuis vlakbij, want bij aankomst volledige ontsluiting, en minder dan een uur later was ze er! Ging dus allemaal heel snel, en ik had echt geen tijd meer gehad om een koffertje in te gaan pakken.
We zijn er beiden redelijk doorheen gekomen, alleen bij mij wat veel bloedverlies, dus blijf nog even in het ziekenhuis. De kleine doet het prima, en begint nu net te pruttelen dat ze eten wil. Ze is zo lief en lekker knuffelig :flirting: .
Jaaaaaaaaaaaa!!!!!! Nausicaa!

Wat een prachtig mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd met je dochter! En toch te vroeg! o_o zo zie je maar!

Als dit maar geen trend gaat worden in dit topic! Ik hoop dat je snel opknapt, bloedverlies is naar!

Ik wens ook jou, tussen alle hectiek door, veel rust en genietmomentjes! Doe rustig aan! :cheer2:
Aaahh super leuk Nausicaa !!!

Van harte gefeliciteerd :cheer:

Lekker genieten van je dochter nu :love:
Gefeliciteerd, Nausicaa!! Van harte gefeliciteerd met je dochter! Dat is snel gegaan. Lekker genieten :cheer: en goed herstellen nu.
Gefeliciteerd Nausicaa!! Wat een snelle bevalling heb je gehad dan. Hopelijk herstellen jullie allebei snel!
Wauw gefeliciteerd Nausica!!
Gefeliciteerd Nausicaa! Je meisje is er gewoon, wat fijn!♡
Felyar en Nausicaa hoe gaat het nu met jullie en met jullie kindjes?

Nausicaa; als ik me goed herinner zou een vriendin bij jouw bevalling zijn. Maar zoals ik het lees, is je bevallig enorm snel gegaan. Is het nog gelukt dat je vriendin erbij was?
Wauw gefeliciteerd dames! Tot nu toe iedereen in dit topic die al voor de uitgerekende datum bevallen is! Ben heel benieuwd hoe het straks met de rest gaat. Wij hebben vandaag de Liggings echo gehad, en meneer ligt idd zoals ze vorige keer ook al zeiden goed ingedaald. Nog voldoende vruchtwater, en de kans dat hij nog zou draaien verwachten ze eigenlijk vrij klein. Vorige keer hadden ze ook mijn urine getest omdat bloeddruk ietsje hoger was als normaal en omdat ik vocht vasthou in voornamelijk mijn voeten. Mocht het vocht vasthouden erger worden dan wilden ze graag nogmaals de bloeddruk en urine checken maar gezien ze vorige keer hierin niks gevonden hadden vinden ze het ditmaal niet nodig tenzij het erger wordt

Verder is hier ook sinds gisteren het bed verhoogd, en onze Vluchttas voot de kleine staat ook al klaar. Die van mij zelf overigens nog niet, dus daar ook maar eens een begin aan maken voor het geval dat haha.

Op de uitzelijst van de kraamzorg stond ook nog 2 huishoudemmers en noodverlichting (zaklamp) op het lijstje, deze zijn inmiddels ook in huis dus wat mij betreft zijn wij er ook wel klaar voor. Morgen 36 weken, maar voor mij is het aftellen nu al een beetje begonnen ondanks ik nog niet op de 37 weken zit ben ik er al klaar voor op het feit dat hij straks geboren kan worden. Mijn gevoel zegt ieder geval dat het niet heel lang meer gaat duren
ik heb de tabel trouwens even aangepast met de twee recente updates :)
Haha, ja, vriendin was net op tijd om mee te gaan naar het ziekenhuis en dus ook bij bevalling. En dat was fijn, was een hele rustige aanwezigheid. Was inderdaad wel heel snel, zeker voor een eerste. Toen de verloskundige kwam had ik echt al heftige weeeen om de 3 minuten, dus ik was heel bang dat ze zou zeggen ‘oh nee, nog geen ontsluiting, we komen morgen nog wel een keer’. Maar toen was het dus al 5 cm. En toen ik persdrang kreeg (iets van 40 min later) dacht ik weer: dat mag nog helemaal niet! Maar toen was het dus al volledige ontsluiting. Dat was wel een opluchting, dat ik ook mocht persen.
Wat leuk!
Gefeliciteerd meiden! 💕
Nog even weer een kleine update hier:

Helaas is onze dochter afgelopen vrijdag alsnog opgenomen in het ziekenhuis vanwege geelzucht.
Nadat kraamzorg met de VK had overlegd, hebben ze toch even bloed laten prikken en daar bleek dat haar bilirubinegehalte te hoog was, waardoor we direct naar het ziekenhuis moesten.

Daar hebben ze weer meerdere testjes gedaan en hebben we 2 nachtjes door moeten brengen in het ziekenhuis. De kleine meid kwam op een speciaal blauw matje te liggen en kreeg een lamp boven zich.

Na 2 dagen is het bilirubine gehalte gelukkig goed gedaald, waardoor we zondagochtend weer naar huis mochten :cheer:

Onlangs is er weer bloed geprikt om te kijken of de waardes van de bilirubine ook zonder het blauwe matje zo laag waren en dat was gelukkig zo! Dus we hoeven niet meer terug naar het ziekenhuis.

De schrik zat er wel even goed in, maar gelukkig doet de kleine meid het verder hartstikke goed.

Ze drinkt goed en groeit alweer lekker, dus het gaat de goede kant op. Gisteren mochten we zelfs even een rondje wandelen van de kraamzorg. Ook wel lekker na 1,5 week binnen te hebben gezeten. :worship:

Jammer genoeg was de kraamzorg vandaag voor het laatst, dat ga ik nog wel missen hoor! :cry:

Hoe gaat het bij jou Nausicaa?
felyar90 schreef:
05-12-2018 20:58
Nog even weer een kleine update hier:

Helaas is onze dochter afgelopen vrijdag alsnog opgenomen in het ziekenhuis vanwege geelzucht.
Nadat kraamzorg met de VK had overlegd, hebben ze toch even bloed laten prikken en daar bleek dat haar bilirubinegehalte te hoog was, waardoor we direct naar het ziekenhuis moesten.

Daar hebben ze weer meerdere testjes gedaan en hebben we 2 nachtjes door moeten brengen in het ziekenhuis. De kleine meid kwam op een speciaal blauw matje te liggen en kreeg een lamp boven zich.

Na 2 dagen is het bilirubine gehalte gelukkig goed gedaald, waardoor we zondagochtend weer naar huis mochten :cheer:

Onlangs is er weer bloed geprikt om te kijken of de waardes van de bilirubine ook zonder het blauwe matje zo laag waren en dat was gelukkig zo! Dus we hoeven niet meer terug naar het ziekenhuis.

De schrik zat er wel even goed in, maar gelukkig doet de kleine meid het verder hartstikke goed.

Ze drinkt goed en groeit alweer lekker, dus het gaat de goede kant op. Gisteren mochten we zelfs even een rondje wandelen van de kraamzorg. Ook wel lekker na 1,5 week binnen te hebben gezeten. :worship:

Jammer genoeg was de kraamzorg vandaag voor het laatst, dat ga ik nog wel missen hoor! :cry:

Hoe gaat het bij jou Nausicaa?
Oei, dat is schrikken ja! Gelukkig trekt het meestal wel weer bij, maar je zot er niet op te wachten.
Hier gaat het eigenlijk heel goed. Wel dag 4, dus de halve dag gejankt, terwijl ik eigenlijk juist heel blij ben met hoe goed het gaat. De kleine doet alles wat ze moet doen. Vannacht wilde ze alleen boven op mij slapen, dus uren wakker geweest, dat was wel heftig. We denken dat ze het koud had, dus nu een extra laagje erbij. Het is een prachtig klein meisje, dat heel goed gekke bekken kan trekken!
Ik ben nog wel gammel, maar merk echt iedere dag goede vooruitgang (het is lang geleden dat zowel ik als iemand anders zo enthousiast waren over mijn ontlasting :hyper: ). En aangezien ik geen borstvoeding geef is vandaag de stuwing echt goed op gang gekomen (autsj!). Tip van Flip 2: als je geen borstvoeding gaat geven, koop een goede sportbeha met voorsluiting (anders lig je er op), en doe die kort na de bevalling aan, ook s nachts. Ik heb er een die ook na borstoperaties aangeraden wordt om zwellingen te verminderen, en dat is zijn geld waard.
En meteen nog een tip van Flip 3: zorg dat er lippenbalsem in je vluchtkoffer zit (of thuis ligt). Van het hijgen/ademen/puffen krijg je ongelofelijk droge lippen, en dan is dat echt heel fijn.
Ik had jullie updates totaal gemist!
Hoe gaat het nu Felyar? Ik hoop dat het bij de 2 nachtjes is gebleven!
Ik ben ook heel benieuwd naar ons kindje en stiekem wel jaloers dat jullie al kunnen knuffelen hoor! ik vind het verlof inmiddels ook wel lang duren zo, dan liever mét baby ;-)

Tnx voor de tips @ Nausicaa. Ik ga wel borstvoeding geven maar heb ergens het gevoel dat het niet echt bij me past ofzo. kan het niet goed uitleggen. Ik kijk er wel echt naar uit dat onze baby er is en dat ik hem/haar heerlijk kan knuffelen en dat ie bij me in slaap valt bijv. maar ik kijk niet per sé uit naar borstvoeding geven. Maargoed, heb geen ervaring dus ga het gewoon proberen en we zien wel hoe het loopt. En lippenbalsem; check! heb nu al droge en stukke lippen dus dat wordt wat ;)

Hoe gaat het inmiddels met iedereen? nog geen verdere forumbaby's geboren?
Yellow002 Hier gaat alles goed nu! Het is gelukkig maar bij 2 nachtjes gebleven en nu kunnen we echt genieten!

Onze dochter zit inmiddels alweer boven haar geboortegewicht, ze drinkt en slaapt goed! Tot nu toe spaart ze ons nog met de nachten, ze meld zich maar 1 keer s nachts, dus dat is heel fijn.
Verder is het echt een heerlijk zoet kind :heart: Tuurlijk heeft ze wel eens een minder momentje, maar tot nu toe valt het heel erg mee!

Hoe lang heb je nu al verlof Yellow? Ik snap heel goed dat je graag met je kleintje wil knuffelen.
Wachten duurt dan lang he :whistle:
Ik sta er trouwens precies net als jij in qua borstvoeding. De eerste week ben ik begonnen met borstvoeding en ondanks dat het aanleggen best goed lukte, kostte het onze dochter toch erg veel energie. Ze kreeg wel bijvoeding en ik kolfde heel veel, alleen kwam de melkproductie nauwelijks op gang. Omdat dit bij mij behoorlijk wat stress opleverde icm de ziekenhuisbezoekjes heb ik besloten te stoppen met borstvoeding. Misschien wel te snel, maar voor mij voelde flesvoeding geven gewoon prettiger aan.

Hoe gaat het bij jou Nausica?
Yellow002 schreef:
12-12-2018 11:56
Ik had jullie updates totaal gemist!
Hoe gaat het nu Felyar? Ik hoop dat het bij de 2 nachtjes is gebleven!
Ik ben ook heel benieuwd naar ons kindje en stiekem wel jaloers dat jullie al kunnen knuffelen hoor! ik vind het verlof inmiddels ook wel lang duren zo, dan liever mét baby ;-)

Tnx voor de tips @ Nausicaa. Ik ga wel borstvoeding geven maar heb ergens het gevoel dat het niet echt bij me past ofzo. kan het niet goed uitleggen. Ik kijk er wel echt naar uit dat onze baby er is en dat ik hem/haar heerlijk kan knuffelen en dat ie bij me in slaap valt bijv. maar ik kijk niet per sé uit naar borstvoeding geven. Maargoed, heb geen ervaring dus ga het gewoon proberen en we zien wel hoe het loopt. En lippenbalsem; check! heb nu al droge en stukke lippen dus dat wordt wat ;)

Hoe gaat het inmiddels met iedereen? nog geen verdere forumbaby's geboren?
Knuffelen is inderdaad heel fijn. En zo bijzonder dat zo’n hummel gewoon meteen rustig wordt als ze bij jou komen liggen.
Helaas wil mijn meisje nog steeds met name graag óp me slapen, maar ik heb nog wat hulp van mensen die haar dan ook een paar uur nemen zodat ik een klein beetje kan slapen. Ook daarom ben ik (voor mij!) blij met het besluit geen borstvoeding te geven, nu kan iemand anders het ook doen, in plaats van dat ik dan toch weer wakker moet zijn om te voeden. En ik vind het een rustig idee dat ik weet hoeveel ze binnen gekregen heeft. (Maar nogmaals: dat is puur persoonlijk voor mij).
De stuwing is bijna weg, alleen als ze heel hard huilt voel ik het nog. Verder ben ik eigenlijk ook weer heel aardig op de been, geen last gehad van hechtingen etc, dus ik mag niet klagen. Alleen moe door bloedverlies en weinig slaap, maar dat trekt ook wel weer bij.

Succes allemaal, ik was inderdaad blij dat ze wat aan de vroege kant was, dat wachten is maar niks.
Hoi hoi! Ook hier is de kleine inmiddels geboren met 37+3.

Het begon donderdags toen ik lekker ging schoonmaken in huisje, buikje was al beetje gevoelig ik dacht misschien komt het omdat ik nog lekker in huis rommelen ben. Maar na verloop van de dag werdt het meer een zeurderige pijn. Rond half 5 besloten de verloskundige te bellen die had aanbevolen nog even alles in de gaten te houden, ook omdat meneer wat minder actief als in de buik als gewend. Paar uur nog even aangekeken en de zeurderige pijn bleef aanhouden. Rond 22u verloskundige alles gecheckt en omdat hij ook veel pieken in de hartslag had voor ctg naae ziekenhuis geweest. Ctg was prima maar mijn bloeddruk was wat aan de hoge kant en te veel eiwitten in mijn urine Dus ik had land op verhoogd risico op zwangerschapvergiftiging.

Toen kregen we de mededeling dat ik ingeleid zou worden, en dat hij 14 of 15 december geboren zou worden.

We begonnen de nacht met een ballonkatheter welke voor de ontsluiting nog niet veel had uitgemaakt. Dus kreeg ik elke 4u 2 vaginale capsules welke de weeën zouden opwekken en zouden ze met 3cm de vliezen breken. Er was al verteld dat de capsules pas bij de 3e en dus laatste dosering waarschijnlijk goed zouden aanslaan omdat dit bij meerdere vrouwen het geval zou zijn. Nou de laatste dosering gehad en om 20u gaan slapen rond 21.45 wezen plassen ik loop terug wil me bed in stappen en lijkt ineens of er ballon in me buik knapt vruchtwater verloren hoor..

Mocht gelijk naar de verlos kamer waar ik 2cm ontsluiting had maar vrij snel op het besluit kwam op de ruggenprik te nemen. Nou volledige ontsluiting binnen 5 a 5.5 uur, toen de ruggenprik nog laten uitwerken en vanaf 6.15 persen. Uiteindelijk is hij volledig en gezond en wel geboren op 15 December om 07.41 met een gewicht van 2995 gr en lengte van 49cm.

Morgenochtend mogen we naar huis toe, want ik had zelf toch nog te veel bloedverlies en mijn bloed en urine moest ook nog nagekeken worden.

Het is een prachtig jongetje, ik zal proberen een foto van hem up te loaden ben er alleen nog niet achter hoe dit werkt 😅
Gefeliciteerd Suusje!! Klinkt best heftig, hoe heb je de bevalling ervaren?

Foto uploaden kan via bv tinypic.com en dan hier de link plakken. Ben trouwens heel benieuwd naar iedereens naam! Hoewel ik ook snap dat jullie die liever niet zo op op een openbaar forum posten natuurlijk.
Suusj, van harte gefeliciteerd met je zoon! Ook al zo op tijd! Wel spannend met dat minder voelen en kans op zwangerschapsvergiftiging, lijkt me. Fijn dat jullie morgen naar huis mogen. Geniet ervan!
Gefeliciteerd Suusj!! Je zit wel steeds goed met je gevoel hè (eerst dat het een jongetje zou worden en daarna dat hij eerder dan de UD zou komen). Fijn dat alles goed gaat met hem ♡
Ik heb zijn geboortedatum toegevoegd aan de tabel.

Ook ik ben benieuwd naar welke namen jij, felyar en Nausicaa de kindjes gegeven hebben. Willen jullie dat posten? Of pb? :-$
Gefeliciteerd Suusj! Fijn dat alles goed is gegaan ondanks de spannende start. Hoe voel je je nu? Geniet van je mannetje 😍

Toch bijzonder dat er zoveel kindjes eerder geboren worden hier! Ik denk dat mijn meisje nog wel even blijft zitten. Maandag hebben we de liggings echo gehad, ze ligt er helemaal klaar voor maar is wel aan de kleine kant, dus zou beter zijn als ze nog even blijft zitten.

Het rommelt wel af en toe, pijnlijke harde buiken s avonds en last van mijn onderrug. Hebben jullie dat ook?
Ik heb dat dus nooit gehad. De enige keer dat ik dacht dat er eindelijk een klein beetje gerommel kwam, had ik 5 uur later een baby :-D .

Maar ik ken ook mensen die het wel al hadden vanaf een week of 30. Het kan blijkbaar alle kanten op.

Wat betreft de naam, die zet ik liever niet zo hier neer. Ik ben best herkenbaar hier, en dat is ok, maar dat vind ik net iets te veel. Via pb kan eventueel wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven