Uitgerekend December/Januari!
maandag 23 april 2018 om 20:40
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Ingeb84
ideetje88
Muisjemeisje
Madderijn
Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname | leeftijd | Hoeveelste kindje | uitgerekende datum | geslacht | Bevallen |
Suusj91 | 27 | eerste kindje | 29 december 2018 | jongen | ![]() |
Bruschetta_ | 29 | eerste kindje | 31december | verrassing | ![]() Bevallen van een zoon! |
felyar90 | 27 | Eerste kindje | 21 December 2018 | meisje | ![]() |
ClaireSophie | 29 | eerste kindje | 31 december 2018 | meisje | ![]() |
Bakerloo | 34 | eerste kindje | 27 december 2018 | ? | |
Yellow002 | 31 | eerste kindje | 20 december 2018 | verrassing | ![]() |
DANIYL | 27 | eerste kindje | 19 december 2018 | onbekend | |
Sammie2636 | 26 | eerste kindje | 21 december 2018 | jongen | ![]() |
Jo_tasy | 29 | tweede kindje | 7 januari 2019 | meisje | ![]() |
Mama_30 | 30 | derde kindje | 24 december 2018 | onbekend | |
MarisKF | 25 | eerste kindje | 3 januari 2019 | meisje | ![]() |
Svea84 | 33 | tweede kindje | 6 januari 2019 | jongen | ![]() |
rose1 | 28 | eerste kindje | 5 januari 2019 | verrassing | |
kersopdetaart | 33 | derde en vierde kindje | 6 januari 2019 | ? | |
Dreamboat | 26 | eerste kindje | 12 Januari 2019 | jongen | |
Sophie990 | 27 | eerste twee kindjes | 5 januari | onbekend | |
Nausicaa | 37 | eerste kindje | 11 december | meisje | ![]() |
Ingeb84 | 33/36 | eerste kindje | 27 februari | onbekend | |
Renata83 | 36 | tweede kindje | 27 januari | jongen |

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
vrijdag 28 december 2018 om 09:33
Gefeliciteerd Svea! Hoe is de bevalling gegaan?
En hoe gaat het met alle baby's die geboren zijn? Hier gaat alles tot nu toe goed! Vind de nachten nog best zwaar omdat hij elke 2/3u wil eten (borstvoeding). Dus ik hoop dat daar steeds meer tijd tussen komt te zitten zodat wij ook iets meer kunnen slapen. Verder is hij hartstikke lief, overdag huilt hij vrij weinig eigenlijk. En hij wordt steeds knapper vind ik
. Gisteren zat hij over z'n geboortegewicht heen, dus dat is heel netjes na iets meer dan een week en de eerste 24u niks binnenkrijgen door de misselijkheid. Ben trots op m!
En hoe gaat het met alle baby's die geboren zijn? Hier gaat alles tot nu toe goed! Vind de nachten nog best zwaar omdat hij elke 2/3u wil eten (borstvoeding). Dus ik hoop dat daar steeds meer tijd tussen komt te zitten zodat wij ook iets meer kunnen slapen. Verder is hij hartstikke lief, overdag huilt hij vrij weinig eigenlijk. En hij wordt steeds knapper vind ik

vrijdag 28 december 2018 om 09:55
Wat fijn Bruschetta, dat ie al zo snel over z’n geboortegewicht heen is! Toch weer een zorg minder 
Hier gaat alles z’n gangetje. S nachts zit er hier meestal zo’n 4 uurtjes tussen de voeding, we hebben zelfs al een paar nachten van 6 uur slaap gehad
Elke dag heeft ze wel even een uurtje dat ze wat aan het huilen is, maar dan wil ze gewoon graag even bij papa of mama liggen.
We hebben net 2 weken achter de rug waarbij dochter super veel last had van krampjes, tot krijsen aan toe. Zo zielig om te zien:( Gelukkig is dat nu een stuk minder geworden sinds we een ander flesje gebruiken. Wat een verschil kan dat maken zeg.
Verder gaan we vandaag lekker met z’n drietjes de stad in. Op boodschappen/wandelen na zijn we nog niet echt met z’n 3tjes weg geweest, dus benieuwd hoe dat gaat

Hier gaat alles z’n gangetje. S nachts zit er hier meestal zo’n 4 uurtjes tussen de voeding, we hebben zelfs al een paar nachten van 6 uur slaap gehad

Elke dag heeft ze wel even een uurtje dat ze wat aan het huilen is, maar dan wil ze gewoon graag even bij papa of mama liggen.
We hebben net 2 weken achter de rug waarbij dochter super veel last had van krampjes, tot krijsen aan toe. Zo zielig om te zien:( Gelukkig is dat nu een stuk minder geworden sinds we een ander flesje gebruiken. Wat een verschil kan dat maken zeg.
Verder gaan we vandaag lekker met z’n drietjes de stad in. Op boodschappen/wandelen na zijn we nog niet echt met z’n 3tjes weg geweest, dus benieuwd hoe dat gaat

vrijdag 28 december 2018 om 10:23
Svea, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hoop dat jullie tóch nog ergens een uurtje hebben kunnen slapen vannacht!
En ook weer met 38 weken, hoe is het mogelijk in dit topic?
las laatst dat 80% van de vrouwen overtijd gaat, nou in de topic niet!
@Bruschetta, Nausicaa, Felyar, Suusj, hoe gaat het met jullie herstel? En de voeding en natuurlijk met jullie kleintjes?
En ook weer met 38 weken, hoe is het mogelijk in dit topic?

@Bruschetta, Nausicaa, Felyar, Suusj, hoe gaat het met jullie herstel? En de voeding en natuurlijk met jullie kleintjes?
vrijdag 28 december 2018 om 10:47
Bevalling is me heel erg meegevallen. Mijn eerste kind begon met vliezen breken dus vond het dit keer wel moeilijk herkennen of het nou weeen waren of niet. Maar wilde ook niet te laat bellen want mijn oudste moest nog opgehaald worden door opa en oma. En was als de dood dat ik thuis Zonder verloskundige zou bevallen. Ben in bad gaan zitten en de weeen gaan timen. Die kwamen eigenlijk wel een uur elke 5 minuten maar duurden korter dan een minuut (wat indicatie is om te bellen). Toch maar de vk gebeld om alvast heads up te geven. Die zei dat ze nog een consult had maar daarna zou komen. Zou nog een uur duren.
Toen mn man laten bellen; bel haar NU en zeg dat ze NU moet komen!!! Toen begreep ze de boodschap wel (was helaas een waarnemer).
Gelukkig was ze supersnel bij ons. En ik voelde het eigenlijk al aankomen; 8 cm, je gaat thuis bevallen. Ik gelijk huilen. Ze ging alles klaar leggen, ik dacht alleen maar schiet op want hij gaat komen! Heb het nog een half uur op kunnen houden maar ik MOEST persen. Zonder overdrijven; binnen twee persen was ie er. Mn man kon nog net zn fototoestel pakken. Het was voor de vk de snelste bevalling ooit.
De nacht ging gelukkig best goed. Kraamhulp ging pas weg toen ie op temperatuur was. En dat is ie gelukkig gebleven. Ik heb Weinig uurtjes geslapen maar ach... ik begrijp dat je een stofje aanmaakt waardoor je door kan.
Toen mn man laten bellen; bel haar NU en zeg dat ze NU moet komen!!! Toen begreep ze de boodschap wel (was helaas een waarnemer).
Gelukkig was ze supersnel bij ons. En ik voelde het eigenlijk al aankomen; 8 cm, je gaat thuis bevallen. Ik gelijk huilen. Ze ging alles klaar leggen, ik dacht alleen maar schiet op want hij gaat komen! Heb het nog een half uur op kunnen houden maar ik MOEST persen. Zonder overdrijven; binnen twee persen was ie er. Mn man kon nog net zn fototoestel pakken. Het was voor de vk de snelste bevalling ooit.
De nacht ging gelukkig best goed. Kraamhulp ging pas weg toen ie op temperatuur was. En dat is ie gelukkig gebleven. Ik heb Weinig uurtjes geslapen maar ach... ik begrijp dat je een stofje aanmaakt waardoor je door kan.
vrijdag 28 december 2018 om 11:54
Svea: gefeliciteerd! En dat ‘bellen om even te overleggen en daarna terugbellen dat ze toch écht moeten komen’ ken ik
.
Hier gaat het ook zijn gangetje. We hadden een klein beetje een soort van ritme (inclusief s nachts stukken van 4/4,5 slapen
), en na twee warrige dagen is dat nu weer helemaal anders. Precies zoals het hoort met babies dus, haha.
Met mij gaat het lichamelijk heel goed, alleen mijn conditie is echt van het niveau dweil. Ik ben achteraf ook wat meer bloed verloren dan ze dachten, en moet nu dus echt weer wat conditie opbouwen. Maar goed, ook dat komt langzaam maar zeker wel.
Vannacht is er een vriendin blijven slapen zodat ik een keer een nacht echt door kon slapen, dus ik heb nu het gevoel dat ik helemaal uitgerust ben
. Ik kan natuurlijk normaal niet vragen of partner even een keer een flesje doet oid, dus dat is wel heel fijn. En de kleine had me blijkbaar gemist, werd tegen de ochtend toch onrustig en sliep weer lekker verder toen ik er was
.

Hier gaat het ook zijn gangetje. We hadden een klein beetje een soort van ritme (inclusief s nachts stukken van 4/4,5 slapen

Met mij gaat het lichamelijk heel goed, alleen mijn conditie is echt van het niveau dweil. Ik ben achteraf ook wat meer bloed verloren dan ze dachten, en moet nu dus echt weer wat conditie opbouwen. Maar goed, ook dat komt langzaam maar zeker wel.
Vannacht is er een vriendin blijven slapen zodat ik een keer een nacht echt door kon slapen, dus ik heb nu het gevoel dat ik helemaal uitgerust ben

vrijdag 28 december 2018 om 17:07
Hier vannacht / vanmorgen bevallen van een dochter! We zijn zo ontzettend blij met haar! ♡
Ik vond de bevalling heel zwaar, met nauwelijks pauzes tussen de weeën en grote moeite met persen. Maar toen ineens was ze daar!
Helaas kwam de nageboorte niet goed mee en toen die er uiteindelijk was, bleef ik zoveel bloed verliezen dat ik met ambulance naar het ziekenhuis ben gebracht. Curretage ondergaan.
Ijzer was gelukkig boven de 4 en ik kan inmiddels kleine stukjes zelf lopen dus we mogen straks weer naar huis.
Ik vond de bevalling heel zwaar, met nauwelijks pauzes tussen de weeën en grote moeite met persen. Maar toen ineens was ze daar!
Helaas kwam de nageboorte niet goed mee en toen die er uiteindelijk was, bleef ik zoveel bloed verliezen dat ik met ambulance naar het ziekenhuis ben gebracht. Curretage ondergaan.
Ijzer was gelukkig boven de 4 en ik kan inmiddels kleine stukjes zelf lopen dus we mogen straks weer naar huis.
vrijdag 28 december 2018 om 17:26
Yellow: gefeliciteerd!! Jullie wisten nog niet dat het een meisje was toch? Dat lijkt me ook wel bijzonder. Jammer dat je toch nog naar het ziekenhuis moest, maar als je naar je meisje kijkt is ze dat vast allemaal waard. En hopelijk mogen jullie snel weer naar huis (tip van Flip: ruim bloedverlies is wel even een aanslag op je lijf, naast de bevalling. Luister naar de kraamhulp, neem je rust en neem hulp aan!).
Heel veel geluk met jullie gezinnetje!
Heel veel geluk met jullie gezinnetje!

vrijdag 28 december 2018 om 20:19
Van harte gefeliciteerd, Svea en Yellow!! Ben heel blij voor jullie!
@Svea: wat snel gegaan ineens! Geniet van jullie eerste dagen samen.
@ Yellow, heftig dat je alsnog naar het ziekenhuis moest maar hopelijk mag je inderdaad snel naar huis. Rustig aan en laat goed voor je zorgen!
Wat de 38 weken betreft, waarschijnlijk mag ik me bij de vroege dames gaan aansluiten. Gezien de vorige bevalling en omdat ons ventje nu al vrij groot is, wordt het waarschijnlijk een inleiding. Maar dat is pas over dik twee weken. In de tussentijd lees ik hier aandachtig mee.
@Svea: wat snel gegaan ineens! Geniet van jullie eerste dagen samen.
@ Yellow, heftig dat je alsnog naar het ziekenhuis moest maar hopelijk mag je inderdaad snel naar huis. Rustig aan en laat goed voor je zorgen!
Wat de 38 weken betreft, waarschijnlijk mag ik me bij de vroege dames gaan aansluiten. Gezien de vorige bevalling en omdat ons ventje nu al vrij groot is, wordt het waarschijnlijk een inleiding. Maar dat is pas over dik twee weken. In de tussentijd lees ik hier aandachtig mee.
zaterdag 29 december 2018 om 06:49
Hi allemaal! Gefeliciteerd met de geboortes van jullie kleintjes <3
Ook hier donderdagnacht bevallen met 39+1. Vergelijkbaar met Svea; binnen 1,5 uur zat ik meteen op 10cm dus dat werd onverwachts een snelle thuisbevalling. Pittig, maar alles is eigenlijk heel goed gegaan! Ze weegt 3020 gram.
Mijn herstel gaat wel goed nu 1 dag verder.. mag alleen de trap nog niet af maar als het goed is morgen wel.
De eerste volle nacht met die kleine wel een dingetje. Ze wil niet in het bedje liggen (de hele vrijdag wel gewoon) dus ik heb alleen wat korte stukjes geslapen maar voel me redelijk zombie na 2 slechte nachten..
Ook hier donderdagnacht bevallen met 39+1. Vergelijkbaar met Svea; binnen 1,5 uur zat ik meteen op 10cm dus dat werd onverwachts een snelle thuisbevalling. Pittig, maar alles is eigenlijk heel goed gegaan! Ze weegt 3020 gram.
Mijn herstel gaat wel goed nu 1 dag verder.. mag alleen de trap nog niet af maar als het goed is morgen wel.
De eerste volle nacht met die kleine wel een dingetje. Ze wil niet in het bedje liggen (de hele vrijdag wel gewoon) dus ik heb alleen wat korte stukjes geslapen maar voel me redelijk zombie na 2 slechte nachten..
zaterdag 29 december 2018 om 15:24
Wauw Yellow, Svea en Mariskf van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! Leuk om jullie verhalen en ervaringen te lezen, zo verschillend. Bij de snelle bevallingen denk ik wel oh ja dat kan ook....hopelijk haal ik het ziekenhuis nog! Allemaal een goed herstel gewenst en sterkte met de gebroken nachten!
Hier 38+5 en nog geen baby. Ik denk dat het nog wel even gaat duren. We zijn helaas eergisteren volledig van de roze babywolk afgedonderd, te horen gekregen dat mijn moeder de K zIekte heeft. Haar vooruitzichten zijn wel goed gelukkig, maar het betreft zeer waarschijnlijk het erfelijkheidsgen, dat wordt nu onderzocht. Maar als zij het heeft heb ik het mogelijk, en dan mijn dochter en de baby in mijn buik. Kortom veel stress en zorgen in combinatie met zwangerschapshormonen. Sorry dat ik zo'n rotbericht tussen alle blije babynieuws gooi.
Hier 38+5 en nog geen baby. Ik denk dat het nog wel even gaat duren. We zijn helaas eergisteren volledig van de roze babywolk afgedonderd, te horen gekregen dat mijn moeder de K zIekte heeft. Haar vooruitzichten zijn wel goed gelukkig, maar het betreft zeer waarschijnlijk het erfelijkheidsgen, dat wordt nu onderzocht. Maar als zij het heeft heb ik het mogelijk, en dan mijn dochter en de baby in mijn buik. Kortom veel stress en zorgen in combinatie met zwangerschapshormonen. Sorry dat ik zo'n rotbericht tussen alle blije babynieuws gooi.

zondag 30 december 2018 om 07:45
Jo_tasy wat een vreselijk nieuws! Ik ben vorig jaar nog getest op het ergelijkheidsgen nadat mijn vader positief testte (zat in die kant in de familie bij de vrouwen) en wonder boven wonder testten zowel mijn zus als ik negatief en de kleine meid dus ook. Die kans bestaat dus altijd, ook al lijkt het heel klein! Sterkte!
zondag 30 december 2018 om 09:04
Hoi ho8, met onze kleine man gaat het inmiddels erg goed, de kleine is nu al 2 weekjes oud en 3225 gram. Deze mama is zelf inmiddels ook al aardig hersteld en weer n stuk actiever.
@Yellow hier was het persen ook zwaar en ook veel bloed verloren, bij mij wel ijzer voorgeschreven.
Ow ja even een tip @Bruschetta hier mochten wij al vrij snel 4 a 5u tussen de nachten laten, zolang de kleine aan minimaal 8-12 keer aan de voeding komt dan kon het geen kwaad.
Overigens gaat het voeden hier super goed, hoef niet extra te kolven of bij te voeden. Wel is advies van consultatie bureau om te starten met minimaal 1 a 2x per week te kolven, en de melk in het flesje te geven, omdat ze vanaf een bepaalde leeftijd anders helemaal geen flesje willen
@Yellow hier was het persen ook zwaar en ook veel bloed verloren, bij mij wel ijzer voorgeschreven.
Ow ja even een tip @Bruschetta hier mochten wij al vrij snel 4 a 5u tussen de nachten laten, zolang de kleine aan minimaal 8-12 keer aan de voeding komt dan kon het geen kwaad.
Overigens gaat het voeden hier super goed, hoef niet extra te kolven of bij te voeden. Wel is advies van consultatie bureau om te starten met minimaal 1 a 2x per week te kolven, en de melk in het flesje te geven, omdat ze vanaf een bepaalde leeftijd anders helemaal geen flesje willen
zondag 30 december 2018 om 09:50
Dankje voor de tip! We voeden hier op verzoek, borstvoeding loopt tot nu toe ook goed dus dat is top
. Gisteren voor t eerst een bedritueel gedaan waarbij we hem rond 7u naar bed hebben gebracht, en daarna zelf nog een paar uur beneden zaten. Ging goed! Vannacht zat er 3/4u tussen de voedingen dus dat was wel lekker. Gisteren voor t eerst een klein stukje met de auto weggeweest, gewandeld en daarna een kop koffie gedronken ergens. Ging ook goed gelukkig! Hoewel ik wel vind dat hij in zo'n gekke opgepropte houding in de Maxi-Cosi zit, hebben jullie dat ook? Elke keer bang dat hij geen lucht krijgt haha.

zondag 30 december 2018 om 10:09
Bedankt voor het delen Mariskf, stemt me wat positiever!MarisKF schreef: ↑30-12-2018 07:45Jo_tasy wat een vreselijk nieuws! Ik ben vorig jaar nog getest op het ergelijkheidsgen nadat mijn vader positief testte (zat in die kant in de familie bij de vrouwen) en wonder boven wonder testten zowel mijn zus als ik negatief en de kleine meid dus ook. Die kans bestaat dus altijd, ook al lijkt het heel klein! Sterkte!

zondag 30 december 2018 om 12:41
Oh en aan de bevallen dames: wat blijkt er nu onmisbaar in de kraamweken?
Please tell me! Dan kan ik nog bijkopen!
- welk kraamverband is fijn?
- wel of niet kraamverband in de vriezer?
- nog extra hydrofielen bijhalen (zit nu op 15 stuks)
- moet ik nog een extra schenkkan kopen voor de hechtingen tijdens toiletbezoek?
- hoe zit het met maatje 50? iedereen zegt niet teveel maar heb toch zeven pakjes + rompers lange mouw klaar liggen, passen jullie baby's erin?
- speentjes? Hoe werkt dat? Gebruiken jullie dat en welk merk? Ps: ik ben geen uren een pink in die mond type.
Wat zijn handige tips! Gooi ze op mij
PS: hier geen borstvoeding dus ik hoop dat de productie die op gang komt/stuwing snel stopt!
@Nausicaaa, de uberstrakke sportbh's liggen klaar
- moet ik nog een extra schenkkan kopen voor de hechtingen tijdens toiletbezoek?
- hoe zit het met maatje 50? iedereen zegt niet teveel maar heb toch zeven pakjes + rompers lange mouw klaar liggen, passen jullie baby's erin?
- speentjes? Hoe werkt dat? Gebruiken jullie dat en welk merk? Ps: ik ben geen uren een pink in die mond type.
Wat zijn handige tips! Gooi ze op mij

PS: hier geen borstvoeding dus ik hoop dat de productie die op gang komt/stuwing snel stopt!
@Nausicaaa, de uberstrakke sportbh's liggen klaar

zondag 30 december 2018 om 13:31
Heb je ook een pak zoogcompressen voor in die sportbehas? Een klein beetje productie heb je meestal wel. Viel bij mij heel erg mee, maar het is fijner als je niet steeds op hoeft te letten of je niet doorlekt.
Kraamverband: maakt niks uit volgens mij, als je maar genoeg hebt
.
De meeste mensen vinden inderdaad een kannetje of fles bij het toilet wel fijn, ik had het niet nodig. Maar dat was wellicht gewoon mazzel.
Mijn guppie was nogal klein, en heeft nu nog steeds maat 50 (ze is vandaag 4 weken). Dus ik had ze wel nodig, andere kinderen passen er überhaupt nooit in. Beste is zowel wat 50 als 56, en dan kijken wat je nodig hebt als je kind er is. Overigens vind ik rompertjes met lange mouwen absolute ondingen, die gebruik ik ook niet. Die armpjes er in wurmen, en dan nog het armpje mét al een mouw in een pakje of shirtje, geen doen. Ik heb gewoon rompers met korte mouwen.
Speentje heb ik wel, maar wil ze eigenlijk nooit. Ook dat weet je pas als je kind er is (lekker onvoorspelbaar, die babies). Ik had het in het ziekenhuis gevraagd, en daar zeiden ze dat het bij flesvoeding wel mag vanaf het begin als het kind het fijn vindt. Ik heb het een paar keer gedaan als ze na het eten duidelijk nog wilde zuigen maar wel echt genoeg had gehad. Maar op een paar keer na, wil ze het dus eigenlijk nooit.
Kraamverband: maakt niks uit volgens mij, als je maar genoeg hebt

De meeste mensen vinden inderdaad een kannetje of fles bij het toilet wel fijn, ik had het niet nodig. Maar dat was wellicht gewoon mazzel.
Mijn guppie was nogal klein, en heeft nu nog steeds maat 50 (ze is vandaag 4 weken). Dus ik had ze wel nodig, andere kinderen passen er überhaupt nooit in. Beste is zowel wat 50 als 56, en dan kijken wat je nodig hebt als je kind er is. Overigens vind ik rompertjes met lange mouwen absolute ondingen, die gebruik ik ook niet. Die armpjes er in wurmen, en dan nog het armpje mét al een mouw in een pakje of shirtje, geen doen. Ik heb gewoon rompers met korte mouwen.
Speentje heb ik wel, maar wil ze eigenlijk nooit. Ook dat weet je pas als je kind er is (lekker onvoorspelbaar, die babies). Ik had het in het ziekenhuis gevraagd, en daar zeiden ze dat het bij flesvoeding wel mag vanaf het begin als het kind het fijn vindt. Ik heb het een paar keer gedaan als ze na het eten duidelijk nog wilde zuigen maar wel echt genoeg had gehad. Maar op een paar keer na, wil ze het dus eigenlijk nooit.
zondag 30 december 2018 om 13:37
Speentje gebruiken wij (nog) niet, maat 50 is hier zelfs ietsje te groot dus die gebruiken we zeker! Wat ik nog zou aanraden is een soort luierbroekjed voor jezelf als die bestaan :'). Voor het geval je vliezen breken net als bij mij. Ik heb me nooit gerealiseerd dat er vanaf dat moment constant een klein stroompje aan vruchtwater uit je loopt, vond ik echt vreselijk tijdens het opvangen van de weeen thuis! Dat kraamverband bleef niet goed zitten omdat ik heel beweeglijk was tijdens de weeën. Dus als er luierbroekjes bestaan zou ik die halen
. Plassen kan onder de douche in eerste instantie, of met een fles water. Zou er niet specifiek iets voor halen iig.

zondag 30 december 2018 om 13:42

@Nausicaaa, die rompertjes, gewoon nooit over nagedacht en nu lees ik het en denk ik: inderdaad, dat lijkt mij vreselijk irritant met aankleden!

Zoogcompressen heb ik in huis! Check!
@Bruschetta, luierbroekjes, ik moet even over een drempel heen, het woord alleen al...

zondag 30 december 2018 om 13:46
- Over het kraamverband kan ik geen advies geven, ik kon namelijk al heel snel overstappen op gewoon maandverband. (Kreeg het advies van kraamzorg om maandverband van het merk Sanature te kopen, zijn katoenen maandverband en schijnt beter te zijn voor als je hechtingen hebt daaronderClaireSophie schreef: ↑30-12-2018 12:41Oh en aan de bevallen dames: wat blijkt er nu onmisbaar in de kraamweken?
Wat zijn handige tips! Gooi ze op mij![]()
@Nausicaaa, de uberstrakke sportbh's liggen klaar![]()

- Ik zelf heb geen kraamverband in de vriezer gedaan, was bij mij ook niet nodig.
- ik denk dat wij hier minstens 25 hydrofiele doeken hebben liggen, klein, middel en groot. En ze gaan er bij ons in rap tempo door heen.
- Ik weet niet of je thuis of in ziekenhuis gaat bevallen, maar ik mocht zo’n plastic bidon + rietje van het ziekenhuis mee voor het spoelen van de hechtingen.
- Ik kreeg van heel veel mensen te horen dat ik niet te veel maatje 50 moest aanschaffen, want dat zou ze toch niet lang aan kunnen. ( Eigenwijs als ik ben, heb ik uiteindelijk ook nog iets van 6 setjes in maat 50 gekocht) Inmiddels is onze dochter 5 week en draagt ze nog steeds maat 50 haha.
Maar dat verschilt natuurlijk per baby, het is altijd handig om het wel in huis te hebben en anders kan het zo bijgekocht worden.
- ik heb verschillende merken speentjes (bibs, difrax, avent) aangeschaft of ze zaten in een zwangerschapsbox en die heeft de kraamzorg allemaal uitgekookt. We zijn ze allemaal gaan testen om er zo achter te komen welke onze dochter het prettigst vind.
Sport bh’s zijn inderdaad heel handig haha! Maar zoogcompressen zijn eventueel ook wel handig, want ik lekte nu soms nog steeds

zondag 30 december 2018 om 13:51
Sowieso een extra pak kraamverband, en een pak onderleggers kan geen kwaad. Maar als je gewoon een man hebt die je naar de winkel kunt sturen, kan dat altijd nog natuurlijk (dat geldt voor echt heel veel dingen, de bol.com man is inmiddels mijn beste vriend!).
Ik bleek slaapzakken nodig te hebben (leuk hoor, dat schattige lakentje en dekentje, maar dat moet ze niet), veel extra kleine slabbetjes (knoeier met eten), en andere flesjes (veel minder last van haar buik). Maar dat had ik allemaal niet van tevoren kunnen weten, en was ook allemaal met een dag of 2 geregeld (en als de feestdagen voorbij zijn nog sneller).
Maak je daar dus allemaal niet te druk over, alles is te regelen.
Ik bleek slaapzakken nodig te hebben (leuk hoor, dat schattige lakentje en dekentje, maar dat moet ze niet), veel extra kleine slabbetjes (knoeier met eten), en andere flesjes (veel minder last van haar buik). Maar dat had ik allemaal niet van tevoren kunnen weten, en was ook allemaal met een dag of 2 geregeld (en als de feestdagen voorbij zijn nog sneller).
Maak je daar dus allemaal niet te druk over, alles is te regelen.
zondag 30 december 2018 om 13:52