Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Mooi, die mannen. Vrees dat ik de nuchterste van allemaal heb als ik jullie verhalen zo lees.

Ik krijg 'm niet warm om zich te verdiepen in de bevalling, al tig keer het foldertje neer gelegd en al tig keer op exact dezelfde plek teruggevonden. Denk dat het besef pas doordringt als de baby er is. Het zit 'm nu meer in de kleine zorgzame dingen, boodschappen tillen, uit bed hijsen (ja, echt! :proud: ) en zorgen dat ik rustig aan doe.

Toch denk ik, ondanks dat hij zich weinig uitspreekt, dat hij er wel mee bezig is. Laatst out of the blue: "Als de baby dan geboren is, en op jouw buik ligt wat moeten we dan eigenlijk doen"
Ik: "ik hoop heel even niks" voordat placenta+hechtingen+controles e.d starten. Hij: "oh ja" :biggrin:

Komt vast goed!
Bedverhogers kunnen niet onder mijn bed, dus dat zou iets met kratjes worden. Maar ik heb inmiddels een andere oplossing: gisteren een nieuwe elektrische bodem en nieuwe matras gekocht. De matrassen kunnen dan tijdelijk even op elkaar, en dat vonden ze ook hoog genoeg. Scheelt weer gesleep met kratjes etc. De kleine moet wel bij voorkeur nog even een weekje wachten, want de wasmachine en bed moeten nog even geleverd worden ;) .
Ik kom mijn verlof momenteel dus vooral door met veel geld uitgeven, haha. Maar waren allemaal dingen die al lang op het lijstje stonden, maar waar ik nooit tijd/energie voor had.

Man is er hier niet, maar mijn vader is wel heel zenuwachtig. Die komt ineens langs (2x30 minuten rijden) om toch nog even de moertjes van het ledikantje beter aan te draaien en zo.
Wat lief van je vader, Nausicaa! Die vervult zijn opa-rol nu al met glans.

De bedverhogers passen hier ook niet omdat we geen pootjes onder het bed hebben. Vorige keer kregen we bij Medipoint speciale verstelbare bedverhogers mee die wel pasten, maar kregen we al te horen bij het terugbrengen dat dat niet had gemogen. Nu weer geïnformeerd en het mag echt niet, alleen als je bij 1 bepaalde kraamorganisatie zit. En die zit hier niet in de buurt. Suffe is dat de dingen wel hier in het magazijn staan en te huur zijn, maar alleen voor klanten van die Kraamzorg... ik vond het echt een voorbeeld van een paarse krokodil. Hij staat daar!! :whip:
In elk geval moeten wij ook nog iets verzinnen. Een extra matras gaat hier helaas niet genoeg zijn. Waarschijnlijk gaat mijn schoonvader iets van hout maken voor op de gewone verhogers zodat het wel past. Superlief! Maar we hebben ook nog even; ik ben pas 31 weken.

Manlief is hier vooral druk met werk, onze peuter en alle dingen in huis die ik door mijn bekkenpijn niet kan of mag doen. Nog niet zo heel erg bezig met de baby, maar dat komt wel. We zijn alleen nog niet uit de naam en dat vind ik wel raar. Bij de eerste wisten we het al met zestien weken.

Vanwege mijn bekken ga ik eind volgende week volledig stoppen met werken, twee weken eerder dan gepland. Maar ik vind dat ik het nog redelijk heb volgehouden. Voor de eerste weken heb ik genoeg op de planning staan qua regeldingen en de feestdagen komen natuurlijk ook, maar ik denk dat ik me de laatste drie weken ook ga vervelen in januari. Dan hebben de meesten van jullie het al druk met de kleine, haha, maar zal ik het topic nog eens teruglezen voor tips.
even een praktisch vraagje tussendoor.
Ik ga in principe (als het lukt) beginnen met borstvoeding geven maar relatief snel afbouwen naar flesvoeding omdat ik niet wil kolven op mijn werk.
Het lijkt me wel handig om evengoed een kolf in huis te hebben zodat mijn man ook eens een flesje kan geven en het schijnt ook nuttig te zijn als de borstvoeding niet goed op gang komt. Voor de zekerheid heb ik ook flesvoeding in huis gehaald.

k wil de kolf dus niet kopen (heb niet zo'n geweldige verzekerings-kortingsactie als Suusj) maar huren.
Is het dan gewoon prima als ik dat pas doe als de kleine er is? anders betaal ik straks al wekenlang 2,50 per dag aan huur. Of moet je dit om een bepaalde reden toch echt al vooraf in huis hebben?
@ Renata: Nou idd een gevalletje paarse krokodil! :facepalm:
Vindt jouw kraamzorg die verstelbare bedklossen niet ok om arbo-technische redenen of heeft dat er niks mee te maken?

ik kreeg bierkratjes nog als tip, voor als de klossen niet zouden passen.
Vaak kun je die regelen bij een slijterij (alleen statiegeld betalen).
Het was voor mij al weer een tijdje geleden, maar leuk om alles even weer bij te lezen hier :-)

Hier inmiddels 35+5 en al bijna 2 weken met verlof. Heerlijk! Geen wekker hoeven te zetten en gewoon lekker rustig aan doen.
Ik had al een heel lijstje met kleine klusjes wat ik nog wilde doen, dus daar druk mee bezig. Verder afspreken met vriendinnen/familie, Netflixen en boeken lezen (kwam ik ook nooit aan toe ;-) )

Ik had het nooit verwacht, aangezien mijn vriend de meest nuchtere persoon ooit is, maar hij is ontzettend betrokken bij de zwangerschap. Hij heeft al wat setjes kleding uitgekozen, vraagt vaak of we alles al in huis hebben, hij doet heel veel in het huishouden en vraagt elke dag na werk hoe het met *naam* gaat.

Klossen hebben we nu al zo’n 4 weken onder het bed. Zo fijn met in en uitstappen, aangezien we een super laag bed hebben :worship:

@ Yellow Mijn kraamzorg adviseert pas na de bevalling te kijken naar een borstkolf! Bij mijn organisatie heb je de optie om er dan 1 te huren of te kopen. Misschien dat dit bij jouw organisatie ook zo is?

@Nausicaa Wat een lieve vader heb je! :love:
Yellow002 schreef:
22-11-2018 15:49
@ Renata: Nou idd een gevalletje paarse krokodil! :facepalm:
Vindt jouw kraamzorg die verstelbare bedklossen niet ok om arbo-technische redenen of heeft dat er niks mee te maken?

ik kreeg bierkratjes nog als tip, voor als de klossen niet zouden passen.
Vaak kun je die regelen bij een slijterij (alleen statiegeld betalen).
Ik denk dat mijn Kraamzorg ze heel goed vindt arbotechnisch gezien maar dat die ene organisatie er extra voor betaalt. Geldkwestie dus. Deze verhogers zijn veel fancier dan gewone klossen en tot op de centimeter in hoogte verstelbaar.

Als de manier van mijn schoonvader niet lukt, worden het inderdaad kratten. Dank voor de tip van de slijterij, dat wist ik niet!

Geen ervaring met een kolf hier maar ook bij mijn kraamzorg kun je ze huren.
@Yellow nog niet aan gedacht een bekkenband, de last is vooral ook als ok zit en geen goede ondersteuning voor mijn rug heb. Op de bank heb ik wel 3 kussens achter mijn rug wat al verlichting geeft.

En 36 weken wat gaat dat al hard! Ik sta nu al verbaasd 9ver het feit dat ik al ruim 34 weken ben. Onze moeders zeggen dat onze kleine al snel ingedaald is, en beiden denken ook dat ik de 40 weken niet ga halen, maar dat hij rond de 38 weken al geboren gaat worden.

Wij hebben wel de versele bedverhogers van medipont. Volgens de kraamzorg die laatst bij ons was kon dit voor ons bed, een boxspring wel. Een extra matras op bed zou dan nog niet hoog genoeg zijn, omdat het bed minimaal 80cm hoog moet zijn.

Omtrent borstvoeding en kraamzorg, hoeveel uur kraamzorg krijgen jullie? Wij hebben recht op maximaal 49u en deze ga ik dan ook volledig benutten, zodat ik lekker de tijd heb om alles goed te leren en zodat kraamzorg mij ook voldoende ken helpen omtrent de borstvoeding wat mij wel erg fijn lijkt.

49u lijkt veel maar ik denk dat ik er wel goed aan doe om ze volledig te benutten zeker omdat dit mijn eerste kind is, en voor mijn vriend al de 3e
suusj91 schreef:
22-11-2018 21:01
@Yellow nog niet aan gedacht een bekkenband, de last is vooral ook als ok zit en geen goede ondersteuning voor mijn rug heb. Op de bank heb ik wel 3 kussens achter mijn rug wat al verlichting geeft.

En 36 weken wat gaat dat al hard! Ik sta nu al verbaasd 9ver het feit dat ik al ruim 34 weken ben. Onze moeders zeggen dat onze kleine al snel ingedaald is, en beiden denken ook dat ik de 40 weken niet ga halen, maar dat hij rond de 38 weken al geboren gaat worden.

Wij hebben wel de versele bedverhogers van medipont. Volgens de kraamzorg die laatst bij ons was kon dit voor ons bed, een boxspring wel. Een extra matras op bed zou dan nog niet hoog genoeg zijn, omdat het bed minimaal 80cm hoog moet zijn.

Omtrent borstvoeding en kraamzorg, hoeveel uur kraamzorg krijgen jullie? Wij hebben recht op maximaal 49u en deze ga ik dan ook volledig benutten, zodat ik lekker de tijd heb om alles goed te leren en zodat kraamzorg mij ook voldoende ken helpen omtrent de borstvoeding wat mij wel erg fijn lijkt.

49u lijkt veel maar ik denk dat ik er wel goed aan doe om ze volledig te benutten zeker omdat dit mijn eerste kind is, en voor mijn vriend al de 3e
Hier geloof ik 45u i.v.m flesvoeding. Er werd expliciet bijgezegd dat het mogelijk was dat het aantal uur verminderd wordt i.v.m persoonsbezetting. Zéker tussen kerst en Oud en Nieuw.

Nu ben ik/zijn man en ik graag op onszelf dus als alles gaat zou ik minder uren niet erg vinden. Mijn moeder woont om de hoek en doet graag boodschap, schoonmaken etc. Dus de kraam voor alleen noodzakelijke controles zou ik ook prima vinden.
@nausicaaa, heeeeeerlijk, dat geld moet rollen! Dus kom maar door met dat bed, gelijk heb je! :proud:

Gisteren een liggingsecho gehad. (Iemand trouwens enig idee waarom zo vroeg en niet bijvoorbeeld bij 38 weken?) (Had ik even moeten vragen... :idee: )

De dame lag er niet fraai voor. Sterrenkijker, dus haar hoofdje helemaal in haar nekje en neus omhoog in mijn placenta geduwt. Haar hoofdje ligt naast mijn bekken i.p.v ervoor en daarom ook nog niet ingedaald.

Verloskundige maakte zich niet druk en heeft goede hoop dat ze zich weer omdraait en netjes met haar hoofd op haar borst indaald. Ik hoop het ook want als ik google op sterrenkijker zij de verhalen over vacuüm, knip en tangverlossing niet van de lucht. Evenals de spoedkeizersnedes na twee uur persen :-( . Nu heb ik niks tegen keizersnedes maar dan wel een geplande i.p.v na 17 uur ploeteren....

Maar goed, ik loop op de zaken vooruit.

PS: ik neig er nu wel naar om rond de uitgerekende datum toch nog even te vragen naar een echo. Als ze dan nog steeds een sterrenkijker blijkt wil ik namelijk als de bevalling begint asap naar het ziekenhuis én een ruggenprik. Of is raar?
Volgens mij is een liggingsecho met 36 weken omdat ze dan de baby nog kunnen proberen te draaien als deze in stuit ligt. Later is er geen ruimte meer voor.

Geen ervaring met een sterrenkijker maar ik zou dit wel allemaal bespreken met je verloskundige. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Misschien weet een van de andere dames meer.
Lijkt me ook spannend inderdaad! Bijzonder ook dat ze via een echo kunnen zien dat t een sterrenkijker is, dat wist ik niet eens. Ik dacht altijd dat dat pas tijdens de bevalling bleek. Hopelijk draait ze nog de goede kant op!
Dag dames!

Ondanks dat het nog geen 22 december is (uitgerekende datum), besloot onze kleine meid gisteren dat ze toch graag al wilde komen.

Om 16.00 uur gistermiddag zijn mijn vliezen gebroken, maar omdat de baby nog niet was ingedaald, ben ik direct door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Daar werd ik aan de CTG gezet om de baby te controleren, maar gelukkig was alles goed.

Gister was ik 36+1, maar de gynaecoloog wilde het graag nog even rekken tot 37 week. Ik zou dus nog de hele week in het ziekenhuis blijven, om ook de baby in de gaten te houden.

Maar toen kwamen rond half 12 ineens flinke weeën opzetten en om 00:17 is onze dochter geboren!!

Een hele bizarre zondag, aangezien ik overdag nog doodleuk in de Intratuin liep :hihi:

Verder maken we het beiden goed, alleen zijn we nog steeds in het ziekenhuis. Dit omdat de kinderarts graag even 24 uur lang de suikerwaardes en temperatuur van de kleine wil bijhouden. Straks rond 00.00 wordt ze voor de laatste keer getest en dan hopen we dat we morgen naar huis kunnen!
Gefeliciteerd Felyar! Ja, die kleintjes kunnen er een hele eigen planning op nahouden. Gelukkig is 36 weken een beetje vroeg, maar ook weer niet heel ernstig meestal, dus hopelijk kunnen jullie snel naar huis!
Veel geluk samen!
Oooh, gefeliciteerd, Felyar! Wat spannend zeg dat het toch al doorzette. Fijn dat het goed gaat met jullie. Geniet ervan!
Feylar! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! De eerste baby heeft zich gemeld, woehoeeee! En ik had zo mijn geld op Nausicaa ingezet! :proud:

Ik hoop zo dat je een goede bevalling hebt gehad en goed uit de strijd gekomen bent! Nu uitrusten, bijkome, herstellen en tussen alle hectiek door genieten! Van harte! :cheer2: :heart:
Wauw gefeliciteerd!! Hoe is de bevalling gegaan?
ClaireSophie schreef:
26-11-2018 22:48
Feylar! Van harte gefeliciteerd met jullie dochter! De eerste baby heeft zich gemeld, woehoeeee! En ik had zo mijn geld op Nausicaa ingezet! :proud:

Ik hoop zo dat je een goede bevalling hebt gehad en goed uit de strijd gekomen bent! Nu uitrusten, bijkome, herstellen en tussen alle hectiek door genieten! Van harte! :cheer2: :heart:
Haha, nou, die van mij maakt nog geen enkele aanstalten hoor. Kan officieel ook nog 4 weken duren!

Hier trouwens ook heel handig telefoontje: ik had opvang al in juni geregeld. 3 dagen kon sowieso, 4 ook wel, maar misschien eerste 2 maanden niet of zo. ‘In november krijgt u de papieren.’
Bellen ze vorige week: ‘we hebben een plek voor uw baby! Ze kan beginnen met 1 dag, en dan op termijn uitbreiden.’
Eh, 1 dag?? Daar heb ik natuurlijk echt helemaal niks aan. Ik ga een baby niet naar twee verschillende opvangen brengen of zo. Ik snap best dat het her en der druk is, maar een is nogal een verschil tussen 4 dagen of 1! Nou ja, geen zin om me er heel erg druk om te maken, ze bellen me over 2/3 weken nog een keer met wat er nou echt kan, en anders moet ze de eerste maanden maar naar de opvang bij mijn werk of zo. Die hebben geloof ik bijna altijd wel plek. Maar wel echt super handig om iemand na de mededeling dat het wel kon en maanden wachten twee weken voor de uitgerekende datum te gaan bellen met zo’n mededeling.
Felyar; wow wat zorgt jouw dochter gelijk al voor een verrassing!!
Van harte gefeliciteerd♡♡♡
Gefeliciteerd Felyar!! Fijn te lezen dat ondanks de vroege geboorte alles goed gaat met jullie meisje! Hoe gaat het met jou? Kan me voorstellen dat het even omschakelen is, zo plotseling! Geniet er van en rust lekker uit!
Lang niks van mij laten horen. Gefeliciteerd Felyar!

Ik ben nu 34 weken zwanger, morgen laatste werkdag. Ben helemaal klaar met werk, haha. Nesteldrang is bij mij eindelijk ook gekomen dus ben langzaamaan alles aan het kopen.

Kleine man ligt al met hoofd naar beneden en ingedaald. In de buik is ie veel rustiger dan mijn eerste.

Wel erg veel last van mn bekken en mn blaas. Daardoor minder mobiel en ik plas wel 3x per nacht. Gelukkig slaap ik nog wel heel erg goed!
Gefeliciteerd @Feylar!

Haha svea bij mij het zelfde hoor de nesteldrang. Overlaatst de hele kledingkast van mn vriend weer eens netjes gemaakt en dergelijke.

Bij mij is hij ook al ingedaald, dinsdag gaan ze kijken naar de ligging van de kleine. Bij mij is hij regelmatig lekker actief, vooral in de avonduren en de ochtend.
Hier nu 37 wk zwanger.
Bij de vorige controle lag de kleine netjes in hoofdligging maar afgelopen weekend vond hij / zij het een goed idee om nog wat andere houdingen uit te proberen. Op gegeven moment lag uk dwars (kon duidelijk hoofdje aan een kant en billen aan andere kant voelen en zien). Heb het idee dat hij/zij sinds vannacht weer goed ligt. Hoop het haha.

Verder voel ik sinds gister dat mn baarmoeder wat onrustiger wordt. Regelmatig menstruatie-achtige pijn maar anders dan met bandenpijn zijn dit meer krampen die komen en gaan. Geen weeën nog hoor. Maar het begin wel anders te voelen nu.

@ Felyar; hoe gaat het met jullie kleine?

@Svea: leuk wat van je te lezen!

@ Nausicaa; wat een raar verhaal van die opvang? Hier beoordeelden ze je schriftelijke aanvraag echt binnen een paar dagen. Wij hebben de eerste 3 maanden ook een dag minder (maar is opgelost met opa's en oma's) maar dat wisten we dus al in augustus.

Gelukkig heb jij dan nog opvang bij je werk maar erg netjes vind ik het niet van ze om dit zo te doen.
Dankjewel iedereen!

Hier gaat alles nog steeds goed. Ik herstel goed van de bevalling en ik voel me ook goed.

@yo_tasy Het was zeker even omschakelen. Helemaal omdat ik niet echt gerommel had oid in de buik. De kleine meid was ook nog niet ingedaald tijdens de laatste controle.
Dus dat dan ineens de vliezen spontaan breken, was wel heel gek haha.

Inmiddels zijn we weer thuis en zijn we volop aan het genieten.
Ik geef borstvoeding, maar omdat ze prematuur is, kan ze nog niet goed aanleggen. Ze krijgt dan ook iedere keer bij voeding, zodat ze wel goed blijft groeien. Dit wordt nog goed in de gaten gehouden, dus dat komt helemaal goed!

Mijn vriend moet er ook nog even van bijkomen overigens, maar ook hij doet het super goed. Zo leuk om te zien hoe hij zijn papa rol met liefde vervuld :heart:
Goedemorgen dames,

mijn verlof is begonnen!!! Zo heerlijk, ik was er echt aan toe. En dochter gaat twee dagen naar de opvang, dus ik heb ook echt tijd voor mezelf. Hopelijk worden de vermoeidheid en de harde buiken nu wat minder. Met de baby gaat het goed, volledig ingedaald, maar schopt er nog gewoon op los. Volgende week hebben we nog een liggingsecho. Krijgen jullie die ook? Volgens mij is dat nieuw, want dat had ik bij mijn dochter niet.

Hoe gaat het verder met jullie?

@Felyar, fijn dat jullie alweer thuis zijn en dat het zo goed gaat. Prachtig he zo'n trotse papa. Geniet ervan en hopelijk zijn jullie snel door de gebroken nachten heen!

@Yellow, ligt de baby inmiddels weer goed?
Nog even terugkomend op je bericht op de vorige pagina, harde muziek is niet goed voor de baby i.v.m. trillingen van de bas, zo is mij verteld en lees je ook op internet. Ligt er uiteraard ook aan waar je naar toe gaat, een theatervoorstelling of rustig concert kan vast best, maar ik ben meer van de hardrock haha.
Ter compensatie gaan man en ik deze week een paar dagen samen weg zonder kind, babymoonen ;)

Door Felyar's vroege bevalling realiseerde ik me wel dat het dus zo maar kan gebeuren... Dus ik ga het koffertje vandaag klaarzetten.
Spannende weken nu, het komt steeds dichter bij voor ons allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven