Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Eslarealidad schreef:
16-12-2018 15:39
Ik vond telefonisch verkoop echt erg.
Omdat ik me kon inleven dat de mensen geïrriteerd werden.
Dat kan ik me helemaal voorstellen, dat zou ik ook hebben als ik zulk werk zou doen.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 16:26
Euh ja, ik kon helemaal niets met het woord spontaan in contact advertenties..
Ik snap nog steeds niet wat ze nou precies met spontaan bedoelen.
Je hoort het nog altijd heel vaak als 'eis' als iemand een relatie zoekt: Hij/zij moet spontaan zijn.
Maar wat bedoelen ze dan?
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
16-12-2018 18:49
Ik snap nog steeds niet wat ze nou precies met spontaan bedoelen.
Je hoort het nog altijd heel vaak als 'eis' als iemand een relatie zoekt: Hij/zij moet spontaan zijn.
Maar wat bedoelen ze dan?
Verrassend, impulsief (in positieve zin), levendig denk ik. Het tegenovergestelde van over alles eerst nadenken? Die Duitse vriend heeft nog last van secundair reageren. Hem schiet later, te laat, te binnen wat hij had kunnen zeggen in een situatie. Dat lijkt me dus niet spontaan maar misschien heeft iemand er andere gedachten over?
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 19:57
Verrassend, impulsief (in positieve zin), levendig denk ik. Het tegenovergestelde van over alles eerst nadenken?
Hm, wat is er mis met eerst nadenken?
Levendig... en primair reageren ipv secundair.
Secundair reageren is op zich zo erg nog niet als je daarna gelegenheid hebt om het alsnog te zeggen.
Dina80 schreef:
16-12-2018 19:59
Hm, wat is er mis met eerst nadenken?
Ho ik schrijf niet dat daar iets mis mee is. Het is wel zo dat het een andere dynamiek in contact geeft. Je weet toch dat de wereld extravert zijn positiever beoordeelt ook al is er niet mis met introvert. Dat is nu eenmaal minder euh spontaan? Ik ga het woord gewoon opzoeken, kom zo met de uitslag.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 20:05
Je weet toch dat de wereld extravert zijn positiever beoordeelt.
Ja, dat weet ik.
Ik bedoelde die vraag ook meer in het algemeen, als hardop denken.
Dat ik me hardop afvroeg: Wat is er mis met nadenken?
Niet dat ik dacht dat jij dat vind.
Gevonden: Als je iets meteen, zonder lang nadenken zegt of doet, of als iets daar blijk van geeft.

Synoniemen: Impulsief, onverplicht, pardoes, vanzelf, vrijwillig.
Dina80 schreef:
16-12-2018 20:02
Levendig... en primair reageren ipv secundair.
Secundair reageren is op zich zo erg nog niet als je daarna gelegenheid hebt om het alsnog te zeggen.
Dat ligt aan de groep of dat lukt denk ik.
Dina80 schreef:
16-12-2018 20:08
Ja, dat weet ik.
Ik bedoelde die vraag ook meer in het algemeen, als hardop denken.
Dat ik me hardop afvroeg: Wat is er mis met nadenken?
Niet dat ik dacht dat jij dat vind.
Ah goed :)
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 20:12
Dat ligt aan de groep of dat lukt denk ik.
En aan de situatie.
Dina80 schreef:
16-12-2018 20:13
En aan de situatie.
Ja dat ook. Ik heb trouwens heel dichtbij soms ook het probleem dat ik te langzaam ben/ reageer. Is jammer maar kan ik ook weinig aan doen.
phantast schreef:
15-12-2018 20:25
Beter dan niets attitude snap ik wel. Ik zou zo ook redeneren, ik zou ook wel iemand willen hebben en accepteren dat ze gaat vertrekken als een mooier en beter persoon op haar pad komt. .....
\
Je kunt dit nog kleiner maken. En daar is mijn truc geweest. Ik wilde ook graag een relatie, maar waarom wilde ik dat?

Ik wilde intimiteit (knuffelen, zoenen, elkaar aankijken, hand is hand lopen,een luisterend oor, voor elkaar koken, naast iemand wakker worden, een goed gesprek voeren, samen lachen) en ik wilde seks. Tijdens mijn persoonlijke ontwikkeling hebben ik steeds shotjes intimiteit ervaren wat er voor zorgde dat ik door kon gaan en gemotiveerd bleef. De truc is om met kleine dingen tevreden te zijn zoals een glimlach van een vrouw en daar dan niet direct een 40 jarige relatie van te willen maken. Ik ontdekte ook dat een hug met een man ook fijn kan zijn. Na 20 seconden huggen komt er allemaal stoffen in het bloed vrij die een gelukkig maken. Daar heb je dus geen eens een vrouw voor nodig. Sommige mannen huggen niet lekker, maar sommige vrouwen ook niet.

Die bovenstaande dingen kun je doen in trainingen, coaching of je kunt je aansluiten bij bepaalde groepen. Bel en/of mail me alsjeblieft op inkijk74 at gmail,com.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 20:09
Gevonden: Als je iets meteen, zonder lang nadenken zegt of doet, of als iets daar blijk van geeft.

Synoniemen: Impulsief, onverplicht, pardoes, vanzelf, vrijwillig.
Dat betekent dus gewoon dat de ander iemand zoekt die de relatie draagt en de activiteiten uitzoekt, omdat ze zelf 0 creativiteit hebben.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 14:28
Dat is het ook maar dat voelt hij blijkbaar zelf niet aan.
De meeste mannen zijn echt totale analfabeten als het aankomt op het lezen van lichaamstaal en het luisteren naar intonatie.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 20:34
Ja dat ook. Ik heb trouwens heel dichtbij soms ook het probleem dat ik te langzaam ben/ reageer. Is jammer maar kan ik ook weinig aan doen.
Ik reageer ook vaak secundair.
spell68 schreef:
16-12-2018 22:06
Dat betekent dus gewoon dat de ander iemand zoekt die de relatie draagt en de activiteiten uitzoekt, omdat ze zelf 0 creativiteit hebben.
Haha, dat is best negatief bekeken. Ik vind het eigenlijk een beetje een lege term net zoals voordelig bij reclames.
spell68 schreef:
16-12-2018 22:07
De meeste mannen zijn echt totale analfabeten als het aankomt op het lezen van lichaamstaal en het luisteren naar intonatie.
Daar zullen vrouwen gemiddeld inderdaad wel beter in zijn. Ze zijn sowieso meer op communicatie vlak ontwikkeld en dan is dat een onderdeel.

Je had in dat andere topic trouwens wel een mooi bericht geschreven :)
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 22:16
Haha, dat is best negatief bekeken.
Haha, maar volgens mij zit er nog best een kern van waarheid in. :P
Dina80 schreef:
16-12-2018 22:12
Ik reageer ook vaak secundair.
Dan weet je wel in welke situaties dat voor jou lastig kan zijn. Het je daar (soms) een probleem mee of past iemand zich aan?
inkijk74 schreef:
16-12-2018 21:47
De truc is om met kleine dingen tevreden te zijn zoals een glimlach van een vrouw en daar dan niet direct een 40 jarige relatie van te willen maken.
Dat is inderdaad de truc.
Blij zijn met wat lukt, en niet alleen het eindstation meetellen als resultaat.
Niet alles wat niet in een relatie resulteert classificeren als mislukt.
Een glimlach is ook mooi, of een hug. Of gewoon een praatje.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 22:22
Dan weet je wel in welke situaties dat voor jou lastig kan zijn. Het je daar (soms) een probleem mee of past iemand zich aan?
De meeste mensen passen zich daar niet op aan, omdat het tegenwoordig allemaal in het algemeen best snel gaat van communicatie, dus een moment is zo voorbij. Maar gelukkig zijn er wel situaties waarin ik alsnog kan reageren, en krijg ik daar ook de kans voor. Laatst bv wilde ik iemand ergens voor bedanken, maar er waren ook nog andere mensen bij waar ze ook mee sprak, het was een beetje chaotisch en het moment ging voorbij zonder dat ik iets had kunnen zeggen. Toen heb ik de keer daarop dat ik haar zag en het rustiger was alsnog bedankt, en dat was ook gewoon goed. Ze was niet gepikeerd dat ik er wat laat mee kwam ofzo.
@ooitverlegen: Als jij te laat bent met reageren, laat je het moment dan definitief voorbij gaan, of probeer je op een ander moment alsnog te reageren?
Dina80 schreef:
16-12-2018 22:26
De meeste mensen passen zich daar niet op aan, omdat het tegenwoordig allemaal in het algemeen best snel gaat van communicatie, dus een moment is zo voorbij. Maar gelukkig zijn er wel situaties waarin ik alsnog kan reageren, en krijg ik daar ook de kans voor. Laatst bv wilde ik iemand ergens voor bedanken, maar er waren ook nog andere mensen bij waar ze ook mee sprak, het was een beetje chaotisch en het moment ging voorbij zonder dat ik iets had kunnen zeggen. Toen heb ik de keer daarop dat ik haar zag en het rustiger was alsnog bedankt, en dat was ook gewoon goed. Ze was niet gepikeerd dat ik er wat laat mee kwam ofzo.
Het is zeker snel geworden. Ik kom ook beter tot mijn recht in situaties en onder mensen waarbij het niet om snelheid gaat. Dat is steeds vaker met oudere mensen en geduld en aandacht is dan prima.

Waarom zou ze dat zijn, ik denk dat het zo juist sterker overkomt. Je hebt eraan gedacht en de moeite genomen om erop terug te komen!
Dina80 schreef:
16-12-2018 22:27
@ooitverlegen: Als jij te laat bent met reageren, laat je het moment dan definitief voorbij gaan, of probeer je op een ander moment alsnog te reageren?
Beide. Als het belangrijk is kom ik er wel op terug, anders laat ik het voorbij gaan. Maar ik mis normaal in gesprekken niet echt een kans doordat ik er seconden later aan denk. Dan is het echt veel later. Vanochtend heb ik nog een bericht van gisteren aangepast.
ooitverlegen schreef:
16-12-2018 22:51
Beide. Als het belangrijk is kom ik er wel op terug, anders laat ik het voorbij gaan. Maar ik mis normaal in gesprekken niet echt een kans doordat ik er seconden later aan denk. Dan is het echt veel later. Vanochtend heb ik nog een bericht van gisteren aangepast.
Dus IRL heb je niet zoveel last van secundair reageren?
Ja, maar je hebt wel mensen die meteen een conclusie trekken en daar dan aan vast blijven houden. Zoals laatst deelde er iemand taart uit, en daar raakte ik innerlijk door in paniek, door mijn eetstoornis. Ik wilde de taart niet eten, en normaal hoef je natuurlijk ook niet al het aangeboden eten op te eten, maar door mijn paniek weigerde ik een klein beetje onaardig. Niet heel bot, maar ik zei iets van 'nee' ipv 'nee dank je' zo'n soort subtiel verschil. En ik wilde wel later uitleggen waarom ik had geweigerd, of nog iets aardigs zeggen over de taart, maar al direct na mijn 'nee' reageerde ze nukkig en vatte de weigering van haar taart op als een persoonlijk afwijzing. En ze doet nu nog steeds nukkig tegen me.
Dina80 schreef:
16-12-2018 22:53
Dus IRL heb je niet zoveel last van secundair reageren?
Nee tegenwoordig niet, in ieder geval niet dat ik als een probleem ervaar als ik een keer wat mis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven