Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
botanietje schreef:
17-12-2018 14:26
Hoe is het dit weekend gegaan? Is de pijn weggetrokken?

@Pergamon: is jouw buikkramp weggetrokken of heb je nog laten testen op blaasontsteking?
Lief dat je het vraagt
Pijn is een stuk minder, maar nog niet weg. Gisterochtend ovitrelle gespoten en dit weekend ondanks alles het nog twee keer gezellig kunnen maken.
Ik verwacht mijn menstruatie rond de jaarwisseling
Arcticfox1 schreef:
17-12-2018 15:15
Lief dat je het vraagt
Pijn is een stuk minder, maar nog niet weg. Gisterochtend ovitrelle gespoten en dit weekend ondanks alles het nog twee keer gezellig kunnen maken.
Ik verwacht mijn menstruatie rond de jaarwisseling
Spannend weer! Heb je nog overleg met je HA over de pijn?

@Botanietje, krampjes behoorlijk afgenomen en verder geen blaasontstekingsklachten, dus houd het er maar even bij. Vrijdag op reis (naar familie) en 1,5 week vrij. (ZIN IN!) Heb al wel weer vollere borsten, dus verwacht maandag mijn menstruatie :-?
@Pergamon: Nice, op reis. Ik kan ook niet wachten tot het kerstvakantie is. Vanaf vrijdag 13 hele dagen vrij, heer-lijk.
Oh, bij mij is dat ook altijd een signaal dat er een menstruatie aankomt, als ik wat harder mijn best moet doen om mijn jas dicht te knopen. :-) Wel jammer als het zo is; gelukkig mag je daarna al snel met de nieuwe behandeling starten.

@Arcticfox: spannend, hopelijk goed nieuws over een paar weken. Ik blijf gewoon duimen en hopen. :) Zou fijn zijn als de pijn ook wegtrok. Toch raar dat ze er niet achter komen wat dat is. Hoe ben je daar zelf onder?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik had gelijk. Mijn zusje is zwanger en ze heeft het dit weekend aan onze ouders verteld.

ik ben zo verdrietig.

Zij overigens ook. Dat helpt wel. Maar ik zit op mijn werk en kan alleen maar huilen.
Ik wil godverdomme moeder worden en geen tante.
Oh Pergamon, wat rot. :hug: Ik weet niet wat ik moet zeggen, het is klote, ik weet hoe het voelt. Natuurlijk wil je moeder worden. Je hoeft helemaal geen tante te willen worden of blij te zijn, zolang je eigen moederschap nog zo in de lucht hangt. Dat maakt je geen onmens, maar een mens.
Heel heel veel sterkte.
Ze belde op en ik zei 'ik weet het al. Vanaf eind oktober / begin november weet je het, of niet?'. Klopte precies. Uitgerekend begin juli.
Ik ben echt zo intens verdrietig. Voor het eerst in 2,5 jaar dat ik me zo klote voel.
Pergamon schreef:
18-12-2018 19:29
Ik wil godverdomme moeder worden en geen tante.
Dit, ik voel mijn eigen frustratie/verdriet ook weer opkomen
Ik vind dat ik nu fucking een keer aan de beurt ben

Maar nee, ik mag morgen voor de zoveelste keer bij een arts aan tafel schuiven
Ik kan héél goed wachten op iets wat ik graag wil. Nu ook. Kon ik als kind al.

Maar ik kan er "niet zo goed" (understatement van het jaar) tegen iemand anders mijn ouders grootouders zien maken en met mijn ouders moeten praten over babykleertjes en het grootouderschap, en leuk moeten mee lachen met alle ooms en tantes op familiefeestjes.
Pergamon schreef:
18-12-2018 19:27
Ik had gelijk. Mijn zusje is zwanger en ze heeft het dit weekend aan onze ouders verteld.

ik ben zo verdrietig.

Zij overigens ook. Dat helpt wel. Maar ik zit op mijn werk en kan alleen maar huilen.
Oh wat ontzettend rot voor je :hug:
Ik weet hoe je je voelt en het is zo intens klote. Mijn zus is gisterenavond bevallen en ik ben zo intens verdrietig. Het is zo pijnlijk om mijn ouders zo trots te zien, niet wetende of ze ooit een levend kindje van mij zullen meemaken.
Pergamon schreef:
18-12-2018 19:55

Maar ik kan er "niet zo goed" (understatement van het jaar) tegen iemand anders mijn ouders grootouders zien maken en met mijn ouders moeten praten over babykleertjes en het grootouderschap, en leuk moeten mee lachen met alle ooms en tantes op familiefeestjes.
Tuurlijk niet, want dat is ook klote. Hopelijk zullen je ouders en zus dat ook inzien en een beetje dimmen met de hele happy-baby-party waar je bij bent. Misschien vind je het een stom idee om daarom te vragen, maar het kan helpen.

En ja, het is ook anders om op iets moois te wachten of dat een onderdeel van dat moois definitief van je wordt 'afgepakt'. Klere, dat is gewoon superverdrietig. Ik vind het ook heel jammer dat ik, al krijg ik zes kinderen, mijn ouders nooit meer voor het eerst grootouder kan maken. Dat ik moet zien hoe zij grootouder zijn zonder dat ik daar iets mee te maken heb.
Je vindt er een weg in; als ik het kon kun jij het zeker (ik ben heel slecht met wachten. Op alles). Maar tot die tijd mag je gewoon je ogen uit je kop huilen. Het is ook heftig. Stomme fertiliteitsissues.
Zie je je vriend zometeen? Hoop dat hij je een knuffel en wat troost geeft, voor zover dat gaat.
DaisyLiz schreef:
18-12-2018 20:08
Ik weet hoe je je voelt en het is zo intens klote. Mijn zus is gisterenavond bevallen en ik ben zo intens verdrietig. Het is zo pijnlijk om mijn ouders zo trots te zien, niet wetende of ze ooit een levend kindje van mij zullen meemaken.
Ah DaisyLiz, jij ook veel sterkte. Ik weet dat er ook een 'gefeliciteerd met je nichtje/neefje' in hoort en nou ja, dat dus, maar ik weet ook nog hoeveel pijn het hier deed. Dit zijn echt de moeilijke momenten van dit traject. :|
DaisyLiz schreef:
18-12-2018 20:08
Pff... hoe heftig ik het ook voor jullie vind, ik ben heel blij met de herkenning.
botanietje schreef:
18-12-2018 20:10
Tuurlijk niet, want dat is ook klote. Hopelijk zullen je ouders en zus dat ook inzien en een beetje dimmen met de hele happy-baby-party waar je bij bent. Misschien vind je het een stom idee om daarom te vragen, maar het kan helpen.

En ja, het is ook anders om op iets moois te wachten of dat een onderdeel van dat moois definitief van je wordt 'afgepakt'. Klere, dat is gewoon superverdrietig. Ik vind het ook heel jammer dat ik, al krijg ik zes kinderen, mijn ouders nooit meer voor het eerst grootouder kan maken. Dat ik moet zien hoe zij grootouder zijn zonder dat ik daar iets mee te maken heb.
Je vindt er een weg in; als ik het kon kun jij het zeker (ik ben heel slecht met wachten. Op alles). Maar tot die tijd mag je gewoon je ogen uit je kop huilen. Het is ook heftig. Stomme fertiliteitsissues.
Zie je je vriend zometeen? Hoop dat hij je een knuffel en wat troost geeft, voor zover dat gaat.
Mijn zusje moest zelf huilen toen ze het vertelde. De ruimte voor mijn verdriet is er zeker en ze zullen zeker schappelijk zijn naar mij toe. Maar tegelijkertijd weet ik: zij zijn TROTS. Gaan breien, kindermeubels timmeren, oppassen en op de (fictieve) bridgeclub praten over het aanstaande kleinkind.

En ik ga hormonen spuiten.
Ik heb net een rompertje gekocht bij Bol.com. Wordt uiterlijk vrijdag bij mijn zusje bezorgd.

'Of ik Superwoman ken? Je bedoelt gewoon mijn TANTE.'

Super lelijk lettertype etc. maar goed. het gaat om het idee. Vind ik ook wel een mooie knipoog naar het traject waar wij in zitten, zonder zwaar te zijn, en ook om aan te geven: ik word wél tante.
Pergamon schreef:
18-12-2018 20:37
Ik heb net een rompertje gekocht bij Bol.com. Wordt uiterlijk vrijdag bij mijn zusje bezorgd.

Super lelijk lettertype etc. maar goed. het gaat om het idee. Vind ik ook wel een mooie knipoog naar het traject waar wij in zitten, zonder zwaar te zijn, en ook om aan te geven: ik word wél tante.
Dit vind ik mooi
Ik baal toch ook troost uit de herkenning van jullie meiden hier
Pergamon schreef:

Dit vind ik mooi
Ik baal toch ook troost uit de herkenning van jullie meiden hier
Dat vind ik ook iets om verdrietig over te zijn trouwens; dat er bij het geluk van mijn zusje een schaduw hangt. 'Bij Pergamon lukt het niet'.
Pergamon schreef:

Erg lief en knap van je.
Pergamon schreef:

Stoere vrouw ben je!
Ik ben echt zo diep intens verdrietig, dit ken ik nog niet.
Het kan ingewikkeld veel pijn doen. :hug: Het wordt beter.
Thuis. Gesproken met vriend. Zei ik al dat hij autistisch en natuurkundige is? :proud: Ik kreeg een uitleg hoe het statistisch precies zit en dat we écht steeds meer kans hebben. “Want zo werkt statistiek!”. Ook “eigenlijk zijn we pas sinds maart bezig. Dus we zitten nog binnen het jaar! Statistisch ziet het er echt heel goed uit!”

Hij is natuurlijk emotioneel wat minder betrokken bij mijn zus - want het is niet ZIJN zus - maar hij weet de positieve toon goed vast te houden. Heb op weg naar huis kunnen praten met iemand die heel dichtbij staat en na jaren MMM twee kinderen heeft gekregen. Even uitjanken hielp.

Nu wachten totdat het beter wordt, zoals Botanietje zegt dat gaat gebeuren :) Morgen mijn ouders bellen voor felicitaties. Dat trok ik vandaag nog even niet.
Pergamon geef jezelf de tijd en wees niet te hard voor jezelf (zegt koningin zelfkastijding)
Ik ben in dit stomme proces ook al een paar keer geschrokken van mijzelf
Het is gewoon echt niet leuk of makkelijk

Jou vriend klinkt wel enorm lief trouwens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven