Wat is wijsheid?

19-12-2018 09:23 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 3 jaar getrouwd. We hebben het op zich wel naar onze zin maar toch zit ik in dubio.

We hebben samen al best veel meegemaakt in het huwelijk. Dit zorgt voor strubbelingen onderling. We verwerken het allebei op een andere manier.

Hij heeft ook best veel spullen, zn hele berging is vol daardoor past mn fiets er niet meer in.
We wonen in een appartement. Nu kwam er laatst een buurtbewoner klagen dat mn fiets niet in de hal mag staan maar in de berging. Ik besprak dit met mn man, hij zei ja de bergings deur is te smal en hij wil zn berging niet uitruimen.

Ook hebben we de laatste tijd veel woorden onderling. Ik ben best precies in het huishouden, hij vind dat onzin en zegt je moet meer genieten ipv schoonmaken. Hij houd van rommeltjes en heeft in de keuken veel potjes staan enzo. Ik merk dat ik daardoor onrustiger word in mn hoofd en meer ga poetsen. Ik moet van mezelf ook meer controleren als ik weg ben geweest en hij thuis. Als ik daarover begin, zegt hij geergerd, ik mag zeker geen hobby hebben en je moet er door heen kijken.

Hij heeft ook bepaalde gedachtes in zn hoofd, die niet helemaal reel zijn en die je er niet uitgepraat krijgt. Ik vind dat moeilijk. Hij loopt regelmatig te schreeuwen over instanties dat hij ze aan ga klagen enzo. Ik kan daar niks mee. Iedereen doet t fout behalve hij.

Hij heeft ook zeker zn goeie kanten, zoals hij kookt voor mij en doet de boodschappen en maakt ook de keuken schoon.

Toch zit ik erover na te denken om apart te gaan wonen. Ben gister bij een leuk huis wezen kijken. Er moet nog wel wat aan gedaan worden maar vind ik niet erg. Mn man denkt ook dat het misschien goed is om tijdelijk apart te wonen en dat hij er over een jaar bij intrekt. Ik heb het idee dat hij het ook niet erg vind als ik zou gaan. Hij zegt weleens nou dan ga je.

Wil mn man ook zeker niet kwijt maar denk dat ik toch meer rust krijg als we apart wonen. We zijn dan ook niet helemaal alleen, hij komt dan bv 3 keer in de week naar me toe of andersom.

Wat moet ik doen?
Je moet doen waar jullie je het beste bij voelen. Als het voor jullie werkt om apart te wonen maar op die manier wel samen te kunnen zijn moeten jullie dat gewoon doen.
Uit je woorden komt naar voren dat het zijn huis is, en dat hij niet van plan is om zijn huis aan te passen. Klopt dat?

Je zou kunnen gaan latten, als je daar gelukkiger van wordt. Hoe zie jij jullie relatie dan in de praktijk? Wat bindt jullie?

Mocht je later nog eens willen gaan samenwonen met deze man, wat maakt dat jullie niet tegen dezelfde strubbels aanlopen?
Ik vind het allemaal heel raar. Jouw fiets past niet in de berging en nu wil je apart gaan wonen? Is het echt geen optie die berging op te ruimen zodat jouw fiets er wel in past? Of is dit een soort symptoom van iets onderliggends, ook gezien het feit dat je man het wel een prima idee lijkt te vinden om niet meer samen te wonen?
Dat is toch bijzonder, dat je zo tussen neus en lippen besluit om een ander huis te gaan bekijken?
Dus jij vindt dat jouw man niet zichzelf mag zijn met zijn potjes en rommeltjes en zich geheel moet aanpassen aan jouw ocd en controledrang? Kan mij begrijpen dat hij zegt dat je dan maar moet gaan. Dacht dat een relatie was dat je elkaar tegemoet komt en niet jezelf wegcijfert.
.
anoniem_369373 wijzigde dit bericht op 19-12-2018 09:39
Reden: Dubbel
99.29% gewijzigd
foeksia72 schreef:
19-12-2018 09:31
Uit je woorden komt naar voren dat het zijn huis is, en dat hij niet van plan is om zijn huis aan te passen. Klopt dat?

Je zou kunnen gaan latten, als je daar gelukkiger van wordt. Hoe zie jij jullie relatie dan in de praktijk? Wat bindt jullie?

Mocht je later nog eens willen gaan samenwonen met deze man, wat maakt dat jullie niet tegen dezelfde strubbels aanlopen?
Dat klopt helemaal, hij vind het lastig om dingen weg te doen. Als ik daarover begin raakt hij geergerd.

Wat ons bind, we hebben wel samen een kind maar zij woont niet bij ons. Is bij ons weggehaald.
Dat zorgt ook voor woorden omdat we elkaar soms verwijten maken.

Als ik weer zou willen samenwonen, dan misschien eerst relatietherapie en dat hij zo min mogelijk spullen meeneemt
Betty_Slocombe schreef:
19-12-2018 09:33
Ik vind het allemaal heel raar. Jouw fiets past niet in de berging en nu wil je apart gaan wonen? Is het echt geen optie die berging op te ruimen zodat jouw fiets er wel in past? Of is dit een soort symptoom van iets onderliggends, ook gezien het feit dat je man het wel een prima idee lijkt te vinden om niet meer samen te wonen?
Dat is toch bijzonder, dat je zo tussen neus en lippen besluit om een ander huis te gaan bekijken?

Hij wil zn berging niet opruimen.
Pusswithoutboots schreef:
19-12-2018 09:38
Dus jij vindt dat jouw man niet zichzelf mag zijn met zijn potjes en rommeltjes en zich geheel moet aanpassen aan jouw ocd en controledrang? Kan mij begrijpen dat hij zegt dat je dan maar moet gaan. Dacht dat een relatie was dat je elkaar tegemoet komt en niet jezelf wegcijfert.
Ik word daar gewoon onrustig van. En tuurlijk gaat het niet alleen daarom.
Ik vind het nogal rare redenaties. Hebben jullie een verstandelijke beperking?
Sophia84 schreef:
19-12-2018 09:43

Wat ons bind, we hebben wel samen een kind maar zij woont niet bij ons. Is bij ons weggehaald.
Je noemt dit tussen neus en lippen door, maar dat is nogal een gebeurtenis. Dat lijkt me veel groter en heftiger dan jouw fiets die niet in de berging past en jouw man die zijn rommel niet opruimt. Blijkbaar is er nogal wat gebeurd de afgelopen jaren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hij kan soms ook uit het niets boos worden op de konijnen omdat ze snachts soms lawaai maken en vind dat ze zich stil moeten houden.
En slaat dan met de slaapkamerdeur terwijl ik de slaapkamer net heb schoongemaakt enzo
Hij slaat met de slaapkamerdeur terwijl jij de slaapkamer net hebt schoongemaakt... Wat doet dat met de slaapkamer dan?
SjaanRoeispaan schreef:
19-12-2018 09:47
Wat is daar raar aan? Ik vraag wat ik moet doen, moet namelijk vandaag beslissen.
Getrouwd als in in het echie?
SjaanRoeispaan schreef:
19-12-2018 09:47
Ik dacht het, maar durfde het niet te posten. Dat, of iets in het spectrum.
Jake99 schreef:
19-12-2018 09:51
Hij slaat met de slaapkamerdeur terwijl jij de slaapkamer net hebt schoongemaakt... Wat doet dat met de slaapkamer dan?

Ik heb soms bepaalde gedachtes, dat dat dan stof geeft.
Sophia84 schreef:
19-12-2018 09:51
Wat is daar raar aan? Ik vraag wat ik moet doen, moet namelijk vandaag beslissen.

Ik zei heel duidelijk dat als jullie apart willen wonen dit vooral moeten doen. Wat kan jou dan die meningen op een forum schelen?

Denken jullie dat apart wonen jullie relatie ten goede komt? Doen.
Sophia84 schreef:
19-12-2018 09:43
Dat klopt helemaal, hij vind het lastig om dingen weg te doen. Als ik daarover begin raakt hij geergerd.

Als ik weer zou willen samenwonen, dan misschien eerst relatietherapie en dat hij zo min mogelijk spullen meeneemt

Alsof het niks is. Wonen jullie begeleid ofzo?
Sophia84 schreef:
19-12-2018 09:52
Ik heb soms bepaalde gedachtes, dat dat dan stof geeft.

Newsflash! Stof is altijd, overal. Het dwarrelt in het rond, zonder dat je het ziet. Tenzij de zon naar binnen schijnt. Dan zie je het dwarrelen in het licht.

Ik vind wel dat je naar de ha moet voor een doorverwijzing naar de psych ivm ocd.
Star² schreef:
19-12-2018 09:54
Alsof het niks is. Wonen jullie begeleid ofzo?
Wonen niet begeleid
Ik twijfel aan de ernst van dit topic. Als dit wel waar is, zoek dan contact met je vaste begeleider/iemand die je vaker spreekt als je je zorgen maakt.
Sophia84 schreef:
19-12-2018 09:56
Wonen niet begeleid

Ik denk wel dat jullie begeleid zouden moeten worden in vele opzichten. Jullie komen beide niet heel intelligent over vanuit wat je schrijft.
Sophia84 schreef:
19-12-2018 09:56
Wonen niet begeleid
Hebben jullie wel een begeleider?
Je hebt de helft niet in je topic gezet, geeft niet maar volgens mij zit daar wel de kern in.
Waarom is jullie kind weggehaald en hebben jullie daar hulp bij? Is het tijdelijk, hebben jullie nog wel een omgangsregeling?

Zoals ik je lees wil je bevestiging om weg te gaan. Ik denk niet dat jullie een gezonde relatie hebben, jij komt niet gelukkig over.. Is je man gelukkig? Hebben jullie een netwerk om je heen?

Ik heb geen antwoord voor je, veel sterkte iig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven