Gierige acties deel IX
zondag 9 december 2018 om 21:19
woensdag 19 december 2018 om 22:26
Haha ja dat verbaast mij ook. En het verbaast mij eerlijk gezegd ook dat een jongen/man geen heel hoofdgerecht op kan. Misschien dat dat in een bepaald restaurant heel veel is maar ik ken genoeg restaurant waar een hoofdgerecht een heel normale portie is en waar je daarna ook prima nog een nagerecht bij kan nemen.

donderdag 20 december 2018 om 00:14
Oh man schiet mij een verhaal binnen. Studententijd: ik ging naar de friettent, gevraagd aan iedereen of ik wat voor ze kon meenemen of ofdat ze zelf meelopen. Eerste reactie was direct:"oh dus jij betaalt? Dan wil ik x en x". Euh nee, ik wil alleen voor je heen en weer lopen omdat ik zelf al ga. Nee dan hoefde niemand. Ik kom terug, zet neer op tafel, pak drinken uit mijn tas, helft van de friet op.

donderdag 20 december 2018 om 01:07
Nee, en dat is ook niet wat er staat. Er staat "We kunnen beiden echt geen 2 volledige hoofdgerechten op."
Ieder 2 halve hoofdgerechten is toch echt de helft van ieder 2 hele hoofdgerechten.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
donderdag 20 december 2018 om 01:14
tulpje21 schreef: ↑19-12-2018 22:26Haha ja dat verbaast mij ook. En het verbaast mij eerlijk gezegd ook dat een jongen/man geen heel hoofdgerecht op kan. Misschien dat dat in een bepaald restaurant heel veel is maar ik ken genoeg restaurant waar een hoofdgerecht een heel normale portie is en waar je daarna ook prima nog een nagerecht bij kan nemen.
Zoals ik in de originele post al schreef, we kunnen niet ieder 2 hele hoofdgerechten op. 1 hoofdgerecht lukt prima, hoewel ik wel vaak voor- en/of nagerecht oversla omdat het me dan wel te veel is.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

donderdag 20 december 2018 om 02:03
Ik werkte ooit in een restaurant. Daar kwam een keer een oma met der 3 kleinkinderen. De kinderen mochten alleen 1 rondje drinken en 1 voorgerecht. Een van de kinderen had nog dorst. Oma stuurde dat kind naar het toilet met het glas om daar het glas met kraanwater te vullen. Echt enorm genant. Arm schaap deed het ook nog. Ik zie dat kind nog steeds voor me met een glas uit de toiletten komen en dat met de andere dorstige kinderen delen...
Ik was te flabbergasted en heb niks van gezegd.
donderdag 20 december 2018 om 10:14
Elk jaar gaan wij een week met een aantal gezinnen naar een evenement in het buitenland. Wij huren dan een heel groot huis waar iedereen inpast.
Een paar maanden geleden was ik op een feestje waar ook de vriendin was die het huis altijd reserveert en vanuit ons allemaal betaald. Een andere gast vertelt dat ze op zoek is naar een vakantiehuis waar ze met haar hele familie in past. Hierna begint vriendin enthousiast te vertellen over ons vakantieadres en hoe goedkoop het huis wel niet is. Ze noemt vervolgens echter een bedrag dat niet echt in verhouding ligt met het deel dat wij betalen.
Hoewel ik vlak naast haar zat, had vriendin mij blijkbaar niet gezien. Toen ik vervolgens opmerkte, zo dat is ook niet duur voor een groot huis, schrok ze zichtbaar en werd ze vuurrood. Ik heb nog nooit iemand zo snel een feestje zien verlaten.
Aangezien de andere gezinnen dezelfde bijdrage als ik betaalde, heeft ze er best nog lekker aan verdient zo over de jaren heen. Vriendin vermijdt ons nu angstvallig. Ik hoop dat het geld haar gelukkig heeft gemaakt want ze heeft heel wat vrienden minder
Een paar maanden geleden was ik op een feestje waar ook de vriendin was die het huis altijd reserveert en vanuit ons allemaal betaald. Een andere gast vertelt dat ze op zoek is naar een vakantiehuis waar ze met haar hele familie in past. Hierna begint vriendin enthousiast te vertellen over ons vakantieadres en hoe goedkoop het huis wel niet is. Ze noemt vervolgens echter een bedrag dat niet echt in verhouding ligt met het deel dat wij betalen.
Hoewel ik vlak naast haar zat, had vriendin mij blijkbaar niet gezien. Toen ik vervolgens opmerkte, zo dat is ook niet duur voor een groot huis, schrok ze zichtbaar en werd ze vuurrood. Ik heb nog nooit iemand zo snel een feestje zien verlaten.
Aangezien de andere gezinnen dezelfde bijdrage als ik betaalde, heeft ze er best nog lekker aan verdient zo over de jaren heen. Vriendin vermijdt ons nu angstvallig. Ik hoop dat het geld haar gelukkig heeft gemaakt want ze heeft heel wat vrienden minder

Don't get high on your own supply.

donderdag 20 december 2018 om 10:46
*** schreef: ↑20-12-2018 10:14Elk jaar gaan wij een week met een aantal gezinnen naar een evenement in het buitenland. Wij huren dan een heel groot huis waar iedereen inpast.
Aangezien de andere gezinnen dezelfde bijdrage als ik betaalde, heeft ze er best nog lekker aan verdient zo over de jaren heen. Vriendin vermijdt ons nu angstvallig. Ik hoop dat het geld haar gelukkig heeft gemaakt want ze heeft heel wat vrienden minder![]()

donderdag 20 december 2018 om 11:51
Wat is daar mis mee? Dat doe ik altijd met mijn beste vriendin, vinden we juist leuk en lekker!Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑19-12-2018 17:30
Of mensen die in een restaurant voorstellen om ieder een ander gerecht te nemen en ze dan te delen, bah, nee dus.

donderdag 20 december 2018 om 12:45
Ieder z’n ding tochLente19251003 schreef: ↑20-12-2018 11:51Wat is daar mis mee? Dat doe ik altijd met mijn beste vriendin, vinden we juist leuk en lekker!

donderdag 20 december 2018 om 13:21
Mijn man werkt bij een bedrijf waar ze veel dingen moeten bestellen bij grote Nederlandse bedrijven. Bij zo'n bestelling worden vaak 'cadeautjes' in de vorm van zoetigheid en lekkernijen gedaan. Van bedrijf A krijgen ze kinderbueno's, bedrijf B M&M's en bedrijf C fruit of zo, snap je.
Man is leidinggevende in het filiaal met 2 mannen 'onder' hem. Man zet het eten wat geleverd word bij een bestelling op de balie zodat klanten het ook kunnen pakken en de werknemers ook.
Laatst werd er een paar keer op een andere dag geleverd en het viel op dat de kast leeg begon te raken en vroeg tussendoor in de groepsapp of er niets meer geleverd word, en zo niet of iemand even wat wil halen bij Kruidvat.
Collega X stuurt dat hij geen pakketten heeft opengemaakt maar collega Y wel, collega Y antwoord erop dat hij idd al het snoep en fruit mee naar huis heeft genomen zodat het hem scheelt in de boodschappen. Man heeft terug gestuurd dat Y rap moest zorgen dat het terug kwam omdat het anders onder diefstal valt.
Niet voor die paar euro aan snoep, maar het idee dat je het zomaar meepakt ging het hem om. Hij is de beroerdste niet en als ze 10 repen Tony Chocolonely binnen krijgen laat hij het die jongens ook zelf mee naar huis nemen, maar vind dit wel super gierig zo.
Man is leidinggevende in het filiaal met 2 mannen 'onder' hem. Man zet het eten wat geleverd word bij een bestelling op de balie zodat klanten het ook kunnen pakken en de werknemers ook.
Laatst werd er een paar keer op een andere dag geleverd en het viel op dat de kast leeg begon te raken en vroeg tussendoor in de groepsapp of er niets meer geleverd word, en zo niet of iemand even wat wil halen bij Kruidvat.
Collega X stuurt dat hij geen pakketten heeft opengemaakt maar collega Y wel, collega Y antwoord erop dat hij idd al het snoep en fruit mee naar huis heeft genomen zodat het hem scheelt in de boodschappen. Man heeft terug gestuurd dat Y rap moest zorgen dat het terug kwam omdat het anders onder diefstal valt.
Niet voor die paar euro aan snoep, maar het idee dat je het zomaar meepakt ging het hem om. Hij is de beroerdste niet en als ze 10 repen Tony Chocolonely binnen krijgen laat hij het die jongens ook zelf mee naar huis nemen, maar vind dit wel super gierig zo.
donderdag 20 december 2018 om 13:26
Oh daar heb ik ook nog een verhaal over! Man werkt in de voedselindustrie, zijn klanten zijn bedrijven waar chips, ijs, snoep, kaas, groente etc wordt verwerkt en verpakt. Hij krijgt dus heel regelmatig iets mee naar huis. Dat neemt hij dus mee naar kantoor (klein kantoor, man of 7) en daar verdelen ze dat. Toen hij daar net werkte waren zijn collega’s altijd heel verbaasd dat hij met al dat lekkers aan kwam, want zijn voorganger deed dat nooit. En het ging dus echt om dozen met 20 bakken Ben&Jerry’s, stukken parmezaanse kaas van 10 kilo ofzo, dozen met meer dan 10 zakken chips erin. Waarom zou je dat allemaal zelf houden?

donderdag 20 december 2018 om 13:36
Is ook niks mis mee als je het beiden wil, als het maar niet ongevraagd gebeurd.Lente19251003 schreef: ↑20-12-2018 11:51Wat is daar mis mee? Dat doe ik altijd met mijn beste vriendin, vinden we juist leuk en lekker!

donderdag 20 december 2018 om 13:46
Misschien had oma wel heel lang gespaard om dit te kunnen doen met de kleinkinderen.Vivalamor schreef: ↑20-12-2018 02:03Ik werkte ooit in een restaurant. Daar kwam een keer een oma met der 3 kleinkinderen. De kinderen mochten alleen 1 rondje drinken en 1 voorgerecht. Een van de kinderen had nog dorst. Oma stuurde dat kind naar het toilet met het glas om daar het glas met kraanwater te vullen. Echt enorm genant. Arm schaap deed het ook nog. Ik zie dat kind nog steeds voor me met een glas uit de toiletten komen en dat met de andere dorstige kinderen delen...
donderdag 20 december 2018 om 13:53
Dat kon oma dan toch anders oplossen dan water aan het toilet te laten drinken, zo vies.
Wij moesten als kind altijd eerst in de auto water drinken voor we iets gingen drinken op een terras: "gratis" water in de auto tegen de dorst en frisdrank als snoep op een terras.
donderdag 20 december 2018 om 14:01
Okay, ik ga kijken of ik het helder uit kan leggen.
Gezin A ( schoon/ouders) hebben een caravan + seizoensplaats op een camping.
Die wordt gedeeld met B en C. (zonen + aanhang)
De kosten eerlijk door 3. De vakanties en weekenden worden verdeeld. Niets aan de hand.
Na 3 jaar besluit gezin C dat ze toch eens ergens anders willen kijken. Dit wordt op tijd gemeld, geen enkel probleem, geen wrijving of scheve gezichten.
Gezien A en B gaan vrolijk verder met de seizoensplek op de camping.
Gezin C heeft op een gegeven moment het laatste weekend van de zomervakantie nog niets te doen. Ze weten dat gezin B en A op dat moment niet in de caravan zijn, die staat dus leeg. Gezin C vraagt of ze dat weekend in de caravan mogen logeren want dat vinden de kinderen zo leuk. Geen probleem, ga je gang.
Komt gezin A (hoofdeigenaar van de caravan) na een week of 3 met de mededeling: "we krijgen nog 100 euro van je voor het gebruik van de caravan"
Gezin C snapt er niets van.
Blijkt dat gezin A en B hebben zitten rekenen. De caravan + seizoensplaats kost zoveel euro per jaar. Dit hebben ze gedeeld door het aantal nachten dat gezin B in de caravan heeft geslapen. Dit komt er op neer dat het dit gezin B dus 'zoveel' euro per nacht heeft gekost (terug gerekend) En moet daarom gezin C ook voor 3 nachten zoveel euro per nacht betalen. Wat dat zou dan eerlijk zijn.
Allereerst hebben we nooit over kosten gesproken, ik dacht, 'familie-dienst' en 'caravan staat er toch leeg te zijn dus toe maar'.
En voor 33 euro per nacht had ik liever iets luxer geboekt had ik dat van te voren geweten. En waar ik nog meer over struikel is het feit dat zij ons kosten berekenen met betrekking tot het aantal nachten wat gezin B in de caravan is geweest. Waren zij er meer geweest waren we 'goedkoper' uit, en waren zijn minder geweest, zouden ze ons dan nog meer hebben berekend?
Gierig? Geen idee. Wel frustrerend. Zeg dan van te voren duidelijk wat je verwachtingen zijn over de kosten.
(Had ik dat van te voren kunnen vragen? Ja natuurlijk. Maar de hele sfeer op dat moment neigde er niet toe dat ze me 100 euro voor 3 nachten zouden vragen.)
Wijze les geleerd in elk geval. Volgende keer met duidelijke afspraken werken, zodat er ook geen ruimte voor persoonlijke interpretatie overblijft.
De kosten eerlijk door 3. De vakanties en weekenden worden verdeeld. Niets aan de hand.
Na 3 jaar besluit gezin C dat ze toch eens ergens anders willen kijken. Dit wordt op tijd gemeld, geen enkel probleem, geen wrijving of scheve gezichten.
Gezin C heeft op een gegeven moment het laatste weekend van de zomervakantie nog niets te doen. Ze weten dat gezin B en A op dat moment niet in de caravan zijn, die staat dus leeg. Gezin C vraagt of ze dat weekend in de caravan mogen logeren want dat vinden de kinderen zo leuk. Geen probleem, ga je gang.
Komt gezin A (hoofdeigenaar van de caravan) na een week of 3 met de mededeling: "we krijgen nog 100 euro van je voor het gebruik van de caravan"
Blijkt dat gezin A en B hebben zitten rekenen. De caravan + seizoensplaats kost zoveel euro per jaar. Dit hebben ze gedeeld door het aantal nachten dat gezin B in de caravan heeft geslapen. Dit komt er op neer dat het dit gezin B dus 'zoveel' euro per nacht heeft gekost (terug gerekend) En moet daarom gezin C ook voor 3 nachten zoveel euro per nacht betalen. Wat dat zou dan eerlijk zijn.
Allereerst hebben we nooit over kosten gesproken, ik dacht, 'familie-dienst' en 'caravan staat er toch leeg te zijn dus toe maar'.
En voor 33 euro per nacht had ik liever iets luxer geboekt had ik dat van te voren geweten. En waar ik nog meer over struikel is het feit dat zij ons kosten berekenen met betrekking tot het aantal nachten wat gezin B in de caravan is geweest. Waren zij er meer geweest waren we 'goedkoper' uit, en waren zijn minder geweest, zouden ze ons dan nog meer hebben berekend?
Gierig? Geen idee. Wel frustrerend. Zeg dan van te voren duidelijk wat je verwachtingen zijn over de kosten.
(Had ik dat van te voren kunnen vragen? Ja natuurlijk. Maar de hele sfeer op dat moment neigde er niet toe dat ze me 100 euro voor 3 nachten zouden vragen.)
Wijze les geleerd in elk geval. Volgende keer met duidelijke afspraken werken, zodat er ook geen ruimte voor persoonlijke interpretatie overblijft.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

donderdag 20 december 2018 om 14:02
Kon jij het kind geen glaasje kraanwater geven?Vivalamor schreef: ↑20-12-2018 02:03Ik werkte ooit in een restaurant. Daar kwam een keer een oma met der 3 kleinkinderen. De kinderen mochten alleen 1 rondje drinken en 1 voorgerecht. Een van de kinderen had nog dorst. Oma stuurde dat kind naar het toilet met het glas om daar het glas met kraanwater te vullen. Echt enorm genant. Arm schaap deed het ook nog. Ik zie dat kind nog steeds voor me met een glas uit de toiletten komen en dat met de andere dorstige kinderen delen...
donderdag 20 december 2018 om 14:09
Eh Sonne? Hoe had je bedacht dat je iets 'luxer' voor een gezin zou kunnen boeken voor € 33 per nacht????
Verder vind ik dat schoonouders van te voren hadden moeten zeggen dat ze voor € 100 voor het weekend wilden hebben.
En heel raar vind ik het niet: Jullie besluiten om je vakanties anders door te brengen en delen dus niet meer in de kosten van de caravan. Die kosten worden door de andere 2 gezinnen zonder gemopper opgevangen. En als jij dan toch gebruik wil maken van de caravan, dan vind ik het niet raar dat je er voor betaalt.
Verder vind ik dat schoonouders van te voren hadden moeten zeggen dat ze voor € 100 voor het weekend wilden hebben.
En heel raar vind ik het niet: Jullie besluiten om je vakanties anders door te brengen en delen dus niet meer in de kosten van de caravan. Die kosten worden door de andere 2 gezinnen zonder gemopper opgevangen. En als jij dan toch gebruik wil maken van de caravan, dan vind ik het niet raar dat je er voor betaalt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 20 december 2018 om 14:11
Of een rondje van de zaak?

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 20 december 2018 om 14:18
Spotgoedkoop 33 euro per nacht. Normaalste zaak van de wereld toch dat als je een caravan huurt/gebruikt dat je dan moet betalen? De prijs is duidelijk een vriendenprijsje dus ik begrijp niet waarom je moeilijk doet.Sonnemaatje schreef: ↑20-12-2018 14:01Okay, ik ga kijken of ik het helder uit kan leggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 20 december 2018 om 14:22
Oudblond schreef: ↑20-12-2018 14:09Eh Sonne? Hoe had je bedacht dat je iets 'luxer' voor een gezin zou kunnen boeken voor € 33 per nacht????
Volledig mee eens.
Zelfs al was de sfeer er niet naar dat je iets zou aangerekend worden, je stapt eerst uit het caravan-verhaal en daarna wil je voor 1 weekend er weer in.
Kan prima, maar ik had dan wel uit beleefdheid gevraagd of er iets moest betaald worden.
Misschien zit dat de anderen juist dwars: C betaalt niet meer mee maar wil als het zo uitkomt toch nog mee genieten van de caravan?
donderdag 20 december 2018 om 14:30
Misschien mogen ze er niet het hele jaar door verblijven. Dan zou het zelfs (totale kosten/aantal weken in het seizoen) moeten zijn.

donderdag 20 december 2018 om 14:32
Gezin C, jullie dus, zijn de knieperds. Eerst uit de gezamenlijke campingplaats stappen en niet meer meebetalen, en dan verwachten dat je wel gratis er in mag want 'familiedienst' en 'die caravan staat er toch'. Niet netjes. je had zelf horen aan te bieden een bedrag te betalen.
En hoe dat bedrag dan berekend wordt, daar zijn allerlei formules voor te verzinnen, maar bottomline is dat jullie niet de vaste verplichting willen maar alleen als het zo uitkomt. Logisch dat je dan per overnachting duurder uit bent dan wanneer je vaste mede-eigenaar bent. Een auto een dagje huren is ook per dag duurder dan een auto bezitten.
En hoe dat bedrag dan berekend wordt, daar zijn allerlei formules voor te verzinnen, maar bottomline is dat jullie niet de vaste verplichting willen maar alleen als het zo uitkomt. Logisch dat je dan per overnachting duurder uit bent dan wanneer je vaste mede-eigenaar bent. Een auto een dagje huren is ook per dag duurder dan een auto bezitten.

donderdag 20 december 2018 om 14:55
Ik vind jullie als gezin C ook de gierigaards, dat je er vanuit gaat blijkbaar dat je niks hoeft te betalen onder het mom van ‘vriendendienstje’.. Mensen die zo denken proberen het dan meestal het jaar er na weer en waar houdt het dan op?
Jullie hadden ook zelf kunnen beginnen over de eventuele kosten. En voor die prijs per nacht ga je immers nergens anders een accommodatie vinden als gezin, het is dus alsnog heel goedkoop.
Jullie hadden ook zelf kunnen beginnen over de eventuele kosten. En voor die prijs per nacht ga je immers nergens anders een accommodatie vinden als gezin, het is dus alsnog heel goedkoop.
donderdag 20 december 2018 om 15:02
Snap ook niet wat daar vies aan is. Misschien denkt ze dat je dan allebei met je vork in hetzelfde stuk vlees zit te prikken etc.Lente19251003 schreef: ↑20-12-2018 11:51Wat is daar mis mee? Dat doe ik altijd met mijn beste vriendin, vinden we juist leuk en lekker!
Lijkt mij logisch dat je zodra het eten geserveerd wordt, het direct doormidden snijdt/verdeelt en het direct op je eigen/ander zn bord schuift. Daar kan toch niks vies aan zijn? Doe het ook wel eens als we een gebakje gaan eten. Hup door de helft. Zo kan je 2 gebakjes proeven. Ik hoef idd ook niet samen met iemand in hetzelfde stuk taart te prikken, maar gelijk verdelen kan toch prima